AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:52 #1 Del Skrevet tirsdag kl 19:52 Hei, jeg er en mann, gift, og vi har problemer i forholdet vårt. Jeg vurderer seriøst å søke skilsmisse. Vi har 2 gutter på 3 og 5 år. Imidlertid har konen min nevnt selvmord tre ganger i år, inkludert en gang skriftlig. Hun har ingen venner, lyver til familien sin og sier at alt er bra for å ikke miste ansikt, og vil ikke gå til psykolog. Vi startet parterapi, men hun var ikke interessert, og terapeuten informerte meg om at hun trenger å snakke med en psykolog. Jeg kontaktet fastlegen for seks måneder siden, men han sa at han ikke kan tvinge henne til å komme og snakke med ham. Hun kollapser, og jeg føler meg maktesløs, skilsmisse virker som den eneste mulige løsningen for å prøve å forbedre situasjonen. Jeg vil spare deg for listen over alle de tingene jeg har prøvd for å forbedre hennes situasjon, inkludert å la henne være i fred. Jeg har grunn til å tro at hun lider av emosjonell umodenhet. Hva bør jeg gjøre? Hva er mine rettigheter eller forpliktelser som ektemann? Bør jeg legge alt på bordet ved en skilsmisse for å beskytte barna, men risikere at hun mister omsorgen og begår selvmord? Anonymkode: 0fdef...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #2 Del Skrevet tirsdag kl 20:02 Hvorfor vil du skilles? Fordi hun er alvorlig syk? Anonymkode: 7364b...3b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #3 Del Skrevet tirsdag kl 20:02 Sånn formelt sett søker du separasjon, ikke skilsmisse, i første omgang. Fordeling av omsorg for barna skjer under separasjonen. Dere må til megling, og der kan du ta opp at du er benyttet for hennes evner som mor fordi hun ikke ivaretar egen psykiske helse. Skal mye til før hun mister all omsorg, men du kan feks søke 60/40 slik at du har dem mest i første omgang. Anonymkode: 4f9c9...9ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:11 #4 Del Skrevet tirsdag kl 20:11 Jeg er nok redd for at om du blir så er det ikke grunn til å søke hjelp. Man kan ikke hjelpe noen som ikke klarer eller vil hjelpe seg selv. Det er en umulig oppgave. Her hadde jeg valgt å tenke på barna. Prøv å få så stor del av omsorgen som du overhodet kan. Om ikke 100% så ihvertfall 80/20. Det er veldig uheldig for barna å være sammen med en destruktiv mor. Det kan de bli veldig skadelidende av. Anonymkode: 2130b...757 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:47 #5 Del Skrevet onsdag kl 04:47 Når det gjelder skilsmissen, har hun vært taus i tre år og nekter enhver innrømmelse – hun gjør bare som hun vil. For eksempel ønsket hun å ta med barna på en trekkingtur i ørkenen i Afrika, og jeg måtte motsette meg det med juridiske virkemidler. Når det gjelder selvmordstruslene, vet jeg ikke om det er utpressing eller ekte, men jeg mistenker i det minste en dyp psykisk uhelse. Jeg har to spørsmål: Hvordan kan jeg dokumentere den psykologiske risikoen på en seriøs måte? Jeg har en WhatsApp-samtale der hun snakker om selvmord, samt trusler om å gjemme barna på et hotell i noen dager (fordi hun er sjalu på min beste venninne, skriver hun). Er det relevant å sende henne en e-post der jeg lister opp bekymringene mine om selvmord? Hvordan kan jeg begrense selvmordsrisikoen og samtidig beskytte meg juridisk for å vise at jeg har gjort alt i min makt? Anonymkode: 0fdef...