Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn som sier at de ikke vil spandere pga likestilling…Håper de også vil stå for tapte inntekter partneren deres ofte får hvis de får barn sammen? At mannen setter de pengene som hun taper på å være i permisjon inn på konto ? Og for eventuelle legeutgifter osv hvis hun får skader etter fødselen? Tar de like mye av ansvaret hjemme? Er de oppe med barnet om natten hvis det våkner? At det ikke bare er «likestilling» når det gjelder spandering etc? Og det går bare ene veien?

Anonymkode: 49cf9...018

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klarer fint finne både kjærlighet og en mann som har ting på stell i en og samme person vettu ;) 

snakker ikke om styrtrik, men en som har orden på økonomien, en som har ambisjoner og har melk til kaffen og som fint kan påspandere daten sin en kaffe uten å kjenne det på lommeboka eller egoet sin. 😂

Anonymkode: 1d339...f30

Om han ikke har råd til kaffe da syns jeg veldig synd på han. Da kan han få kaffe av meg.

Anonymkode: 0efc5...9b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier jeg legger mye i 40 kr?

Anonymkode: 686be...78b

😂 noen klarer bare ikke å se seg selv og sin dobbeltmoral. Synes du fikk godt frem hvordan dette oppleves, og det viser bare hvor viktig og vanskelig det er å finne kjærligheten der ute. 

Anonymkode: 5e885...e68

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som sier at de ikke vil spandere pga likestilling…Håper de også vil stå for tapte inntekter partneren deres ofte får hvis de får barn sammen? At mannen setter de pengene som hun taper på å være i permisjon inn på konto ? Og for eventuelle legeutgifter osv hvis hun får skader etter fødselen? Tar de like mye av ansvaret hjemme? Er de oppe med barnet om natten hvis det våkner? At det ikke bare er «likestilling» når det gjelder spandering etc? Og det går bare ene veien?

I et forhold hvor man har stiftet familie så har man vanligvis ikke mine/dine penger lenger, men familiens. 

Anonymkode: 686be...78b

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om han ikke har råd til kaffe da syns jeg veldig synd på han. Da kan han få kaffe av meg.

Så god du er da, si det til din fremtidige barn også, pappa har ikke råd til at du går på dans, fotball eller hockey, pappa har knapt råd til kaffe. Mamma valgte han fordi hun er så god og syntes synd på han. 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De prøver enda å lure oss, men gir seg aldri! Verken i 1930 tallet eller 2025, de finner alltid sine måter å lure oss kvinner på. Så har du de naive kvinnene som spanderer kaffe på han og føder hans barn og velger å slite resten av livet for en tafatt fattig mann. Good for them. De får kose seg med sine gjerrige tapere av noen menn. Så får vi andre som forstår livet litt mer forholde oss til menn som uten å blunke betaler for den jævla kaffen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så god du er da, si det til din fremtidige barn også, pappa har ikke råd til at du går på dans, fotball eller hockey, pappa har knapt råd til kaffe. Mamma valgte han fordi hun er så god og syntes synd på han. 😂

Det har jeg ikke tenkt å si. Legger ikke føringer på mine barn. Det kan de finne ut av selv. Jeg velger heller å oppmuntre de i forhold til utdanning og yrkesvalg. 

Jeg hadde aldri valgt en mann fordi jeg synes synd på han. Det er ikke riktig fokus for meg. Det er ikke kjærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå oppfører du deg bare teit synes jeg 😝

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt å si. Legger ikke føringer på mine barn. Det kan de finne ut av selv. Jeg velger heller å oppmuntre de i forhold til utdanning og yrkesvalg. 

Jeg hadde aldri valgt en mann fordi jeg synes synd på han. Det er ikke riktig fokus for meg. Det er ikke kjærlighet. 

Jeg er enig med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er realiteten. Kvinner må hele tiden velge tafatte fattige gjerrige menn, ellers er vi golddigger. Bare en måte å holde oss nede på. Ellers er det ingen kjærlighet, altså nei vi faller ikke for det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen menn som har ambisjoner og en god jobb de brenner for, henger ikke på kvinneguiden og forteller kvinner at de er golddiggers om de ønsker å få påspandert en kaffe 😂 

så melder meg ut av diskusjonen, orker ikke engang diskutere med dere fattige gjerrige menn. Im out. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig med deg. 

Tusen takk @Blått 🩷 Det var hyggelig. Ikke alle damer legger vekt på penger. Penger er selvfølgelig greit å ha. Skal ikke legge skjul på det. Man må jo klare seg, men det er ikke avgjørende for hvilken mann jeg velger. Da frarøver jeg meg selv muligheten til å oppleve kjærlighet. Det har jeg ikke tenkt til å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er realiteten. Kvinner må hele tiden velge tafatte fattige gjerrige menn, ellers er vi golddigger. Bare en måte å holde oss nede på. Ellers er det ingen kjærlighet, altså nei vi faller ikke for det. 

Jeg tror ofte mange menn projiserer dette over på kvinner. Har ikke inntrykk av at majoriteten av kvinner tenker slik. Det har jeg sett mange eksempler på.

Noen damer kan være golddiggers, med de tror jeg er i mindretall. Håper ihvertfall det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine ønsker om penger er lik menns ønsker om sex. Du vil ha penger allerede fra første møte, menn vil gjerne ha sex med en gang (generalisert og forenklet). 

Du blir en golddigger når du forventer å bli påspandert. Menn blir «bare ute etter sex, useriøs, gris» når de forventer sex.

Hva er det du har vanskeligheter med å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 9.33):

Kvinner. Hold dere unna gjerrig menn. Likestilling eller ei. 

Anonymkode: 9ce11...a87

Husker sønnen fortalte fra sin datingperiode at han alltid spanderte på damen for det siste han ville bli oppfattet som var gjerrig. (Han er godt gift og fremdeles raus overfor alle sine nærmeste)

Anonymkode: afb78...6a4

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvor uttrykket "Fattigmann" kommer av jeg...

Har aldri hørt tilsvarende i forhold til kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dine ønsker om penger er lik menns ønsker om sex. Du vil ha penger allerede fra første møte, menn vil gjerne ha sex med en gang (generalisert og forenklet). 

Du blir en golddigger når du forventer å bli påspandert. Menn blir «bare ute etter sex, useriøs, gris» når de forventer sex.

Hva er det du har vanskeligheter med å forstå?

Golddigger fordi jeg synes det er fint om daten spanderer kaffen? 😂 

Når en mann spanderer noe på meg, så spanderer jeg tilbake, da kjøper jeg en bakst eller billettene til museum vi skal på,  gi og ta heter det. Dater ikke menn som tror kaffe = sex 

Eller de som stempler meg som golddigger fordi jeg tok imot kaffen 😂 wth 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En date ba meg på kino, han ordnet og la ut for billetter, da tok jeg meg av popcorn og brus. 

en la ut for middagen, da tok jeg meg av aktiviteten etter middag. 

om noen av de hadde ønsket splitte middagen eller sendt meg Vipps krav for kino billetter, hadde jeg ikke møtt dem igjen. 

er ikke slike menn jeg ønsker forholde meg til. 

gi og ta er veien å gå. Ikke sitte splitte regninga i to, så turn off. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En date ba meg på kino, han ordnet og la ut for billetter, da tok jeg meg av popcorn og brus. 

en la ut for middagen, da tok jeg meg av aktiviteten etter middag. 

om noen av de hadde ønsket splitte middagen eller sendt meg Vipps krav for kino billetter, hadde jeg ikke møtt dem igjen. 

er ikke slike menn jeg ønsker forholde meg til. 

gi og ta er veien å gå. Ikke sitte splitte regninga i to, så turn off. 

Å splitte regning kan være litt tungvint, men det går greit det og. Hadde ikke tenkt det var turn-off. Skal si folk henger seg opp i mye rart 😂

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man forventer å  bli spandert på kaffe hver gang man er på date, er man rimelig hjelpeløs.  Har du ikke råd til en kopp? Eller er du avhengig av å  bli forsørget av en mann allerde fra første date? Hva  med å si det allerde på første date.  Jeg forventer at du spanderer.  Da får han selv avgjøre om det gir han en dårlig magefølelse eller gir deg en ny sjanse 

Anonymkode: 5f759...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...