Frida Skrevet 2. april #61 Del Skrevet 2. april Jeg pruter ikke, men kjøper kun ting som har fornuftig pris. Selger jeg, så setter jeg prisen litt høyere enn det jeg egentlig vil ha, så kan folk bare prute ned til prisen jeg ønsker. "Pruter" fornøyd og jeg fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:46 #62 Del Skrevet onsdag kl 07:46 Nei pruter ikke selv, men har selvfølgelig opplevd pruting ganske ofte når jeg selger ting. Og nei pruting funker ikke på meg. Jeg synes det er bedre med de som lagrer som favoritt, er det flere som har som.favoritt senker jeg prisen etterhvert hvis ingen kjøper. Blir som regel alltid solgt da. Samme om jeg synes noe er priset for høyt så avventer jeg og har objektet lagret som favoritt. Som regel glemmer jeg hele greia da men får varsel når selger endrer pris. Om det er en grådig selger som bare senker med 10 kr eller liknende så fjerner jeg som favoritt. Gidder ikke følge med i månedsvis😅 Er mange som priser klespakker ekstremt høyt, og da kjøper jeg heller nytt. Anonymkode: be908...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:55 #63 Del Skrevet onsdag kl 07:55 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg selger endel klær og utstyr til barn. Priser det fornuftig, fx en ting til 250. Hva er da poenget med å tilby 230? Skaper bare irritasjon hos selger, og er det såååå viktig å spare de 20 kr, liksom? Men er vel annen kultur som er kommet til Finn også. Man burde kunnet merke profilen sin der om man er en pruter eller ikke så hadde vi sluppet irritere hverandre 😂 Anonymkode: 89261...f8b Jeg hadde flere ting liggende ute. B.l.a noe jeg skulle ha 50.- for. Så er det en som byr 40.- På trass sa jeg nei. Personen ville da ikke ha varen. Var en ting som kostet 150.- ny og var ubrukt. Folk er rare. Anonymkode: 389e6...c89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet onsdag kl 07:59 #64 Del Skrevet onsdag kl 07:59 (endret) Jeg pruter aldri. Om jeg synes prisen er for høy, så bare favorittmerker jeg og ser om prisen går ned. Tingen blir jo ikke solgt om prisen er for høy i markedet. Endret onsdag kl 07:59 av Hanne67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:01 #65 Del Skrevet onsdag kl 08:01 Ja, ofte. Mange varer er jo skammelig overpriset. Anonymkode: 65970...2fa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 19:12 #66 Del Skrevet onsdag kl 19:12 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg hadde flere ting liggende ute. B.l.a noe jeg skulle ha 50.- for. Så er det en som byr 40.- På trass sa jeg nei. Personen ville da ikke ha varen. Var en ting som kostet 150.- ny og var ubrukt. Folk er rare. Anonymkode: 389e6...c89 Bydde 40kr på to ting til 50 i dag. Begge godtok. Det gjorde at inkludert frakt havnet på under 100 for meg. Jeg synes du er rar. Fikk du solgt til slutt? Jeg følger med på de få som ikke vil senke prisen, alle varene ligger der ennå… Anonymkode: af4ba...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet onsdag kl 19:34 #67 Del Skrevet onsdag kl 19:34 Av og til pruter jeg, og av og til ikke. Kommer an på om jeg synes prisforlangende er ok eller ikke. Jeg er aldri veldig pågående, men spør om de har noe å gå på og om jeg kan få kjøpt tingen til x kroner. Det er aldri noen som har sagt tvert nei. Etter min erfaring kommer 4 av 5 med motbud, mens den siste sier ja. Det skal sies at jeg sjelden byr veldig mye under, og jeg pruter aldri på en helt ny annonse. De gangene jeg ønsker å kjøpe flere ting fra én selger, spør jeg ofte om det er mulig å få en pakkepris. Det går i orden, det også. Som selger opplever jeg omtrent det samme. De fleste pruter litt, og de fleste gjør det på en pen måte. Noen kommer med direkte skambud, men det er ikke akkurat vanskelig å takke nei til slike tilbud. Jeg gidder ikke blokkere noen av den grunn. Hadde kanskje vurdert det dersom samme person hadde kommet med skambud igjen og igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:45 #68 Del Skrevet onsdag kl 20:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bydde 40kr på to ting til 50 i dag. Begge godtok. Det gjorde at inkludert frakt havnet på under 100 for meg. Jeg synes du er rar. Fikk du solgt til slutt? Jeg følger med på de få som ikke vil senke prisen, alle varene ligger der ennå… Anonymkode: af4ba...44a Kanskje jeg er rar også ja. Men skjønner ikke vitsen med å prute en tier fra 50 til 40. Og varen ble solgt ja. Fikk 50.- Anonymkode: 389e6...c89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet onsdag kl 20:53 #69 Del Skrevet onsdag kl 20:53 Jeg vet ikke om det kan kalles pruting men noen ganger sender jeg en melding om hva slags maxpris jeg har på varen, og at det bare er å ta kontakt om det skulle bli interessant. Gjelder varer jeg kan tenke meg å kjøpe, men synes er veldig overpriset. Som svært mye på Finn er, mange setter gullpriser på gråstein. Da tar jeg heller ikke kontakt og maser noe mer. Men ønsker selger å bli kvitt varen vet hen at det er mulig. Synes det er en «mild» måte å prute på, er ikke sånn som skal prøve meg på lavere pris tier for tier, det orker jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:37 #70 Del Skrevet torsdag kl 00:37 Hehe, da har jeg en morsom historie. Skulle style et hus for salg, fant en gjenstand på finn som jeg tenkte hadde passet bra og jeg visste den hadde ligget lenge ute. Varen kostet 100 kr og jeg ga bud på 50 kr med henting neste dag.. Fikk bare til svar at det ikke var aktuelt.. Jeg svarte tilbake at det gikk helt fint, mange fine ting der ute .. Dette var i oktober i fjor, har favorittmerket den så har fått med meg at prisen har gått ned til 80 kr nå, men nå skriver vi april og hen kunne da fått 50 kr og vært ferdig med det for 7 måneder siden. Sånn skjønner jeg meg virkelig ikke på. Og det er en person som har 200-300 salgsannonser, må jo bli mer slit enn gøy tenker nå jeg. En annen gang, dette var noe år siden så var det en annen som solgte et lite teppe og vi hadde en liten gang og tenkte å skjære til og bruke dette her. Hen skulle ha 250 kr for det. Tror jeg bød noe sånn som 150 kr, med henting samme dag. Tvert nei. Jeg fulgte med på den annonsen lenge og det ente opp med at det ble solgt etter 3 - tre- !!!!! år til 50 kr. Jeg bare klør meg i hue. Jeg synes mange av de som har annonser på finn nå tror at de kan presse vann ut av en stein og lage gull av gråstein. Anonymkode: f4c69...735 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:56 #71 Del Skrevet torsdag kl 06:56 «Gi bud» knappen er der av en grunn. Anonymkode: af4ba...44a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 07:35 #72 Del Skrevet torsdag kl 07:35 Hender jeg pruter på en høflig måte hvis prisen ikke er spesielt lav, og hvis varen har ligget ute mer enn en ukes tid. Spør om vedkommende er mottakelig for et bud. Svarer de positivt på dette får de et anstendig bud fra meg. Noen ganger har ikke selger peiling, og ber om f.eks. 2500,- for et samlerobjekt som normalt går for godt under halvparten. Da tar jeg ikke kontakt – det blir bare kleint. Jeg selger en del på Finn, har grei oversikt og forståelse av hva som er en fornuftig pris på det jeg selger. Noe jeg synes er irriterende er folk som: a) Pruter samme dag som varen er lagt ut b) Ikke evner å lese/forstå annonseteksten c) Folk som ikke presenterer seg (gjerne med (for)navnet sitt som avslutning på meldingen de sender). Mulig jeg er gammeldags, men sånn er det. d) Og dette er det verste: Folk som fyrer av en melding som kun lyder "byr 400 kr", gjerne i kombinasjon med a) og b), hvis jeg har lagt ut en vare til 8-900 kr. Det er da ikke en f..king auksjon dette her. Disse ignoreres fullstendig. Anonymkode: 90233...122 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:12 #73 Del Skrevet torsdag kl 11:12 Jeg pruter som regel ikke. Men dersom det ligger ute en vare jeg er veldig interessert i, og jeg synes prisen er høyere enn jeg er villig til å betale, så hender det jeg forsøker å spørre på en høflig måte. F.eks. så foretrekker jeg å kjøpe brukte varer fremfor nye, men ikke om jeg kan få helt ny vare til samme pris. Men da forteller jeg jo kjøper at jeg jeg kan få kjøpt samme vare ny i butikk X eller Y, men at jeg foretrekker å kjøpe av selger, dersom det er mulig å selge til pris Z. Eller jeg kan skrive at jeg er interessert i varen, og om selger kan være villig til å gå ned til pris X. (Da er det ofte ting som har ligget ute litt. ) Jeg har ikke noe problem med at selgere ikke vil selge til lavere pris. Og jeg forventer heller ikke spesielt høflige svar om de synes jeg er utidig. Men jeg vet selv at noen ganger er det vanskelig å finne helt riktig pris. Kanskje ligger ikke så mye ute fra før. Kanskje koster varen mindre i en butikk jeg ikke sjekket da jeg søkte priser? Eller nyprisen har gått ned etter at jeg la ut varen. Så om noen spør på en pen måte om å få varen til en billigere pris, som jeg tenker er helt grei, så kan jeg godt finne på å selge for det. Om jeg derimot er veldig trygg på prisingen min, og folk forsøker å prute tidlig, så kan de få beskjed om å prøve seg igjen senere, og at jeg ønsker å teste prisen min før jeg går ned. Alle slike "Jeg tar den for X kr" eller "Jeg vil gjerne kjøpe samleobjektet du har lagt ut til barnehagen jeg jobber i, kan jeg få det nesten gratis?" Anser jeg som frekke og er tydelig på at jeg ikke selger for. Anonymkode: 81f63...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 28 minutter siden #74 Del Skrevet 28 minutter siden Når man handler i en vanlig butikk setter butikken selvsagt prisen avhengig av utbud og etterspørsel og man kan enten akseptere prisen slik den er eller la vær å kjøpe varen....! Når man handler BRUKT PÅ FINN.... Da er det ikke lenger selger sitt ansvar alene å beregne om prisen er riktig.... For folk har forskjellig oppfatning av hva den varen er verdt.... Kanskje prisen varierer 30% imellom selger og kjøper, kanskje mer... Men å bli sint over at noen pruter eller tro at det en uting å prute er noe tull... VAREN ER VERDT DET SOM KJØPER ER VILLIG TIL Å GI...! Jeg setter ofte prisen litt høyere for å gi folk rom for pruting, slik at vi begge får det vi vil ha...! Om folk gir skambud, da svarer jeg rett og slett ikke.... Det verste jeg har opplevd angående pruting er når noen "pruter blindt" på en vare og jeg aksepterer prisen.... Men når de kommer for å hente, da begynner de å klage over feil og mangler som de ikke har "sett" og forlanger at de skal få ennå mer rabatt enn avtalt.... Da har jeg iblant kastet folk på døra eller truet med politianmeldelse... Er mye drittfolk som handler på finn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå