Gå til innhold

Bør folk uten barn få lov til å forurense og overforbruke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meh. Det beste for planeten er jo hvis menneskeheten dør ut

Anonymkode: cf912...7b6

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Noe av det mest forurensende du kan gjøre er jo å produsere flere folk til verden.
Ellers tenker jeg du kan passe dine egne saker. Du høres ikke ut som noen god venn, med fordømmelsene dine.

Anonymkode: 1e926...caf

Dette er ikke bare en løgn det er en forbannet løgn ! Produsere flere folk til verden ? Mange land sliter med en enorm befolkningsreduksjon ! De fattige landene har en enorm overbefolkning ! Det å ikke ta ansvar for sitt eget land og opprettholde befolkingen der, vil si at man overlater det til andre. Som ikke har forutsetninger eller vilje til å kunne styre videre. Det ender i katastrofe ! Reise mye er å slippe ut enormt mye CO2 ! Og om alle skulle leve slik ? Da vil verden forgå slik klima fanatikerne ser det. For meg får de reise så mye de vil, men da kan de også holde kjeften sin når man diskuterer klimaet. Mange av de hykler i vei, og reiser som pokker med fly !

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Også spørre de ut ang hvem som arver de, og be om eventuell forskudd på arv. Siden jeg selv har barn, men ikke min bror og kone.

Anonymkode: fdb0d...c57

😆 

Anonymkode: b2a8c...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan er det best for planeten :) Har planeten følelser ? Uten mennesket så er jo hele planeten uvesentlig !  Dyrene vil bli drept og drepe som bare pokker, bli utryddet av sykdom og andre ting som rammer planeten med jevne mellomrom. Det du sier holder ikke vann ! Det er bare tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan si at du er misunnelig uten å bruke ordet misunnelig 😅

Når en har valgt å få barn og på den måten bruke enorme ressurser, penger og sløsing på det eller om en velger å bruke like mange penger på dyre reiser, hunder og kanarifugler spiller ingen rolle. Selvfølgelig kan barnløse bruke penger på akkurat det de ønsker og leve luksuriøst mens foreldre må prioritere bleier og barneseter. 

Slutt å vær så butthurt og bitter ts fordi du må kjøpe bleier når vennene dine kan gå på dyre restauranter og fremdeles ikke ha brukt en tiendedel av det du må bruke på bleie budsjettet ditt.

Anonymkode: b4bf8...fd5

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker jo at menneskeheten skal fortsette å ha gode vilkår her på planeten. Hvis du ikke bryr deg om at menneskeheten og sivilisasjonen skal ha,en fremtid,  så er vi nok uenige  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når en har valgt å få barn og på den måten bruke enorme ressurser, penger og sløsing på det eller om en velger å bruke like mange penger på dyre reiser, hunder og kanarifugler spiller ingen rolle. Selvfølgelig kan barnløse bruke penger på akkurat det de ønsker og leve luksuriøst mens foreldre må prioritere bleier og barneseter. 

Slutt å vær så butthurt og bitter ts fordi du må kjøpe bleier når vennene dine kan gå på dyre restauranter og fremdeles ikke ha brukt en tiendedel av det du må bruke på bleie budsjettet ditt.

Ta ansvar heter det, ikke være misunnelig ! Slik generasjon etter generasjon har gjort det. Det er jo dette politikerne må styre, legge til rette for at befolkningen opprettholdes ! Om ikke kommer utryggheten til de som ikke har barn også, det er bare snakk om tid.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Noe av det mest forurensende du kan gjøre er jo å produsere flere folk til verden.
Ellers tenker jeg du kan passe dine egne saker. Du høres ikke ut som noen god venn, med fordømmelsene dine.

Slutter Norden og vesten å få barn så blir det i alle fall ingen som kan jobbe, tjene og sende penger til u-land som faktisk overproduserte 

Anonymkode: e758a...870

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

tilbakestående forenkling, populasjon kollaps vil føre til enorme utslipp.

Anonymkode: 21e77...dbc

Kan du forklare?

Anonymkode: a5a2d...d58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bleier er faktisk veldig rimelige! Tøybleier er det beste om man klarer det.  

Vi sliter i den siviliserte verden med at vi får for få barn, ikke for mange. Vi blir flere fordi vi dør senere. 

Jaja, bare gå på person du hvis du ikke hadde noe annet å komme med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutter Norden og vesten å få barn så blir det i alle fall ingen som kan jobbe, tjene og sende penger til u-land som faktisk overproduserte 

Anonymkode: e758a...870

Og da regulerer planeten dette med massedød ! Det gjør den også uten mennesket. Så vedkommende prater bare tull !  Den som tror at Tellus ville være et paradis uten mennesket kan veldig lite historie! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre skriver kjenner jeg ikke meg selv eller min omgangskrets igjen i hi. Hva er det for slags folk du kjenner ts, som reiser på utenlandsturer i fritiden mer enn månedlig? Det er da slik rike og priviligerte mennesker lever, og de overforbruker grovt uavhengig av om de har barn eller ikke. Jeg kjenner ingen personlig som kan finansiere en så utsvevende livsstil.

Selv eier og har jeg mindre enn de fleste barnefamilier jeg kjenner til, og har ikke reist på utenlandstur på halvannet år. Jeg jobber med sårbare mennesker og jobber for den gruppen som frivillig. Andre frivillige jeg møter er stort sett enten barnløse eller har godt voksne barn. Man har naturligvis nok mindre tid til slikt når man har barn å følge opp og er i "familiebobla". Men lev gjerne i troen om at barnløse er egoistiske og miljøverstinger. Enkelte foreldre elsker å heve seg over andre. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du sier til noen (med eller uten barn) at 20 feriereiser med fly er for mye, tror jeg alle er enige, og ikke en virkelighet folk flest kjenner seg igjen i. Men om spørsmålet ditt er om vi burde begrense folks frihet for å bedre miljøet, er svaret mitt tja. Jeg er for avgifter på fly, kildesortering, redusert plast i emballasje og å støtte miljøvennlige tiltak i næringslivet (som er den største synderen. Jeg er ikke fan av å tvinge alle til å være vegarianere, fortelle folk hvor stor bolig de får ha, eller hva de kan kjøpe av klær og ting. Jeg tror veldig på at om folk startet med seg selv, er det mer effektivt enn å peke på alle andre. Jeg ville ikke tvunget en forelder til å bruke tøybleier på barnet sitt eller kun gi dem arvet tøy. Å kun fly til 19 ferier pr år, går fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Ta ansvar heter det, ikke være misunnelig ! Slik generasjon etter generasjon har gjort det. Det er jo dette politikerne må styre, legge til rette for at befolkningen opprettholdes ! Om ikke kommer utryggheten til de som ikke har barn også, det er bare snakk om tid.

At du er en personlig fan av handmaid's tale sier mye om deg. Folk ønsker ikke å få barn og det er det beste og mest ansvarlige en kan gjøre i disse dager med den verden vi lever i. Og det å presse noen til å få barn som ikle ønsker barn må være det mest jævlie som finnes, da får vi en oppvoksende generasjon som er fullstendig fucket da, men det er vel det slike som du antagelig sitter å heier på.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Om du sier til noen (med eller uten barn) at 20 feriereiser med fly er for mye, tror jeg alle er enige, og ikke en virkelighet folk flest kjenner seg igjen i. Men om spørsmålet ditt er om vi burde begrense folks frihet for å bedre miljøet, er svaret mitt tja. Jeg er for avgifter på fly, kildesortering, redusert plast i emballasje og å støtte miljøvennlige tiltak i næringslivet (som er den største synderen. Jeg er ikke fan av å tvinge alle til å være vegarianere, fortelle folk hvor stor bolig de får ha, eller hva de kan kjøpe av klær og ting. Jeg tror veldig på at om folk startet med seg selv, er det mer effektivt enn å peke på alle andre. Jeg ville ikke tvunget en forelder til å bruke tøybleier på barnet sitt eller kun gi dem arvet tøy. Å kun fly til 19 ferier pr år, går fint. 

å fly til 19 ferier går overhodet ikke fint, om hele kloden skal gjøre dette kollapser alt. Da snakker jeg ikke om CO2 utslippene. De aller fleste i verden har overhodet ikke slikt forbruk.  Skatte etter evne ? Det er jo det man sier er det beste. Og har man enorme inntekter uten store utgifter ? Ja kanskje man da kan skatte mer ?  For meg er det en selvfølge at vi skal opprettholde vår befolkning, vi trenger ingen stor vekst, bare opprettholde den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At du er en personlig fan av handmaid's tale sier mye om deg. Folk ønsker ikke å få barn og det er det beste og mest ansvarlige en kan gjøre i disse dager med den verden vi lever i. Og det å presse noen til å få barn som ikle ønsker barn må være det mest jævlie som finnes, da får vi en oppvoksende generasjon som er fullstendig fucket da, men det er vel det slike som du antagelig sitter å heier på.

Nei overhodet ikke presse noen til noe som helst ! Det er et personlig valg. Når du da vil leve i et samfunn så kan du overlate det til andre, la være å få barn og gi det ansvaret til andre. Da må du bidra mer på andre områder. Problem ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TomKrus skrev (10 minutter siden):

Dette er ikke bare en løgn det er en forbannet løgn ! Produsere flere folk til verden ? Mange land sliter med en enorm befolkningsreduksjon ! De fattige landene har en enorm overbefolkning ! Det å ikke ta ansvar for sitt eget land og opprettholde befolkingen der, vil si at man overlater det til andre. Som ikke har forutsetninger eller vilje til å kunne styre videre. Det ender i katastrofe ! Reise mye er å slippe ut enormt mye CO2 ! Og om alle skulle leve slik ? Da vil verden forgå slik klima fanatikerne ser det. For meg får de reise så mye de vil, men da kan de også holde kjeften sin når man diskuterer klimaet. Mange av de hykler i vei, og reiser som pokker med fly !

Som sagt: https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children

Og befolkningsreduksjon er fint for kloden. Det er ikke sånn at vi må opprettholde bestanden av nordmenn men redusere bestanden av indere eller etiopiere for at kloden skal trives.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker*** skrev (5 minutter siden):

Som flere andre skriver kjenner jeg ikke meg selv eller min omgangskrets igjen i hi. Hva er det for slags folk du kjenner ts, som reiser på utenlandsturer i fritiden mer enn månedlig? Det er da slik rike og priviligerte mennesker lever, og de overforbruker grovt uavhengig av om de har barn eller ikke. Jeg kjenner ingen personlig som kan finansiere en så utsvevende livsstil.

Selv eier og har jeg mindre enn de fleste barnefamilier jeg kjenner til, og har ikke reist på utenlandstur på halvannet år. Jeg jobber med sårbare mennesker og jobber for den gruppen som frivillig. Andre frivillige jeg møter er stort sett enten barnløse eller har godt voksne barn. Man har naturligvis nok mindre tid til slikt når man har barn å følge opp og er i "familiebobla". Men lev gjerne i troen om at barnløse er egoistiske og miljøverstinger. Enkelte foreldre elsker å heve seg over andre. 

La oss si at de fleste er i ledersegmentet av selskapet der jeg jobber....noen er faktisk familievenner. Jeg er klar over at de ikke er SÅ mange, men de blir flere.

Jeg skal ha meg frabedt bli tillagt slike meninger. Om man( er barnløs og) ikke forurenser og overforbruker så villt somde jeg beskriver, så mener jeg selvfølgelig ikke deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: https://www.theguardian.com/environment/2017/jul/12/want-to-fight-climate-change-have-fewer-children

Og befolkningsreduksjon er fint for kloden. Det er ikke sånn at vi må opprettholde bestanden av nordmenn men redusere bestanden av indere eller etiopiere for at kloden skal trives.

For India er virkelig et foregangsland når det gjelder lite forurensing ? Du aner jo ikke hva du snakker om. Men igjen dette styrer vi som nasjon hvordan vi vil ha det. Og da kan man skattelegge de som ikke tar ansvar for Norge, og overlate det til de som vil. Klart at det har enormt mye for sivilisasjonen og kloden å si hvilke kulturer som styrer eller ikke. Det har faktisk alt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ønsker jo at menneskeheten skal fortsette å ha gode vilkår her på planeten. Hvis du ikke bryr deg om at menneskeheten og sivilisasjonen skal ha,en fremtid,  så er vi nok uenige  

Bryr meg ikke om menneskeheten nei. Vi burde vært utryddet før vi ødelegger planeten. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...