Gå til innhold

Må stå opp 6.30. Men klarer ikke legge meg 23. Jeg drar det alt for ofte til over midnatt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min nye pulsklokke beskriver søvnen som dårlig hver eneste natt. Burde lagt meg tidligere. Men akkurat på den tiden jeg bør legge meg får jeg lakenskrekk. En ond sirkel.

Flere som har det slik?

Anonymkode: 3f181...eb0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Sleit med det i mange år. Her er mitt tips.

Lag deg en fin kveldsrutine som du starter på i 22 tiden. F.eks. en varm drikke (noe søvndyssende, ikke oppkvikkende, så klart) eller kanskje en varm dusj. Så gjør du alt klart til neste dag, legger frem klær, pakker sekk. Så stikker du på sengen. Noen liker kanskje å gjøre pusteøvelser eller meditere litt, lese i en bok. Jeg gjør ingen av delene, men jeg er en sånn type som fryser, så jeg tar med meg en varmeflaske i sengen. Sovner som en stein.

Når du har gjort dette i en uke eller to, da er du inne i en ny vane.

Anonymkode: 3af85...835

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja. Sleit med det i mange år. Her er mitt tips.

Lag deg en fin kveldsrutine som du starter på i 22 tiden. F.eks. en varm drikke (noe søvndyssende, ikke oppkvikkende, så klart) eller kanskje en varm dusj. Så gjør du alt klart til neste dag, legger frem klær, pakker sekk. Så stikker du på sengen. Noen liker kanskje å gjøre pusteøvelser eller meditere litt, lese i en bok. Jeg gjør ingen av delene, men jeg er en sånn type som fryser, så jeg tar med meg en varmeflaske i sengen. Sovner som en stein.

Når du har gjort dette i en uke eller to, da er du inne i en ny vane.

Anonymkode: 3af85...835

Takk. Får prøve. Er egentlig glad i søvn. Bare ikke når den er på sin plass. Som om jeg har en indre tenåring som protesterer på det som er bra for meg 🤔😅

Søvnen før jobb er lavmål. Prøver å ikke sove middagslur som i motsetning til nattesøvn er helt ok. Ingen hai musikk der😉

Anonymkode: 3f181...eb0

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...