AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:10 #1 Del Skrevet tirsdag kl 22:10 Har fått time til koloskopi på torsdagen. Gruer meg litt. I morgen begynner tømmeregime med en medisin på kveldstid. Hvis jeg har forstått riktig så kan jeg ikke spise noe annet enn frokost i morgen (onsdag, dagen før undersøkelsen) og kun drikke vann eller juice?? Syns dette var mye styr og setter pris på hvis noen har erfaringer, både fra forbredelser og hvordan utføre det best mulig, men også opplevelser fra selve undersøkelsen. Skal ha narkose så kommer ikke til å huske noe, men ok å vite hva man går til likevel Anonymkode: 9979e...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:19 #2 Del Skrevet tirsdag kl 23:19 Jeg gruet meg som deg, men jeg fikk en GOD erfaring med koloskopi. Det var litt styr med faste og tømming, men holdt på tanken "dette er kun for en kort tid - snart er det over". Første tømming var litt smertefull (mye luft og trykk i tarmen), den neste var bedre. Helt ærlig var det litt deilig å tømme kroppen. Følte meg klar og ren, liksom. Hodet mitt var klart på dagen for koloskopi. Ellers: Hyggelig, proff lege og skjønn sykepleier. Hadde på en slik "operasjons-shorts" med flapp bak. Likte at ting var diskret. Jeg er litt sjenert av meg mtp avkledning. Hadde ingen smerter underveis. Hadde masse smertestillende. Ingen kreft heller. Har vært godt å vite. Dette kommer til å gå bra! Masse lykke til! Anonymkode: 08c78...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:23 #3 Del Skrevet tirsdag kl 23:23 Jeg lagde meg forresten god suppe de siste timene før helt spisestopp. Fylt med gode fiber, vitaminer og mineraler. Koste meg med det - gav et hyggelig fokus. Deretter vann med grønnsakskraft. Så vann og juice. Gradvis nedtrapping. Fikk skryt for god tømming av tarmen 👍🏻 Anonymkode: 08c78...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:49 #4 Del Skrevet tirsdag kl 23:49 Jeg fikk spise fram til kl 14:00. Tømming gikk bra. Tok ikke noe smertestillende eller beroligende, hadde heller ikke narkose. Grudde meg veldig, men det gikk kjempefint. Da synes jeg det var mer ubehagelig med gastroskopi. Anonymkode: 28112...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:46 #5 Del Skrevet onsdag kl 05:46 Klare væsker kan være buljong og brus også forresten Jeg drakk en hel del brus. Synes tømmingen var det verste med det hele. Anonymkode: 8d82f...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:32 #6 Del Skrevet onsdag kl 07:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klare væsker kan være buljong og brus også forresten Jeg drakk en hel del brus. Synes tømmingen var det verste med det hele. Anonymkode: 8d82f...540 Fikk du smerter med tømmingen? Anonymkode: 9979e...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:40 #7 Del Skrevet onsdag kl 07:40 Jeg har gjort koloskopi to ganger. Vondt første gangen, men gikk fint gang nummer to. Heldigvis ingen kreft, bare polypper som da ble fjernet (og sjekket for kreft). Tømmeregime: Jeg har forstått det slik at klare væsker er gjennomsiktige og ikke grumsete. Dvs klar eplejuice, farris og klar suppe eller buljong uten biter går fint. Te er også ok. Ble usikker nå om kaffe er ok eller om jeg drakk kaffe (uten melk altså). Syntes jeg ble litt «sur» i magen av eplejuice og farris, så det var godt med salt buljong. Jeg har ikke prøvd selv, men ramen-kraft fra Jacobs er kanskje godt? Husk å sile den hvis det er biter i. Lykke til:-) Anonymkode: 34ebd...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:13 #8 Del Skrevet i går, 15:13 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.40): Jeg har gjort koloskopi to ganger. Vondt første gangen, men gikk fint gang nummer to. Heldigvis ingen kreft, bare polypper som da ble fjernet (og sjekket for kreft). Tømmeregime: Jeg har forstått det slik at klare væsker er gjennomsiktige og ikke grumsete. Dvs klar eplejuice, farris og klar suppe eller buljong uten biter går fint. Te er også ok. Ble usikker nå om kaffe er ok eller om jeg drakk kaffe (uten melk altså). Syntes jeg ble litt «sur» i magen av eplejuice og farris, så det var godt med salt buljong. Jeg har ikke prøvd selv, men ramen-kraft fra Jacobs er kanskje godt? Husk å sile den hvis det er biter i. Lykke til:-) Anonymkode: 34ebd...649 Tusen takk for alle gode råd her inne, men ble sendt hjem. Plevu var helt grusomt. Jeg jobbet fire timer i går og fikk i meg fire dl av fem. Dose to i dag tidlig var bare å glemme 😢. Var ikke vits å putte meg i narkosen siden bildene ville blitt for dårlig mente legen fordi jeg ikke fikk spist dose to. Anonymkode: 9979e...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå