Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rosalilje84 skrev (2 timer siden):

De samme mennene mener gjerne at kvinner som ønsker den fine gesten å spandere kaffe, er golddiggere. Det er som regel de fattige mennene som mener at alle kvinner er ute etter pengene deres.

Ja ikkesant! ute etter pengene de ikke har 😂

goldiggers går ikke etter en kaffekopp🤣 

Anonymkode: 1d339...f30

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja ikkesant! ute etter pengene de ikke har 😂

goldiggers går ikke etter en kaffekopp🤣 

Hva skal man egentlig med penger? Det gjør en ikke noe mer lykkelig. Mindre bekymringer, men ellers så har det ikke så stor effekt på meg. Så lenge jeg klarer meg så er jeg fornøyd.

Anonymkode: 0efc5...9b6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal man egentlig med penger? Det gjør en ikke noe mer lykkelig. Mindre bekymringer, men ellers så har det ikke så stor effekt på meg. Så lenge jeg klarer meg så er jeg fornøyd.

Trøst deg med det du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trøst deg med det du. 

Jeg trenger ikke å trøste meg. Har det greit jeg. 

Hvorfor slenger du ut det? 

Er ikke alle som er tørste etter penger, eller er så veldig opptatt av det.

Husker en jobb jeg hadde. Jeg trivdes så godt at lønna var en bonus. Når man gjør noe man elsker å gjøre, så gjør man det ikke for pengenes skyld. Bare jeg klarer å få unna regningene mine, og har til smør i grøten min så er jeg fornøyd jeg. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trenger ikke å trøste meg. Har det greit jeg. 

Hvorfor slenger du ut det? 

Er ikke alle som er tørste etter penger, eller er så veldig opptatt av det.

Husker en jobb jeg hadde. Jeg trivdes så godt at lønna var en bonus. Når man gjør noe man elsker å gjøre, så gjør man det ikke for pengenes skyld. Bare jeg klarer å få unna regningene mine, og har til smør i grøten min så er jeg fornøyd jeg. 

Kleint å ha så syk lave ambisjoner. Du kan hjelpe andre med penger, betyr ikke at man skal bade i gull. Men ingenting galt i å ønske tjene bra med penger. Hva de brukes til som telles! 

Jeg vil gjerne tjene mer for å kunne ha flere fattige barn i utdanning i India og Afrika. Om jeg skal være fornøyd jeg har nok til grøten så er jeg bare helt idiot. Bruk potensialet ditt, din ubrukelige f. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleint å ha så syk lave ambisjoner. Du kan hjelpe andre med penger, betyr ikke at man skal bade i gull. Men ingenting galt i å ønske tjene bra med penger. Hva de brukes til som telles! 

Jeg vil gjerne tjene mer for å kunne ha flere fattige barn i utdanning i India og Afrika. Om jeg skal være fornøyd jeg har nok til grøten så er jeg bare helt idiot. Bruk potensialet ditt, din ubrukelige f. 

Dette var litt av en kommentar må jeg si. Er vel min sak hvordan jeg velger å leve livet mitt. Jeg vet hva som skal til for at jeg kan være lykkelig.

Er ikke det bra da? 

Har ingenting med ambisjoner å gjøre det. For meg er det ikke et mål å tjene mest mulige penger. Jeg har andre ambisjoner og mål for meg selv. For meg holder det i massevis. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette var litt av en kommentar må jeg si. Er vel min sak hvordan jeg velger å leve livet mitt. Jeg vet hva som skal til for at jeg kan være lykkelig.

Er ikke det bra da? 

Har ingenting med ambisjoner å gjøre det. For meg er det ikke et mål å tjene mest mulige penger. Jeg har andre ambisjoner og mål for meg selv. For meg holder det i massevis. 

Jaja bare ikke gråt fordi du måtte betale for kaffen til dama da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja bare ikke gråt fordi du måtte betale for kaffen til dama da. 

Jeg er dame, og jeg kan mer enn gjerne betale for kaffen min selv 😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er dame, og jeg kan mer enn gjerne betale for kaffen min selv 😉

Bra for deg da, miss pick me pick me. 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å IKKE bli spandert på, for i det øyeblikket en mann tar frem lommeboka og betaler noe for en kvinne han ikke kjenner særlig godt, så dukker det opp en forventning fra hans side om å få "noe tilbake". Og vi vet, som kvinner, alle hva dette "noe" er. De forventer sex, fordi de har spandert på deg. Flertallet gjør det.

Så blir de sure fordi de blir avviste når de prøver seg, fordi de forventet å få mer medgjørlighet siden de betalte for de kaffekoppene eller middagen.

Jeg vil betale selv, siden risikoen for at mannen begynner å forvente sex i retur er stor, hvis han har spandert noen kroner.

Anonymkode: e0f21...77e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra for deg da, miss pick me pick me. 😂

Er det galt og nå?...

Hva er en miss pick me pick me?

Hva legger du i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg foretrekker å IKKE bli spandert på, for i det øyeblikket en mann tar frem lommeboka og betaler noe for en kvinne han ikke kjenner særlig godt, så dukker det opp en forventning fra hans side om å få "noe tilbake". Og vi vet, som kvinner, alle hva dette "noe" er. De forventer sex, fordi de har spandert på deg. Flertallet gjør det.

Så blir de sure fordi de blir avviste når de prøver seg, fordi de forventet å få mer medgjørlighet siden de betalte for de kaffekoppene eller middagen.

Jeg vil betale selv, siden risikoen for at mannen begynner å forvente sex i retur er stor, hvis han har spandert noen kroner.

Anonymkode: e0f21...77e

Mulig du har møtt menn som er sånn, men tror ikke det er så normalt som du tror. 

Han som jeg dater nå, er i hvert fall ikke sånn. Jeg skal på date nr. 2 med han i helgen og sitter absolutt ikke med inntrykk av at han skal rett i buksa på meg. Han skal få lov til å kose med meg, men det er ikke ensbetydende med at det blir sex. Ikke alle menn er kåte griser, skjønner du 😄

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en fyr som har gått i månedsvis nå og skryter av hvordan han tjener 150 000 kroner i mnd på et firma han har starta på nett i tillegg til at han jobber fulltid. Han klarer ikke å slutte å skryte. Så møttes vi her om dagen og han spanderte ingenting. Greit nok, jeg klarer meg selv, men så er det et dataspill han har kjempelyst til å spille med meg, og vi må spille det hjemme hos meg fordi bare jeg har Playstation 5, og han har mast og mast, så sa jeg til slutt greit.

Og så sendte han "du trenger ikke kjøpe spillet altså, jeg kan betale halvparten :)"

Kompis… om du maser om å spille spillet, så kjøper du spillet, spesielt når du går rundt og skryter av hvor søkkrik du er.

Anonymkode: 6af4c...425

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen.

kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere?  Litt gentleman vil man jo ha

Anonymkode: b017e...07b

Hørte en foredragsholder fortelle litt om dette, og synes den var noe der.

En del damer mener og forventer at mannen skal spandere, være raus og gentleman. Kan menn da ha sex med deg når han vil? 
Det at en mann skal måtte betale for å date en dame, betale for damens tid - ikke ulikt menn som kjøper sex av damer. 
Og ikke minst fastsetter dette den ideen om at det er forskjell på kvinner og menn, at kvinners tid er mer verdifull enn menns, at kvinner er mer verdifull enn menn. 

Tror de aller fleste menn mer enn gjerne drar på seg spanderingsbuksene når de ser at det her investeres fra begge sider. Så kan heller damer som ikke er villig til å investere kalle menn for lite gentleman. Hvorfor i alle dager skulle en mann ville bruke penger på en dame som ikke er investert i det hele tatt? 

Anonymkode: 5e885...e68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

En del damer mener og forventer at mannen skal spandere, være raus og gentleman. Kan menn da ha sex med deg når han vil? 
Det at en mann skal måtte betale for å date en dame, betale for damens tid - ikke ulikt menn som kjøper sex av damer. 
Og ikke minst fastsetter dette den ideen om at det er forskjell på kvinner og menn, at kvinners tid er mer verdifull enn menns, at kvinner er mer verdifull enn menn. 

Tror de aller fleste menn mer enn gjerne drar på seg spanderingsbuksene når de ser at det her investeres fra begge sider. Så kan heller damer som ikke er villig til å investere kalle menn for lite gentleman. Hvorfor i alle dager skulle en mann ville bruke penger på en dame som ikke er investert i det hele tatt? 

Det er en kaffe til 40 kroner. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

"Likestilling" 😆

Anonymkode: 76e69...979

Likestilling er at begge kjønn skal ha like muligheter og ikke diskrimineres. Men det er forskjell på kvinner og menn, ellers hadde vi jo ikke blitt tiltrukket av hverandre. Mange kvinner liker den lille gesten at en mann spanderer - ikke fordi vi ikke har råd til en kaffe selv men fordi man ofte liker den lille forskjellen og at en mann er en gentlemann. Og vi vet det er forskjell på oss. Og når en mann ikke spanderer har man lett for å tenke at han ikke liker den han er på date med så godt, ikke er seriøs, ser på daten mer som en. venn etc.Og så kan vi (kvinner) spandere en annen gang, eller når man er i et forhold.

Anonymkode: 49cf9...018

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så en mann må vite at det blir sex før han gidder å spandere kaffe? 

Anonymkode: 49cf9...018

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (12 timer siden):

Den som ber ut bør spandere. Å spandere en kaffe er jo bare hyggelig. Hvis han faktisk sier at han ikke vil betale så dropp neste date. Gjerrig folk blir fort slitsomme.  

Det er litt min tilnærming også. Om jeg inviterer, så vil også (forsøke å) spandere. Om hun tilbyr seg å betale, pleide jeg heller å si at hun kunne spandere neste runde. (Det er for så vidt sånn jeg gjør det med venner og familie også. Annenhver gang er enkelt nok).

Hadde hun derimot forventet at jeg skulle spandere, da hadde det vært et stort minus. Vi er voksne og blir man med ut på noe, så bør man også ha råd til det.... hvis ikke, avklar på forhånd. Forventning eller forlanging at jeg som mann skal gjøre X, Y og Z bare fordi jeg har utovertiss er ganske uspiselig for min del. Jeg har heller ikke sansen for å "kjøpe" en kvinnes oppmerksomhet. Er ikke jeg interessant nok på eget grunnlag, så spiller lommeboka mi heller ingen rolle.
Forventning og forlanging ødelegger gleden av å gi noe. Det spiller ingen rolle om det er en kaffekopp, en gave eller hva som helst. En gave skal gis, frivillig og på selvstendig initiativ. Man "bestiller" ikke en gave fra noen. Ei heller tjeneste. Da har man virkelig misforstått hva en gave er.

Alle klarer å åpne døra selv, men ta det som en bonus om noen gjør det for deg.
Vær klar til å betale for kaffen selv, men ta det som en bonus om noen spanderer.

(PS: det viktigste er ikke hvor mye en date spanderer i penger ... jeg setter mye mer pris på hva personen investerer eller "spanderer" i tid og oppmerksomhet. Hvis de har forberedt noe kult, har lest seg opp på noe for å kunne fortelle om ... mye mer verdifullt enn en kopp kaffe eller en øl. En date som har forberedt en tur vi kan gå sammen OG har smurt knekkebrød får langt mer poeng enn hun/han som betaler for en øl i baren)

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Rart at du ikke forstår såpass. Den kaffen har selvsagt ALLE råd til å betale selv, men det handler om å være gentleman og spandere på damen du møter.

Dette har ingenting med feminisme eller likestilling eller noe å gjøre. Det handler om å være litt galant og ha omtanke.

Jeg ser etter sånne ting, og jeg kommer til å spandere masse selv, det skal ingen tvile på.

Men, jeg misliker smålige og gjerrige mennesker, så hvis jeg ser tendensen til det, så blir fyren uaktuell.

Anonymkode: 112ef...dbb

Skal ikke kvinner være galante og ha omtanke?

Anonymkode: 9d1a2...b0e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kvinner. Hold dere unna gjerrig menn. Likestilling eller ei. 

Anonymkode: 9ce11...a87

Menn bør holde seg unna gjerrige kvinner.

Anonymkode: 9d1a2...b0e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...