AnonymBruker Skrevet 2. april #21 Del Skrevet 2. april Jeg hadde syntes det var smålig. Synes det sier mye om personen man treffer. Jeg har vært på en del Tinder-dates gjennom tidene, og mennene har insistert på å betale. Har vi møttes igjen, har jeg gjort det samme. Men selv de gangene det var åpenbart at det ikke ville bli et nytt treff, så spanderte de. (Og ja, jeg har alltid tilbudt meg å vippse i etterkant, men fått nei.) Anonymkode: 2320e...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #22 Del Skrevet 2. april Det hadde vært pluss i boka for meg. Hvorfor skal han spandere når begge har ønsket å møtes. Anonymkode: 8b037...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #23 Del Skrevet 2. april Jeg spanderer alltid, selv på min ex når vi møtes. Men ikke bruk det mot menn som ikke betaler, for slik har dere selv lagt opp til at den moderne mann skal være. Men så etter hvert ville jeg vært påpasselig, og sjekket at denne fyren ikke er en gnier. Det er ikke noe så usexy som gjerrige folk, og det er bare å komme seg unna først som sist. Anonymkode: 8e333...e14 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #24 Del Skrevet 2. april Det er hyggelig om han tilbyr seg, og liker jeg han veldig godt så får han lov. Ellers ikke. Hater i utgangspunktet å bli spandert på, da de ofte har "krevd" noe annet i retur. Anonymkode: 0efc5...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #25 Del Skrevet 2. april Det spørs jo helt på konteksten. Gikk han til baren og bestilte to kopper, og ba deg betale for din? Det virker litt smålig. Gikk du til baren og bestilte to kopper, og forventet han skulle tilby seg å betale for dine, men så gjorde han det ikke? Da er du ærlig talt ganske uspiselig. Anonymkode: 0cf75...b4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 2. april #26 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen. kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere? Litt gentleman vil man jo ha Anonymkode: b017e...07b Jeg er helt enig med deg, jeg ville reagert negativt på slik adferd! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 2. april #27 Del Skrevet 2. april Har alltid delt regning på måltider med de jeg har møtt, fordi de alltid oppleves som et sterkt ønske. Kaffe og vin/øl, så synes jeg man kan/skal spandere, men har også opplevd å bli spandert på. Uten at dette er noe issue. Veldig mange fører et slags regnskap opplever jeg, for å ikke føle at de er skyldig noe. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #28 Del Skrevet 2. april Kvinner. Hold dere unna gjerrig menn. Likestilling eller ei. Anonymkode: 9ce11...a87 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #29 Del Skrevet 2. april Jeg spanderer eller tilbyr meg å spandere på første date og på dates generelt. Men hvis jeg hadde blitt dumpet på grunn av at jeg ikke gjør det, så hadde jeg vært glad til. Men jeg kan ikke "teste" dama ved å ikke spandere. Det er bare teit. Enkelte damer har blitt direkte sure når jeg har forsøkt å spandere. Sånt er sosialt uintelligent. De kunne bare sagt "Takk. Neste runde er på meg" og så har vi satt dynamikken. Hun jeg dater har mye dårligere råd enn meg, så jeg spanderer nesten alltid. Anonymkode: 4a1e0...61f 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. april #30 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen. kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere? Litt gentleman vil man jo ha Anonymkode: b017e...07b Jeg hadde droppet en mann som ikke gadd å spandere en ussel kopp kaffe. Det er ikke snakk om svære, dyre middager, men en kaffe for 40 kroner. Jeg har bodd med en ultragjerrig mann før, og det er ikke et liv. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. april #31 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er du ikke feminist? Har du ikke råd til å betale kaffen din selv? Hvorfor spanderte ikke du? Anonymkode: c1bc3...9ad Fordi mannen inviterte? Jeg har flere ganger spandert kaffe og kake på både venner og dater. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. april #32 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): "Likestilling" 😆 Anonymkode: 76e69...979 40 kroner, altså. Spanderer du aldri på venner, en søster, barnas venner osv? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #33 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kvinner. Hold dere unna gjerrig menn. Likestilling eller ei. Anonymkode: 9ce11...a87 Hvordan bør menn forholde seg til gjerrige kvinner? Anonymkode: 0cf75...b4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. april #34 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Rart at du ikke forstår såpass. Den kaffen har selvsagt ALLE råd til å betale selv, men det handler om å være gentleman og spandere på damen du møter. Dette har ingenting med feminisme eller likestilling eller noe å gjøre. Det handler om å være litt galant og ha omtanke. Jeg ser etter sånne ting, og jeg kommer til å spandere masse selv, det skal ingen tvile på. Men, jeg misliker smålige og gjerrige mennesker, så hvis jeg ser tendensen til det, så blir fyren uaktuell. Anonymkode: 112ef...dbb Nettopp. Alle menn anser det som en selvfølge når dama inviterer ham hjem til seg selv på middag. Dette selv om dama da får aleneutgifter til ingredienser, bruker tid (tid = penger) på å lage denne maten osv. Men å kjøpe en kaffe til en date, det er imot likestilling? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #35 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan bør menn forholde seg til gjerrige kvinner? Anonymkode: 0cf75...b4d De mennene som spør slik er gjerrige 😀 Anonymkode: 9ce11...a87 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 2. april #36 Del Skrevet 2. april (endret) Rosalilje84 skrev (1 time siden): 40 kroner, altså. Spanderer du aldri på venner, en søster, barnas venner osv? Jeg tror det handler litt om prinsippet, egentlig. Jeg spanderer gjerne på venner, og på date (har ikke barn eller søstre, så skal ikke si noe der), helt uoppfordret, men det har ingenting med kjønn å gjøre. Hvis jeg opplever en forventning om at jeg skal ta regningen fordi jeg er mann, så er ikke dette en jeg gidder å møte igjen. Den forrige jeg datet hadde ganske håpløs økonomisk styring og var kronisk blakk, så det var stort sett jeg som betalte for kino, middag og øl, men både jeg og hun var inneforstått med at det rett og slett var fordi vi hadde lyst og jeg hadde råd. Kunne like gjerne vært den andre veien. Endret 2. april av Okapi 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gratis Skrevet 2. april #37 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen. kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere? Litt gentleman vil man jo ha Anonymkode: b017e...07b Den som ber ut bør spandere. Å spandere en kaffe er jo bare hyggelig. Hvis han faktisk sier at han ikke vil betale så dropp neste date. Gjerrig folk blir fort slitsomme. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #38 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): "Likestilling" 😆 Anonymkode: 76e69...979 Skal du føde den ene ungen også eller? Dele på svangerskap 50/50? Shut up! Anonymkode: 1d339...f30 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april #39 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De mennene som spør slik er gjerrige 😀 Anonymkode: 9ce11...a87 Bare fattige menn som synes det er kjipt å spandere en kaffe 😂 Anonymkode: 1d339...f30 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 2. april #40 Del Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare fattige menn som synes det er kjipt å spandere en kaffe 😂 Anonymkode: 1d339...f30 De samme mennene mener gjerne at kvinner som ønsker den fine gesten å spandere kaffe, er golddiggere. Det er som regel de fattige mennene som mener at alle kvinner er ute etter pengene deres. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå