AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Skrevet 1. april Hei. Mange tråder om ca samme emne, men siden jeg føler mitt spørsmål er litt annerledes satt sammen, velger jeg å spørre uansett. Meg og min kone sluttet å ha sex når ungen ble født. Det er nå litt over syv år siden. Mye skyldes samsoving stress helse og annet knask som hører med. Vi drar lasset begge to, mens jeg i tillegg har jobb utenom. Jeg er ok flink til å se partner, hjelper med det jeg kan, og gjør mange små ting hver dag fordi det føles godt å vise at jeg tenker på henne. Hun har vært flink underveis å si fra at mangelen på nærhet intimitet og sex skyldes hva jeg skriver i innlegget og at det ikke har noe med meg å gjøre. Lysten er ikke der, men ikke pgr av meg. Jeg har vært flink å vise henne at jeg ønsker henne på alle de områdene uten å mase kreve sutre eller noe. Funnet ut at slik er det og respektert det. Siste året har jeg funnet ut at hun har lyst, og ordner seg selv. Det må da være lov. Eneste litt triste opp i dette er at hun velger ikke å ordne seg selv i tillegg til oss. Hun gjør det i stedet for oss. Det kjennes litt trist og frustrerende på kroppen, og en slags oppgitthet og tristhet pakker seg litt rundt kroppen. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å gå siden vi har barn sammen. jeg ønsker ikke å ligge med andre. Greit nok at det gir utløp for selve sexbiten og orgasmen. Men ikke den hele pakken med nærhet og det å kjenne at partneren har lyst på en. Jeg regner med at dette egentlig er et stort tegn på at vi to egentlig er ferdig som par? men at så lenge hun vil vi skal være i lag så er jeg her. Men det er kanskje bare spørsmål om tid? Joda, som så mange vil skrive i kommentarfeltet at vi må snakke sammen. Kommunisere. Det stemmer nok bra. Vi er meget bra sammen der i mange settinger. Men i denne settingen ikke. VI har snakket noen ganger om det, men det kommer bare tilbake til at hun har ikke lyst lenger, trenger ikke dette. Er ikke interessert i dette lenger. Er blitt eldre og lysten er ikke den samme som før. etc etc etc Jeg er åpen om at jeg må fikse meg selv og slikt, legger ikke skjul på noe av det. Men dytter det ikke i ansiktet hennes heller. Velger å bare respektere. Men sånn uansett ... nå som jeg vet den egentlige ståa, at lysten behovet og alt dette faktisk er der. så bør jeg vel ta det som et tegn? Begynne å tenke på at vi er over? Tenke litt what if ... det blir brudd ? Klargjøre hodet og kroppen så godt som mulig ? For uansett, jeg kommer til å ta en brudd virkelig virkelig hardt. Det vet jeg allerede. Noen som har litt tanker rundt det? Anonymkode: dd5e3...b6d
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Høres ut som at den romantiske forelskelsen er over for hennes del. Men at hun onanerer betyr ikke at hun «har lyst», vel, ganske annet enn å ønsker sex med andre. Anonymkode: 0dcc8...42d
Fremmed fugl Skrevet 2. april #3 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Mange tråder om ca samme emne, men siden jeg føler mitt spørsmål er litt annerledes satt sammen, velger jeg å spørre uansett. Meg og min kone sluttet å ha sex når ungen ble født. Det er nå litt over syv år siden. Mye skyldes samsoving stress helse og annet knask som hører med. Vi drar lasset begge to, mens jeg i tillegg har jobb utenom. Jeg er ok flink til å se partner, hjelper med det jeg kan, og gjør mange små ting hver dag fordi det føles godt å vise at jeg tenker på henne. Hun har vært flink underveis å si fra at mangelen på nærhet intimitet og sex skyldes hva jeg skriver i innlegget og at det ikke har noe med meg å gjøre. Lysten er ikke der, men ikke pgr av meg. Jeg har vært flink å vise henne at jeg ønsker henne på alle de områdene uten å mase kreve sutre eller noe. Funnet ut at slik er det og respektert det. Siste året har jeg funnet ut at hun har lyst, og ordner seg selv. Det må da være lov. Eneste litt triste opp i dette er at hun velger ikke å ordne seg selv i tillegg til oss. Hun gjør det i stedet for oss. Det kjennes litt trist og frustrerende på kroppen, og en slags oppgitthet og tristhet pakker seg litt rundt kroppen. Jeg ønsker selvfølgelig ikke å gå siden vi har barn sammen. jeg ønsker ikke å ligge med andre. Greit nok at det gir utløp for selve sexbiten og orgasmen. Men ikke den hele pakken med nærhet og det å kjenne at partneren har lyst på en. Jeg regner med at dette egentlig er et stort tegn på at vi to egentlig er ferdig som par? men at så lenge hun vil vi skal