Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
test1e skrev (På 6.5.2025 den 22.10):

Alltid. Vanligvis har selgere på Finn litt urealistiske forhåpninger om hva de kan få er mitt inntrykk

Man må jo også huske på kostnader ved forsendelse 

Ikke sant. Ser flere som legger ut varer til ca 20% under fullpris. Da finner man det gjerne minst like billig på salg, og det fra en nettbutikk som tilbyr fri porto. Jeg har opplevd flere ganger at man finner en bedre deal for NY vare enn for en brukt på finn. Selgere som tror de "konkurrerer" med en "veiliedende pris", og så er det faktisk stadig vekk salg på denne varen.

Halv pris av laveste salgspris er det høyeste man kan prøve seg på. Jeg kjøper ikke til over 1/3 av nypris. 

Anonymkode: 1aab7...fc2

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pruter innimellom - både på Finn og Tise. Ikke skambud, ikke om det er noe sjeldent som jeg virkelig vil ha og ikke om tingen er priset under vanlig nivå for tilsvarende.

Jeg bruker bare «gi bud»-systemene. Stort sett blir det godtatt, eller så får jeg et høflig nei. Selger også en del, justerer gjerne prisen, og godtar stort sett bud.

Handler stort sett bare klær. Veldig mye er veldig overpriset. Virker som om folk bare forholder seg til prisen de selv kjøpte for, ikke for eksempel prisen på varen på salg i dag… 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pruter alltid, og får varen billigere enn annonsert i minst 90 % av tilfellene. 

Anonymkode: c4773...cea

AnonymBruker
Skrevet

Prutet for min datter. Kjøkkenmaskinen hennes røk og hun hadde en max pris hun kunne gi for ny.

Fant en som oppfylte kravene hennes til funksjoner + litt til. Spurte om det var greit med så og så mye, pga jeg hadde et budsjett, og at jeg da kunne hente samme ettermiddag. 

Jentungen er kjempefornøyd med den nye maskinen sin

Anonymkode: e1306...d03

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri prutet. Jeg er en gnier og synes det er pinlig om folk finner det ut.

Jeg selger tingene så rimelig at jeg må innrømme at pruting irriterer meg. Spesielt når jeg skriver i annonsen at tingen selges til pris oppgitt. 

Jeg ønsker litt penger for bryderiet og har ingen hast med å bli kvitt ting. 

Skulle ønske at man slapp kommunikasjon på fiks ferdig. Det går mye tid i å svare, og fordi jeg er redd dårlig omdømme, så tar jeg meg alltid tid til å være i overkant serviceinnstilt og høflig også. Når et plagg ligger under pent brukt, så synes jeg det er unødvendig å spørre "er det veldig slitt". Men så skjønner jeg jo at de kan ha vært uheldig før da. Jeg har kjøpt "pent brukte" tegneserier med flekker f.eks, så skjønner at noen blir skeptisk til om riktig kategori er valgt. 

Anonymkode: dbde0...777

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.44):

Ja, det er en norsk greie å ikke prute. Men så er vi også i Norge. Prute kan du gjøre i utlandet.

Anonymkode: fd449...882

Det er en greie i de fleste land - Norge inkludert - å prute. I Norge kaller vi det ofte å «be om rabatt». Men det er likevel bare - å prute. Du kan være 100% sikker på at enhver person som har kjøpt noe stort har prutet. Også nordmenn. Dersom du for deg selv eller for en bedrift har gjort et større innkjøp uten å prute? Da har du betalt for mye.

Har du noensinne kjøpt en bruktbil, feks? Man pruter. Eller større hvitevarer utover 1-2 gjenstander? Man pruter. Jeg har i mitt liv ikke kjøpt mange boliger, men man pruter alltid på boliger, også. 

Anonymkode: ded85...0c6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg pruter alltid, og får varen billigere enn annonsert i minst 90 % av tilfellene. 

Anonymkode: c4773...cea

Og jeg legger alltid varen ut til en høyere pris enn det jeg vil ha.

Så tror de som pruter at de har gjort en god deal 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...