Gå til innhold

Pruter dere på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes pruting er helt greit innen rimelighetens grenser. Jeg selger masse på både Finn og Tise, kjøpere på Finn er desidert hissigst på prutingen. Ofte er det snakk om latterlig lite, typ byr 80 kr for en ting til 100. Som regel godtar jeg bare for å bli kvitt ting raskt. 

Anonymkode: 37728...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny Bruker skrev (På 1.4.2025 den 21.45):

Pruter ofte. Kommer med motbud i den første meldingen.

Vi som selger på finn ønsker ikke pruting hvis det ikke står i annonsen. Jeg svarer aldri på pruteforsøkene.

Anonymkode: aadf8...7a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en ny erfaring som finn-selger. Første dag jeg la ut en vare, så bad en kjøper om å få reservert den i en uke. Siden hun ikke prutet, så var jeg grei og godtok. Jeg endret annonsen til at varen var reservert til gitt dato. Dagen kom, uten noen melding fra kjøper. Så jeg tok kontakt og spurte om hun skulle ha den. Personen beklaget så mye, hun hadde skrevet feil dato, og bad om en uke til, som var lønningsdato. Dumsnill som jeg var, så aksepterte jeg. Uken etter hørte jeg heller ikke noe. Så jeg tok igjen kontakt. Gjett hva, hun bad igjen om utsettelse. Nå hadde jeg fått nok. Så uten å si noe, så fjernet jeg «reservert» fra annonsen min. Av ren nysgjerrighet tok jeg en titt på hennes konto og så på de varene hun hadde til salgs. En av dem var den samme varen som jeg selv hadde lagt ut, bare i mye dårligere stand. 

Så det virker som om hun prøvde å trenere min vare i det lengste, bare for å få solgt sin egen. Har noen av dere opplevd noe lignende?

TS

Anonymkode: fd449...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger stort sett på finn.no

Nystrikkede gensere hvor jeg stort sett tar garnpris + 500,- for jobben. Aldri noen som har prutet, uansett hadde de fått nei med ett smil 😆

De fleste tar mye mer for jobben, kanskje derfor ingen har forsøkt å prute?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi som selger på finn ønsker ikke pruting hvis det ikke står i annonsen. Jeg svarer aldri på pruteforsøkene.

Jeg selger masse på Finn og godtar da pruting hele tiden. Dette legger jeg inn i forventet pris.

Ville jo aldri selv kjøpt f eks en bil uten å prute.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selger  selv ting på finn, og har ingen problemer med folk som pruter. Har så godt som aldri opplevd at ingen pruter eller kommer med skambud. Legger gjerne inn skambud selv også innimellom om jeg opplever at noen har overpriset en vare. Har som regel blitt et salg midt i mellom, uten att noen har blitt sur eller missfornøyd for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si at jeg pruter, men om det er en vare som jeg ser har ligget ute lenge kan jeg slenge inn en melding og spør om de er villig til å selge for en lavere pris. Gjerne da med bud på hva jeg vil gi for den , avslår de så er det et nei og jeg "pruter" ikke mer enn det.

Tenker de da får en liten oppfatning av hva markedet tenker er riktig pris også hvus de sliter med å selge til den prisen de ønsker seg

Som regel så godtar folk det , men det kommer også ann på hva det er, har inntrykk av at store ting , som møbler er lettere å prute på fordi folk kanskje ikke har mulighet til å ha det stående "på vent"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange selgere er helt på jordet når det gjelder pris. Du får ikke 100-200 kr for en brukt jeans fra Cubus, når andre selger til 30-50 kr eller selger pakker med flere jeans til samme sum. Noen ganger kan det være vinn-vinn å prute: selger blir oppmerksom på markedet og kjøper får produktet til en god pris. I mange tilfeller selger man ting man bare ønsker å bli kvitt uansett, men ønsker å se om man kan tjene en liten slant på det. Hvis klærne har blitt for store eller for små, så vil du jo uansett bli kvitt dem. 

Men, jeg pruter aldri hvis prisen er lav og/eller rimelig i forhold til resten av markedet og heller ikke hvis ikke annonsen har stått en stund. 

Anonymkode: 7484a...314

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange selgere er helt på jordet når det gjelder pris. Du får ikke 100-200 kr for en brukt jeans fra Cubus, når andre selger til 30-50 kr eller selger pakker med flere jeans til samme sum. Noen ganger kan det være vinn-vinn å prute: selger blir oppmerksom på markedet og kjøper får produktet til en god pris. I mange tilfeller selger man ting man bare ønsker å bli kvitt uansett, men ønsker å se om man kan tjene en liten slant på det. Hvis klærne har blitt for store eller for små, så vil du jo uansett bli kvitt dem. 

Men, jeg pruter aldri hvis prisen er lav og/eller rimelig i forhold til resten av markedet og heller ikke hvis ikke annonsen har stått en stund. 

Anonymkode: 7484a...314

Enig.

Folk tror at de skal få et par 100 for plagg som er ubrukt. Men det er jo ikke nytt fra butikken. Og når kjeder kjører salg med 70% hvert salg, så vil man jo ikke kjøpe det av privatpersoner.

Anonymkode: af4ba...44a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...