AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:07 #341 Del Skrevet onsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette er hva man får hvis man går videre med en mann som ikke kan være en gentleman og spandere en kaffe. Grøss og gru! Anonymkode: 609fc...fd9 Som du ser i denne diskusjonen handler "spandere på første date" om langt mer enn de kronene en kopp kaffe koster. Derfor viser også det ABSOLUTT INGENTING om han er gjerrig eller ikke. Det er fullstendig umulig å vite om mannen du har forran deg på første fysiske møte, er gjerrig eller ikke ut av om han betaler for kaffekoppen eller ikke. Å dekke over en grådig og egoistisk personlighet med å betale 40 kr for en kaffekopp er latterlig enkelt. Absolutt alle med en normal dose fornuft forstår at å finne ut av om en person er gjerrig ikke vises før etter noen uker/måneder inn i relasjonen. IKKE på første date. Så til dere kvinner som mener at det handler om å finne ut av om han er gjerrig eller ikke; NEI, og det vet dere! Det handler om noe langt mer, og dypere, enn de 40 kronene. Når jeg sier at jeg ønsker å betale for hva jeg selv har spist og drukket på første date, så sier jeg også at vi har møttes på helt likeverdig nivå og at jeg ønsker gjensidighet og rettferdighet i et evt forhold. Anonymkode: e452a...0aa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:16 #342 Del Skrevet onsdag kl 20:16 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Dette er hva man får hvis man går videre med en mann som ikke kan være en gentleman og spandere en kaffe. Grøss og gru! Anonymkode: 609fc...fd9 Fullstendig latterlig å sette dette i sammenheng med å betale/ikke betale på første date. Det er mer trolig at et slikt eksempel på dårlig forhold faktisk var en som betalte på første date, og ei som forventet å bli betalt for. Og når mannen blir lei av å varte opp til ei som ikke selv gidder å gi noe igjen, så går det sånn. Fremfor at begge tar ansvar for både seg selv og forholdet. Anonymkode: 26ce7...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:54 #343 Del Skrevet onsdag kl 20:54 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Fullstendig latterlig å sette dette i sammenheng med å betale/ikke betale på første date. Det er mer trolig at et slikt eksempel på dårlig forhold faktisk var en som betalte på første date, og ei som forventet å bli betalt for. Og når mannen blir lei av å varte opp til ei som ikke selv gidder å gi noe igjen, så går det sånn. Fremfor at begge tar ansvar for både seg selv og forholdet. Anonymkode: 26ce7...e80 Så hissig... Disse 40 kronene er virkelig saker, altså! Får menn (og noen kvinner) til å gå helt av hengslene. Stakkars folk. Det hoppes elegant bukk over at svært mange kvinner i tråden skriver at de kommer til å betale jevnt og trutt selv, det kommer til å bli en gjensidig ting. Tror også de aller fleste av oss helst vil være i forhold med en som ikke går og regner på kroner og øre, men der den ene betaler en dag (for eksempel når man er ute og spiser) mens den andre betaler ved anledning senere. Jeg vil aldri regne på om jeg betaler mer enn ham noen ganger, sånt jevner seg ut. Vet i hvert fall at jeg aldri kunne tenkt meg å gå ut med de som skriver haugevis av innlegg i denne tråden fordi de går helt bananas ved tanken på å spandere noe til HELE 40 kroner. Tenk det, da! Anonymkode: 112ef...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:27 #344 Del Skrevet onsdag kl 23:27 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så hissig... Disse 40 kronene er virkelig saker, altså! Får menn (og noen kvinner) til å gå helt av hengslene. Stakkars folk. Det hoppes elegant bukk over at svært mange kvinner i tråden skriver at de kommer til å betale jevnt og trutt selv, det kommer til å bli en gjensidig ting. Tror også de aller fleste av oss helst vil være i forhold med en som ikke går og regner på kroner og øre, men der den ene betaler en dag (for eksempel når man er ute og spiser) mens den andre betaler ved anledning senere. Jeg vil aldri regne på om jeg betaler mer enn ham noen ganger, sånt jevner seg ut. Vet i hvert fall at jeg aldri kunne tenkt meg å gå ut med de som skriver haugevis av innlegg i denne tråden fordi de går helt bananas ved tanken på å spandere noe til HELE 40 kroner. Tenk det, da! Anonymkode: 112ef...dbb Dumt forsøk på hersketeknikk. Jeg er ikke hissig. Og det er ikke stakkars folk for at man tar en diskusjon i et diskusjonsforum. Hvis det kommer til å bli gjensidig, og ikke regner kroner og øre, betaler ved hversin anledning osv, så er det heller ingenting unaturlig ved å ikke forvente at første kaffe skal påspanderes. Jeg for min del har ikke lest alt og talt over hvor mange som har skrevet hvor