Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis jeg bare vil pule så betaler jeg gjerne, men når man ser etter en livspartner så har man ikke lyst til å kjøpe dem.

Anonymkode: b1a1c...2f1

Er du seriøs. Sendere på folk du ikke bryr deg om, men ditt livs kjærlighet, da skal du prioritere lommeboken din... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lykke til med å finne en livspartner. Mest sannsynlig forlater hun deg fordi du ikke vet å sette pris på henne, bare ta ta og ta et sånne som deg gode på. 

Anonymkode: 1d339...f30

your brain on feminism

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Er du seriøs

Delvis, hvis det er et problem at jeg ikke spanderer så er hun kanskje ikke drømmedamen. I virkeligheten vil jeg tilby fordi det hjelper ikke å late som at verden ikke er sånn som den er.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

your brain on feminism

Det er ikke meg du svarer, men du er en av mange menn i tråden som er så gjerrig at han ikke kan spandere en kaffe til 40 kroner på dama han er på date med.

Jeg tjener godt, jeg eier eiendom i tillegg til at jeg har stor leilighet, stor hytte, bil, i det hele tatt alt det jeg trenger for å leve bra. Jeg har ikke noe behov for en mann på grunn av økonomien, mye sannsynlig vil han tjene mindre enn meg, også.

Og folk som deg, de kaller meg og andre kvinner for horer og en masse andre skjellsord, fordi vi vil se at mannen vi møter er såpass generøs at han spanderer litt. Det trenger ikke være mange kronene det handler om, det dreier seg om å se hva slags type han er. Folk som deg utgår med høye kneløft.

Det er brukere her som skriver lange innlegg over hvor fælt dette er, de blir seriøst provosert over tanken om å spandere noe til 40 kroner!

Skjønner jo at enkelte menn på KG henger her fordi dette forumet er det eneste stedet de har mulighet til å komme i kontakt med kvinner, dette er typer som de fleste kvinner ikke gidder å se to ganger på. Og det handler ikke om utseende, om hva de jobber med, om utdanning, eller penger i banken. Det handler om HOLDNINGER, svært nedlatende holdninger overfor kvinner generelt.

Vi klarer oss godt uten dere. Ingen problem. Det er dere som kommer hit til oss, kun for å forsure miljøet her. Nå skriver jeg til folk som deg jeg siterer, og ikke til de mannlige brukerne som er her for å ha god dialog med oss.

Anonymkode: 112ef...dbb

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Delvis, hvis det er et problem at jeg ikke spanderer så er hun kanskje ikke drømmedamen. I virkeligheten vil jeg tilby fordi det hjelper ikke å late som at verden ikke er sånn som den er.

Da er løsningen å ikke spandere om du er så mistenksom. 

Anonymkode: 0efc5...9b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (9 timer siden):

Er du seriøs. Sendere på folk du ikke bryr deg om, men ditt livs kjærlighet, da skal du prioritere lommeboken din... 

Hvordan vet man at det er ens livs kjærlighet på første date? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han sa jo det selv, en han er seriøs med og skal i forhold med spanderer han ikke på, men de han vil pule kun. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

En ting til. Det du sier her er jo nettopp at du tar en date nr 2 fordi han spanderte på date nr 1. ikke fordi du faktisk likte ham. Eller likte du ham ene og alene fordi han spanderte? Det er dette jeg sliter med å forstå her. Hvorfor alt annet ved en mann blekner fordi han ikke spanderte den «jævla» kaffen?

Anonymkode: 5e885...e68

Vi som har vært borti sykelig gjerrige menn, vet hva det vil si å få et vippskrav på 40 kroner for kaffe etter en date. Jeg (dame) spanderer gjerne en kaffe, en øl, en milkshake osv for date. Jeg er raus, og forventer at andre også er det. Det er som sagt ikke snakk om dyre middager, men en kaffekopp. En gest. Jeg inviterer - jeg betaler. Min erfaring fra singeltiden var at menn som ikke ønsket å spandere en kopp kaffe, ofte forventet at jeg brukte tid og penger på å reise til et møtested nærmere mannens hjem enn mitt. Altså, helt greit at jeg bruker penger, men ikke faen at han skal bruke noen usle kroner. Det samme gjaldt når mannen kommer på middag hos daten. Daten har da lagt ut for mat, brukt tid, strøm osv for å lage denne maten, så kommer mannen tomhendt og snylter. Men dette ser ikke mange menn. De ser kun kronebeløp på betalingsautomaten. Alt annet er visst gratis.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette er ikke noe galt med dette. Problemet er at mange kvinner prøver å hore seg ut, men blir sint når de får hore stempelet. Hvis du ikke vil at mannen skal betale mer enn deg så er du ikke en hore.

Å spandere kaffe til 40 kroner har ingenting med "hore" å gjøre. Mener du at min bestevenninne er hore, og at jeg kan kreve sex fra henne etter å ha spandert middag på henne i forrige uke? Skal jammen ringe henne etterpå og etterspørre denne sexen, var ikke klar over at jeg kunne kreve det for en middag til 220 kroner. Har også et par horekolleger som skylder meg sex etter å ha blitt påspandert både kaffe og kake. Takk for tips!

*sarkasme off*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg forstod deg utmerket jeg. Forstår at det ikke er noe særlig å spandere på en person, som forventer å bli spandert på. Det er ikke noe hyggelig.

Jeg tenker at det kommer litt an på hva det er. Det er stor forskjell på en kaffe, og en tre retters middag. Så kommer det litt an på om personen får mulighet til å påvirke og velge selv, eller blir invitert med. 

Det synes jeg det er litt forskjell på. 

Hadde jeg invitert en person på en piknik så hadde jeg valgt å stå for alt, siden det var jeg som inviterte. Det er meg. 

Hadde vi blitt enige om det, så kunne man ha tatt med litt hver. Ikke noe i veien for det om man ønsker det. En fikser mat, og den andre noe godt å drikke. Samarbeid.

Det handler om kommunikasjon, så kommuniser med den man har lyst til å be med seg. 

Det er mange forventninger. Mannen forventer for eksempel at dama pynter seg, sminker seg og bruker tid på utseendet i forkant av en date. De færreste menn blir fornøyd hvis dama dukker opp med hår i en knute, i en joggebukse og usminket på første date. Men fra menn kan man visst ikke forvente noe som helst, det er alltid vi damer som skylder menn noe.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sa jo det selv, en han er seriøs med og skal i forhold med spanderer han ikke på, men de han vil pule kun. 

En mann som puler masse damer for SÅ å begynne å lete etter den store kjærligheter, som han attpåtil behandler mindre galant enn puledukkene, er dømt til å være alene. Så ingen fare.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke meg du svarer, men du er en av mange menn i tråden som er så gjerrig at han ikke kan spandere en kaffe til 40 kroner på dama han er på date med.

Jeg tjener godt, jeg eier eiendom i tillegg til at jeg har stor leilighet, stor hytte, bil, i det hele tatt alt det jeg trenger for å leve bra. Jeg har ikke noe behov for en mann på grunn av økonomien, mye sannsynlig vil han tjene mindre enn meg, også.

Og folk som deg, de kaller meg og andre kvinner for horer og en masse andre skjellsord, fordi vi vil se at mannen vi møter er såpass generøs at han spanderer litt. Det trenger ikke være mange kronene det handler om, det dreier seg om å se hva slags type han er. Folk som deg utgår med høye kneløft.

Det er brukere her som skriver lange innlegg over hvor fælt dette er, de blir seriøst provosert over tanken om å spandere noe til 40 kroner!

Skjønner jo at enkelte menn på KG henger her fordi dette forumet er det eneste stedet de har mulighet til å komme i kontakt med kvinner, dette er typer som de fleste kvinner ikke gidder å se to ganger på. Og det handler ikke om utseende, om hva de jobber med, om utdanning, eller penger i banken. Det handler om HOLDNINGER, svært nedlatende holdninger overfor kvinner generelt.

Vi klarer oss godt uten dere. Ingen problem. Det er dere som kommer hit til oss, kun for å forsure miljøet her. Nå skriver jeg til folk som deg jeg siterer, og ikke til de mannlige brukerne som er her for å ha god dialog med oss.

Jeg lurer også på hvorfor de er så overrasket. Jeg leser daglig tråder om menn som gjerne jobber masse overtid og tjener ditto penger, mens dama må gå ned i stilling for å få unna logistikken med husarbeid, unger, barnehage, aktiviteter osv. Mennene vil selvfølgelig ikke gifte seg eller ha felles økonomi, og det blir ofte slik at de har masse penger til sparing/luksus, mens kona ikke har råd til en ekstra strømpebukse. Og får hun en uforutsett utgift, må hun enten LÅNE fra samboer/far til sine barn, eller klare seg selv på en eller annen måte. Vi ser slike tegn tidlig. Å sende vippskrav på 40 kroner for kaffe tyder på slik oppførsel i fremtiden.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler som regel for meg selv på første date. Han kan gjerne spandere seinere om vi blir noe mer.

Anonymkode: ced23...669

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For meg blir det litt rart....

Det er manipulativt i forhold til puling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Det er mange forventninger. Mannen forventer for eksempel at dama pynter seg, sminker seg og bruker tid på utseendet i forkant av en date. De færreste menn blir fornøyd hvis dama dukker opp med hår i en knute, i en joggebukse og usminket på første date. Men fra menn kan man visst ikke forvente noe som helst, det er alltid vi damer som skylder menn noe.

Tror det beste er å bare senke skuldrene og forventningene. Jeg sminker meg ikke for en mann. Han får ta meg som jeg er. Om jeg sminker meg så gjør jeg det for min egen del. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Synes dette er litt morsomt, spesielt at dere ikke ser det selv når det er så ufattelig tydelig i alt dere skriver. Fullstendig blottet for evnen til å se den andre, i dette tilfellet mannen. Du sier du god lønn, eier eiendom, bil, hytte osv, også er du i en posisjon til å si at en mann er gniten om han ikke spanderer 40 kr på deg. Jeg er enig, 40 kroner er en dråpe i havet, men en dråpe du selv er for gniten til å by på. Hvem er EGENTLIG den gnitne her - og ikke bare gniten, men også den grådige, som har alt men skal fortsatt ha og ha? Og attpå til sier man at mannen ikke skal ha noen forventninger i retur. Hvor kommer denne superegoismen fra?

Forøvrig synes jeg det burde være unødvendig å slenge ut hore her inne, men hore kom lenge etter fattigmann. Så når man velger å bruke fattigmann for å rakke ned på menn som mener noe annet enn deg, så er det ikke overraskende at det kommer noe i retur. 

Anonymkode: 686be...78b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosalilje84 skrev (6 timer siden):

Vi som har vært borti sykelig gjerrige menn, vet hva det vil si å få et vippskrav på 40 kroner for kaffe etter en date. Jeg (dame) spanderer gjerne en kaffe, en øl, en milkshake osv for date. Jeg er raus, og forventer at andre også er det. Det er som sagt ikke snakk om dyre middager, men en kaffekopp. En gest. Jeg inviterer - jeg betaler. Min erfaring fra singeltiden var at menn som ikke ønsket å spandere en kopp kaffe, ofte forventet at jeg brukte tid og penger på å reise til et møtested nærmere mannens hjem enn mitt. Altså, helt greit at jeg bruker penger, men ikke faen at han skal bruke noen usle kroner. Det samme gjaldt når mannen kommer på middag hos daten. Daten har da lagt ut for mat, brukt tid, strøm osv for å lage denne maten, så kommer mannen tomhendt og snylter. Men dette ser ikke mange menn. De ser kun kronebeløp på betalingsautomaten. Alt annet er visst gratis.

Det forstår jeg veldig godt, og hadde synes det selv ville vært veldig sært - ja, for sært for meg. Men det er noe helt annet enn det som kommer frem her. Her blir alle menn som ikke spanderer på første date ansett som både fattig og gjerrig, og dette kommer fra tilsynelatende velstående kvinner som ikke klarer å se gjerrigheten i seg selv og som enkelt dropper en mann på grunnlag av at han ikke spanderte på første date. Det synes jeg er tragikomisk.

Jeg ser også den, når kvinnen hiver seg i bilen, bussen, taxien osv for å treffe en mann for en date, at det er temmelig sløvt av mannen å ikke anerkjenne den innsatsen kvinnen har lagt inn for å treffe ham, ved å nettopp være spandabel. Men her snakkes det ikke om slikt, her snakkes det generelt. Også er det vi som reagerer på dette som sliter med holdninger? Jeg har også gjort meg erfaringer innen dating, og det er neimen ikke alle som er i stand til å gjengjelde. Egentlig tror jeg flere av dere ser denne siden også. Men for all del, om det viktigste er at mannen spanderer på første date så kjør på. 

Anonymkode: 686be...78b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvordan vet du at det ikke er det. 

Skjønner ikke deg, men er spennende. Du syns det er greit å kjøpe tilfeldig sex ved å sendere på en dame du ikke er interessert i, men vil ikke spendere på noen som du kanskje skal dele livet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke en date nummer to hvis en mann ikke tilbyr seg å spandere en kaffe. De skjønner ikke at det ikke dreier seg om de 40 kronene men at de fremstår dårlig. Lite rause og ikke i stand til å varte opp en dame. 

Anonymkode: 609fc...fd9

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at det ikke er det. 

Skjønner ikke deg, men er spennende. Du syns det er greit å kjøpe tilfeldig sex ved å sendere på en dame du ikke er interessert i, men vil ikke spendere på noen som du kanskje skal dele livet med. 

Nå tror jeg du blander anonym koder her.

Jeg har ikke skrevet noe om å kjøpe sex. 

Er dame. 

Var denne til ...2f1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...