være i lag så er jeg her. Men det er kanskje bare spørsmål om tid? Joda, som så mange vil skrive i kommentarfeltet at vi må snakke sammen. Kommunisere. Det stemmer nok bra. Vi er meget bra sammen der i mange settinger. Men i denne settingen ikke. VI har snakket noen ganger om det, men det kommer bare tilbake til at hun har ikke lyst lenger, trenger ikke dette. Er ikke interessert i dette lenger. Er blitt eldre og lysten er ikke den samme som før. etc etc etc Jeg er åpen om at jeg må fikse meg selv og slikt, legger ikke skjul på noe av det. Men dytter det ikke i ansiktet hennes heller. Velger å bare respektere. Men sånn uansett ... nå som jeg vet den egentlige ståa, at lysten behovet og alt dette faktisk er der. så bør jeg vel ta det som et tegn? Begynne å tenke på at vi er over? Tenke litt what if ... det blir brudd ? Klargjøre hodet og kroppen så godt som mulig ? For uansett, jeg kommer til å ta en brudd virkelig virkelig hardt. Det vet jeg allerede. Noen som har litt tanker rundt det? Anonymkode: dd5e3...b6d Om det siste, ja kanskje, men kanskje ikke av den grunn som du tror. Du skal ikke ta bruddet på forskudd, det virker kun mot sin hensikt (å få forholdet å bli bra), men føle det trygg på at det kommer gå fint med deg også hvis det blir et brudd. Det vil gjøre deg til en mer trygg person i din relasjon. Som er mer attraktivt enn å gå rundt å frykte samlivsbrudd. Så til resten, hva tenker jeg. Jeg tenker at hun er glad i deg, og det liv dere har sammen, men hun blir ikke tiltrukket i deres relasjon. Velger bevist ikke å skrive at hun ikke blir tiltrukket deg, da jeg tenker det er relasjonen som er problemet, ikke at du er feil sorts mann. Jeg har kanskje rart nok en liten plan hva jeg skal gjøre hvis jeg havner i din situasjon. Hvordan skal jeg kunne skape positiv endring i dynamikken i mitt forhold? Vet heldigvis ikke om det er en god plan. Men sånn omtrent. Begynn å se deg i speilet. Kan du gjøre noen forandring. Bli bedre trent, eller annorledes trent. Gjøre noe med håret, eller klær. Ikke som et stunt for å få sex, men for å bidra til en ny dynamikk. Så er det noe i din adferd ovenfor/sammen med henne som du ikke er helt fornøyd med. Merk deg at jeg skriver at det er adferd som du selv ikke er fornøyd med. Gjør endring på det du finner. Så se på det med alene tid. Har dere begge det? Hvis hun ikke har det, tilby henne det aktivt. Hvis du ikke har det, finn på noe positivt som du kan bruke alenetid på. Rutiner, og hyggelige tradisjoner. Skap endring. Det inkluderer også roller som dere har utviklet ovenfor hverandre. Selvfølgelig er det siste mer enkelt hvis du kan gå fra en mer passiv til aktiv rolle i noe, enn andre veien rundt. Så litt videre, skap og oppdage nye ting sammen. Gjerne noe spontant og kanskje utenfor komforsonen. Le og ha det morsomt sammen. Kan få hjelp av for eksempel en stand up show. Så selvfølgelig. Sjekke ut om du faktisk ser og hører henne i det som er viktig for henne. Hjelp og støtte henne i det hun ønsker. Hva jeg ikke tror hjelper i en slik situasjon? Å fortelle henne at jeg savner henne som kjæreste. Det tenker jeg kun vil bidra til dårlig samvittighet og med det negativ press på henne. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #4 Skrevet 2. april Step up husarbeid et hakk til sånn at det blir greit fordelt en periode. Og så begynn med massasje dersom dere ikke gjør det fra før. Det hjelper på meg når jeg har perioder der jeg ikke har lyst på sex. Anonymkode: 09784...5f1
AnonymBruker Skrevet 2. april #5 Skrevet 2. april Som du sier så er det utallige tråder om dette her. Fellesnevneren er at ting kan endre seg drastisk etter at man får barn. Og det er ikke uten grunn. Det man fikk "gratis" før, må man nå jobbe litt for. Vi kunne nok gått i samme fellen, og var i deres situasjon en stund. Vi innså at vi måtte ta grep for å ha noe som helst overskudd til hverandre. Jobbe litt mindre, ta vare på helsa, prioritere hverandre. Etter så mange år så tenker jeg at dere må starte i det små for å finne tilbake til hverandre. Nærhet og intimitet er ikke det samme som å ha samleie. Start med å se film sammen, ha gode samtaler, kos på sofaen. Kyss og klem hverandre mer. Så vil kanskje resten komme etterhvert. Det at hun onanerer trenger egentlig ikke å bety at hun er kåt. Det kan like gjerne være for å stresse ned eller få sove etc. Sex er en overskuddsaktivitet, onani er ikke. Anonymkode: f4cc9...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå