Gå til innhold

Hvor på Østlandet er det best for lesbisk par med barn å bo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville hvertfall holdt meg unna småsteder og på-landet-landet, og sett på steder med mye tilflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oslo vest.

Anonymkode: f50d2...51c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når ble en bygd "hel- ellerhalvurbane strøk på østlandet", som er det den du siterer snakker om?

Anonymkode: 4316b...9d9

Du svarte ikke på de andre spørsmålene mine. Vet ikke hva du mener med halvurbant, men er mange plasser på østlandet som ikke er supersentrale. Enten det kalles bygd eller tettsted. 

Anonymkode: b5855...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Oslo vest.

Anonymkode: f50d2...51c

Vi er mange skeive på østkanten.

Anonymkode: 66e4a...931

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så det du egentlig ønsker at at primært skeive kvinner med barn kan foreslå løsninger på utfordringen du legger frem? Vi andre bør tå varsomt og være forsiktige? Da burde du presisert det. 😉

Men jeg står for mitt opprinnelige svar: 

De fleste hel- eller halvurbane stedene på Østlandet bør fungere utmerket, dere bør fokusere på et sted med generelt gode oppvekstvilkår for ALLE typer barn, og ikke minst finne et sted som ligger nærme (de potensielle) arbeidsplassene deres.

Ingen av de andre skeive foreldreparene vi kjenner har hatt et slikt fokus som dere ved etablering.

God jakt.

Anonymkode: fc160...2ef

Jeg ønsker at mennesker som har kunnskap om spørsmålet jeg stiller uttaler seg, og ikke at andre som ikke har kjent til problemstillingen på kroppen setter spørsmplstegn ved hvorvidt dette spørsmålet er legitimt eller ikke. Jeg vet ikke hvorfor du uttaler deg og skal argumentere så mye, hva er det som er så ille ved at jeg ønsker at barna mine skal vokse opp i et inkluderende og åpent miljø.. Blir bare så matt på at utenforstående skal stille spørsmålstegn ved selve spørsmålet, du kan da ikke vite min historie og hvorfor dette er viktig for meg, det er jo ikke relevant for spørsmålet. Du kan heller ikke vite hvilke prosesser andre har gått gjennom mtp. bostedsvalg. Men takk til deg, legger denne diskusjonen død nå. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tanker om f.eks indre Østfold? Rakkestad? Spydeberg? Evt Blaker, Aurskog, eller Enebakk? Har vurdert disse stedene, men mulig de blir litt for landlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skyt meg gjerne, men vil gjerne si et par ord om mine egne erfaringer, ikke som lesbisk, for det er jeg ikke - men min erfaring med jobb på skole. Bor i en stor by, og har jobbet på mange skoler her. Min erfaring når det gjelder aksept for mangfold, er dessverre at det i områder med mye innvandrere (og da særlig muslimer) er helt jævlige holdninger til homofile. Dette er min erfaring som lærer. Aldri hørt så mye drittsnakk og nedsettende kommentarer (grunnskole) om homofile før. Dette var skolen i byen med aller mest mangfold av nasjonaliteter, en del kommunale boliger, nyankomne flyktninger, stor andel muslimer. Måtte til stadighet ta for meg elever som slang ut noe (da mener jeg ikke "bare" homo som skjellsord, men av typen "jeg støtter Matapour, han skjøt gay people"). Kjenner jeg koker bare av å tenke på det. Hadde jeg vært skeiv og hatt unger på den skolen, hadde jeg flytta tvert - ingen skal måtte tåle å høre en brøkdel av det der.

Anonymkode: 9d2f6...d90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å stå opp for innvandrertette nabolag: sønnen min har 2 i klassen med samkjønnede foreldre. Jeg vet ikke om de har opplevd noen fordommer i møte med de andre foreldrene, men det er helt uproblematisk for barna, ihvertfall. 

Anonymkode: 1dc8e...b0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skyt meg gjerne, men vil gjerne si et par ord om mine egne erfaringer, ikke som lesbisk, for det er jeg ikke - men min erfaring med jobb på skole. Bor i en stor by, og har jobbet på mange skoler her. Min erfaring når det gjelder aksept for mangfold, er dessverre at det i områder med mye innvandrere (og da særlig muslimer) er helt jævlige holdninger til homofile. Dette er min erfaring som lærer. Aldri hørt så mye drittsnakk og nedsettende kommentarer (grunnskole) om homofile før. Dette var skolen i byen med aller mest mangfold av nasjonaliteter, en del kommunale boliger, nyankomne flyktninger, stor andel muslimer. Måtte til stadighet ta for meg elever som slang ut noe (da mener jeg ikke "bare" homo som skjellsord, men av typen "jeg støtter Matapour, han skjøt gay people"). Kjenner jeg koker bare av å tenke på det. Hadde jeg vært skeiv og hatt unger på den skolen, hadde jeg flytta tvert - ingen skal måtte tåle å høre en brøkdel av det der.

Anonymkode: 9d2f6...d90

Synes det er nyttig info jeg og relevant for spørsmålet, så takk for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...