Gå til innhold

Pruter dere på finn.no?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Gjør det enkelt, jeg bare blokkerer de som prøver å prute

Godt forslag, tror jeg også vil gjøre det. Vil de da bli blokkert fra alle m8ne annonser, eller bare den de prutet på?

Anonymkode: fd449...882

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SnikkSnakkmf skrev (47 minutter siden):

Selvfølgelig pruter jeg. Forventer at folk gjør det når jeg selger også, og setter prisen deretter. Norsk greie det der altså, i utlandet pruter man på absolutt alt på ett marked. Finn.no er ett marked, ergo; pruting.

Sist jeg sjekket bodde jeg fremdeles i Norge, men kanskje du bor i ett annet land med andre normer?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt forslag, tror jeg også vil gjøre det. Vil de da bli blokkert fra alle m8ne annonser, eller bare den de prutet på?

Tror alle

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har i årenes løp kjøpt veldig mye på finn, men jeg har aldri prutet. Jeg har forholdt meg til den prisen som har vært satt på annonsen. Jeg har følt at det har vært mest redelig. 

Men nå skal jeg selge noe for første gang selv. Jeg har lagt ut et stort antall annonser. Har jobbet mye med å finne riktig pris. Jeg har lagt meg litt under gjennomsnittet på tilsvarende varer. Og hva opplever jeg? Jo, samtlige som tar kontakt pruter! Til dels får jeg skambud. Det til tross for at alt er lagt ut som «Fix ferdig», og da trodde jeg det ikke skulle være kommunikasjon over hodet. 

Er dette vanlig, eller er jeg bare veldig uheldig?

Markedet bestemmer prisen ! Så ja jeg pruter alltid ! Noen ganger går det andre ikke. Og ja når jeg legger ut ting gjør alle det samme. Finn er akkurat stedet der du kan prute ! Og du kan godta det eller avvise det. Hva er problemet ?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Blokker i vei ! Ditt valg, jeg pruter uansett :) Ikke nødvendigvis skambud, men mange setter urealistiske høye priser på brukte ting, og mange ganger blir ting liggende lenge. Da er det i høyeste grad rom for pruting. Men igjen du kan jo gro deg litt selvstendighet da og så bare avvise forslag til pris. Det står deg helt fritt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (6 minutter siden):

Markedet bestemmer prisen ! Så ja jeg pruter alltid ! Noen ganger går det andre ikke. Og ja når jeg legger ut ting gjør alle det samme. Finn er akkurat stedet der du kan prute ! Og du kan godta det eller avvise det. Hva er problemet ?

Riktig at markedet bestemmer prisen, men om prisen ikke er rett så pruter en ikke en bare kjøper ikke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (5 minutter siden):

Blokker i vei ! Ditt valg, jeg pruter uansett :) Ikke nødvendigvis skambud, men mange setter urealistiske høye priser på brukte ting, og mange ganger blir ting liggende lenge. Da er det i høyeste grad rom for pruting. Men igjen du kan jo gro deg litt selvstendighet da og så bare avvise forslag til pris. Det står deg helt fritt.

Har full selvstendighet, ble bare pisslei prutere så da er det blokking som gjelder.

Tingene jeg legger ut har så langt ikke lagt over 3 dager før salg så trenger ikke gnitapeiser

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg henvender meg i utgangspunktet kun til selgere som har en fornuftig pris i utgangspunktet, og da pruter jeg ikke. 

Men det har skjedd at noen har lagt ut noe som jeg har ønsket, men til en pris som er for høy i utgangspunktet og tenker da at selger må ha satt en pris som han/hun forventer at det prutes på. Men det er mange som tror de skal få nesten "nypris" for brukte ting.

Når jeg selv legger ut ting så sjekker jeg prisen på tilsvarende ting på Finn og setter prisen en del under, blir som regel solgt med en gang uten pruting, for kjøper skjønner fort at her gjelder det å være først til mølla, på tiden kjøper bruker på pruting så har den blitt solgt til noen andre.

Mest irriterende er de som melder sin interesse og møter opp og begynner å prute. Hadde noe som jeg hadde lagt ut til 49K og som var et godt tilbud, kjøper ringer og sier han kommer for å se på gjenstanden og kjører to timer og tilbyr 36K. Sier bare til han, "sorry her har du kastet bort både min og din tid". Han kunne kanskje klart å prute ned et par tusen, men her spolerte han alle sine sjanser ved å komme med et skambud. Gjenstanden ble solgt 2 dager etter for prisforlangende.

Anonymkode: 9de92...b9f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Riktig at markedet bestemmer prisen, men om prisen ikke er rett så pruter en ikke en bare kjøper ikke

Tull. Jeg pruter hver gang. 80% godtar, 10% sender motbud og resten er som deg, uten å blokkere.

Anonymkode: af4ba...44a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis varen har ligget ute en god stund, synes jeg det er helt innafor å prute. Selgeren kan jo bare avslå budet, og da blir det ikke salg til meg.

Finn.no er ikke en butikk og jeg respekterer ikke prisene som fastpris. Mange setter prisene urimelig høyt her hvor jeg bor - kanskje rundt 60-70% av nypris på brukte møbler, for eksempel. Det kan man ikke forvente å få igjen på et brukt Ikea-møbel, synes jeg. Prisen skal være en god deal for både kjøper og selger.

Hvis mine egne ting har ligget ute en stund uten å bli solgt, blir jeg glad for bud. Ellers måtte jeg nok satt ned prisen selv etter hvert. Hvis noen pruter på en vare jeg nettopp har lagt ut, avslår jeg som regel budet. Kan eventuelt slå av opp mot 20%, men det skal jo være verdt bryet for meg å selge også.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Ha ha ha det er jo ikke det som skjer hos de aller fleste. Det er jo slik markedet korrigerer prisene !  Du får da solgt varen din til litt lavere pris i noen tilfeller, er det stor rift kan faktisk noen betale mer for varen ! De er ikke noen forbud mot å prute på Finn ! 

Bolig det samme da :) Betal prisforlangende eller la være å ligge inn bud. For når man ligger inn bud under prisantydning er det å prute ! Noen ganger får man huset til lavere pris, andre gangen til langt over pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tull. Jeg pruter hver gang. 80% godtar, 10% sender motbud og resten er som deg, uten å blokkere.

Jay sure, ha en fin kveld/natt i lala land 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mest irriterende er de som melder sin interesse og møter opp og begynner å prute.

Det er ikke innenfor, da har man avtalt en pris. Om da ikke varen har vesentlige feil og mangler som noen har løyet på. Det har også skjedd ! Et bord som stod at det var som nytt, men hadde mange hakk. Aldri om jeg da betaler bortimot full pris for det. Da trekker jeg meg fra handelen eller kan diskutere fratrekk i pris. Som oftest ender det uten handel. En ting er brukt, en annen ting er skadet vare ut over normal slitasje. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ting på finn bør være minst halv pris av ny pris. Butikker kjører 30-40% hele tiden

Hvis varen i eksempelet ditt på kr. 500 allerede er priset til 1/4 av nypris, for eksempel, er det merkelig å forvente at man skal få kjøpe den 50-100 kr. rimeligere.

Og noen ganger selger man noe som ikke har noen «ny pris» å sammenlikne med. 

Anonymkode: ab2ed...4c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 minutter siden):

Jay sure, ha en fin kveld/natt i lala land 

la la land :) Finn er det samme som pruting ! Og liker du det ikke blokker i vei ! Det er 100.000 vis av andre der som går an å diskutere pris med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Helikopter skrev (5 minutter siden):

Hvis varen har ligget ute en god stund, synes jeg det er helt innafor å prute. Selgeren kan jo bare avslå budet, og da blir det ikke salg til meg.

Finn.no er ikke en butikk og jeg respekterer ikke prisene som fastpris. Mange setter prisene urimelig høyt her hvor jeg bor - kanskje rundt 60-70% av nypris på brukte møbler, for eksempel. Det kan man ikke forvente å få igjen på et brukt Ikea-møbel, synes jeg. Prisen skal være en god deal for både kjøper og selger.

Hvis mine egne ting har ligget ute en stund uten å bli solgt, blir jeg glad for bud. Ellers måtte jeg nok satt ned prisen selv etter hvert. Hvis noen pruter på en vare jeg nettopp har lagt ut, avslår jeg som regel budet. Kan eventuelt slå av opp mot 20%, men det skal jo være verdt bryet for meg å selge også.

Verdt bryet ? For det meste er det jo gratis å selge på Finn, og alternativet er å gi det bort eller kaste det. Bedre å få noen hundrelapper for det en å betale for å kaste det ! Ingen respons ? Da går det i bosset, det kostet meg 2 minutter å legge ut annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pruter ikke, synes det er frekt. Enten synes jeg det er verdt prisen og kjøper, eller så lar jeg være. 

Anonymkode: 3da48...b2a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (Akkurat nå):

Verdt bryet ? For det meste er det jo gratis å selge på Finn, og alternativet er å gi det bort eller kaste det. Bedre å få noen hundrelapper for det en å betale for å kaste det ! Ingen respons ? Da går det i bosset, det kostet meg 2 minutter å legge ut annonsen.

Det tar jo en del tid å kommunisere med kjøpere. Styrete å skulle være hjemme når de skal hente. Mange kommer seinere enn de sier, mange trenger hjelp til å finne frem (selv om det er lett å finne huset vårt på Google maps). Og hvis man skal sende krever det sitt av pakking osv. Jo, jeg synes det kan være litt styrete, jeg. Men enig i at det er verdt en hundrelapp eller to om man har overskudd og tid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ting på finn bør være minst halv pris av ny pris. Butikker kjører 30-40% hele tiden

Spørs på tingene. Jeg har solgt en del skikkelige saker som folk nesten må ha peiling på for å kjøpe. Har en sjelden gang får noen rare bud men det svarer jeg ikke på da jeg vet hva jeg har. Sjelden jeg har hatt varene lenger enn 2 uker. Har registrert siste året at noen velger å vente litt før de viser interesse men da blir jo som regel varen solgt.  Er snakk om alt fra barnesykler til diverse gaming greier man ikke får tak i rundt omkring i dag. 

Er det vanlige ting som man kan få tak i så legger jeg meg som oftest på halv pris av ny pris men en del av de større tingene som sykler har jeg faktisk solgt til samme pris som jeg kjøpte de for eller høyere. :P

Anonymkode: 0fbd9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...