AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Del Skrevet 1. april Har gruet meg til skattemelding og ventet på en skikkelig smell. Ikke spesielt mye i lån. Vanlig arbeidstaker. Anonymkode: 90941...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Del Skrevet 1. april Du vet at skatten din ikke er en lottotrekning, sant? Du kan regne deg frem til forventet skattekostnad før Skatteetaten gjør det for deg.. Hvis tallene er feil er det ditt ansvar å rette opp i det… Anonymkode: cd089...54d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Del Skrevet 1. april Hvor mye trekker du i skatt? Jeg har ca det samme i formue, noe mer. Jeg fikk skattemeldingen uten svar på skatt, da jeg må sende inn hva jeg har hatt av inntekt på sekundærbolig Anonymkode: 0f5c4...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Del Skrevet 1. april Hvis nettoformuen din i følge skatteetaten er 2.6 mill, så må du betale formueskatt. Eller blir du lignet sammen med en ektefelle uten formue? Anonymkode: f12a0...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 20.00): Hvis nettoformuen din i følge skatteetaten er 2.6 mill, så må du betale formueskatt. Eller blir du lignet sammen med en ektefelle uten formue? Anonymkode: f12a0...7cb Ekspander Jeg er singel. Anonymkode: 90941...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 19.56): Jeg fikk skattemeldingen uten svar på skatt, da jeg må sende inn hva jeg har hatt av inntekt på sekundærbolig Anonymkode: 0f5c4...ed9 Ekspander Kan du si litt mer om dette? Anonymkode: 36070...dd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 19.51): Har gruet meg til skattemelding og ventet på en skikkelig smell. Ikke spesielt mye i lån. Vanlig arbeidstaker. Anonymkode: 90941...c76 Ekspander 2,6 mill i nettoformue gir jo bare 8500 kr ish i skatt da, så ikke mye høyere skattetrekk man trenger for å dekke det i forhold til om msn ikke har formue. Anonymkode: 29a0c...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 21.25): 2,6 mill i nettoformue gir jo bare 8500 kr ish i skatt da, så ikke mye høyere skattetrekk man trenger for å dekke det i forhold til om msn ikke har formue. Anonymkode: 29a0c...307 Ekspander Fikk bare 1500 i restskatt. Ingen ekstra trekk på min lønn som er helt gjennomsnittlig. Anonymkode: 90941...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #9 Del Skrevet 1. april Å sjekke grunnlaget for skattekortet - som sendes ut i desember forut for innteketsåret - så ser en om hvor stor formue brutto samt gjeld som er lagt inn. Tilsvarende for inntekter og fradrag. Om det er registrert formue over fribeløpet, blir dette hensyntatt i skattekortet. Anonymkode: 30bc4...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 21.29): Fikk bare 1500 i restskatt. Ingen ekstra trekk på min lønn som er helt gjennomsnittlig. Anonymkode: 90941...c76 Ekspander "Standard" trekk og "gjennomsnittlig" lønn sier jo absolutt ingenting. Hadde du nøyaktig samme lønn og skattetrekkprosent som året før, men plutselig 2,6 mill nettoformue mot 0 året før siden du synes det er rart at du ikke fikk masse restskatt? Anonymkode: 29a0c...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 21.34): "Standard" trekk og "gjennomsnittlig" lønn sier jo absolutt ingenting. Hadde du nøyaktig samme lønn og skattetrekkprosent som året før, men plutselig 2,6 mill nettoformue mot 0 året før siden du synes det er rart at du ikke fikk masse restskatt? Anonymkode: 29a0c...307 Ekspander Hadde formuesskatt i fjor på 9000. Mer formue siden da. Derfor overrasket. Anonymkode: 90941...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #12 Del Skrevet 1. april Mener du at de har glemt å trekke deg for formuesskatt? Anonymkode: 19933...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 21.39): Hadde formuesskatt i fjor på 9000. Mer formue siden da. Derfor overrasket. Anonymkode: 90941...c76 Ekspander Og nøyaktig samme inntekt og skattetrekkprosent? Anonymkode: 29a0c...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 21.59): Og nøyaktig samme inntekt og skattetrekkprosent? Anonymkode: 29a0c...307 Ekspander Har man nettoformue på over innslagspunktet må man betale formuesskatt uansett hvor lite man tjener. Også hvis man tjener null. Anonymkode: 19933...0ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #15 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.00): Har man nettoformue på over innslagspunktet må man betale formuesskatt uansett hvor lite man tjener. Også hvis man tjener null. Anonymkode: 19933...0ec Ekspander TS sier jo ingenting om formueskatten, bare at hun er overrasket over å ikke få stor baksmell. Anonymkode: 29a0c...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Del Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.09): TS sier jo ingenting om formueskatten, bare at hun er overrasket over å ikke få stor baksmell. Anonymkode: 29a0c...307 Ekspander Har du lest overskriften? Hun skriver at hun ikke har fått formuesskatt tross 2,6 millioner i nettoformue. Noe som enten betyr at hun har misforstått hva hun har i formue, eller at noe er feil med ligningen. Det første er mer sannsynlig enn det andre. Anonymkode: 19933...0ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå