AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:29 #141 Del Skrevet onsdag kl 15:29 Honey Dew skrev (1 time siden): Les min kommentar over her. Så da er det bare å gunne på? Er det det du sier? Anonymkode: 36f33...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 15:30 #142 Del Skrevet onsdag kl 15:30 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du er jo helt ute og kjøre. Det skal forøvrig ikke være mellomrom mellom siste ord i en setning og spørsmåltegn eller utropstegn. Anonymkode: d1a02...901 Jeg setter da mine bokstaver og tegn akkurat der jeg vil sette de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:33 #143 Del Skrevet onsdag kl 15:33 TomKrus skrev (2 minutter siden): Jeg setter da mine bokstaver og tegn akkurat der jeg vil sette de Det gjør du, men det blir ikke mer riktig av den grunn. Anonymkode: d1a02...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 15:33 #144 Del Skrevet onsdag kl 15:33 Million skrev (5 minutter siden): Har jeg sagt noe om at jeg trodde alle dyr gikk rundt i en fredelig og verden og alle overlevde, friske og fine? Nei, jeg skrev det motsatte. Naturen hersker, dyrearter kommer og går helt naturlig, slik er utviklingen. Så bare knepp igjen med det der "tror du dyrene hadde det veldig godt som i en forbannet Disney film". Det har jeg ikke en gang antydet, så hvor du tar dette fra, aner jeg ikke. Men jeg skjønner at du ikke er helt riktig, når du begynner å bable om at Gud har noe med saken å gjøre. Da sier jeg bare takk og farvel, den slags skrøner gidder jeg ikke diskutere. Jeg er mer der at når jeg treffer mennesker som sier at jorden har det bedre uten mennesker så er det bare å avslutte diskusjonen ! Så kan vi to akkurat gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 15:36 #145 Del Skrevet onsdag kl 15:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør du, men det blir ikke mer riktig av den grunn. Anonymkode: d1a02...901 Overhodet ikke, men om du er avhengig av total disiplin på grammatikk for å diskutere i et forum møter du deg selv i døren rimelig kjapt. Lete etter grammatiske feil i et debattforum ? Da sier man vel egentlig "har gått tom for argumenter" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:43 #146 Del Skrevet onsdag kl 15:43 Interessant tanke. Egentlig bør skattesystemet revolusjoneres: de med barn bør få store skatteletter (det lille fradraget du får idag for barnepass er jo en vits). Mens de som er barnløse bør få tilsvarende høyere skatter. Evt bør det innføres makstak for antall flyreiser. Kjenner noen barnløse som holder på sånn som det beskrives i ts. Det ene paret er de til og med uføre begge to. Gudene vet hvorfor de er ufør. De reiser jorda rundt på første klasse på trygd og arvede midler. Anonymkode: b0558...055 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:58 #147 Del Skrevet onsdag kl 15:58 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hvordan si at du er misunnelig uten å bruke ordet misunnelig 😅 Når en har valgt å få barn og på den måten bruke enorme ressurser, penger og sløsing på det eller om en velger å bruke like mange penger på dyre reiser, hunder og kanarifugler spiller ingen rolle. Selvfølgelig kan barnløse bruke penger på akkurat det de ønsker og leve luksuriøst mens foreldre må prioritere bleier og barneseter. Slutt å vær så butthurt og bitter ts fordi du må kjøpe bleier når vennene dine kan gå på dyre restauranter og fremdeles ikke ha brukt en tiendedel av det du må bruke på bleie budsjettet ditt. Anonymkode: b4bf8...fd5 Jeg forstår at du vil være på begges side, men det å motta ekstreme mengder turisme er faktisk et stort problem for mange områder ute i verden. Her i Europa har flere steder vi kaller "syden" hatt demonstrasjoner i årevis for å gjøre oppmerksom på at turistene tar over hjemstedet deres. Det er for eksempel blitt utrolig vanskelig å finne bolig fordi så mange er gjort om til AirBnb, og de få som er igjen er skikkelig dyre. Store naturområder blir ødelagt hvert år, både ved bygging av nye bygg (hotellet, restauranter, kjøpesentre i falske nabolag (der du kan leie leilighet for ferien din) ment for turisme, nye veier, nye avløpsanlegg fordi systemet må fungere for 10 ganger flere folk enn de som faktisk bor der. Man kan jo bare tenke seg til hvor mye vann de bruker, og dette er ikke i Norge hvor snø og regn er vanlig, nei de har måttet begynne å ta saltet ut av sjøvann for å dekke behovet. Og ja, uansett om det er barnefamilier eller single folk så kjøper og forbruker folk ekstreme mengder "ting" som ofte blir kastet innen kort tid mens de er på ferie. Håndklær, klær og strandklær, leker, og alt mulig annet. I sesong forandrer ofte syden-stedene seg til "Disney land" rett og slett, og noen har dette stemplet permanent (Kanariøyene f.eks), men fordi folk bare er der for en helg og en uke og blir fascinert av neonskilt og fest og moro, -så er det få som tenker over, bryr seg, eller vet noe som helst om de problemene de faktisk er med på å skape. Så ja, alle bør egentlig bare begynne å ta seg sammen. Og i det minste må vi endre turisme over tid til å bli mer bærekraftig. Jeg synes det er herlig og interessant å reise, men vi er med på å ødelegge mye om vi ikke tenker oss noe veldig om. Anonymkode: 49345...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet onsdag kl 16:21 #148 Del Skrevet onsdag kl 16:21 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så da er det bare å gunne på? Er det det du sier? Anonymkode: 36f33...f82 Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet onsdag kl 16:22 #149 Del Skrevet onsdag kl 16:22 TomKrus skrev (51 minutter siden): Jeg setter da mine bokstaver og tegn akkurat der jeg vil sette de Det er ikke grammatikalsk riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 16:25 #150 Del Skrevet onsdag kl 16:25 Honey Dew skrev (Akkurat nå): Det er ikke grammatikalsk riktig. Da bør du kunne klare som et oppegående menneske å oppfatte en ting, er innholdet riktig Om ikke har du et problem og ikke den som eventuelt skriver feil. Det klarer jeg i alle tekster jeg leser ! Om så det er ren svindel som er oversatt fra google translate Har et prinsipp på alle de forumer jeg deltar, ikke begynn med "stavefeil" leken. Det ender aldri godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:29 #151 Del Skrevet onsdag kl 16:29 Så i og med at vi har barn, så er det greit at vi er i Spania 3-4 ganger i året? Pluss en og annen helgetur andre steder. Kjenner på null skam fordi vi reiser mye. Synes at innlegget til ts oser av misunnelse. Anonymkode: 22627...f1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet onsdag kl 16:33 #152 Del Skrevet onsdag kl 16:33 Det mest miljøbelastende du kan gjøre er å få barn, så barnløse voksne bør jo egentlig få kjøre på. Men det burde være forbud mot bruk og kast, polyester og akryl, plastleker, sminke med mikroplast etc, for både barnløse voksne og barnefamilier 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 16:34 #153 Del Skrevet onsdag kl 16:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så i og med at vi har barn, så er det greit at vi er i Spania 3-4 ganger i året? Pluss en og annen helgetur andre steder. Kjenner på null skam fordi vi reiser mye. Synes at innlegget til ts oser av misunnelse. Anonymkode: 22627...f1a Dere reiser ikke veldig mye etter vestlig standard. Reiser man 20 ganger til syden så reiser du for mye i henhold til de enorme CO2 utslippene dette medfører. Jeg driter i det CO2 greiene helt og holdent. Det er jo ikke det vi snakker om. Vi snakker om å opprettholde vår befolkning i Norge. Og bidrar man ikke til det ? Da kan man faktisk bidra økonomisk til andre som faktisk vil akkurat det. Glem det misunnelse tullet ditt. Her snakker vi harde fakta ! I motsatt tilfelle ? Norge opphører som nasjon slik vi kjenner den. Er det ok for deg ? Ja da gjør du som du vil, vi snakker her om hva samfunnet bør gjøre for å motvirke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:43 #154 Del Skrevet onsdag kl 16:43 TomKrus skrev (4 minutter siden): Dere reiser ikke veldig mye etter vestlig standard. Reiser man 20 ganger til syden så reiser du for mye i henhold til de enorme CO2 utslippene dette medfører. Jeg driter i det CO2 greiene helt og holdent. Det er jo ikke det vi snakker om. Vi snakker om å opprettholde vår befolkning i Norge. Og bidrar man ikke til det ? Da kan man faktisk bidra økonomisk til andre som faktisk vil akkurat det. Glem det misunnelse tullet ditt. Her snakker vi harde fakta ! I motsatt tilfelle ? Norge opphører som nasjon slik vi kjenner den. Er det ok for deg ? Ja da gjør du som du vil, vi snakker her om hva samfunnet bør gjøre for å motvirke det. Det er jo en helt syk tankegang du har. At barnløse skal finansiere at andre skal "spy" ut barn de ikke evner å forsørge. Får litt Handmades tail følelse av deg. Har gjort min plikt og født barn. Men hadde jeg forblitt barnløs, så hadde det vært helt uaktuelt å sponse livet til Line 37 år med 6 barn. Jeg betaler skatt, det får holde. Og jo, innlegget til ts oser av bitterhet og misunnelse. Stakkars hen som har bekjente som gjør noe hen bare kan drømme om. Anonymkode: 22627...f1a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:54 #155 Del Skrevet onsdag kl 16:54 AnonymBruker skrev (21 timer siden): (Satt på spissen for å provosere, ingen bør jo forurense og overforbruke) Har flere vennepar og venner i 30-40 årene uten barn. De har god lønn og ingen barn å bruke pengene på, men bruker pengene på å reise veldig mye. De er gjerne på helgeturer i Europa 15-20 ganger i året, samt lengre reiser to-tre ganger i året. Samtaler med dem handler gjerne om reisene, eksklusiv (kjøttung)mat, vin, te og kaffe, interiør oosv. De lever rent hedonistiske liv. Et av disse parene har en hund som de bruker vanvittig mye ressurser på, men ellers er det stort sett de selv. De er lite opptatte av å hjelpe foreldrene sine eller bidra til lokalmiljøet, de er i en luksusforbruksboble. Burde det vært lover som forbød enkeltmennesker å forurense og forbruke så mye? Hva med menneskeheten, de som kommer etter oss? Bare en tanke etter jeg var med eldste barnets klasse for å plukke søppel en lys tirsdags ettermiddag.. Anonymkode: b2a8c...c42 høres ut som du bare sinnsyk sjalu for at har så god råd selv om man ikke har unger må man jo få lov til og leve og det er som regel når man ikke har unger folk har mere råd til og reise bort som man vil og ikke noe skole og ta hensyn til Anonymkode: c7ea0...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet onsdag kl 17:12 #156 Del Skrevet onsdag kl 17:12 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg synes det kan bli handtert med at de får komme til Norge. Jeg er stort sett på reise rundt i verden uansett. Anonymkode: 9a12d...926 Da tenker du vel på ikke-vestlig innvandring siden det er der overbefolkningen skjer? Det vil si en vesentlig utgift for hver enkelt individ i stede for en ressurs, i tillegg vil majoriteten inneha en kultur som er vesentlig dårligere en vår egen særlig når det kommer til kvinnesyn og bekymringer i forhold til klima. Nei la oss heller beholde vår befolkning og kultur som er en av de med best forutsetninger for å finne løsninger på verdensproblemer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 17:23 #157 Del Skrevet onsdag kl 17:23 TomKrus skrev (2 timer siden): Alle predatorene blant annet, tar enormt mange dyr i en verden der de kunne herje fritt. Så om gnuene da kunne formere seg fritt ? Det hadde blitt mange mange millioner av de på slettene i Afrika ! De parer seg og føder barn av ren instinkt. Blir det for mange av de ? Naturen rydder opp, millioner kan dø i løpet av noen år i en tørkeperiode eller noe annet skjer. Jorden i bedre tilstand til hva ? Hva formål hadde jorden uten mennesket ? Du klarer ikke engang å filosofere over det. Så forstår jeg at du ser at mennesket helst dør ut, og at dyrene overtar. Ekstremt ekstremistisk. oh, jeg kan filosofere over det så mye du vil.. omg. "gnuene" som parer seg og føder barn av ren instinkt.. det er omtrent det samme med mennesker forresten, og når det blir mange millioner, som du sa, naturen rydder opp, mennesker eller ikke. Derfor forstår jeg ikke hva du mener med gnuene. Hva formål hadde jorden uten mennesket ? tror du jorda ble lagt for mennesker ? . Jeg tror en god del dyr, spesielt i steder hvor det er relativ varmt, er ganske fornøyd, at vi er her eller ikke. Sikker at aper i jungelen koser seg om du er her eller ikke. Noen vet ikke at vi finnes en gang. Dyr er ikke her for din underholdning. din måte å tenke er veldig antroposentrisk, det er problemet. Jeg ser ikke at mennesker helst dør ut men jeg ser oss for hva vi er egentlig.. unyttig. Null ekologisk verdi. minus faktisk. Det er ikke vår skyld og det er ikke behagelig å høre men det er sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 17:24 #158 Del Skrevet onsdag kl 17:24 velociraptor skrev (51 minutter siden): Det mest miljøbelastende du kan gjøre er å få barn, så barnløse voksne bør jo egentlig få kjøre på. Men det burde være forbud mot bruk og kast, polyester og akryl, plastleker, sminke med mikroplast etc, for både barnløse voksne og barnefamilier yep !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet onsdag kl 17:28 #159 Del Skrevet onsdag kl 17:28 Honey Dew skrev (3 timer siden): Planeten vil dø om noen milliarder år og da er det ikke mennesker på jorden lengre. ja, enig men i mellomtida vi må fremdeles leve på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet onsdag kl 17:29 #160 Del Skrevet onsdag kl 17:29 NatNat skrev (5 minutter siden): oh, jeg kan filosofere over det så mye du vil.. omg. "gnuene" som parer seg og føder barn av ren instinkt.. det er omtrent det samme med mennesker forresten, og når det blir mange millioner, som du sa, naturen rydder opp, mennesker eller ikke. Derfor forstår jeg ikke hva du mener med gnuene. Hva formål hadde jorden uten mennesket ? tror du jorda ble lagt for mennesker ? . Jeg tror en god del dyr, spesielt i steder hvor det er relativ varmt, er ganske fornøyd, at vi er her eller ikke. Sikker at aper i jungelen koser seg om du er her eller ikke. Noen vet ikke at vi finnes en gang. Dyr er ikke her for din underholdning. din måte å tenke er veldig antroposentrisk, det er problemet. Jeg ser ikke at mennesker helst dør ut men jeg ser oss for hva vi er egentlig.. unyttig. Null ekologisk verdi. minus faktisk. Det er ikke vår skyld og det er ikke behagelig å høre men det er sant. Angående det med mennesket er det bare noe du kan gjøre med for egen del, og ikke for andre sin del for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå