Gå til innhold

Careless klær

AnonymBruker

Synes du Careless klær pene?   

45 stemmer

1. 1. Er careless klær pene og noe du kunne brukt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes de er fine, særlig kjolene, men uforholdsmessig dyre. Har prøvd klær derfra i butikk flere ganger, men foreløpig ikke kjøpt noe. 

Jeg liker at Careless ikke er like "allergiske" mot farger som de fleste andre butikker er for tida. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns de kan være fine, men blir for uformelige. Jeg har en del kg ekstra og syns ikke de sitter fint. Pluss at kjolene er for dyre for mitt studentbudsjett. Og jeg syns størrelsene er merkelige, og da orker jeg ikke måtte styre med retur og div. 

Anonymkode: afae5...508

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes klærne fra Careless er noe av det styggeste jeg har sett. Kjolene og bikiniene spesielt. 

Har et par kollegaer som sverger til Careless, de ser ikke selv hvor utrolig lite kledelig det er. Elendig kvalitet også, nuppete og masse løse tråder, dårlige sømmer. 

Hadde følt meg utrolig flau om jeg ble tvunget til å ha på meg et slikt plagg i offentlighet :flau:

Anonymkode: 773cd...2fd

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg liker de. Har ikke kjøpt noe enda, men vurderer en sommerkjole. Liker at de har bilder av de samme kjolene på ulike kropper så man faktisk kan få et bilde av hvordan den vil se ut på seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes noen av bikiniene og undertøyet, kanskje en kjole eller to, er fine selv om de er priset noe hinsides. Men så opererer de med noen helt merkelig størrelser slik at jeg som er en small, noen ganger medium i underdeler, nærmest svømmer i deres størrelse xs… 

Anonymkode: 708a9...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poppel skrev (11 minutter siden):

Liker at de har bilder av de samme kjolene på ulike kropper så man faktisk kan få et bilde av hvordan den vil se ut på seg selv

Ja, det er bra! For meg som er tykk og ikke så høy, er det fint å se klærne på kropper som likner på meg, og ikke bare på høye slanke modeller. 

Det irriterer meg at klær som finnes i store størrelser sjeldent blir presentert på store kropper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vel careless har i det minste farger på klærne alle andre butikker er jo drit kjedelig om dagen

Anonymkode: 2fee3...881

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De er alt for store i stl. Kjøpte pysj derfra i stl M, jeg bruker vanligvis L og XL, men jeg svømmer i denne pysjen. Kjolene syntes jeg ikke er noe fine, alt for ensformige. Bh ene er ikke laget for oss med små pupper hvertfall, og alt for dyrt. 

Anonymkode: 7a51b...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er alt for store i stl. Kjøpte pysj derfra i stl M, jeg bruker vanligvis L og XL, men jeg svømmer i denne pysjen. Kjolene syntes jeg ikke er noe fine, alt for ensformige. Bh ene er ikke laget for oss med små pupper hvertfall, og alt for dyrt. 

Anonymkode: 7a51b...7b3

Da har du ikke noe og klage på når du kan finne klær i mai flere butikker enn oss som har litt ekstra

Anonymkode: a1463...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det virker som om klærne er av litt dårlig kvalitet? Synes også de kjolene er lite kledelige, de som har litt ekstra på kroppen burde absolutt ikke kle seg i telt. Da ser de bare enda større ut.

Anonymkode: 3e648...602

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har forstått at det er en del dårlig kvalitet. Og det er for dyrt. Å i tillegg finner man like kjoler billigere andre steder. Kjolene ser også litt ut som telt, og de som er store ser unødvendig store ut i mange av kjolene. Noen kjoler minner meg litt om gammel blomstrete tapet.

Dessuten har jeg ikke helt sansen for Sara Emilie heller, virker som hun skryter og lyver en del. Slike har jeg ikke sansen for. 

Anonymkode: 5fc55...440

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I starten synes jeg noen av bikiniene var fine. Kjolene synes jeg blir værre og værre. Ser ut som noe oldemor gikk med, bare at disse er i en "oversize" variant :ler: Synes det er svært få som kler de... Har også hørt av bekjente som har testet noen plagg at kvaliteten er dårlig og størrelser misvisende.

Anonymkode: d2e99...46e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1 alle bør ha fått med seg nå at den butikk er for plus size 

2 det er helt supert og ha butikker som tørr og skille seg ut 

3 ja det er dyrt der men det er zizzi også 

4 kvaliteten der er helt grei, vertfall badet det er noe beste jeg har hatt

5 plus size folk må da kunne gå i farger dem også og ikke se ut som om man skal i begravelse 

6 jeg skjønner ikke hvorfor en fargerik og fin butikk skal ha så mye diskusjon, greit folk har forskjellig smak

7 hvorfor snakkes det aldri om for eks cubus, kapphal,lindex? Er det noen butikker som skulle fått tilbakemelding så er det dem. Di er drit kjedelig og har det samme over alt 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

2 det er helt supert og ha butikker som tørr og skille seg ut 

"Butikk som tør å skille seg ut"

En butikk drives ikke etter hvorvidt klærne deres skiller seg ut eller ikke, den drives for å... drive butikk. Altså tjene penger. Om de tjener penger på å lage fargerike klær i plus size-størrelser er jo målet oppnådd. 