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:00 #6 Del Skrevet onsdag kl 05:00 1. Nei, ikke send noen mail. Ta skjermbilde av chatten, og eventuelle andre steder hun har skrevet lignende. Ring krisesenteret og be om hjelp, det er ikke lov å kidnappe sine egne barn (aka gjemme dem på et hotell). Det høres ut som hun driver psykisk terror med deg for å få det som hun vil. 2. Det er ikke ditt ansvar å begrense selvmordsstatisitkken. Det du kan gjøre, er å ringe 113 når hun truer med selvmord. Manipulative folk blir på merkelig vis friske fra selvmordstankene da. Det er egentlig også det eneste som beskytter deg juridisk - du har utført en potensielt livreddende handling. Ellers: ef barna trygge med henne? Hvis hun er så spontan som det virker som (med afrikatur og hotellkidnapping) ville jeg ikke ønsket 50/50. Tenk om hun kidnapper barna ut av landet meste gang, liksom? Syntes virkelig krisesenteret er veien å gå her. Du trenger jo ikke nødvendigvis flytte inn, men du kan få veiledning for hvordan du forlater. Personlig ville jeg funnet et sted å bo, gjerne et midlertidig, og så bedt om skillsmisse. Om hun truer med selvmord igjen, ville jeg ringt politi/ambulanse tvert. Og jeg ville definitivt ønsket at barna ikke skulle være alene med henne, både pga kidnappingsfare, selvmordsfare og ustabiliteten generelt. Anonymkode: edfa9...c2a 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:27 #7 Del Skrevet onsdag kl 08:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når det gjelder skilsmissen, har hun vært taus i tre år og nekter enhver innrømmelse – hun gjør bare som hun vil. For eksempel ønsket hun å ta med barna på en trekkingtur i ørkenen i Afrika, og jeg måtte motsette meg det med juridiske virkemidler. Når det gjelder selvmordstruslene, vet jeg ikke om det er utpressing eller ekte, men jeg mistenker i det minste en dyp psykisk uhelse. Jeg har to spørsmål: Hvordan kan jeg dokumentere den psykologiske risikoen på en seriøs måte? Jeg har en WhatsApp-samtale der hun snakker om selvmord, samt trusler om å gjemme barna på et hotell i noen dager (fordi hun er sjalu på min beste venninne, skriver hun). Er det relevant å sende henne en e-post der jeg lister opp bekymringene mine om selvmord? Hvordan kan jeg begrense selvmordsrisikoen og samtidig beskytte meg juridisk for å vise at jeg har gjort alt i min makt? Anonymkode: 0fdef...a71 1. Denne damen er per min definisjon gal og sinnsyk. Virker ikke som hun evner å tenke rasjonelle tanker. Hodet hennes virker ikke rett og slett så det tror jeg ikke du vil få noe konstruktivt og fornuftig ut av. 2. Få henne innlagt og gjerne under tvungen psykisk vedtak. Dette kan være vanskelig å få gjennomført, men da viser du juridisk at du har gjort alt du kan i din makt. En person som er så impulsiv og gal som dette er ikke i stand til å ta vare på seg selv. Skriv gjerne dagbok med konkrete datoer, spesifikke hendelser. Klarer du å skrive detaljert så kan det umulig fremstå som oppspinn. Har du mulighet til å få lydopptak av henne, slik at du kan fremlegge dette som dokumentasjon for å skaffe henne hjelp? Så er det viktig å samle på alt av dokumentasjon der du kan dokumentere prosessen i forhold til henne. Det er din beskyttelse. Du er nødt til å prøve og hjelpe deg selv samtidig som du prøver å hjelpe henne. Viser det seg at hun tar livet sitt så har du gjort det du kan, og da vil du ha ditt på det tørre i forhold til det juridiske. Så må du for Guds skyld ikke la henne forstå eller få noe som helst innsyn i hva du gjør. Det vil hun nok rolle som et angrep mot henne personlig. Spesielt om hun ikke ønsker å motta hjelp. Jeg har vært i en lignende situasjon der jeg klarte å få personen innlagt på psykiatrisk akuttmottak. Det er verdifull dokumentasjon og dokumentasjon av andre enn deg, så er de profesjonelle ikke minst. I mitt tilfelle så gjaldt dette et barn med en alvorlig psykisk lidelse, og jeg ble slått når jeg prøvde å hjelpe. Dette ble dokumentert av personalet. Mennesker som ikke er istand til å oppfatte omverdenen og ta vare på seg selv må beskyttes fra seg selv. Håper virkelig du finner en løsning på dette dilemmaet. Du har det veldig vanskelig, og jeg føler oppriktig med deg. Så vil jeg bare poengterer at jeg ønsker henne alt godt. Det er viktig for meg å få fram. Å skjerme noen fra seg selv er omsorg når de ikke klarer eller evner det selv. Anonymkode: 2130b...757 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:29 #8 Del Skrevet onsdag kl 08:29 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. Denne damen er per min definisjon gal og sinnsyk. Virker ikke som hun evner å tenke rasjonelle tanker. Hodet hennes virker ikke rett og slett så det tror jeg ikke du vil få noe konstruktivt og fornuftig ut av. 2. Få henne innlagt og gjerne under tvungen psykisk vedtak. Dette kan være vanskelig å få gjennomført, men da viser du juridisk at du har gjort alt du kan i din makt. En person som er så impulsiv og gal som dette er ikke i stand til å ta vare på seg selv. Skriv gjerne dagbok med konkrete datoer, spesifikke hendelser. Klarer du å skrive detaljert så kan det umulig fremstå som oppspinn. Har du mulighet til å få lydopptak av henne, slik at du kan fremlegge dette som dokumentasjon for å skaffe henne hjelp? Så er det viktig å samle på alt av dokumentasjon der du kan dokumentere prosessen i forhold til henne. Det er din beskyttelse. Du er nødt til å prøve og hjelpe deg selv samtidig som du prøver å hjelpe henne. Viser det seg at hun tar livet sitt så har du gjort det du kan, og da vil du ha ditt på det tørre i forhold til det juridiske. Så må du for Guds skyld ikke la henne forstå eller få noe som helst innsyn i hva du gjør. Det vil hun nok rolle som et angrep mot henne personlig. Spesielt om hun ikke ønsker å motta hjelp. Jeg har vært i en lignende situasjon der jeg klarte å få personen innlagt på psykiatrisk akuttmottak. Det er verdifull dokumentasjon og dokumentasjon av andre enn deg, så er de profesjonelle ikke minst. I mitt tilfelle så gjaldt dette et barn med en alvorlig psykisk lidelse, og jeg ble slått når jeg prøvde å hjelpe. Dette ble dokumentert av personalet. Mennesker som ikke er istand til å oppfatte omverdenen og ta vare på seg selv må beskyttes fra seg selv. Håper virkelig du finner en løsning på dette dilemmaet. Du har det veldig vanskelig, og jeg føler oppriktig med deg. Så vil jeg bare poengterer at jeg ønsker henne alt godt. Det er viktig for meg å få fram. Å skjerme noen fra seg selv er omsorg når de ikke klarer eller evner det selv. Anonymkode: 2130b...757 Ikke rolle men tolke skulle det stå. Beklager skrev litt fort. Anonymkode: 2130b...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 09:17 #9 Del Skrevet onsdag kl 09:17 En jeg kjenner godt hadde en mann som var veldig psykisk syk. Så syk at hun kjørte han ned til psykisk helsevern og sa: "Dere må legge han inn før jeg eller han tar livet av hverandre. Jeg orker ikke mer." Dette har hun fortalt meg rett ut. Verdens snilleste dame slik jeg kjenner henne. Heldigvis så har hun en snill og god mann idag. Og Xen hennes. Ja han lever fremdeles han. Anonymkode: 2130b...757 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:58 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:58 Tenker du at bør tenke over hva som er best for deg og barna først. Henne bør være sekundært, men hjelp henne så godt du kan. Du bør holde din sti ren og hode kaldt, spesielt dersom du tror hun blir desperat. Kjenner noen som har fått anklager anonymt til barnevernet antagelig fra en ustabil eks. Hvis du tror det er reelt med selvmordstanker, så bør du forsøke å få aleneansvar for barna, tenker jeg. Mulig du bør begynne med Familievernkontoret og ringe for å få hjelp, eventuelt ringe hjelpetjenesten i kommunen der du bor. Anonymkode: 345b4...05b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:31 #11 Del Skrevet onsdag kl 21:31 Tusen takk for hjelp, jeg skal finne ut en vei Jeg setter stor pris på alle kommentarene. Anonymkode: 0fdef...a71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:39 #12 Del Skrevet onsdag kl 21:39 Min eks holdt meg også tilbake med trusler om selvmord. Som de fleste som truer med slikt lever han ennå. Ubehagelig situasjon, men du bør ikke la deg manipulere av slikt. Du kan ikke leve sammen med henne uten å ønske det på grunn av slike trusler. Meld fra om hennes trusler om du tar dem seriøst, og gjennomfør. Skulle hun ta livet av seg (tvilsomt) er det uansett ikke ditt ansvar å forhindre det. Anonymkode: c9806...06c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:17 #13 Del Skrevet onsdag kl 22:17 Du trenger støtte, Ts! Jeg støtter at du bør kontakte Krisesenteret! De har erfaring med å hjelpe personer ut av slike forhold på en trygg måte, og de har tilgang på fagfolk til en viss grad. Du bør også bestille deg en time til din fastlege, fortelle hvordan dette har vært siste årene, at du må forlate henne. Hver eneste gang hun hinter om selvmord eller er tydelig på det - ring politiet eller 113. Hver eneste gang! Da er det også viktig at du er tydelig at du ikke lenger kan ta ansvar for hennes liv og helse, at hun nå er så syk at fagpersoner må ta over. Si at du fraskriver deg ansvaret for hennes liv og helse, at politi eller ambulanse må ta over ansvaret! Som andre har skrevet, skriv en dagbok hvor du beskriver alt som er relevant, dato, klokkeslett, episoder, stemning, hva som sies osv. Noter der også hva som sies i ev. telefonsamtaler, skrives i mail/sms. Men dette må du gjøre på en trygg måte slik at hun aldri kan finne dette! Om jeg var i din situasjon ville jeg kontaktet både Krisesenter og politiet i morgen, og bestilt en legetime. Du har ikke råd til å utsette dette, for det er så viktig at det begynner å bli dokumentert også i det offentliges journaler! Spesielt siden hun virker irrasjonell og ikke virkelighetsorientert. Du har heller ingen garanti for at hun selv ikke kan finne på å begynne å lyve om deg til samme etater og gi inntrykk at det er du som har de problemene som hun selv har. Men selv om hun ikke ville gjort noe slikt, så er de viktig at du kommer i gang nå! Det har gått lang tid allerede, og både du og barna tar skade av å bo sammen med henne. Hos politiet bør du også snakke om hvordan hindre at hun ev. tar barna ulovlig ut av landet i fremtiden (sperre barnas pass? få lagt inn i et system at mor ønsker å kidnappe barna?). I tillegg synes jeg du skal ta kontakt med Barnevernet, da det nok må inn en vurdering uansett av dem hvis det blir snakk om at mor skal ha samvær uten tilsyn. Start i morgen tidlig, kom henne i forkjøpet på alle måter du kan. Og vær helt konsekvent - hvis hun direkte eller indirekte truer med selvmord og/eller å ta barna, ring politiet (eller 113) umiddelbart. Hver eneste gang. Ikke forsøk å gå inn i en diskusjon med henne hvis hun sier dette igjen, bare fjern deg litt fra henne og ring politiet! Anonymkode: f1a83...575 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:16 #14 Del Skrevet i går, 05:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du trenger støtte, Ts! Jeg støtter at du bør kontakte Krisesenteret! De har erfaring med å hjelpe personer ut av slike forhold på en trygg måte, og de har tilgang på fagfolk til en viss grad. Du bør også bestille deg en time til din fastlege, fortelle hvordan dette har vært siste årene, at du må forlate henne. Hver eneste gang hun hinter om selvmord eller er tydelig på det - ring politiet eller 113. Hver eneste gang! Da er det også viktig at du er tydelig at du ikke lenger kan ta ansvar for hennes liv og helse, at hun nå er så syk at fagpersoner må ta over. Si at du fraskriver deg ansvaret for hennes liv og helse, at politi eller ambulanse må ta over ansvaret! Som andre har skrevet, skriv en dagbok hvor du beskriver alt som er relevant, dato, klokkeslett, episoder, stemning, hva som sies osv. Noter der også hva som sies i ev. telefonsamtaler, skrives i mail/sms. Men dette må du gjøre på en trygg måte slik at hun aldri kan finne dette! Om jeg var i din situasjon ville jeg kontaktet både Krisesenter og politiet i morgen, og bestilt en legetime. Du har ikke råd til å utsette dette, for det er så viktig at det begynner å bli dokumentert også i det offentliges journaler! Spesielt siden hun virker irrasjonell og ikke virkelighetsorientert. Du har heller ingen garanti for at hun selv ikke kan finne på å begynne å lyve om deg til samme etater og gi inntrykk at det er du som har de problemene som hun selv har. Men selv om hun ikke ville gjort noe slikt, så er de viktig at du kommer i gang nå! Det har gått lang tid allerede, og både du og barna tar skade av å bo sammen med henne. Hos politiet bør du også snakke om hvordan hindre at hun ev. tar barna ulovlig ut av landet i fremtiden (sperre barnas pass? få lagt inn i et system at mor ønsker å kidnappe barna?). I tillegg synes jeg du skal ta kontakt med Barnevernet, da det nok må inn en vurdering uansett av dem hvis det blir snakk om at mor skal ha samvær uten tilsyn. Start i morgen tidlig, kom henne i forkjøpet på alle måter du kan. Og vær helt konsekvent - hvis hun direkte eller indirekte truer med selvmord og/eller å ta barna, ring politiet (eller 113) umiddelbart. Hver eneste gang. Ikke forsøk å gå inn i en diskusjon med henne hvis hun sier dette igjen, bare fjern deg litt fra henne og ring politiet! Anonymkode: f1a83...575 Veldig bra innlegg, håper TS leser det. Anonymkode: 87a2b...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:22 #15 Del Skrevet i går, 05:22 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du trenger støtte, Ts! Jeg støtter at du bør kontakte Krisesenteret! De har erfaring med å hjelpe personer ut av slike forhold på en trygg måte, og de har tilgang på fagfolk til en viss grad. Du bør også bestille deg en time til din fastlege, fortelle hvordan dette har vært siste årene, at du må forlate henne. Hver eneste gang hun hinter om selvmord eller er tydelig på det - ring politiet eller 113. Hver eneste gang! Da er det også viktig at du er tydelig at du ikke lenger kan ta ansvar for hennes liv og helse, at hun nå er så syk at fagpersoner må ta over. Si at du fraskriver deg ansvaret for hennes liv og helse, at politi eller ambulanse må ta over ansvaret! Som andre har skrevet, skriv en dagbok hvor du beskriver alt som er relevant, dato, klokkeslett, episoder, stemning, hva som sies osv. Noter der også hva som sies i ev. telefonsamtaler, skrives i mail/sms. Men dette må du gjøre på en trygg måte slik at hun aldri kan finne dette! Om jeg var i din situasjon ville jeg kontaktet både Krisesenter og politiet i morgen, og bestilt en legetime. Du har ikke råd til å utsette dette, for det er så viktig at det begynner å bli dokumentert også i det offentliges journaler! Spesielt siden hun virker irrasjonell og ikke virkelighetsorientert. Du har heller ingen garanti for at hun selv ikke kan finne på å begynne å lyve om deg til samme etater og gi inntrykk at det er du som har de problemene som hun selv har. Men selv om hun ikke ville gjort noe slikt, så er de viktig at du kommer i gang nå! Det har gått lang tid allerede, og både du og barna tar skade av å bo sammen med henne. Hos politiet bør du også snakke om hvordan hindre at hun ev. tar barna ulovlig ut av landet i fremtiden (sperre barnas pass? få lagt inn i et system at mor ønsker å kidnappe barna?). I tillegg synes jeg du skal ta kontakt med Barnevernet, da det nok må inn en vurdering uansett av dem hvis det blir snakk om at mor skal ha samvær uten tilsyn. Start i morgen tidlig, kom henne i forkjøpet på alle måter du kan. Og vær helt konsekvent - hvis hun direkte eller indirekte truer med selvmord og/eller å ta barna, ring politiet (eller 113) umiddelbart. Hver eneste gang. Ikke forsøk å gå inn i en diskusjon med henne hvis hun sier dette igjen, bare fjern deg litt fra henne og ring politiet! Anonymkode: f1a83...575 Unnskyld at jeg spør, men hva kan krisesenteret bidra med i denne situasjonen? Anonymkode: 2130b...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:29 #16 Del Skrevet i går, 05:29 Beskytt barna! Pass på at hun ikke tar med barna den dagen hun tar livet sitt. Stygt å si det, men det har skjedd før. Anonymkode: 7717c...207 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
garfunkel Skrevet i går, 05:30 #17 Del Skrevet i går, 05:30 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min eks holdt meg også tilbake med trusler om selvmord. Som de fleste som truer med slikt lever han ennå. Ubehagelig situasjon, men du bør ikke la deg manipulere av slikt. Du kan ikke leve sammen med henne uten å ønske det på grunn av slike trusler. Meld fra om hennes trusler om du tar dem seriøst, og gjennomfør. Skulle hun ta livet av seg (tvilsomt) er det uansett ikke ditt ansvar å forhindre det. Anonymkode: c9806...06c Hadde de vært uten barn så, ja. Men hun truer med å gjemme barna, eller ta de med til Afrika. Jeg skjønner godt at ønsker å gjøre dette på en skånsom måte. Å melde fra om trusler kan fort gjøre at ting eskalerer. Han er redd for barna sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MKAT Skrevet i går, 06:05 #18 Del Skrevet i går, 06:05 (endret) feil Endret i går, 06:06 av MKAT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:06 #19 Del Skrevet i går, 06:06 Tusen takk for alle råd, Jeg skal begynne i dag en dagbok og har tatt en time med fastlege. Selvfølgelig har dere ikke alle detaljene, men uansett det ser ut at det er mer manipulering enn stor risiko av selvmord. Jeg har allerede ta kontakt skriftlig med lege siste år om det FØR hun skrevet om selvmord, hun har også skrevet alt for den reise til Afrika, det kan være nyttig senere. Anonymkode: 0fdef...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #20 Del Skrevet i går, 06:17 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tusen takk for alle råd, Jeg skal begynne i dag en dagbok og har tatt en time med fastlege. Selvfølgelig har dere ikke alle detaljene, men uansett det ser ut at det er mer manipulering enn stor risiko av selvmord. Jeg har allerede ta kontakt skriftlig med lege siste år om det FØR hun skrevet om selvmord, hun har også skrevet alt for den reise til Afrika, det kan være nyttig senere. Anonymkode: 0fdef...a71 Om det ikke er risiko for selvmord, så hadde jeg reist på dagen kjenner jeg. Da er det en ekstrem destruktiv adferd. Spesielt siden hun ikke vil ha hjelp. Å reise på krisesenter med barnet er ikke kidnapping, men hadde sørget for så mye dokumentasjon som overhodet mulig. Det er viktig å beskytte barnet fra dette. Barnets beste burde gå foran en voksen person. Dette er ikke en formaning. Mer som en oppfordring. Anonymkode: 2130b...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå