Gå til innhold

Spandere på første date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blir ikke en date nummer to hvis en mann ikke tilbyr seg å spandere en kaffe. De skjønner ikke at det ikke dreier seg om de 40 kronene men at de fremstår dårlig. Lite rause og ikke i stand til å varte opp en dame. 

Anonymkode: 609fc...fd9

Tror nok de forstår mer enn du aner, og jeg tror også de tenker at det er helt greit at det ikke blir noen date nr to. Når hvordan kjemien er, hvordan han er som person ikke betyr noen verdens ting i forhold til om han oppfattes som lite raus fordi damen ikke har lyst å betale for en kaffe selv 😅

Dere får det til å fremstå som om det er menn som skal gjøre alt riktig for så å vinne dere, som om dere var en premie. Men slik er det jo ikke andre steder enn i hodene deres. 

Anonymkode: 5e885...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå tror jeg du blander anonym koder her.

Jeg har ikke skrevet noe om å kjøpe sex. 

Er dame. 

Var denne til ...2f1?

Anonymkode: 0efc5...9b6

Beklager, driver ikke å leser anonym koder (tips, er ikke skummelt å ikke bruke det), men virket som eg svar på mitt svar på en post fra en mann som skrev at han spendere på damer der han kun var interessert i tilfeldig sex, men ikke når det var noe mer seriøst. 

PS. Vi har felleseie, men er så umoderne at jeg alltid tar regningen. Sikkert er jeg en tulling. Men holder opp dører, hjelper ukjente damer med barnevogner, gir plassen min til eldre av begge kjønn på toget... La oss tullinger få spendere og drive på det det andre rare vi gjør. Skader ingen. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis han ikke kan spandere en lusen kaffe engang så har han lagt lista for hvordan forholdet blir. Dropp han!

Jeg orker ikke selv å være en maskulin kvinne, jeg er for kvinners rettigheter jaja, men ikke for at kvinner og menn liksom er like eller står likt på alt. Jeg liker å være en lady, og at mannen er litt mann! Ikke en gjerrigknark 

Anonymkode: ac1d3...22b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis han ikke kan spandere en lusen kaffe engang så har han lagt lista for hvordan forholdet blir. Dropp han!

Jeg orker ikke selv å være en maskulin kvinne, jeg er for kvinners rettigheter jaja, men ikke for at kvinner og menn liksom er like eller står likt på alt. Jeg liker å være en lady, og at mannen er litt mann! Ikke en gjerrigknark 

Helt enig!! Veldig lite sjarmerende eller mandig med menn som ikke er menn! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er de ikke menn bare for at de ikke spanderer?

Så lenge han er på tilbudssiden når det gjelder andre ting, så bryr jeg meg fint lite om den kaffien 😂 Kaffe har jeg. 

Anonymkode: 0efc5...9b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.03):

Jeg var på date i går, første på mange år. Vi møttes på cafe, men han spanderte ikke kaffen.

kjenner jeg syns det var litt rart. Hva tenker dere?  Litt gentleman vil man jo ha

Anonymkode: b017e...07b

Har du ikke vært på date siden 1970? I denne likestillingens tid - Hvorfor spanderte ikke du?

Anonymkode: a3490...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hmm, interessant. Regner med du jobber innen et klassisk kvinneyrke. Frisør? sykepleier? Sekretær? Osv.. regner også med at i et forhold er det du som står for all matlaging og holder huset rent og ryddig. Du har full kontroll når det gjelder å administrere hverdagens oppgaver med bursdager, holder oversikt over avtaler, aktiviteter for hele husholdningen. At du underkaster deg mannen helt og holdent. 

Ja, at du er en EKTE kvinne, en FEMININ kvinne.

Dere minner veldig om disse Tate stakkarene. Begge deler er sørgelige greier

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hmm, interessant. Regner med du jobber innen et klassisk kvinneyrke. Frisør? sykepleier? Sekretær? Osv.. regner også med at i et forhold er det du som står for all matlaging og holder huset rent og ryddig. Du har full kontroll når det gjelder å administrere hverdagens oppgaver med bursdager, holder oversikt over avtaler, aktiviteter for hele husholdningen. At du underkaster deg mannen helt og holdent. 

Ja, at du er en EKTE kvinne, en FEMININ kvinne.

Dere minner veldig om disse Tate stakkarene. Begge deler er sørgelige greier

Jeg regner med at du har bikket 40 år.  Sier du ikke har lyst på barn, men sannheten er at ingen menn er interessert i mer enn høyst et ligg. Den maskuline energien din skremmer menn vekk. Du lever på en livsløgn om at livet ditt er så spennende og kult, men de fleste kvelder ligger du alene på sofaen og deler feminist reels på insta. Du ser det ikke selv, men du er den kvinnelige utgaven av Andrew Tate og hans likemenn. Et tomt skall av et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du en «maskulin kvinne» fordi du betaler for deg selv? Ute i det virkelige livet så har jeg inntrykk av at både menn og kvinner har som mål å kunne provide for seg selv. Kan ikke tenke meg noe mindre sexy enn en partner som forventer at jeg skal betale for henne basert på et utdatert syn på kjønnsroller. Og for all del: Jeg spanderer gjerne, fordi jeg digger henne, men jeg hadde ikke gjort det viss hun forventet det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg regner med at du har bikket 40 år.  Sier du ikke har lyst på barn, men sannheten er at ingen menn er interessert i mer enn høyst et ligg. Den maskuline energien din skremmer menn vekk. Du lever på en livsløgn om at livet ditt er så spennende og kult, men de fleste kvelder ligger du alene på sofaen og deler feminist reels på insta. Du ser det ikke selv, men du er den kvinnelige utgaven av Andrew Tate og hans likemenn. Et tomt skall av et menneske.

Hehe, det er snodig hvordan det stadig hevdes at det er skarve 40 kr når menn argumenterer imot, men så viser det seg så til de grader å ikke bare være bare 40 kr, men noe som kan definere en mann - ja, til å bli en "ikke ekte" mann. En lite maskulin mann.

Jeg forstår godt at menn blir vanskelige om deres maskulinitet defineres av 40 kr. Det sier veldig mye om hva dere synes dem er verdt. Og til stadighet må dere ty til vill fantasi for å bygge oppunder deres holdninger. Nei, jeg er nok ikke den kvinnelige utgaven her du. Mitt syn på mennesker bygger på litt mer enn hva et annet menneske kan tilby meg. 40 kroner er en liten pris å betale, men mye sier meg at disse småpengene vil bli en ekstremt dyr investering i lengden

Anonymkode: 686be...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er du en «maskulin kvinne» fordi du betaler for deg selv? Ute i det virkelige livet så har jeg inntrykk av at både menn og kvinner har som mål å kunne provide for seg selv. Kan ikke tenke meg noe mindre sexy enn en partner som forventer at jeg skal betale for henne basert på et utdatert syn på kjønnsroller. Og for all del: Jeg spanderer gjerne, fordi jeg digger henne, men jeg hadde ikke gjort det viss hun forventet det.

Med den logikken slike damer forfekter her, så burde de jo jammen forstå hvorfor menn ikke er interessert i dem. All den tid de må betale for seg selv som single - lån, mat - ja til og med en kaffe. Disse damene er altfor maskuline for menn 😅 

Nei takk, neste.

Forøvrig helt enig med deg. Digger jeg henne finnes det ingen grenser for min raushet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hehe, det er snodig hvordan det stadig hevdes at det er skarve 40 kr når menn argumenterer imot, men så viser det seg så til de grader å ikke bare være bare 40 kr, men noe som kan definere en mann - ja, til å bli en "ikke ekte" mann. En lite maskulin mann.

Jeg forstår godt at menn blir vanskelige om deres maskulinitet defineres av 40 kr. Det sier veldig mye om hva dere synes dem er verdt. Og til stadighet må dere ty til vill fantasi for å bygge oppunder deres holdninger. Nei, jeg er nok ikke den kvinnelige utgaven her du. Mitt syn på mennesker bygger på litt mer enn hva et annet menneske kan tilby meg. 40 kroner er en liten pris å betale, men mye sier meg at disse småpengene vil bli en ekstremt dyr investering i lengden

Anonymkode: 686be...78b

Har en ide om at slike damer har et enormt ego og ekstremt høye tanker om seg selv og hva «de fortjener». De har en egen evne til å se ned på alle som ikke lever opp til dere standard - som selvsagt ingen vil kunne nå opp til, fordi ingen har noen interesse av å nå opp til det «perfekte». 

Som de «perfekte» kvinnene de selv mener de er, så evner de ikke å se at alle rundt dem ser hvor usikre og uperfekte de er. 

Må være en veldig frustrerende og ensom tilværelse

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 9.00):

Haha sykt mange butt hurt fattige menn her ser jeg. 

Anonymkode: 1d339...f30

Fattige kvinner òg, som ikke vil betale for en liten kaffe på første treff. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare å lese tråden her, så skjønner man at dette er et minefelt. 

Når det gjelder TS, så kan måten daten din løste det på være preget av blandede signaler mtp hva dere egentlig ønsker. Og i det så er det tydelig at det ikke er konsensus, og at man som mann risikerer å "trå feil" uansett.  

Skal du altså dumpe denne mannen i lys av det overstående, når vi ikke vet hva han mener/tenker rundt tema? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M65: Jeg spanderer på første date. Fordi det faller meg naturlig. Ikke fordi jeg forventer noe tilbake. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det økonomiske bør strykes fra gentleman-konseptet. Kvinner i dag tjener ofte like mye som mannen. Det bør bli det normaliserte utgangspunktet, så kan de som lever i samme ende av skalaen, altså de som ønsker en klar ubalanse, finne hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg er en vanlig kvinne, og jeg spanderer gjerne en kaffe på folk når JEG inviterer på kaffe. Jeg har også levd sammen med en ekstremt gjerrig mann. Det er ikke noe liv, for å si det sånn.

Anonymkode: eee03...fc8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet i hvert fall jeg har oppdratt min sønn riktig; han har kjøpt billetter til show og skal spandere middag på daten han nylig har møtt. Han har lært at man tar vare på damene, åpner dører, bærer handleposer osv. Og at man er raus for å gi et godt inntrykk! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kygos skrev (35 minutter siden):

Det økonomiske bør strykes fra gentleman-konseptet. Kvinner i dag tjener ofte like mye som mannen. Det bør bli det normaliserte utgangspunktet, så kan de som lever i samme ende av skalaen, altså de som ønsker en klar ubalanse, finne hverandre. 

Spanderer du aldri noe på din mor, søster, venn, kollega osv? Aldri en øl eller en kaffekopp?

Anonymkode: eee03...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En mann som ikke uten å blunke kan spandere en kopp kaffe på en kvinne han er interessert i, og en kvinner som ikke kan ta den i mot uten å lage oppstyr og vippse tilbake, de har ikke forstått sosiale koder.

Har du bedt med deg noen ut på kaffe, så spanderer du den kaffen. Neste gang gjør sikkert hun det. Blir det ingen neste gang så overlever du nok.

Hadde noen invitert meg ut på kaffe og foreslått at jeg skulle vippse dem halvparten, så ville jeg nok vippset alt og sagt: nei da, jeg spanderer, men nå må jeg dessverre gå. 

Anonymkode: cf85e...bf8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...