Men det er vel her kritikken ligger, at de driver butikk og tjener mye penger ved å selge dårlig kvalitet (ikke naturmaterialer, mye produksjonsfeil, lite kontroll) dyrt. Og det får de til ved ulovlig markedsføring (reklame i sosiale medier som ofte ikke merkes) og å bruke influencere med kritikkverdig drift. 

Man kritiserer ikke en butikk fordi den har fargerike klær, eller fordi plus size folk bruker farger. Det har jeg aldri sett iallfall.

Anonymkode: 8faa5...542

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Butikk som tør å skille seg ut"

En butikk drives ikke etter hvorvidt klærne deres skiller seg ut eller ikke, den drives for å... drive butikk. Altså tjene penger. Om de tjener penger på å lage fargerike klær i plus size-størrelser er jo målet oppnådd. 

Men det er vel her kritikken ligger, at de driver butikk og tjener mye penger ved å selge dårlig kvalitet (ikke naturmaterialer, mye produksjonsfeil, lite kontroll) dyrt. Og det får de til ved ulovlig markedsføring (reklame i sosiale medier som ofte ikke merkes) og å bruke influencere med kritikkverdig drift. 

Man kritiserer ikke en butikk fordi den har fargerike klær, eller fordi plus size folk bruker farger. Det har jeg aldri sett iallfall.

Anonymkode: 8faa5...542

Vel jeg synes dem har bra kvalitet på klærene så da må nok det ha blitt vasket for hardt hvis dere synes kvaliteten er så dårlig. 

Jeg tror nok dem fleste som går etter den butikken er bare mesunlig fordi hun er en ung jente som gjør det veldig bra 

Det eneste jeg ikke liker med den butikken er kjolene som har den strikken på alle kjolene men uten om det er butikken helt grei, ja den er dyr men dom sagt det er zizzi også, og si at klærne har dårlig kvalitet synes jeg blir for dumt mine ser ikke brukt ut i det hele tatt selv om dem har vært brukt mye og da vasket mye 

Er det noen butikker som skulle ha fått kritikk er cubus og lindex. Di er ikke dyre butikker men det blir jo det når klærene blir ødelagt med en gang og da må kjøpe nytt hele tiden, spesielt cubus det er værre enn temu 

Grunnen for at ingen snakker om di butikkene er nok for at ingen vet hvem som erie dem eller dem som står for innkjøp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Careless i starten, men syns dette med størrelse har blitt så tilfeldig. Samme bikinimodell i M ett år, er S neste år, uten at det kommer tydelig frem i str.tabell. Syns også det virker til å være mye produksjonskrøll mtp at de sier de har fabrikk med papirer på stell og følger produksjonen nøye. Kanskje et tegn på at de har vokst for fort?  Hadde lyst til å kjøpe Belle festkjole til datteren i år, men på hjemmesiden ser det ut til at trykket på brystet er trykt på skeivt. Husker de slet med feiltrykk i fjor også. Rart dette ikke er fikset opp i. Blir nok en festdrakt fra et annet sted istedenfor.

Anonymkode: 602e3...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel jeg synes dem har bra kvalitet på klærene så da må nok det ha blitt vasket for hardt hvis dere synes kvaliteten er så dårlig. 

Er det noen butikker som skulle ha fått kritikk er cubus og lindex. 

Når klærne har revnet omtrent før de er pakket opp har det ikke noe med vask og gjøre. feilsydde lommer,sømmer osv.
Og klær i den prisklassen bør vel tåle å vaskes etter vaskeanvisning på lappen uten at de blir ødelagt/falmet/nuppete???
Cubus og lindex er heller ikke beste kvaliteten nei, skal være enig der, men jeg har faktisk mye basics fra lindex som holder vask etter vask....Billigere er de også

Anonymkode: d2e99...46e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror nok dem fleste som går etter den butikken er bare mesunlig fordi hun er en ung jente som gjør det veldig bra 

Det eneste jeg ikke liker med den butikken er kjolene som har den strikken på alle kjolene men uten om det er butikken helt grei, ja den er dyr men dom sagt det er zizzi også, og si at klærne har dårlig kvalitet synes jeg blir for dumt mine ser ikke brukt ut i det hele tatt selv om dem har vært brukt mye og da vasket mye 

Er det noen butikker som skulle ha fått kritikk er cubus og lindex. Di er ikke dyre butikker men det blir jo det når klærene blir ødelagt med en gang og da må kjøpe nytt hele tiden, spesielt cubus det er værre enn temu 

Grunnen for at ingen snakker om di butikkene er nok for at ingen vet hvem som erie dem eller dem som står for innkjøp 

Evt kan det være at man forventer mer av plagg man betaler mer for? Kjøper jeg meg en kjole til 1700,- forventer jeg kvalitet deretter. Da spiller det ingen rolle for meg om den er kjøpt på Careless eller Cubus. Jeg klager hvis den ikke står til forventningene!! Kjøper jeg derimot en kjole til 400,- har jeg ikke samme kravene. Siden de fleste plaggene til Careless ligger nokså høyt i pris, i motsetning til eks Cubus, vil det være mer sannsynlig at jeg klager på plagget fra Careless. Det har ingenting med at Sara Emilie er en «ung jente»

Anonymkode: 602e3...0a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...