Gå til innhold

Som kvinne undrer jeg litt på svar som blir gitt her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her merker jeg at det kvinnelige blikket og det mannlige blikket varierer veldig. Når man spør menn hva som er drømmekroppen tenker de ofte på noen med bulende muskler. Spør man kvinner tenker man ofte på noen som er slank og definert, ikke en beefcake som lever på proteinpulver.

Trener aktivt selv og han jeg er sammen med, og forrige partneren, var begge opptatt av kropp å trening. Det var litt overraskende hvor ekstreme målene deres var, men jeg tror altfor mange menn følger for mange på sosiale medier som gir urealistiske mål. 

Har vært sammen med menn i mange forskjellige fasonger. Hva liker jeg? Brede skuldre og fine øyne og at han er i form til å ha sex å slenge rundt på meg hvis vi lekeslåss. Menn som teller makro og veier hver ingrediens før de skal lage mat er turnoff. Som #45 sa, så er det drittkjedelig med menn som har et slikt laserfokus på hvordan kroppen skal se ut. Det skal være livsstil, ikke en religion. Hvis han ikke vil ta seg en øl, spise chips å se på netflix en gang i blant så vil jeg ikke ha han. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker en mann med "pappakropp", men som er en mellomting mellom "god form" og "pappakropp". Dvs, C og G på første side er nok de jeg likte best, egentlig. 

Uansett, jeg foretrekker en mann som ikke har for mye synlige muskler. E og F er definitivt minst attraktivt for min del. 

Jeg tenker det ikke er en motsetning mellom det å være trent og det å ha "pappakropp". Min mann sykler mye og løfter litt vekter, så han er sterk og seig i kroppen, har en sterk overkropp, spesielt skuldrene, samt bena. Han har også litt mage, men det gjør meg virkelig ingenting. Den er deilig og fin. Han minner meg nok mest om C, og for meg er han verdens mest sexy. :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

image.thumb.png.9dfc00fa54198503fcb6210ad013e2c2.png

Anonymkode: 6ad0d...7ec

Overdrivelser uansett hvilken vei det er, er ikke bra tenker jeg. Man kan bli for opphengt og fokusert på kropp også. 

Da har det gått til hodet på en. Jeg er veldig for trening og bevegelse, men ikke nødvendigvis muskler. Man må ikke løfte vekter for å bli sterk, men det er veldig effektivt. Det er det. Jeg løfter vekter for å bli sterk. Vil ha en sterk kropp. 

Han til venstre der hadde jeg vært bekymret for om hjertet skulle ha stoppa på. Det farlige fettet legger seg rundt magen. Det er ikke bra det heller. 

Anonymkode: 8dd37...904

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er bra du er bevisst på deg selv @Mardina 👏👏👏. Viktig å vite hva som appellerer og ikke. Selv merker jeg at jeg i utgangspunktet, har veldig lite preferanser bortsett fra personlighet og tankesett. Det er veldig viktig for meg. 

Jeg tenner veldig på adferd, og det har jeg nok alltid gjort når jeg tenker meg om. Jeg har bare ikke vært klar over det. 

Eneste jeg ikke er så glad i er menn uten hår på hodet. Ikke fordi det ikke kan være sexy, for det kan det være, men jeg er så glad i å rufse han i håret 😂 Det er en greie jeg har 😂 Det er ikke alle menn som liker dette, og jeg må ikke, men er jeg veldig tiltrukket av han, så får jeg veldig lyst til å gjøre det.

Er ikke det rart? 😂

Jeg liker også å rufse i håret på en mann (ikke en tilfeldig mann på gata da, men). Jeg har alltid vært veldig fysisk av meg og liker å ta på og kose med nesten hele tiden 🥰

Gleder meg til jeg kan gjøre det med han jeg dater i helgen 😁 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (43 minutter siden):

Jeg liker også å rufse i håret på en mann (ikke en tilfeldig mann på gata da, men). Jeg har alltid vært veldig fysisk av meg og liker å ta på og kose med nesten hele tiden 🥰

Gleder meg til jeg kan gjøre det med han jeg dater i helgen 😁 😁

En tilfeldig mann på gata 😂 Det skulle tatt seg ut 😆😆😆 Ser ikke det for meg nei 😂 

Da må dere kose dere masse sammen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tilfeldig mann på gata 😂 Det skulle tatt seg ut 😆😆😆 Ser ikke det for meg nei 😂 

Da må dere kose dere masse sammen 🥰

Gjett om jeg skal! 😁 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker slanke sunne menn, takler ikke mage på menn, det er så feminint synes jeg. 

Anonymkode: dd7d2...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 20.06):

Jeg er en kvinne på 35 år. Singel, og jeg ser det er mange tråder, om hvordan man skal være, hvilket utseende som er fint og hva som ikke er fint. 

Det jeg stusser over, er at det er en overvekt av svar om at menn som har muskler og er godt trent ikke er så fint. Jeg forstår alle har forskjellige preferanser, men en mann som tar vare på kroppen sin og blir omtalt som lite pent skjønner jeg ingenting av. Mulig meg det er noe feil med og mine venner, men kunne man valgt hadde jeg helt klart valgt noen som tar vare på kroppen sin vs pappa kropp eller ølmage.

Som menneske så undrer jeg meg mye over alt det opprettes tråd om, og alle de merkverdige svarene folk gir. 

Anonymkode: 83ba0...28c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker slanke sunne menn, takler ikke mage på menn, det er så feminint synes jeg. 

Så rart, menn som ikke kan like damer uten tilstrekkelig timeglassfigur (da de har mer rundt magen) mener stadigvekk at rundere damer er mer maskuline...🤔

Anonymkode: f73b2...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så rart, menn som ikke kan like damer uten tilstrekkelig timeglassfigur (da de har mer rundt magen) mener stadigvekk at rundere damer er mer maskuline...🤔

Runde damer er jo mer feminin , hva snakker du om, runde damer har større rumpe og bryster også. Menn med mage og pupper er ikke maskulint. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Runde damer er jo mer feminin , hva snakker du om, runde damer har større rumpe og bryster også. Menn med mage og pupper er ikke maskulint. 

Sa ikke at jeg mener det, men at det finnes menn som mener det - at runde/store damer er mindre feminine. Jeg synes for min egen del at det er en absurd ting å mene. 

Som mann kan jeg nå bare ikke ha det samme blikket på mannekropper som kvinner har, men jeg tror virkelig heller ikke at kvinner som liker "bamsete" menn oppfatter dem som feminine i kroppen. 

Jeg tror heller mest at det er himmelvide individuelle forskjeller på hva man tiltrekkes av, hva man ser og ikke ser - eller forbinder/assosierer - med kropper. Og at det er derfor man ikke alltid blir klok på andre preferanser og syn enn sine egne.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne på 35 år. Singel, og jeg ser det er mange tråder, om hvordan man skal være, hvilket utseende som er fint og hva som ikke er fint. 

Det jeg stusser over, er at det er en overvekt av svar om at menn som har muskler og er godt trent ikke er så fint. Jeg forstår alle har forskjellige preferanser, men en mann som tar vare på kroppen sin og blir omtalt som lite pent skjønner jeg ingenting av. Mulig meg det er noe feil med og mine venner, men kunne man valgt hadde jeg helt klart valgt noen som tar vare på kroppen sin vs pappa kropp eller ølmage.

Når man blir glad i noen så kan utseendet ha vært ganske gildt til å begynne med, men muskler kan ha blitt slappere og magen større etter hvert. Det endrer ikke nødvenigvis at man tiltrekkes  av dette mennesket, og standarden for tiltrekning kan da endre seg.

Allikevel tror jeg muskler av de fleste oppfattes som fint.  Angående fint med muskler, så tror jeg veldig mange ser på en veltrent  kar med muskler over snittet og  fem kilo ekstra fett som finere enn en skrapa bodybuilder.

Min kjære har gått en del opp i vekt, og jeg synes overvektig er mer tiltrekkende en normal minus. Da jeg var tenåring syntes jeg tynn var finest.

Endret av I Grosny
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Sa ikke at jeg mener det, men at det finnes menn som mener det - at runde/store damer er mindre feminine. Jeg synes for min egen del at det er en absurd ting å mene. 

Som mann kan jeg nå bare ikke ha det samme blikket på mannekropper som kvinner har, men jeg tror virkelig heller ikke at kvinner som liker "bamsete" menn oppfatter dem som feminine i kroppen. 

Jeg tror heller mest at det er himmelvide individuelle forskjeller på hva man tiltrekkes av, hva man ser og ikke ser - eller forbinder/assosierer - med kropper. Og at det er derfor man ikke alltid blir klok på andre preferanser og syn enn sine egne.

Jeg tenker at det er bedre å fokusere på det man selv liker enn det man ikke liker. Jeg finner relativt trente, sunne og spreke kvinnekropper de mest feminine. Det er jo dem som mener at idet du kan se at en kvinne er trent, er hun mindre feminin - og det blir absurd for meg. Men kvinner jeg ikke er tiltrukket av, pleier jeg som regel ikke å ha noen sterk mening om femininiteten til. Det blir bare veldig lite vesentlig å bruke tid og krefter på å analysere.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at det er bedre å fokusere på det man selv liker enn det man ikke liker. Jeg finner relativt trente, sunne og spreke kvinnekropper de mest feminine. Det er jo dem som mener at idet du kan se at en kvinne er trent, er hun mindre feminin - og det blir absurd for meg. Men kvinner jeg ikke er tiltrukket av, pleier jeg som regel ikke å ha noen sterk mening om femininiteten til. Det blir bare veldig lite vesentlig å bruke tid og krefter på å analysere.

Jeg er veldig enig med deg. Tråden viser at både menn og kvinner er individer som liker ulike ting. Vi alle er usikre på eget utseende uansett hvordan vi ser ut - og gjerne enda mer om vi bruker energi på utseende og det er der vi får bekreftelse - enten det er i speilbildet eller fra kjente og ukjente. Jeg tror at hovedbudskapet er at fokus på utseende har konsekvenser for vår livsstil. Og det variabelt hvordan vi vekter viktigheten av å se generelt attraktiv ut, i forhold til andre egenskaper og hvordan vi lever. Jeg innrømmer lett at jeg oppfatter/dømmer mennesker som er mer enn gjennomsnittet opptatt av kropp og utseende som mindre reflekterte og mindre smarte. Dette stemmer selvsagt ikke, men det påvirker om jeg tiltrekkes av en mann eller ikke. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Kjerringguiden, der kvinner juger så det renner av dem for å fremstille seg som prektigere enn de faktisk er.

Kvinner liker veltrente menn.

Vann er forøvrig vått.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (6 minutter siden):

Velkommen til Kjerringguiden, der kvinner juger så det renner av dem for å fremstille seg som prektigere enn de faktisk er.

Vann er forøvrig vått.

Er man prektig hvis man liker utrente menn? 🤔

Anonymkode: 016cf...7a5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er man prektig hvis man liker utrente menn? 🤔

Ingen foretrekker utrente menn.

At du likevel kan like en mann selv om han er utrent er noe helt annet enn det vi snakker om.

Hadde du kunnet trykke på en knapp som gjorde at typen din på magisk vis ble veltrent, da ville du trykket på den knappen.

… og du måtte forøvrig vært ond for å la være. Men det er nok en gang en annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (5 minutter siden):

Ingen foretrekker utrente menn.

At du likevel kan like en mann selv om han er utrent er noe helt annet enn det vi snakker om.

Hadde du kunnet trykke på en knapp som gjorde at typen din på magisk vis ble veltrent, da ville du trykket på den knappen.

… og du måtte forøvrig vært ond for å la være. Men det er nok en gang en annen sak.

Det kommer helt an på hva du mener med trent. Jeg liker at han tar vare på helsa, men veldig definerte muskler synes jeg ikke er noe fint.

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KallePils skrev (9 minutter siden):

Vann er forøvrig vått.

Noen kvinner liker veltrente menn.

Ytterst få kvinner (om noen) liker breiale og påståelige menn som tror de kjenner kvinnen bedre enn hun kjenner seg selv, så på akkurat dét området er kvinner faktisk ganske like, i sterk kontrast til variasjonen i utseendepreferanser :)

Anonymkode: bb139...ca1

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kommer helt an på hva du mener med trent. Jeg liker at han tar vare på helsa, men veldig definerte muskler synes jeg ikke er noe fint.

Og å ta vare på helsa innebærer å være veltrent.

Så spørsmålet er egentlig bare hvor veltrent.

Da er vi jo plutselig enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...