AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:13 #1 Del Skrevet tirsdag kl 21:13 Ønsker å bo et sted hvor det er godt for barn å vokse opp, der menneskene er imøtekommende og åpne. Lengter etter drømmestedet der det er mulig å slå oss til ro, hvor både barn og barnebarn kan vokse opp. Takknemlig for tips. Er også glad i natur og helst iiie altfor dyrt bo område men trivsel er det viktigste. Anonymkode: b5855...dfb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:04 #2 Del Skrevet onsdag kl 07:04 Tønsberg? Anonymkode: eabab...7f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:29 #3 Del Skrevet onsdag kl 09:29 Oslo er definitivt det mest åpne stedet der ingen leer på et øyelokk av at noen har to mødre, men det er jo dyrt da… Anonymkode: 3dc3d...1a0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:47 #4 Del Skrevet onsdag kl 10:47 Jeg kjenner flere lesbiske par med barn som bor i Tønsberg. Anonymkode: e0704...640 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:23 #5 Del Skrevet onsdag kl 15:23 På kalenderen min står det 2025: Jeg tror virkelig det er fullstendig ett fett hvor dere flytter til hel- eller halvurbane strøk på østlandet i disse tider? Det mest nærliggende svaret på spørsmålet ditt er vel: 1: Et sted med generelt gode oppvekstvilkår for barn. 2: Antar at dere jobber, så nærmest mulig arbeidsplassene deres! Deres legning har vel ingen som helst relevans for det du spør om? Er ikke dette unødvendig problematisering? Utdyp gjerne hvis du mener jeg tar feil. Anonymkode: fc160...2ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:21 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:21 AnonymBruker skrev (5 timer siden): På kalenderen min står det 2025: Jeg tror virkelig det er fullstendig ett fett hvor dere flytter til hel- eller halvurbane strøk på østlandet i disse tider? Det mest nærliggende svaret på spørsmålet ditt er vel: 1: Et sted med generelt gode oppvekstvilkår for barn. 2: Antar at dere jobber, så nærmest mulig arbeidsplassene deres! Deres legning har vel ingen som helst relevans for det du spør om? Er ikke dette unødvendig problematisering? Utdyp gjerne hvis du mener jeg tar feil. Anonymkode: fc160...2ef Hva kjenner du til da, siden du uttaler deg? Tror du det ikke finnes mange fordommer mot homofile foreldre i 2025 i Norge fortsatt? Tror du ikke barn kan preges av andre foreldres og barns holdninger til homofili i et klassemiljø? Og dersom man er den eneste i en bygd som har et homofilt foreldrepar, tror du ikke det vil være en forskjell for disse barna, kontra om det er andre foreldrepar som folk kjenner til i nær omkrets? Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du kommenterer, dette er ikke relevant for mitt spørsmål og handler om din egen uvitenhet og manglende evne til å sette deg inn i andres situasjon. Det er noe med grunnleggende kunnskap om at hvis man ikke har vært i en tilsvarende situasjon selv, så bør man være forsiktig med å uttale seg, fordi man ikke vet nok om en slik situasjon. Anonymkode: b5855...dfb 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:23 #7 Del Skrevet onsdag kl 21:23 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tønsberg? Anonymkode: eabab...7f9 Takk, leste at Tønsberg har et utbredt lhbtq+ miljø. Kjenner forøvrig lite til stedet ellers Anonymkode: b5855...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:25 #8 Del Skrevet onsdag kl 21:25 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Oslo er definitivt det mest åpne stedet der ingen leer på et øyelokk av at noen har to mødre, men det er jo dyrt da… Anonymkode: 3dc3d...1a0 Dette. Anonymkode: 2c9ae...4ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:27 #9 Del Skrevet onsdag kl 21:27 De fleste steder funker vel bra nå. Jeg har hatt barn i Oslo siden 2008, det er virkelig null stress. Venner av oss oppdrar barn med to mødre på Lillestrøm, Nøtterøy, Fredrikstad, Aurskog, Sætre, Hamar og Fetsund. Ikke hørt om at noen av dem har hatt utfordringer med det aspektet. Anonymkode: 4707f...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:30 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:30 Det tenker jeg er ett fett så lenge man styrer unna små bygder Anonymkode: 20fe7...5f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet torsdag kl 12:35 #11 Del Skrevet torsdag kl 12:35 (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): De fleste steder funker vel bra nå. Jeg har hatt barn i Oslo siden 2008, det er virkelig null stress. Venner av oss oppdrar barn med to mødre på Lillestrøm, Nøtterøy, Fredrikstad, Aurskog, Sætre, Hamar og Fetsund. Ikke hørt om at noen av dem har hatt utfordringer med det aspektet. Anonymkode: 4707f...1ba Sætre virker fint. Noen som vet om det er øde og lite som skjer? Endret torsdag kl 12:37 av Coffee1234 Endret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:36 #12 Del Skrevet torsdag kl 12:36 Takk for svar Anonymkode: b5855...