AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #21 Del Skrevet i går, 08:02 Har du meldt ifra til fastlegen hennes at hun snakker så mye om selvmord? Om det er noe hun virkelig vurderer eller noe hun truer med.. Anonymkode: 38258...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:06 #22 Del Skrevet i går, 08:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du meldt ifra til fastlegen hennes at hun snakker så mye om selvmord? Om det er noe hun virkelig vurderer eller noe hun truer med.. Anonymkode: 38258...347 Ser nå hva du har skrevet i et annet svar. Bestill en time på fvk. Ta med deg barna og dra. Det er ikke bra for barna å leve i et slikt hjem. Er selv oppvokst med en mor som truet med å ta livet sitt hver gang ting var vanskelig. Lå i sengen på kvelden og hørte mamma si at nå skulle hun gå å ta livet sitt også smeller døren igjen og stille ble det. Høre det som barn er helt grusomt Hvis kona di ikke ønsker hjelp, er det ikke mye annet du får gjort enn å tenke på barna dine og deg selv. Anonymkode: 38258...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #23 Del Skrevet i går, 10:34 Brannfakkel: hvilke gode og dårlige sider har mannen her? Man kan bli halveis gal av psykisk vold over tid også. Det finnes menn som sakte men sikkert "isolerer" kvinner. Fortsetter dere sånn kan barnevernet komme på banen, så får dere rydde opp i dramaet deres sånn at dette ikke går enda mer utover barna. Hilsen voksent skilsmissebarn. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 #24 Del Skrevet i går, 10:42 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.02): Hvorfor vil du skilles? Fordi hun er alvorlig syk? Anonymkode: 7364b...3b0 Kanskje det handler om å redde seg selv fordi man kveles av hverandre i et slikt destruktivt forhold. Noen må vel være voksne og ta ansvaret for to små barn i det hele. Fornuftig tenker jeg. Anonymkode: 0ef08...6e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:48 #25 Del Skrevet i går, 10:48 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Brannfakkel: hvilke gode og dårlige sider har mannen her? Man kan bli halveis gal av psykisk vold over tid også. Det finnes menn som sakte men sikkert "isolerer" kvinner. Fortsetter dere sånn kan barnevernet komme på banen, så får dere rydde opp i dramaet deres sånn at dette ikke går enda mer utover barna. Hilsen voksent skilsmissebarn. Anonymkode: b5133...f2f Og hva er det du snakker om, havnet i feil tråd, eller har du ikke lest innlegg av TS? Anonymkode: 87a2b...8bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #26 Del Skrevet i går, 11:15 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tusen takk for alle råd, Jeg skal begynne i dag en dagbok og har tatt en time med fastlege. Selvfølgelig har dere ikke alle detaljene, men uansett det ser ut at det er mer manipulering enn stor risiko av selvmord. Jeg har allerede ta kontakt skriftlig med lege siste år om det FØR hun skrevet om selvmord, hun har også skrevet alt for den reise til Afrika, det kan være nyttig senere. Anonymkode: 0fdef...a71 Det at du tror det er mer manipulering enn reell selvmordsfare, det er minst like viktig at du ringer politiet og/eller 113 hver eneste gang hun truer direkte eller indirekte med å ta selvmord. For ved å gjøre dette får du bygget dokumentasjon hos politi/helse som vil hjelpe saken videre for å beskytte barna. Du får bygget en historielinje, du får dokumentert hva som skjer. Om hun har en selvmordsrisiko, så er det trist, men det er hun selv som må ta ansvar for å ta imot behandling. Du kan ikke hjelpe henne på noen som helst annen måte med det annet enn at du hver eneste gang hun truer direkte/indirekte om selvmord umiddelbart ringer politi/113! For det å stadig true med selvmord, selv om man er syk, det er noe som hos pårørende er så belastende at det kan likestilles med psykisk vold, selv om den som er syk ikke mener det slik. MEN, når man truer med selvmord som en del av bevisst manipulering, da ER dette alvorlig psykisk vold! Og da trenger du mer støtte enn din fastlege. Skal du greie å beskytte barna dine, så er eneste mulighet å få inn flere, få mer støtte. Vær så snill, ta dette på alvor! Kontakt Krisesenteret - de gir råd og veileidning om hvordan komme seg ut av slike voldelige forhold på en trygg måte. De har lang erfaring med nettopp slike saker, hvor kvinner eller menn trenger å få seg selv og barn ut av voldelige forhold (å leve med en så manipulerende partner/forelder ER psykisk vold!) på en trygg måte, og du kan der f.eks. få juridisk rådgivning få timer for hvordan ta saken videre. Og som sagt, det at du hver eneste gang hun direkte/indirekte truer eller hinter om selvmord, da må du kontakte politi og/eller 113. Anonymkode: f1a83...575 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:18 #27 Del Skrevet i går, 11:18 AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.02): Hvorfor vil du skilles? Fordi hun er alvorlig syk? Anonymkode: 7364b...3b0 Jeg er så drittlei sånne tilbakemeldinger som menn får i slike situasjoner! Hadde du skrevet slik om det var en dame? Ville du vært sammen med noen som truer med selvmord? Anonymkode: ddfbc...772 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:34 #28 Del Skrevet i går, 11:34 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og hva er det du snakker om, havnet i feil tråd, eller har du ikke lest innlegg av TS? Anonymkode: 87a2b...8bc Vi har ikke kvinnens versjon. Umulig å ta standpunkt. Han sier ingenting om egne feil og mangler. It takes two to tango. Hans ord er ikke sannheten. Oppsummert: drama. Det går ut over barna. Dette vil prege dem for alltid - måten dette håndteres på. Barnevernet vil bli involvert på en eller annen måte om de ikke klarer å løse det. Kontakter han politiet= bekymringsmedling til barnevernet, mest sansynlig. Uansett offentlig etat med det han skriver= mest sannsynlig barnevernet. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 11:44 #29 Del Skrevet i går, 11:44 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er så drittlei sånne tilbakemeldinger som menn får i slike situasjoner! Hadde du skrevet slik om det var en dame? Ville du vært sammen med noen som truer med selvmord? Anonymkode: ddfbc...772 Å true med selvmord er noe av det styggeste man kan gjøre mot et menneske som er glad i deg. Det går bare ikke an! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #30 Del Skrevet i går, 11:49 Irak skrev (1 minutt siden): Å true med selvmord er noe av det styggeste man kan gjøre mot et menneske som er glad i deg. Det går bare ikke an! Det er et rop om hjelp. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 11:50 #31 Del Skrevet i går, 11:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er et rop om hjelp. Anonymkode: b5133...f2f I noen tilfeller er det det, mens i andre er det ren manipulasjon. Jeg har opplevd begge deler med mennesker jeg er glad i. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:53 #32 Del Skrevet i går, 11:53 Det er ikke ditt ansvar å forhindre at hun tar selvmord. En bekymringsmelding til fastlegen hennes og kanskje et hint til familien hennes så har du gjort ditt. Uansett hva hun velger å gjøre så er IKKE du ansvarlig for det. Med tanke på at selvmord er blitt nevnt flere ganger og ingenting er blitt gjort så ville jeg sett mer på det som en form for manipulasjon og holde deg på plass. Uansett, alt som skjer må dokumenteres på en god måte, skriv ned alt. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi har ikke kvinnens versjon. Umulig å ta standpunkt. Han sier ingenting om egne feil og mangler. It takes two to tango. Hans ord er ikke sannheten. Oppsummert: drama. Det går ut over barna. Dette vil prege dem for alltid - måten dette håndteres på. Barnevernet vil bli involvert på en eller annen måte om de ikke klarer å løse det. Kontakter han politiet= bekymringsmedling til barnevernet, mest sansynlig. Uansett offentlig etat med det han skriver= mest sannsynlig barnevernet. Anonymkode: b5133...f2f Vi kan jo ikke diskutere noe her inne om vi ALLTID skal ha begge sin versjon, man må forholde seg til den som faktisk har skrevet innlegget. Anonymkode: 87889...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:01 #33 Del Skrevet i går, 12:01 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi kan jo ikke diskutere noe her inne om vi ALLTID skal ha begge sin versjon, man må forholde seg til den som faktisk har skrevet innlegget. Selvsagt skal man diskutere. Men tro meg: dette er en skilsmisse.... da er det krig. De fleste som jobber med megling eller har erfaring med slike oppgjør, vet at de svartmaler hverandre hit og dit, og vil ha sympati for egen versjon. De klarer ikke holde seg til saken eller sortere fordi følelsesnivået er høyt på begge sider. Det trenger han også å høre. Nå er det barn involvert. Tenk på de FØRST. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:07 #34 Del Skrevet i går, 12:07 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke ditt ansvar å forhindre at hun tar selvmord. En bekymringsmelding til fastlegen hennes og kanskje et hint til familien hennes så har du gjort ditt. Uansett hva hun velger å gjøre så er IKKE du ansvarlig for det. Med tanke på at selvmord er blitt nevnt flere ganger og ingenting er blitt gjort så ville jeg sett mer på det som en form for manipulasjon og holde deg på plass. Uansett, alt som skjer må dokumenteres på en god måte, skriv ned alt. Vi kan jo ikke diskutere noe her inne om vi ALLTID skal ha begge sin versjon, man må forholde seg til den som faktisk har skrevet innlegget. Anonymkode: 87889...3b0 Jeg synes det sier litt om nivået på denne mannen som framfor å løse saken, skriver innlegg på et kvinneforum. Han får pokker være mann nok til google og kontakte rådgivere, men igjen: han er i et følelsesmessig kaos nå, og tenker ikke klart. Han trenger noen som kan tenke klart for ham nå. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #35 Del Skrevet i går, 12:14 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Vi har ikke kvinnens versjon. Umulig å ta standpunkt. Han sier ingenting om egne feil og mangler. It takes two to tango. Hans ord er ikke sannheten. Oppsummert: drama. Det går ut over barna. Dette vil prege dem for alltid - måten dette håndteres på. Barnevernet vil bli involvert på en eller annen måte om de ikke klarer å løse det. Kontakter han politiet= bekymringsmedling til barnevernet, mest sansynlig. Uansett offentlig etat med det han skriver= mest sannsynlig barnevernet. Anonymkode: b5133...f2f Vi hører bare ene siden ja og vi svarer etter det vi hører. Du har jo tatt hennes side, du tror altså at han lyver. Så standpunkt har du tatt. Anonymkode: 87a2b...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:18 #36 Del Skrevet i går, 12:18 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi hører bare ene siden ja og vi svarer etter det vi hører. Du har jo tatt hennes side, du tror altså at han lyver. Så standpunkt har du tatt. Anonymkode: 87a2b...8bc Jeg har ikke tatt noens side. Er det noen side jeg tar, så er det barnas side. Saken må løses, hvordan løses den? Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 12:35 #37 Del Skrevet i går, 12:35 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg synes det sier litt om nivået på denne mannen som framfor å løse saken, skriver innlegg på et kvinneforum. Han får pokker være mann nok til google og kontakte rådgivere, men igjen: han er i et følelsesmessig kaos nå, og tenker ikke klart. Han trenger noen som kan tenke klart for ham nå. Anonymkode: b5133...f2f Stakkars mann. Det er jo ikke rart. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:14 #38 Del Skrevet i går, 14:14 Så jeg vil svare ettersom jeg ser mye aktivitet rundt "mitt" tema. Først og fremst sa advokaten (ja, jeg er i kontakt med en advokat) at det kanskje ikke var det smarteste å dra til krisesenteret. Når det gjelder truslene om selvmord, har det skjedd tre ganger på ett år, så det er ikke slik at det skjer hver dag (selv om andre trusler også kommer, som dumme reiser, kidnapping, osv.). Og jeg føler ikke at det er fare for barnet på daglig basis, men på lang sikt, ja. Guttene er glade for å se moren sin hver dag, så å kutte kontakten kan gjøre mer skade enn nytte. Derfor tar jeg det på en myk måte, legetime, dagbok, separasjon om et par måneder, og håper at det går så glatt som mulig. Og kanskje ringe politi om hun trusler igjen om selvmord. Jeg takker dere igjen for rådene, og når det gjelder barna, er jeg i kontakt med barnehagen, og de bekrefter jevnlig at alt er bra med dem (de er klar over risikoen for separasjon, men ikke om truslene om selvmord eller andre trusler). Når det gjelder truslene, vender hun dem til å si «jeg kommer til å dø om to år», «vil du at jeg skal ta livet mitt hvis du gjør det?», aldri noen «umiddelbare» trusler, derfor er det viktig å holde hodet kaldt. Anonymkode: 0fdef...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:48 #39 Del Skrevet i går, 15:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg synes det sier litt om nivået på denne mannen som framfor å løse saken, skriver innlegg på et kvinneforum. Han får pokker være mann nok til google og kontakte rådgivere, men igjen: han er i et følelsesmessig kaos nå, og tenker ikke klart. Han trenger noen som kan tenke klart for ham nå. Anonymkode: b5133...f2f Synes det sier litt om nivået ditt og, altså her har jo vi kvinner (og menn) skrevet og fått råd om det meste siden forumets oppstart men når en mann er desperat og trenger hjelp så er det dette han får? Sånn er det alltid når en mann ber om råd her inne. Er ikke rart noen menn blir merkelige altså. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg takker dere igjen for rådene, og når det gjelder barna, er jeg i kontakt med barnehagen, og de bekrefter jevnlig at alt er bra med dem (de er klar over risikoen for separasjon, men ikke om truslene om selvmord eller andre trusler). Når det gjelder truslene, vender hun dem til å si «jeg kommer til å dø om to år», «vil du at jeg skal ta livet mitt hvis du gjør det?», aldri noen «umiddelbare» trusler, derfor er det viktig å holde hodet kaldt. Anonymkode: 0fdef...a71 Vet du hva, jeg hadde en forelder som holdt på slik. Fra jeg var liten så var det et helvetes mas om at "jeg skal dø snart og du kommer til å angre" osv. Brev og telefoner om død og fordervelse når jeg til slutt fikk fjernet dette mennesket fra livet mitt når jeg var myndig. Og vet du hva jeg er over 40 og det bedritne mennesket lever faen meg ennå. De fleste som gnåler om dette har det bare i kjeften, jeg hadde ikke vært bekymret for hennes liv. Kjenner flere menn og kvinner som har opplevd at partner har truet med selvmord når problemene er blitt store i samlivet og det har kun vært en form for manipulasjon for å holde de på plass. Og igjen, om hun skulle gjøre kort prosess så ville det ikke vært din feil, man kan ikke hjelpe noen som ikke vil ha hjelp.Jeg hadde vært mer bekymret for barnas sikkerhet enn hennes. Hun er et voksent menneske men barna er har ingen mulighet til å slippe unna eventuelt galskap, Du må prioritere barna og deres barndom, for de har bare en. Er du sikker på at barna ikke får med seg noe av denne oppførselen, for det ville vært en stor bekymring for min del. Hadde jeg vært i dine sko så hadde jeg avsluttet forholdet så raskt så overhodet mulig og så gå inn for minst 50/50 fordeling (om du tror hun kan ivareta barna såpass) og lav terskel for bekymringsmelding om du skulle merke noe på barna. Du har jo litt notater skrevet ned og beviser for hennes oppførsel. Du kan ikke gå og vente bedre tider for de er jeg rimelig sikker på ikke kommer. Det vil aldri være et passende tidspunkt for dette for det vil blir rotete når hun ikke er i vater, Anonymkode: 87889...3b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:56 #40 Del Skrevet i går, 17:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det sier litt om nivået ditt og, altså her har jo vi kvinner (og menn) skrevet og fått råd om det meste siden forumets oppstart men når en mann er desperat og trenger hjelp så er det dette han får? Sånn er det alltid når en mann ber om råd her inne. Er ikke rart noen menn blir merkelige altså. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nivået mitt er som hos alle andre mennesker; gjør noe bra, noe mindre bra og er et menneske som alle andre. Leser du hele kommentaren, så anerkjenner jeg at han er i krise og ikke helt i balanse. Greia er at jeg har kanskje blitt noe "allergisk" mot drama av denne typen, og er vant til å være mellommann, og har også erfaring med skilsmisse selv som barn, og som voksen. De har satt seg selv i denne situasjonen begge to ved å være sammen og få barn, nå funker det ikke, og det er drama herfra til et visst sted med ønske om selvmord, krisesenter og ringe politiet og gud vet hva. At folk ikke klarer å oppføre seg som voksne mennesker når det er barn i bildet, er for meg trist og leit. MEN: en skilsmisse er en livskrise. Ro situasjonen ned før andre gjør det for dem. Da snakker vi politi, krisesenter og barnevern og hvem lider?? Barna. Anonymkode: b5133...f2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå