Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MegJa skrev (7 timer siden):

Enig :nikke:

I denne er jeg også enig, også med den du siterer. Det er helt normalt å spandere på hverandre. Men merk her HVERANDRE. Å forvente å bli påspandert kun fordi jeg er kvinne, er det som blir feil. 
Vi snakker her om kaffe, men langt oftere er det bar regninga for 4-6 glass vin/øl, eller middag. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Eureka! skrev (7 timer siden):

I denne er jeg også enig, også med den du siterer. Det er helt normalt å spandere på hverandre. Men merk her HVERANDRE. Å forvente å bli påspandert kun fordi jeg er kvinne, er det som blir feil. 
Vi snakker her om kaffe, men langt oftere er det bar regninga for 4-6 glass vin/øl, eller middag. 

Vel, problemstillingen i HI var en første date med en kaffe, som mannen ikke ville spandere. (Altså ikke  middag eller stor bar-regning).

Hvis man ikke gidder/har råd til å spandere en enkelt kaffe, så inviterer man ikke andre på kaffe, rett og slett! Da får man heller sitte og vente til man selv blir invitert.

(Og ja, så klart, etterhvert spanderer man på hverandre. Tror alle er enige om det, med mindre det er dramatisk stor inntektsforskjell).

Anonymkode: cf85e...bf8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 19.21):

Kall meg gammeldags. Men spanderer han ikke er det so turnoff.

Anonymkode: 1d0ea...c69

Du er ikke gammeldags når du skiver ord som "turnoff". 

Anonymkode: 92c48...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gjerrig ! MENN SKAL SPANDERE 

Anonymkode: 38a7a...1b1

Godt å se at enkelte kvinner er i mot likestilling. 

Anonymkode: 92c48...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette kan jeg nok en hel del om. Jeg underviser studenter i dette. Men fortell meg gjerne hva du vet

Anonymkode: 5e885...e68

Vel… jeg vet hva å utarte betyr, jeg vet forskjellen på å kurtisere og å kritisere, og jeg tviler på at en som underviser ikke vet dette.

Når du hevder at kvinner velger menn kun basert på attraktivitet og genmateriale, så ser du bort fra evolusjonsbiologien som også inkluderer ressurser, altså muligheten til å ta vare på og forsørge en familie.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vel… jeg vet hva å utarte betyr, jeg vet forskjellen på å kurtisere og å kritisere, og jeg tviler på at en som underviser ikke vet dette.

Når du hevder at kvinner velger menn kun basert på attraktivitet og genmateriale, så ser du bort fra evolusjonsbiologien som også inkluderer ressurser, altså muligheten til å ta vare på og forsørge en familie.

Så bra at du vet forskjellen på å kurtisere og kritisere. Si meg...

Kan du sjarmere? 

Anonymkode: 0efc5...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 11.13):

det er alltid hanndyret som gjør en innsats for å "vinne" hunndyret. Hos mennesker ønsker hanndyrene at hunndyr slåss om dem og kurtiserer dem. Så snakker de om biologi? Hvor er logikken?

Anonymkode: eee03...fc8

Man kan mislike deler av biologien. Jeg ville stoppet en voldtekt selv om hanndyr ofte voldtar.

Anonymkode: b1a1c...2f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 11.13):

Dette. Mange menn i Norge i 2025 forventer at kvinnen er pen, slank, gjerne mye yngre enn dem, ikke har mange partnere fra før, lukter godt, er velstelt, en god lytter, glad i sex, selvstendig, ikke plager dem med problemene sine osv. Hva kan de tilby tilbake da, der de dukker opp på date i en utvasket joggebukse og med kråkereir på hodet, fører regnskap over 40 kroner for kaffe osv? I dyreverdenen kurtiserer hannen hunndyret. Og nei, det er ikke hunndyret/hunnfuglen som alene bygger reir og tar vare på ungene hos alle dyrearter. Men det er alltid hanndyret som gjør en innsats for å "vinne" hunndyret. Hos mennesker ønsker hanndyrene at hunndyr slåss om dem og kurtiserer dem. Så snakker de om biologi? Hvor er logikken?

Anonymkode: eee03...fc8

Vinne et annet menneske? For meg blir det en form for eiermentalitet. Helt feil fokus.

Fokuset burde være å bli kjent med et annet menneske. Åpne seg. Være nysgjerrig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.4.2025 den 12.50):

For en kvinne vil begge disse strategiene være like gode. Hun kan både velge attraktive eller ikke attraktive å få barn med. 

Det naturlige for kvinnen er å ha et forhold med en ikke attraktiv mann, mens hun har hemmelig sex med en attraktive mann. Det er derfor menn ønsker å kontrollere kvinners seksualitet, de fleste menn kan ikke konkurere uten monogami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det naturlige for kvinnen er å ha et forhold med en ikke attraktiv mann, mens hun har hemmelig sex med en attraktive mann. Det er derfor menn ønsker å kontrollere kvinners seksualitet, de fleste menn kan ikke konkurere uten monogami.

Det naturlige for mennesker er å være sammen med de som gir dem ubetinget kjærlighet.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det naturlige for mennesker er å være sammen med de som gir dem ubetinget kjærlighet.

betingelser som monogami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosalilje84 skrev (På 2.4.2025 den 20.05):

Det er en kaffe til 40 kroner. 

Ikke alle har 40 kr å kaste rundt seg til stadighet 

Anonymkode: 25ad7...47e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

betingelser som monogami

Betingelser er ikke kjærlighet. Da er det krav. Man kan elske et annet menneske uten å gjøre krav på dem. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har man heller ikke noe på datingmarkedet å gjøre. 

Anonymkode: 609fc...fd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da har man heller ikke noe på datingmarkedet å gjøre. 

Hvorfor har man ikke det? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eureka! skrev (18 timer siden):

Enig i at det beste er å spandere på hverandre ja, helt klart. Jeg forventer ikke å bli spandert på kun fordi jeg er kvinne, jeg kan bare snakke for meg selv, men for min egen del ville det blitt rart. Jeg vil ikke kreve eller forvente det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan mislike deler av biologien. Jeg ville stoppet en voldtekt selv om hanndyr ofte voldtar.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi noen damer her er til salgs. De koster med andre ord penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når man dater er det normalt å gå på cafè, bar, restaurant osv. Har man ikke råd til kaffe til 40kr har man heller ikke råd til å date. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da ber man ikke på kaffe date! Da tar man med matpakka på gåtur 

Anonymkode: 1d339...f30

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Når man dater er det normalt å gå på cafè, bar, restaurant osv. Har man ikke råd til kaffe til 40kr har man heller ikke råd til å date. 

Det er noe av det dummeste jeg har lest. Selvfølgelig har man det. Så lenge man har to bein og en stemme inntakt, så er det noe som heter å gå seg en tur. 

Du bestemmer ikke premissene for hva som kan være, eller oppleves som en date. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...