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:44 #13 Del Skrevet torsdag kl 12:44 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva kjenner du til da, siden du uttaler deg? Tror du det ikke finnes mange fordommer mot homofile foreldre i 2025 i Norge fortsatt? Tror du ikke barn kan preges av andre foreldres og barns holdninger til homofili i et klassemiljø? Og dersom man er den eneste i en bygd som har et homofilt foreldrepar, tror du ikke det vil være en forskjell for disse barna, kontra om det er andre foreldrepar som folk kjenner til i nær omkrets? Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du kommenterer, dette er ikke relevant for mitt spørsmål og handler om din egen uvitenhet og manglende evne til å sette deg inn i andres situasjon. Det er noe med grunnleggende kunnskap om at hvis man ikke har vært i en tilsvarende situasjon selv, så bør man være forsiktig med å uttale seg, fordi man ikke vet nok om en slik situasjon. Anonymkode: b5855...dfb Når ble en bygd "hel- ellerhalvurbane strøk på østlandet", som er det den du siterer snakker om? Anonymkode: 4316b...9d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:45 #14 Del Skrevet torsdag kl 12:45 Drammen. Anonymkode: 72e22...bcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:19 #15 Del Skrevet torsdag kl 14:19 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk, leste at Tønsberg har et utbredt lhbtq+ miljø. Kjenner forøvrig lite til stedet ellers Anonymkode: b5855...dfb Tønsberg er en hyggelig by, Norges eldste by, med sjarme og alt man trenger av en by. Det er slottsfjellet med festival om sommeren, det er brygge og uteliv, spisesteder, kort vei til Sandefjord og Torp, og også lett å komme seg til Oslo og Gardermoen. Du kan fint bo på Nøtterøy også, som er rett over kanalbrua. Svaberg, strender, snillere boligpriser enn mange andre steder. Alle steder har sine ulemper også, men generelt sett så er Tønsberg og omegn veldig hyggelig. Anonymkode: e0704...640 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:48 #16 Del Skrevet torsdag kl 14:48 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Klippe klippe klippe ... Det er noe med grunnleggende kunnskap om at hvis man ikke har vært i en tilsvarende situasjon selv, så bør man være forsiktig med å uttale seg, fordi man ikke vet nok om en slik situasjon. Anonymkode: b5855...dfb Så det du egentlig ønsker at at primært skeive kvinner med barn kan foreslå løsninger på utfordringen du legger frem? Vi andre bør tå varsomt og være forsiktige? Da burde du presisert det. 😉 Men jeg står for mitt opprinnelige svar: De fleste hel- eller halvurbane stedene på Østlandet bør fungere utmerket, dere bør fokusere på et sted med generelt gode oppvekstvilkår for ALLE typer barn, og ikke minst finne et sted som ligger nærme (de potensielle) arbeidsplassene deres. Ingen av de andre skeive foreldreparene vi kjenner har hatt et slikt fokus som dere ved etablering. God jakt. Anonymkode: fc160...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:00 #17 Del Skrevet torsdag kl 15:00 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Drammen. Anonymkode: 72e22...bcb I Drammen krangler de så busta fyker om regnbueflagget i media om dagen, og det bor sinnssykt mange muslimer (og pinsevennkristne) der som er veldig lite homovennlige. De kristne holder stort sett kjeft utover å hate flagget, men muslimske gutter (barneskole og opp…) slenger veldig mye dritt om homofile. Anonymkode: 4e95f...2bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:02 #18 Del Skrevet torsdag kl 15:02 Ville gått for Grønland eller Tøyen i Oslo. Anonymkode: fbcc3...42d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:07 #19 Del Skrevet torsdag kl 15:07 AnonymBruker skrev (23 timer siden): På kalenderen min står det 2025: Jeg tror virkelig det er fullstendig ett fett hvor dere flytter til hel- eller halvurbane strøk på østlandet i disse tider? Det mest nærliggende svaret på spørsmålet ditt er vel: 1: Et sted med generelt gode oppvekstvilkår for barn. 2: Antar at dere jobber, så nærmest mulig arbeidsplassene deres! Deres legning har vel ingen som helst relevans for det du spør om? Er ikke dette unødvendig problematisering? Utdyp gjerne hvis du mener jeg tar feil. Anonymkode: fc160...2ef Hilsen priviligert ikkeminoritet.... Det er mange steder jeg som skeiv ikke ville bodd. Oslo er stedet for oss. Dyrt ja, men ungene er trives og fra vinduet mitt kan jeg se et halvt dusin pride flagg gjennom hele året. Tønsberg er det mange skeive, men også ekstremt mye narkotika. kjenner fler som har flytta derifra noe barna nærmet seg ungdomsskolen grunnet dop og miljø blant de unge.. Anonymkode: 66e4a...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:09 #20 Del Skrevet torsdag kl 15:09 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ingen av de andre skeive foreldreparene vi kjenner har hatt et slikt fokus som dere ved etablering. Du har sett hele lista og vet at de ikke et øyeblikk har tenkt hvor det er trygt og velkomment? Aldri møtt noen skeive som ikke tenker over det... Anonymkode: 66e4a...931 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå