Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betaler alltid selv!! UANSETT!!! 

Den ene gangen jeg aksepterte daten betalte (Ja, jeg aksepterte det, for han ville betale, jeg også, jeg vippset han halvparten senere på kvelden, han vippset tilbake, så han ble fornærmet, for trodde jeg ikke han hadde penger???? ) Jeg var ikke ute etter hans penger, han var ikke helt i vater…

Men jeg gjør det klart FØR date, at jeg betaler for meg selv!!! For min egen del…

Og hvis noen synes det virker rart… Er det helt ok for meg!

Hvis jeg må forklare hvorfor jeg ønsker betale selv på de første datene, så er ikke han noe for meg! 

Anonymkode: 466f2...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 7.17):

Ts 

dette🥰 orker heller ikke gjerrige folk, men skal gi han en sjangse til☺️

Anonymkode: b017e...07b

Er det ikke rart å fremstille seg selv som gjerrig og samtidig forvente at de man dater ikke er gjerrig? 

Du sier det er lov å være litt gentleman. Det er vel utallige måter å vise dette på?

Du sier du vil gi ham en sjanse til, og det må jo bety at han har klart å vise deg noe som du er nysgjerrig på, noe som er en veldig bra ting. Så tenker jeg at gjerrighet ikke er et attraktivt trekk selv, og noe du vil merke mer og mer etterhvert som dere blir kjent. 

Lykke til

Anonymkode: 686be...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

"Kan jeg invitere på en kaffe?" 

"Javisst kan vi ta en kaffe, men jeg ønsker å betale for meg selv."

Typisk kaffeprat.....?😆

Anonymkode: f5c0d...2b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Såklart vil man ikke ha en fattig mann? Hvorfor skulle man ville det? Makes no sense. Er som om menn skal ville ha kvinner i 50 åra når de ønsker seg barn. Hvorfor skal kvinner ville gå for en fattig mann om man ønsker seg familie? Vil jo det beste for mine fremtidige barn.

Anonymkode: 1d339...f30

Så lenge du ikke klager når mannen din går fra deg når du blir eldre. Hvorfor skulle han ikke gått fra deg? makes no sense.

Anonymkode: b1a1c...2f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge du ikke klager når mannen din går fra deg når du blir eldre. Hvorfor skulle han ikke gått fra deg? makes no sense.

Menn forlater sjeldent forholdet, er nok mest sannsynlig at kvinnen går. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

ikke er det snakk om at mannen skal betale for mer enn kvinnen. Men en mann som ikke spanderer kaffen på første date er ikke min type mann. Det er min preferanse. Ønsker en som spanderer som gir meg lyst til å spandere tilbake neste gang. Synes slikt er koselig enn en som skal dele alt hver for seg alt, det er veldig usjarmerende og tafatt opplegg i mitt syn.

Dette er ikke noe galt med dette. Problemet er at mange kvinner prøver å hore seg ut, men blir sint når de får hore stempelet. Hvis du ikke vil at mannen skal betale mer enn deg så er du ikke en hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er ikke noe galt med dette. Problemet er at mange kvinner prøver å hore seg ut, men blir sint når de får hore stempelet. Hvis du ikke vil at mannen skal betale mer enn deg så er du ikke en hore.

Hva slags kvinner omgir du deg med? Tror du bør gjøre noe med livet ditt om du opplever at kvinner horer seg 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva slags kvinner omgir du deg med? Tror du bør gjøre noe med livet ditt om du opplever at kvinner horer seg 

Alle kvinner som vil at mannen skal betale mer er horer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle kvinner som vil at mannen skal betale mer er horer.

Hahah bare si du er fattig deg går bra.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg går ikke på date nr 2 om han ikke spanderer første date! Jeg tjener godt over 1 mill, har høyere utdanning og er feminist men jeg er også en kvinne. Liker at en mann spanderer, holder opp døra og skjemmer meg bort uten å ha en forventning å få noe tilbake. Og gjett hva jeg giftet meg akkurat med sånn type og. Han tjener mindre enn meg men fysøren så gentleman og fin han er! 

Anonymkode: c476b...8bd

Separat økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan hadde du reagert på det?

Som jeg skrev for noen sider siden datet jeg nylig en som aldri hadde penger igjen på slutten av måneden, og midten var ikke så lett den heller. Det var jo ikke ideelt kanskje, men jeg tenkte at hun hadde mange andre fine kvaliteter, så tenkte at det var greit at jeg dro lasset økonomisk en stund.

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (1 minutt siden):

Hvordan hadde du reagert på det?

Som jeg skrev for noen sider siden datet jeg nylig en som aldri hadde penger igjen på slutten av måneden, og midten var ikke så lett den heller. Det var jo ikke ideelt kanskje, men jeg tenkte at hun hadde mange andre fine kvaliteter, så tenkte at det var greit at jeg dro lasset økonomisk en stund.

Om du er klar over den økonomiske situasjonen er tøff, og ønsker dra lasset, så er det to voksne folk som velger selv hva de ønsker gjøre og bidra med. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.03):

Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen.

kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere?  Litt gentleman vil man jo ha

Skriker ikke damer fortsatt etter likestilling? Her fikk du en mann som støtter det. 

Anonymkode: 92c48...8fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gammeldags. Men spanderer han ikke er det so turnoff.

Anonymkode: 1d0ea...c69

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror du forstår hva jeg mente med det, eller?

Om du har lyst å gjøre noe fint for noen, får du mer eller mindre lyst å gjøre dette om du får vite at det er forventet av den du ønsker å gjøre dette for? Hva enn det måtte være.

Med den løsningen din, så kunne man fort sluttet å gjøre noe fint for noen, for et eller annet sted finnes det en eller annen som forventer at noen gjør dette for dem. Det er med andre ord ikke så veldig mange damer i dette landet som forventer at mannen skal spandere på henne på første date, mot dem som ikke forventer dette.

Anonymkode: 5e885...e68

Jeg forstod deg utmerket jeg. Forstår at det ikke er noe særlig å spandere på en person, som forventer å bli spandert på. Det er ikke noe hyggelig.

Jeg tenker at det kommer litt an på hva det er. Det er stor forskjell på en kaffe, og en tre retters middag. Så kommer det litt an på om personen får mulighet til å påvirke og velge selv, eller blir invitert med. 

Det synes jeg det er litt forskjell på. 

Hadde jeg invitert en person på en piknik så hadde jeg valgt å stå for alt, siden det var jeg som inviterte. Det er meg. 

Hadde vi blitt enige om det, så kunne man ha tatt med litt hver. Ikke noe i veien for det om man ønsker det. En fikser mat, og den andre noe godt å drikke. Samarbeid.

Det handler om kommunikasjon, så kommuniser med den man har lyst til å be med seg. 

Anonymkode: 0efc5...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg bare vil pule så betaler jeg gjerne, men når man ser etter en livspartner så har man ikke lyst til å kjøpe dem.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Kall meg gammeldags. Men spanderer han ikke er det so turnoff.

Anonymkode: 1d0ea...c69

det er ikke noe galt med dette, så lenge du ikke blir sint når menn sier at løse eller ikke-submissive kvinner er en turn off.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.03):

Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen.

kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere?  Litt gentleman vil man jo ha

Er du ikke en selvstendig sterk kvinne da? 

Anonymkode: 89e79...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis jeg bare vil pule så betaler jeg gjerne, men når man ser etter en livspartner så har man ikke lyst til å kjøpe dem.

Lykke til med å finne en livspartner. Mest sannsynlig forlater hun deg fordi du ikke vet å sette pris på henne, bare ta ta og ta et sånne som deg gode på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...