mange innlegg. Og jeg er kvinne som synes det er en uting at enkelte kvinner forventer å bli betalt for, kun fordi de er kvinner. Selv om det egentlig bryr meg lite hva andre kvinner gjør, synes jeg kvinner burde omfavne likestillingen litt mer enn hva mange later til. Anonymkode: 26ce7...e80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:08 #345 Del Skrevet torsdag kl 00:08 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Dumt forsøk på hersketeknikk. Jeg er ikke hissig. Og det er ikke stakkars folk for at man tar en diskusjon i et diskusjonsforum. Hvis det kommer til å bli gjensidig, og ikke regner kroner og øre, betaler ved hversin anledning osv, så er det heller ingenting unaturlig ved å ikke forvente at første kaffe skal påspanderes. Jeg for min del har ikke lest alt og talt over hvor mange som har skrevet hvor mange innlegg. Og jeg er kvinne som synes det er en uting at enkelte kvinner forventer å bli betalt for, kun fordi de er kvinner. Selv om det egentlig bryr meg lite hva andre kvinner gjør, synes jeg kvinner burde omfavne likestillingen litt mer enn hva mange later til. Anonymkode: 26ce7...e80 Det har null og niks med likestilling å gjøre at en mann betaler en kaffe til 40 kroner. Du har misforstått likestilling om du tror det handler om at kjønnene skal være helt like i ett og alt. Jeg skjønner at du ikke har lest tråden, for mange kvinner skriver at de også vil spandere (selvsagt), men at de liker menn som kan ta initiativ og vise at de setter pris på oss. Tar han initiativ til et møte på kafe, så kan han vise seg så galant at han spanderer en kaffe uten at man må vippse noen tikroner til ham. Skulle bare mangle. Nå har jeg gått lei av hele tråden, blir oppgitt av den, så takk for meg. Anonymkode: 112ef...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 01:35 #346 Del Skrevet torsdag kl 01:35 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har null og niks med likestilling å gjøre at en mann betaler en kaffe til 40 kroner. Du har misforstått likestilling om du tror det handler om at kjønnene skal være helt like i ett og alt. Jeg skjønner at du ikke har lest tråden, for mange kvinner skriver at de også vil spandere (selvsagt), men at de liker menn som kan ta initiativ og vise at de setter pris på oss. Tar han initiativ til et møte på kafe, så kan han vise seg så galant at han spanderer en kaffe uten at man må vippse noen tikroner til ham. Skulle bare mangle. Nå har jeg gått lei av hele tråden, blir oppgitt av den, så takk for meg. Anonymkode: 112ef...dbb Selvfølgelig å sende vippskrav på småkroner er smålig, og vitner om grådighet. Men det er flisespikkeri å snakke om det, for her handler det om en kvinne skal forvente å bli påspandert første kaffe, eller ikke. Og jeg har heller ikke sagt at kjønnene skal være helt like i alt og ett. For meg er det viktig at mannen viser seg omsorg og vil ta vare på meg, men ikke på økonomisk vis på stadiet første date. På det stadiet ER vi likestilte, og derfor faller det meg naturlig å forvente at jeg skal betale selv for hva jeg spiser og drikker. Jeg synes det er mer vektende hva en kvinne faktisk uttrykker med å forvente å bli betalt for, enn om mannen betaler eller ei. Om jeg var mann ville jeg skygget banen for kvinner som viser å ha den forventningen allerede på første date. Senere, hvis vi liker hverandre, kan han gjerne be meg ut og spandere på middag. Anonymkode: 26ce7...e80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet torsdag kl 19:58 #347 Del Skrevet torsdag kl 19:58 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Fullstendig latterlig å sette dette i sammenheng med å betale/ikke betale på første date. Det er mer trolig at et slikt eksempel på dårlig forhold faktisk var en som betalte på første date, og ei som forventet å bli betalt for. Og når mannen blir lei av å varte opp til ei som ikke selv gidder å gi noe igjen, så går det sånn. Fremfor at begge tar ansvar for både seg selv og forholdet. Anonymkode: 26ce7...e80 Nettopp. Det er få ting som er mer usexy enn å gjøre noe for dem som forventer å bli vartet opp. Jeg driter i hvordan andre arter potensielt gjør det, og det er ellers nok av arter hvor hannen ikke flyr etter damene og skal flotte seg ved å være spandabel på ulike vis. Å spandere en kaffe på noen kan være en test. Er du ikke tydelig takknemlig, no soup for you. Da er det kanskje en investering å bruke 50 kroner på å finne ut at noen du syns ga et OK førsteinntrykk slett ikke klarte følge det opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet fredag kl 17:33 #348 Del Skrevet fredag kl 17:33 Jeg spanderte på dama, hvis jeg likte henne. Bermen kan betale selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå