AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:39 #261 Del Skrevet søndag kl 18:39 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi noen damer her er til salgs. De koster med andre ord penger. Anonymkode: 5e885...e68 Da er jo spørsmålet om det er slike damer man vil ha? 🤷 Man står vel fritt til å velge det som passer? Eller? Anonymkode: 0efc5...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:35 #262 Del Skrevet søndag kl 20:35 Hvordan ble neste date? Var han like gjerrig? Anonymkode: 1d339...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:48 #263 Del Skrevet søndag kl 20:48 Tenk om mannen alltid skulle betale. I denne datingverdenen hadde de blitt fattige. Vi er i 2025 damer. Vi har vel råd til å betale for kaffen vår selv? Anonymkode: 76e04...2b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:14 #264 Del Skrevet søndag kl 21:14 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tenk om mannen alltid skulle betale. I denne datingverdenen hadde de blitt fattige. Vi er i 2025 damer. Vi har vel råd til å betale for kaffen vår selv? Anonymkode: 76e04...2b5 Stakkars menn la oss gjøre alt enda enklere for dem,..som om denne dating verden ikke allerede er søppel nok! Anonymkode: 1d339...f30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:07 #265 Del Skrevet søndag kl 22:07 AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 11.29): Tydeligvis gjør det ikke det. Og nå blir du akkurat som disse mennene som selv snakker om biologi for å rettferdiggjøre sine holdninger - som blant annet går på at menn nødvendigvis må ligge med så mange damer som mulig, av den enkle grunn at det ligger i biologien deres. Dette blir for dumt. Også er det dette med sosiale koder som enkelte her stadig ønsker å fremstille som en fastsatt greie. Joda, sosiale koder finnes, og de endrer seg også med tiden og er ulik kulturer i mellom. Det dere damer snakker om her er at folk burde være innforstått med deres forståelse av hvordan det sosiale samspillet fungerer, og mye tyder på at dere - som deres likemenn (tate gutta) er dem som sliter med de sosiale kodene. Både menn og damer setter pris på å bli oppvartet og verdsatt - og gjerne på ulike måter, uavhengig av kjønn. Men det denne diskusjonen avslører er at det er noen som bare føler seg verdsatt og oppvartet om de slipper å betale for kaffen. Og da er det selvsagt pengene som får dere til å føle dere oppvartet og verdsatt. Jeg er virkelig ikke fremmed for at det finnes damer vis penger er det viktigste en mann kan bidra med, men vær nå ærlig om det. Ikke nødvendig å benekte noe som er såpass åpenlyst. Det står mer respekt av det da, og det er for så vidt en helt ok preferanse å ha. Men å rakke ned på alle som ikke deler denne preferansen, og som ønsker å styre unna denne preferansen, burde være unødvendig Anonymkode: 686be...78b 👏👏👏 Anonymkode: a3490...bc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:37 #266 Del Skrevet mandag kl 01:37 AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 16.56): Synes dette er litt morsomt, spesielt at dere ikke ser det selv når det er så ufattelig tydelig i alt dere skriver. Fullstendig blottet for evnen til å se den andre, i dette tilfellet mannen. Du sier du god lønn, eier eiendom, bil, hytte osv, også er du i en posisjon til å si at en mann er gniten om han ikke spanderer 40 kr på deg. Jeg er enig, 40 kroner er en dråpe i havet, men en dråpe du selv er for gniten til å by på. Hvem er EGENTLIG den gnitne her - og ikke bare gniten, men også den grådige, som har alt men skal fortsatt ha og ha? Og attpå til sier man at mannen ikke skal ha noen forventninger i retur. Hvor kommer denne superegoismen fra? Forøvrig synes jeg det burde være unødvendig å slenge ut hore her inne, men hore kom lenge etter fattigmann. Så når man velger å bruke fattigmann for å rakke ned på menn som mener noe annet enn deg, så er det ikke overraskende at det kommer noe i retur. Anonymkode: 686be...78b Det eneste som er morsomt her, er at du ikke begriper poenget. Du henger deg opp i et beløp på 40 kroner, uten å forstå hva jeg eller andre kvinner ser etter. Vi ser etter tegn på lite raushet, på de gjerrige typene som ikke takler å spandere selv et ørlite beløp. Du kan være helt trygg på at jeg vil være raus tilbake, og da handler det ikke om 40 kroner (som er lommerusk). Det går vel knapt en uke uten at jeg spanderer ett eller annet på en venninne, en kollega, osv. Har noen problemer av noe slag, vet de at de kan komme til meg. Det er slike egenskaper jeg ser etter hos en mann, jeg vil ha en med like verdier som meg selv, en som ikke tenker over om det var han eller jeg som betalte sist, for det betyr ingenting for ham (eller meg). Jeg har vært gift, og skal jeg gå inn i noe nytt forhold (jeg har det helt greit alene, så det blir kun en bonus) så vil jeg ha en mann som ikke går og regner på kronestykker. Ser man slike tendenser, så går i hvert fall jeg videre. Anonymkode: 112ef...dbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:10 #267 Del Skrevet mandag kl 03:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste som er morsomt her, er at du ikke begriper poenget. Du henger deg opp i et beløp på 40 kroner, uten å forstå hva jeg eller andre kvinner ser etter. Vi ser etter tegn på lite raushet, på de gjerrige typene som ikke takler å spandere selv et ørlite beløp. Du kan være helt trygg på at jeg vil være raus tilbake, og da handler det ikke om 40 kroner (som er lommerusk). Det går vel knapt en uke uten at jeg spanderer ett eller annet på en venninne, en kollega, osv. Har noen problemer av noe slag, vet de at de kan komme til meg. Det er slike egenskaper jeg ser etter hos en mann, jeg vil ha en med like verdier som meg selv, en som ikke tenker over om det var han eller jeg som betalte sist, for det betyr ingenting for ham (eller meg). Jeg har vært gift, og skal jeg gå inn i noe nytt forhold (jeg har det helt greit alene, så det blir kun en bonus) så vil jeg ha en mann som ikke går og regner på kronestykker. Ser man slike tendenser, så går i hvert fall jeg videre. Anonymkode: 112ef...dbb Jeg skjønner det veldig godt. Raushet er viktig, men det er mye som er viktig. Igjen, jeg har ingen problemer med å spandere - synes det er fint å kunne gjøre slikt. Som deg går det heller ikke her lange tiden mellom hver gang jeg spanderer på venner, kolleger, familie… ja, til og med på en første date. Det gjøres fordi jeg har lyst. Men det jeg ikke kan fordra er disse damene her inne som forventer en slik oppvartning. Som begynner å se ned på dem som ikke spanderer på en første date, som om det skulle være en selvfølge. Da forventer jeg tilbake et klart svar på hvorfor det er en selvfølge, men svarene som kommer er helt på trynet og vitner om damer som har veldig høye tanker om seg selv. Men for å snu litt på det, også sier vi at det er en selvfølge at mannen spanderer på første date. Hva er det selvfølgelig at damen gjør på første date? Anonymkode: 5e885...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:20 #268 Del Skrevet mandag kl 03:20 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner det veldig godt. Raushet er viktig, men det er mye som er viktig. Igjen, jeg har ingen problemer med å spandere - synes det er fint å kunne gjøre slikt. Som deg går det heller ikke her lange tiden mellom hver gang jeg spanderer på venner, kolleger, familie… ja, til og med på en første date. Det gjøres fordi jeg har lyst. Men det jeg ikke kan fordra er disse damene her inne som forventer en slik oppvartning. Som begynner å se ned på dem som ikke spanderer på en første date, som om det skulle være en selvfølge. Da forventer jeg tilbake et klart svar på hvorfor det er en selvfølge, men svarene som kommer er helt på trynet og vitner om damer som har veldig høye tanker om seg selv. Men for å snu litt på det, også sier vi at det er en selvfølge at mannen spanderer på første date. Hva er det selvfølgelig at damen gjør på første date? Anonymkode: 5e885...e68 Dette spørsmålet er da rettet mot damer som forventer at mannen spanderer på første date. Anonymkode: 5e885...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:24 #269 Del Skrevet mandag kl 03:24 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner det veldig godt. Raushet er viktig, men det er mye som er viktig. Igjen, jeg har ingen problemer med å spandere - synes det er fint å kunne gjøre slikt. Som deg går det heller ikke her lange tiden mellom hver gang jeg spanderer på venner, kolleger, familie… ja, til og med på en første date. Det gjøres fordi jeg har lyst. Men det jeg ikke kan fordra er disse damene her inne som forventer en slik oppvartning. Som begynner å se ned på dem som ikke spanderer på en første date, som om det skulle være en selvfølge. Da forventer jeg tilbake et klart svar på hvorfor det er en selvfølge, men svarene som kommer er helt på trynet og vitner om damer som har veldig høye tanker om seg selv. Men for å snu litt på det, også sier vi at det er en selvfølge at mannen spanderer på første date. Hva er det selvfølgelig at damen gjør på første date? Anonymkode: 5e885...e68 Til det siste du spør om: La oss si at jeg avventer hva han vil gjøre, og han spanderer den kaffen til 40 kroner som tråden handler om. Da tar jeg i neste omgang og spanderer noe godt å spise, eller om vi går en tur, spanderer jeg frukt eller is (hva enn det måtte være). Jeg har null problemer med å spandere, synes det er en stor glede i å gi. Det er ikke noen selvfølge for meg at noen skal spandere på meg, men jeg liker å se an folk, og hvordan de er som type. Jeg har sett hvordan gjerrige mennesker kan være, og den gjerrigheten viser seg som regel i mye mer enn bare det økonomiske. Anonymkode: 112ef...dbb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:37 #270 Del Skrevet mandag kl 03:37 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Til det siste du spør om: La oss si at jeg avventer hva han vil gjøre, og han spanderer den kaffen til 40 kroner som tråden handler om. Da tar jeg i neste omgang og spanderer noe godt å spise, eller om vi går en tur, spanderer jeg frukt eller is (hva enn det måtte være). Jeg har null problemer med å spandere, synes det er en stor glede i å gi. Det er ikke noen selvfølge for meg at noen skal spandere på meg, men jeg liker å se an folk, og hvordan de er som type. Jeg har sett hvordan gjerrige mennesker kan være, og den gjerrigheten viser seg som regel i mye mer enn bare det økonomiske. Anonymkode: 112ef...dbb Men ser du ikke at dette bare går tilbake til utgangspunktet? Vi liker vel alle å se an hvordan en fremmed person er. Og du sier det er ingen problemer med å spandere neste gang. Hvorfor er det ikke du selv som spanderer først? For jeg kan jo si det samme, at jeg vil jo selvsagt spandere neste gang. For det som blir sagt her, om jeg skal bruke samme logikk, så vil du se an en mann om han er gjerrig - ved å nettopp være gjerrig selv. Så du sender med andre ord ut de samme signalene som du håper du slipper å se hos den mannen du dater. Anonymkode: 5e885...e68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 03:53 #271 Del Skrevet mandag kl 03:53 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men ser du ikke at dette bare går tilbake til utgangspunktet? Vi liker vel alle å se an hvordan en fremmed person er. Og du sier det er ingen problemer med å spandere neste gang. Hvorfor er det ikke du selv som spanderer først? For jeg kan jo si det samme, at jeg vil jo selvsagt spandere neste gang. For det som blir sagt her, om jeg skal bruke samme logikk, så vil du se an en mann om han er gjerrig - ved å nettopp være gjerrig selv. Så du sender med andre ord ut de samme signalene som du håper du slipper å se hos den mannen du dater. Anonymkode: 5e885...e68 Jeg synes det er galant at han kan vise at han spanderer noe. Ikke fordi jeg skal berike meg på noen andre, og være gjerrig selv, men jeg ønsker meg en mann som er gentleman, og som har såpass omtanke at han blant annet holder oppe døren, kan spandere noe, og lignende. Jeg vil gi det samme tilbake, men jeg ønsker å se at han viser seg som galant. Mann og kvinne kan være litt forskjellige, selv om vi er likestilte. Jeg betaler mine egne regninger, og jeg står fullt ut på egne ben, med god økonomi, og alt "på stell", men jeg liker at menn kan være litt annerledes enn meg som kvinne, og ikke bare sitte der som en tørrpinne og vente på at jeg skal ta initiativ. Jeg sender ikke ut noen signaler om dette. Hvis han ikke tar noe som helst initiativ, så vil jeg spandere både kaffe og mer til, og jeg gir ham kanskje sjansen til å vise at "det bor noe i ham" en gang til. Men, ser jeg den minste antydning til at dette er en gjerrigknark, så blir han bare helt uaktuell. Anonymkode: 112ef...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:26 #272 Del Skrevet mandag kl 04:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men ser du ikke at dette bare går tilbake til utgangspunktet? Vi liker vel alle å se an hvordan en fremmed person er. Og du sier det er ingen problemer med å spandere neste gang. Hvorfor er det ikke du selv som spanderer først? For jeg kan jo si det samme, at jeg vil jo selvsagt spandere neste gang. For det som blir sagt her, om jeg skal bruke samme logikk, så vil du se an en mann om han er gjerrig - ved å nettopp være gjerrig selv. Så du sender med andre ord ut de samme signalene som du håper du slipper å se hos den mannen du dater. Anonymkode: 5e885...e68 Om jeg skal se for meg den helt ideelle situasjonen på første date (for meg), så ville det vært at daten stopper meg når jeg ønsker å spandere på henne, og sier at jeg heller kan få spandere neste gang om jeg har lyst å dra på en date nr to med henne. Eller stopper meg fordi hun ikke er så gira på en date nummer to. 🤷♂️ Anonymkode: 5e885...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:30 #273 Del Skrevet mandag kl 04:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner det veldig godt. Raushet er viktig, men det er mye som er viktig. Igjen, jeg har ingen problemer med å spandere - synes det er fint å kunne gjøre slikt. Som deg går det heller ikke her lange tiden mellom hver gang jeg spanderer på venner, kolleger, familie… ja, til og med på en første date. Det gjøres fordi jeg har lyst. Men det jeg ikke kan fordra er disse damene her inne som forventer en slik oppvartning. Som begynner å se ned på dem som ikke spanderer på en første date, som om det skulle være en selvfølge. Da forventer jeg tilbake et klart svar på hvorfor det er en selvfølge, men svarene som kommer er helt på trynet og vitner om damer som har veldig høye tanker om seg selv. Men for å snu litt på det, også sier vi at det er en selvfølge at mannen spanderer på første date. Hva er det selvfølgelig at damen gjør på første date? Anonymkode: 5e885...e68 Det er mange måter å være raus på. Alt trenger ikke å handle om penger. Kjenner jeg blir helt matt! At det er mulig å debattere og diskutere så mye om dette. Ingen mann får lov og spandere på meg kjenner jeg. Jeg velger mann på bakgrunn av andre kriterier enn penger. Dere bare avslører fokuset deres og hvor ensporet dere er. Dere klager på at menn bare tenker på sex? Denne tråden beviser hva damer generelt er opptatt av.... Anonymkode: 0efc5...9b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:05 #274 Del Skrevet mandag kl 05:05 Hjelpes, tenk at man må forklare med teskje helt grunnleggende ting når det gjelder romantisk samspill. Vel vel. Dere menn som sender Vipps-krav etter en kaffedate kan virkelig ikke lure på hvorfor dere må velge på «nederste hylle». Jeg skal prøve: Det ene er at når det er du som inviterer, så spanderer du. Visste du virkelig ikke det? Det andre er at det signaliserer en enormt smålig og bokholder-aktig innstilling som i hvert fall passer meg veldig dårlig, for det er så langt i fra sånn jeg er selv. Det tredje er litt mer indirekte; mandighet handler på mange måter om å være trygg sosialt, å kunne «take charge». Å ha en plan, å ville noe. Det er veldig sexy med en mann som ordner opp og tar seg av ting. Det er noe de fleste kvinner ønsker seg, og som det kan være taktisk smart av en mann å vise tidlig. Det har altså ingenting med penger å gjøre egentlig, men å vise seg som en potensielt bra partner. Det har heller ingenting med likestilling å gjøre, for kjønnene er ikke like og vil aldri bli det. Vi kvinner blir bedt ut hele tiden, og vi må velge blant «friere». Men blir det klaff så vil vi jo begge ta initiativ til å treffes, og da vil vi så klart bytte på å betale. Men for all del. Fortsett med millimeter-rettferdigheten deres, hvis det funker for dere. Det fine er jo at dere med en gang viser hvem dere er. Anonymkode: cf85e...bf8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:09 #275 Del Skrevet mandag kl 05:09 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er mange måter å være raus på. Alt trenger ikke å handle om penger. Kjenner jeg blir helt matt! At det er mulig å debattere og diskutere så mye om dette. Ingen mann får lov og spandere på meg kjenner jeg. Jeg velger mann på bakgrunn av andre kriterier enn penger. Dere bare avslører fokuset deres og hvor ensporet dere er. Dere klager på at menn bare tenker på sex? Denne tråden beviser hva damer generelt er opptatt av.... Anonymkode: 0efc5...9b6 Jaja, da var den saken ute av verden, og forventningene deretter. Takk for diskusjonen Anonymkode: 5e885...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:10 #276 Del Skrevet mandag kl 05:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hjelpes, tenk at man må forklare med teskje helt grunnleggende ting når det gjelder romantisk samspill. Vel vel. Dere menn som sender Vipps-krav etter en kaffedate kan virkelig ikke lure på hvorfor dere må velge på «nederste hylle». Jeg skal prøve: Det ene er at når det er du som inviterer, så spanderer du. Visste du virkelig ikke det? Det andre er at det signaliserer en enormt smålig og bokholder-aktig innstilling som i hvert fall passer meg veldig dårlig, for det er så langt i fra sånn jeg er selv. Det tredje er litt mer indirekte; mandighet handler på mange måter om å være trygg sosialt, å kunne «take charge». Å ha en plan, å ville noe. Det er veldig sexy med en mann som ordner opp og tar seg av ting. Det er noe de fleste kvinner ønsker seg, og som det kan være taktisk smart av en mann å vise tidlig. Det har altså ingenting med penger å gjøre egentlig, men å vise seg som en potensielt bra partner. Det har heller ingenting med likestilling å gjøre, for kjønnene er ikke like og vil aldri bli det. Vi kvinner blir bedt ut hele tiden, og vi må velge blant «friere». Men blir det klaff så vil vi jo begge ta initiativ til å treffes, og da vil vi så klart bytte på å betale. Men for all del. Fortsett med millimeter-rettferdigheten deres, hvis det funker for dere. Det fine er jo at dere med en gang viser hvem dere er. Anonymkode: cf85e...bf8 Om ikke han tar styring så gjør jeg det 😂 Det er null stress og press 😉 Anonymkode: 0efc5...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:13 #277 Del Skrevet mandag kl 05:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skjønner det veldig godt. Raushet er viktig, men det er mye som er viktig. Igjen, jeg har ingen problemer med å spandere - synes det er fint å kunne gjøre slikt. Som deg går det heller ikke her lange tiden mellom hver gang jeg spanderer på venner, kolleger, familie… ja, til og med på en første date. Det gjøres fordi jeg har lyst. Men det jeg ikke kan fordra er disse damene her inne som forventer en slik oppvartning. Som begynner å se ned på dem som ikke spanderer på en første date, som om det skulle være en selvfølge. Da forventer jeg tilbake et klart svar på hvorfor det er en selvfølge, men svarene som kommer er helt på trynet og vitner om damer som har veldig høye tanker om seg selv. Men for å snu litt på det, også sier vi at det er en selvfølge at mannen spanderer på første date. Hva er det selvfølgelig at damen gjør på første date? Anonymkode: 5e885...e68 Er høflig, god lytter og viser respekt og interesse. I alle tider har menn kurtisert kvinner. Også i 2025 er det kvinner som styrer hvem av dere som får sex og forhold. Hvis du ikke vil varte opp daten på noen som helst måte, hvorfor skal hun velge deg blant alle andre? Anonymkode: eee03...fc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:18 #278 Del Skrevet mandag kl 05:18 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er høflig, god lytter og viser respekt og interesse. I alle tider har menn kurtisert kvinner. Også i 2025 er det kvinner som styrer hvem av dere som får sex og forhold. Hvis du ikke vil varte opp daten på noen som helst måte, hvorfor skal hun velge deg blant alle andre? Anonymkode: eee03...fc8 Nå må du gi deg. Kvinner styrer ingenting! Det er et samspill. Er kvinner virkelig så høye på seg selv at de ikke forstår hva et samspill og samarbeid er? Jeg begynner å lure...🤔 Anonymkode: 0efc5...9b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:53 #279 Del Skrevet mandag kl 05:53 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Om ikke han tar styring så gjør jeg det 😂 Det er null stress og press 😉 Anonymkode: 0efc5...9b6 Greit, da tar du de tafatte og passive typene! Dem har ikke jeg bruk for. Anonymkode: cf85e...bf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:21 #280 Del Skrevet mandag kl 06:21 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er høflig, god lytter og viser respekt og interesse. I alle tider har menn kurtisert kvinner. Også i 2025 er det kvinner som styrer hvem av dere som får sex og forhold. Hvis du ikke vil varte opp daten på noen som helst måte, hvorfor skal hun velge deg blant alle andre? Anonymkode: eee03...fc8 Nå må vi snart legge bort den «i alle tider», og bastante biologiske påstander. Begynner å bli kjedelig. Samme påstander som Tate gutta, og det er så tafatt. Det er to som skal velge hverandre, er det ikke? Mistenker det handler mer om frykt for avvisning enn noe annet. Spørsmålet er ikke hvorfor «hun» skal velge han, men hvorfor noen velger hverandre. Det handler om kjærlighet, og den kommer om du så velger eller ikke, blir valgt eller ikke - men det forutsetter at man har kjærlighet å gi, og at man er i stand til å motta kjærlighet Anonymkode: 5e885...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå