Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

En date ba meg på kino, han ordnet og la ut for billetter, da tok jeg meg av popcorn og brus. 

en la ut for middagen, da tok jeg meg av aktiviteten etter middag. 

om noen av de hadde ønsket splitte middagen eller sendt meg Vipps krav for kino billetter, hadde jeg ikke møtt dem igjen. 

er ikke slike menn jeg ønsker forholde meg til. 

gi og ta er veien å gå. Ikke sitte splitte regninga i to, så turn off. 

Anonymkode: 1d339...f30

Helt enig, og det er nok de aller fleste, både menn og kvinner, enige i. De håpløse er menn som alltid skal dele 50/50, og kvinner som insisterer på at mannen tar hele regninga, hele tiden, for ellers er han gjerrig og tafatt.

Anonymkode: 0cf75...b4d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Golddigger fordi jeg synes det er fint om daten spanderer kaffen? 😂 

Når en mann spanderer noe på meg, så spanderer jeg tilbake, da kjøper jeg en bakst eller billettene til museum vi skal på,  gi og ta heter det. Dater ikke menn som tror kaffe = sex 

Eller de som stempler meg som golddigger fordi jeg tok imot kaffen 😂 wth 

Kanskje du bare ikke har lyst å forstå. Det er forventningen som er problemet. Du ender opp med å dømme en mann fordi han ikke spanderer på første date. Du sier med andre ord at det koster penger å date deg. Om du er en dame vis tid koster penger, vel da har du lagt et premiss som ikke er ulikt kaffe=sex. At du ikke klarer å se dette selv synes jeg er rart.

Å spandere er ikke noe problem, men forventningen om det er problemet. Lik som forventningen om sex fordi man spanderer blir like feil. Med den holdningen din vil du naturligvis gå glipp av veldig mange gode, rause menn med økonomien og hodet på stell - av den enkle grunn at du ikke har hodet dit på stell. 

Anonymkode: 686be...78b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 10.15):

Bare fattige menn som synes det er kjipt å spandere en kaffe 😂 

Mange gode og flotte menn som er fattige eller har lav økonomi. 

Anonymkode: 77fd4...db3

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kleint å ha så syk lave ambisjoner. Du kan hjelpe andre med penger, betyr ikke at man skal bade i gull. Men ingenting galt i å ønske tjene bra med penger. Hva de brukes til som telles! 

Jeg vil gjerne tjene mer for å kunne ha flere fattige barn i utdanning i India og Afrika. Om jeg skal være fornøyd jeg har nok til grøten så er jeg bare helt idiot. Bruk potensialet ditt, din ubrukelige f. 

Lavpannet å ha meninger om andres ambisjoner. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Bra for deg da, miss pick me pick me. 😂

Herregud! Ambisjonsnivået sier ingenting om intelligensen i hvert fall. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mange gode og flotte menn som er fattige eller har lav økonomi. 

Mange gode og flotte som ikke har lav økonomi også, hva er poenget ditt? Sorry for at jeg satser høyere enn deg da, er vel fordi jeg kan og ikke du. Du får være fornøyd med at han er kun god og flott, så får jeg gå for god flott og god økonomi. 

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Helt enig, og det er nok de aller fleste, både menn og kvinner, enige i. De håpløse er menn som alltid skal dele 50/50, og kvinner som insisterer på at mannen tar hele regninga, hele tiden, for ellers er han gjerrig og tafatt.

Anonymkode: 0cf75...b4d

Ingen snakker om hele tiden, men en kaffe på første date. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igjen menn som har ambisjoner og en god jobb de brenner for, henger ikke på kvinneguiden og forteller kvinner at de er golddiggers om de ønsker å få påspandert en kaffe 😂 

så melder meg ut av diskusjonen, orker ikke engang diskutere med dere fattige gjerrige menn. Im out. 

Du er altså så usmakelig. Blir kvalm av sånne som deg. Ekkelt. 

Kvinne 42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man forventer å  bli spandert på kaffe hver gang man er på date, er man rimelig hjelpeløs.  Har du ikke råd til en kopp? Eller er du avhengig av å  bli forsørget av en mann allerde fra første date? Hva  med å si det allerde på første date.  Jeg forventer at du spanderer.  Da får han selv avgjøre om det gir han en dårlig magefølelse eller gir deg en ny sjanse 

Anonymkode: 5f759...7d7

Du forstår ikke poenget i det hele tatt. Ingen snakker om å bli forsørget, ikke er det snakk om at mannen skal betale for mer enn kvinnen. Men en mann som ikke spanderer kaffen på første date er ikke min type mann. Det er min preferanse. Ønsker en som spanderer som gir meg lyst til å spandere tilbake neste gang. Synes slikt er koselig enn en som skal dele alt hver for seg alt, det er veldig usjarmerende og tafatt opplegg i mitt syn. Men det som er så fint alle har vi vær vår smak og behag. Finnes nok av menn som tar første kaffen og de vil få tilbake også. Så kan dere som sender vippskrav eller står og deler regningen på to date hverandre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange gode og flotte som ikke har lav økonomi også, hva er poenget ditt? Sorry for at jeg satser høyere enn deg da, er vel fordi jeg kan og ikke du. Du får være fornøyd med at han er kun god og flott, så får jeg gå for god flott og god økonomi. 

Må du ha det inn med teskje? Poenget mitt er at du er snever, mindre reflektert. Du framstår som et godt eksempel på at 'ignoranse is bliss'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn bruker så godt som alltid å betale for meg på date, så dersom noen ikke spanderer, i hvert fall når det er snakk om noe så lite som en kaffe, så tenker jeg de ikke er interessert i å imponere meg. 

Anonymkode: ab87e...5cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du forstår ikke poenget i det hele tatt. Ingen snakker om å bli forsørget, ikke er det snakk om at mannen skal betale for mer enn kvinnen. Men en mann som ikke spanderer kaffen på første date er ikke min type mann. Det er min preferanse. Ønsker en som spanderer som gir meg lyst til å spandere tilbake neste gang. Synes slikt er koselig enn en som skal dele alt hver for seg alt, det er veldig usjarmerende og tafatt opplegg i mitt syn. Men det som er så fint alle har vi vær vår smak og behag. Finnes nok av menn som tar første kaffen og de vil få tilbake også. Så kan dere som sender vippskrav eller står og deler regningen på to date hverandre. 

Ønsker deg lykke til jeg. Det er viktig å ha det klart for seg selv hva man ønsker seg i en partner, hva man ser etter, og det har du. Så håper jeg ikke våre veier krysses, for det vil være bortkastet tid for oss begge.

Anonymkode: 5e885...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn bruker så godt som alltid å betale for meg på date, så dersom noen ikke spanderer, i hvert fall når det er snakk om noe så lite som en kaffe, så tenker jeg de ikke er interessert i å imponere meg. 

Er det dette som imponerer deg? Ingen annen måte å gjøre det på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som krever 50/50 økonomisk men samtidig ikke bidrar i graviditet fødsel nattevåk amming, det 3 skiftet er de virkelige ekte gold diggerne. Og kvinner som roper hurra for 50/50 er desperate og tror de har oppnådd noe fordi de har en mann i livet sitt 😂 hadde ikke rørt den mannen deres med en ildtang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 7.24):

Jeg spanderer alltid, selv på min ex når vi møtes. Men ikke bruk det mot menn som ikke betaler, for slik har dere selv lagt opp til at den moderne mann skal være. Men så etter hvert ville jeg vært påpasselig, og sjekket at denne fyren ikke er en gnier. Det er ikke noe så usexy som gjerrige folk, og det er bare å komme seg unna først som sist. 

Anonymkode: 8e333...e14

på hvilken måte?  "VI" har ikke lagt opp til noe som helst... det er dere selv, menn altså, som driver å maser om likestilling på ALT.

En kaffe syns jeg godt en mann kan spandere ,  men ikke noe jeg ville hengt meg veldig opp i. Men at en mann spanderer er bare koselig. Selv om jeg godt kan kjøpe den jævla kaffen selv. Men det handler om å være raus, vise at man kan være grei. Og gentleman. Selv om halvparten her får fnatt når jeg sier det.. men mange kvinner liker faktisk en mann som spanderer litt. Trenger ikke være mye. 

Anonymkode: 41f4c...99f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må du ha det inn med teskje? Poenget mitt er at du er snever, mindre reflektert. Du framstår som et godt eksempel på at 'ignoranse is bliss'...

Snakk til deg selv. Bare fordi vi ikke deler mening så kommer du med kvalme, sier litt om deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du er altså så usmakelig. Blir kvalm av sånne som deg. Ekkelt. 

Kvinne 42

Og jeg synes kvinner som deg er usmakelig og ekle og ikke minst dumme og naive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg har gått ut med , har spandert . Selv om jeg har sagt jeg vil betale. Men ikke fått lov. Jeg har aldri bedt noen ut. De har bedt meg ut. Kanskje noe med det☺️ 

Anonymkode: 3e8e7...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er det dette som imponerer deg? Ingen annen måte å gjøre det på? 

Selvfølgelig ikke, det må jo mer til utover det. Men menn som ønsker å vise seg fra sin beste side, de spanderer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig ikke, det må jo mer til utover det. Men menn som ønsker å vise seg fra sin beste side, de spanderer. 

Bare gi opp disse idiotene her vil ikke forstå. 

Hun ene er 42 år gammel kvinne, såklart må hun betale for egen kaffe for å kunne få selskap av en mann 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ikke en tid for alt? Hvorfor er det så viktig at spanderingsevnen vises fra dag én? Hvorfor blir dette så viktig for noen av dere? Hva med hyggelig, respektfull, snill, morsom, kjekk, osv? Blekner alt dette fordi han ikke spanderer en kaffe?

Hvorfor ikke bli kjent med hverandre, se om man faktisk liker hverandre og ønsker å investere i hverandre? Tror du menn som ikke spanderer på dag en aldri vil spandere noe på deg? 
Jeg har datet nok damer og hatt noen forhold og forstår jo veldig godt at en kvinne som ikke har sex på første date så absolutt kan være glad i sex, til og med like sex mer enn dem som har sex på første date. Hvorfor ser du ikke at en mann kan være den rauseste mannen i verden, selv om han ikke spanderer på første date?

I mitt hode ville det være naivt og dumt å alltid spandere på første date. Hvorfor? Fordi det ikke nødvendigvis blir en date nummer to. Burde jeg tenke på ryktet mitt? Hva bryr det meg hva en dame som ikke ville på date nummer to tenker og sier om meg? Jeg er mer opptatt av hva damene jeg faktisk bygger en relasjon med tenker om meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ikke en tid for alt? Hvorfor er det så viktig at spanderingsevnen vises fra dag én? Hvorfor blir dette så viktig for noen av dere? Hva med hyggelig, respektfull, snill, morsom, kjekk, osv? Blekner alt dette fordi han ikke spanderer en kaffe?

Hvorfor ikke bli kjent med hverandre, se om man faktisk liker hverandre og ønsker å investere i hverandre? Tror du menn som ikke spanderer på dag en aldri vil spandere noe på deg? 
Jeg har datet nok damer og hatt noen forhold og forstår jo veldig godt at en kvinne som ikke har sex på første date så absolutt kan være glad i sex, til og med like sex mer enn dem som har sex på første date. Hvorfor ser du ikke at en mann kan være den rauseste mannen i verden, selv om han ikke spanderer på første date?

I mitt hode ville det være naivt og dumt å alltid spandere på første date. Hvorfor? Fordi det ikke nødvendigvis blir en date nummer to. Burde jeg tenke på ryktet mitt? Hva bryr det meg hva en dame som ikke ville på date nummer to tenker og sier om meg? Jeg er mer opptatt av hva damene jeg faktisk bygger en relasjon med tenker om meg.

Kanskje du ikke skal date hver og en dame da, og bli litt mer kresen på hvem du ber på date?

jeg ønsker ikke date en mann som har 10 dates i måneden og derfor ikke kan spandere en kaffe. Da er han lite kjekk og sjarmerende og han så sjeldent for date 2. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...