Gå til innhold

Careless klær

AnonymBruker

Synes du Careless klær pene?   

86 stemmer

1. 1. Er careless klær pene og noe du kunne brukt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel jeg synes dem har bra kvalitet på klærene så da må nok det ha blitt vasket for hardt hvis dere synes kvaliteten er så dårlig. 

Jeg tror nok dem fleste som går etter den butikken er bare mesunlig fordi hun er en ung jente som gjør det veldig bra 

Det eneste jeg ikke liker med den butikken er kjolene som har den strikken på alle kjolene men uten om det er butikken helt grei, ja den er dyr men dom sagt det er zizzi også, og si at klærne har dårlig kvalitet synes jeg blir for dumt mine ser ikke brukt ut i det hele tatt selv om dem har vært brukt mye og da vasket mye 

Er det noen butikker som skulle ha fått kritikk er cubus og lindex. Di er ikke dyre butikker men det blir jo det når klærene blir ødelagt med en gang og da må kjøpe nytt hele tiden, spesielt cubus det er værre enn temu 

Grunnen for at ingen snakker om di butikkene er nok for at ingen vet hvem som erie dem eller dem som står for innkjøp 

Anonymkode: a1463...c84

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Evt kan det være at man forventer mer av plagg man betaler mer for? Kjøper jeg meg en kjole til 1700,- forventer jeg kvalitet deretter. Da spiller det ingen rolle for meg om den er kjøpt på Careless eller Cubus. Jeg klager hvis den ikke står til forventningene!! Kjøper jeg derimot en kjole til 400,- har jeg ikke samme kravene. Siden de fleste plaggene til Careless ligger nokså høyt i pris, i motsetning til eks Cubus, vil det være mer sannsynlig at jeg klager på plagget fra Careless. Det har ingenting med at Sara Emilie er en «ung jente»

Anonymkode: 602e3...0a9

Og når det er sagt, en 32 år gammel dame er vel ikke lenger en ung jente, eller??

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel jeg synes dem har bra kvalitet på klærene så da må nok det ha blitt vasket for hardt hvis dere synes kvaliteten er så dårlig. 

Jeg tror nok dem fleste som går etter den butikken er bare mesunlig fordi hun er en ung jente som gjør det veldig bra 

Det eneste jeg ikke liker med den butikken er kjolene som har den strikken på alle kjolene men uten om det er butikken helt grei, ja den er dyr men dom sagt det er zizzi også, og si at klærne har dårlig kvalitet synes jeg blir for dumt mine ser ikke brukt ut i det hele tatt selv om dem har vært brukt mye og da vasket mye 

Er det noen butikker som skulle ha fått kritikk er cubus og lindex. Di er ikke dyre butikker men det blir jo det når klærene blir ødelagt med en gang og da må kjøpe nytt hele tiden, spesielt cubus det er værre enn temu 

Grunnen for at ingen snakker om di butikkene er nok for at ingen vet hvem som erie dem eller dem som står for innkjøp 

Mesunlig? Hva er det? Hun er da ingen ung jente. Hun er voksen! Er ikke hun 26-30? Da er man ingen ung jente lenger, men en ung voksen. 

Anonymkode: d878d...3b1

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er denne blitt vasket så hardt at trykket at flyttet på seg kanskje?

Skjermbilde2025-04-04kl_17_09_26.png.147a16d04b18bdf3cffbfaa0c9f83a53.png

https://careless.no/products/belle-national-kids-dress-black-onyx

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dama er 32 år. Å kalle henne jente er noe drøyt. Ung voksen om noe.

Anonymkode: 9adf0...baa

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mesunlig? Hva er det? Hun er da ingen ung jente. Hun er voksen! Er ikke hun 26-30? Da er man ingen ung jente lenger, men en ung voksen. 

Herre min hun er ung til og ha oppnådd så mye 

Jeg ser ikke noen andre grunner for og gå etter Sarah enn sjalusi for alt hun har oppnådd og at hun har utrolig mye penger, luksus hus som dem har designet selv 

Hadde klærne vært så ille som folk skal ha det til hadde butikk gått konk for lenge siden 

Det er fakta nesten ingen butikker som klarer seg når man har starte for seg selv 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke noen andre grunner for og gå etter Sarah enn sjalusi for alt hun har oppnådd og at hun har utrolig mye penger, luksus hus som dem har designet selv 

Hadde klærne vært så ille som folk skal ha det til hadde butikk gått konk for lenge siden 

Det er fakta nesten ingen butikker som klarer seg når man har starte for seg selv 

Hun er 32 år. Mange på hennes alder er utdannede leger. Vil si det er større enn å være blogger og designe stygge stormote-klær av polyester. Men du svarte ikke på hva mesunlig er for noe. Norsk er ikke mitt morsmål. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke Careless telt som skal skjule fedme? Det er i hvert fall mitt inntrykk. Det er jo helt umulig å se hva slags figur personen har, altså hvor det er innsving og utsvingninger på kroppen. I tillegg er ikke dette klær for "alle kropper", men et rent plus size-merke. Normalvektig finner ikke noe som passer der.

Anonymkode: f1bee...446

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

jeg ser ikke noe endring på merke som du påstår at det er, uansett hadde jeg ikke giddet og bruke så mye penger på klær til barn som vokser

Anonymkode: 2fee3...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg må bare spørre hvilken kles str bruker dere som er så i mot careless? jeg har sett mange som klager på at klærne blir for store og da syns jeg ikke mye synd på dere, for dere har jo hundre andre butikker å gå i så slutt og klag

hvor mange butikker tror dere det er for folk som er plus size str 60? det er bare to butikker så da trenger man virkelig flere butikker ikke mindre butikker

jeg selv har heldig hvis alderi hatt str 60 men det er forsatt veldig dårlig og trist utvalg på klær i min str også jeg bruker 52\54 og passer da kapphal der ser man ut som man skal i begravelse, cubus har noe i min str men det er ræva kvalitet, zizzi har hatt noe fint før men sommer kolleksjonen i år ser man ut som en gammel bestemor eller en fjortis også er det careless som har fine sommerfarger og det er noe man trenger mer av

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare folk som er misfornøyde med eget liv drar misunnelseskortet når en bedriftseier  får berettiget kritikk. På seg selv kjenner man andre, osv. Vi andre skjønner at det ikke er misunnelse som ligger bak når noen kritiserer en bedrift helt konstruktivt.

Anonymkode: 52b94...8df

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg ser ikke noe endring på merke som du påstår at det er, uansett hadde jeg ikke giddet og bruke så mye penger på klær til barn som vokser

Du ser ikke at mønsteret er skeivt? Og attpåtil har de klart å bruke en kjole med åpenbar produksjonsfeil under bildetakingen. Noen har også gått gjennom bildene og prosessert dem før de har blitt godkjent og lagt ut på nett. Skikkelig slurvete arbeid!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jaja kom dere vidre i livet vær så snill, det er ikke syns på dere når dere har hundre andre butikker og gå i

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jaja kom dere vidre i livet vær så snill, det er ikke syns på dere når dere har hundre andre butikker og gå i

Det vet ikke du noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det vet ikke du noe om.

jeg har vodt for og tro at dem som klager er da fornøyd med at dem kun kan gå i en butikk hvor klærne passer

hvilken str har du da? eller hvilken butikk handler du i?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

jeg har vodt for og tro at dem som klager er da fornøyd med at dem kun kan gå i en butikk hvor klærne passer

hvilken str har du da? eller hvilken butikk handler du i?

Bare fordi man er stor, betyr ikke at man skal betale for kvalitet som ikke står i stil med prisen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bare fordi man er stor, betyr ikke at man skal betale for kvalitet som ikke står i stil med prisen. 

det er helt vanelig pris for plus size klær, det er ikke noe galt med kvaliteten på klærne dems

mitt bade tøy har jeg hatt i flere år nå brukt mye i basseng med klor, ikke har det blitt skyldt med en gang heller men like vel ser det helt nytt ut så da synes jeg det er veldig rart at mine klær holder seg så bra mens deres ikke gjør det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

det er helt vanelig pris for plus size klær, det er ikke noe galt med kvaliteten på klærne dems

mitt bade tøy har jeg hatt i flere år nå brukt mye i basseng med klor, ikke har det blitt skyldt med en gang heller men like vel ser det helt nytt ut så da synes jeg det er veldig rart at mine klær holder seg så bra mens deres ikke gjør det

Det er nettopp dette kvalitetskontroll og interne rutiner handler om.

Når to kunder kjøper den samme varen men kun den ene får noe som er sånn som forventet så er det ikke fordi produktet eller materialet i seg selv er dårlig, men fordi ingen har sjekket at det ferdige produktet faktisk er slik det skal være. Altså kontroll av kvaliteten.

Alle fabrikker har feil i produksjon innimellom. De billige har oftere feil enn de dyre pga bedre utstyr og mer kompetente ansatte.

Og ser en på for eks Trustpilot og Careless egne tilbakemeldinger så er det ganske åpenbart at mange får produkter som burde vært luket ut i en kontroll. Stropper som ikke henger sammen. Sømmer som er løse. Ting som rakner. Falmer. Feilprint. Og stor variasjon i størrelser.

Careless kunne valgt en produsent med bedre utstyr eller flinkere ansatte. Men det koster penger. Alternativet er at de kunne betalt fabrikken for å sjekke kvaliteten. Men det koster og penger. Eller så kunne de sjekket selv ved mottak. Men det koster og penger.

I stede legger de alt ut for salg og håper at kunden ikke merker det. Eller, som vi ser flere gir tilbakemelding om, at når de klager så blir kunden avvist med feilvask, eller forsøkt kjøpt med et tilbud om gavekort. Begge deler klart i strid med forbrukerkjøpsloven.

Men du må gjerne være fornøyd med det du har kjøpt. Ingen skal eller kan ta det i fra deg.

Anonymkode: 9adf0...baa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver å unngå å støtte influencere, spesielt de som bruker barna sine for å tjene penger.

Anonymkode: 9d7d8...1f3

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke sett klærne i butikk, men utfra nettsidene ser det jo ut som de dekker et marked hvor det er elendig tilbud. Neimen ikke lett å finne kledelige kjoler om man er 44 eller større. 

Jeg liker mønstrene, men slike vide ermer/puffermer er jo bare dumt for en plus size, så kommer nok ikke til å bestille noe, dessverre. 

Anonymkode: 25fdf...b3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...