Gå til innhold

Som kvinne undrer jeg litt på svar som blir gitt her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utseende og kropp endrer seg over tid. Kan forstå at det er fristende å legge stor vekt på det ytre når man ser etter partner, men nettopp fordi kroppen endrer seg, er det kanskje dumt å legge for mye vekt på det ytre i jakten på en partner? Er denne "tabben" kanskje en sterkt medvirkende faktor til at det er så mange samlivsbrudd? 

En sunn kropp kan man jo ha selv om man blir eldre. Vi er pluss/minus 60, men har fremdeles fine, sunne kropper for alderen. Ingen av oss ser ut som vi gjorde da vi var tjue, men det går jo an å være sterk og veltrent likevel.

Anonymkode: b0f7d...4bf

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du ville fått svar på dette dersom du så bilde av kvinnene som skriver slikt.

De er ikke særlig godt trent selv.

Anonymkode: 442e2...e1c

Jeg har holdt på med to idretter, og har alltid likt det samme 😂

Anonymkode: 8894e...6ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Store definerte muskler krever innsats i hverdagen som ikke er nødvendigvis forenelig med «vanlig familieliv». Jeg vil spise chips og drikke øl, sammen med mannen min, på sofa på en vanlig lørdag. Jeg vil ikke måtte lage kun pannekaker av cottage cheese og banan, og kaker av avokado og chia frø.. jeg vil leve normalt, spise normalt, trene minimalt og jeg ønsker meg en mann med samme holdning. Derfor for min egen del er menn med store muskler er totalt utelukket 😅 Jeg bare ser realistisk på det.

Anonymkode: f5058...4d4

Ja det kan jo hende KG har en overvekt av folk som er litt lubben og ikke opptatt av trening og kosthold:) Har ingen problemer om mannen hadde spist det sunne du nevner her. Å spise næringsrik mat er jo bra fra alt til sex og til å leve et liv med minst mulige sykdommer. 

Men om folk som selv ikke trener etc, så forstår jeg at dem vil ha en partner som er på samme nivå.

Men når jeg snakker om en trent kropp på en mann, er det definerte armer og bryst og bein, slik at du ser han er trent og tar vare på kroppen, ikke snakk om dem som bygger for fitness etc.

Anonymkode: 6ad0d...7ec

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du ville fått svar på dette dersom du så bilde av kvinnene som skriver slikt.

De er ikke særlig godt trent selv.

Anonymkode: 442e2...e1c

Det er nok et godt poeng, både menn som snakker ned kvinner og omvendt!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Store definerte muskler krever innsats i hverdagen som ikke er nødvendigvis forenelig med «vanlig familieliv». Jeg vil spise chips og drikke øl, sammen med mannen min, på sofa på en vanlig lørdag. Jeg vil ikke måtte lage kun pannekaker av cottage cheese og banan, og kaker av avokado og chia frø.. jeg vil leve normalt, spise normalt, trene minimalt og jeg ønsker meg en mann med samme holdning. Derfor for min egen del er menn med store muskler er totalt utelukket 😅 Jeg bare ser realistisk på det.

Anonymkode: f5058...4d4

Vel jeg lever godt, spiser svært godt og ferierer godt med mann som trener 2 timer (+) daglig 6 dager i uka. Han er treningsnarkoman, og slikt synes selvfølgelig på kroppen, men han er også livsnyter. Hans timer med trening nesten daglig er tid jeg selv også trener eller har alenetid/venninnetid. Begge deler noe jeg setter pris på. 

Kun da vi hadde småbarn måtte det diskuteres hvordan han måtte tilpasse seg litt. Han trente noe mindre da. 

Så er jeg nok heldig med kombinasjonen at han er såpass opptatt av trening og like opptatt av å leve godt. Her er det ikke dietter for å få absolutt ultimate kropp, men også å leve godt, spise godt og drikke godt. Samt at han kutter ut trening med største selvfølge når vi er på ferie. Kanskje borsett fra at han tar en joggetur på stranden om jeg oppmuntrer til det fordi han tenderer til å maser hull i hodet på meg mens jeg vil lese bok. 😂

For noen er det treningen selv som er nødvendig for dem, ikke en livsstil bygget rundt det totalt sett. At han har en kropp få menn har i hans alder (og egentlig uansett alder) er ikke noe jeg anser som negativt akkurat. Han krever heldigvis ikke at jeg trener tilsvarende, eller er like fast i kroppen. Tvertimot setter han pris på em myk kvinnekropp. 

Så dette må ikke stå i motsetning til hverandre. 

Jeg liker muskler. Kan ikke si annet, jeg liker jo heldigvis mannen min. 😄

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk med lik kroppstype finner hverandre, er jo det bare fint. Hvis noen har noen kilo ekstra og liker en partner med det samme, er man sannsynligvis komfortabel i egen kropp, også. Problemet er jo når det er et misforhold der, hvor man glemmer at en person som trener som regel ikke ønsket en partner med treningsvegring. Hvis du løper mye her og der, er jo det å dele de flotte turene i marka opp til den lokale badeplassen noe av det du gjerne vil gjøre med en partner, men det nytter jo ikke hvis den andre sukker og offer seg over tanken på å jogge et par kilometer.

Nå aner jeg ikke hva muskelbyggere gjør, men hvis du driver med kondisjonsidrett er det helt unødvendig å lage "spesialdietter" for å prestere. Uten at det betyr at du trenger like tanken på de mest usunne varene man får tak i, som potetgull. Da ville jeg foretrukket nystekte vafler med syltetøy eller crepes :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er en kvinne på 35 år. Singel, og jeg ser det er mange tråder, om hvordan man skal være, hvilket utseende som er fint og hva som ikke er fint. 

Det jeg stusser over, er at det er en overvekt av svar om at menn som har muskler og er godt trent ikke er så fint. Jeg forstår alle har forskjellige preferanser, men en mann som tar vare på kroppen sin og blir omtalt som lite pent skjønner jeg ingenting av. Mulig meg det er noe feil med og mine venner, men kunne man valgt hadde jeg helt klart valgt noen som tar vare på kroppen sin vs pappa kropp eller ølmage.

Jeg tror at mange mener at det ikke er fint med gymbros som står og pumper for å se ut på en viss måte, men som er udugelige på fjelltur, til å kløyve ved, og bære tungt. Det er så lite maskulint og lite tiltrekkende med førstnevnte. Ekte arbeidsmuskler er noe annet...

Anonymkode: 1713b...75c

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi med mye muskler menes E&F. De fleste kvinne foretrekker nok C, D & G.

Muskler med polstring (ikke for lav fettprosent).

IMG_8330.webp

Anonymkode: a5c17...45d

Du har nok helt rett i at E og F blir for mye for de fleste kvinner, ja, Selv synes jeg det blir for mye allerede fra D.

C er for bred for min smak (og ser i tillegg ut som om han har ansiktet til Homer Simpson på magen). G, H og I stiller utseendemessig i samme klasse for meg. Selv om jeg ser at G er bedre trent, synes jeg alle tre ser oppblåste og "puppete" ut.

Synes A har den peneste kroppen, men B har veldig pene armer.

Anonymkode: bb139...ca1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er en kvinne på 35 år. Singel, og jeg ser det er mange tråder, om hvordan man skal være, hvilket utseende som er fint og hva som ikke er fint. 

Det jeg stusser over, er at det er en overvekt av svar om at menn som har muskler og er godt trent ikke er så fint. Jeg forstår alle har forskjellige preferanser, men en mann som tar vare på kroppen sin og blir omtalt som lite pent skjønner jeg ingenting av. Mulig meg det er noe feil med og mine venner, men kunne man valgt hadde jeg helt klart valgt noen som tar vare på kroppen sin vs pappa kropp eller ølmage.

= mann på 35 som trener, og ikke forstår hvorfor andre blir valgt foran. Du må jobbe litt med personligheten og dine sosiale evner, så kommer nok all den treningen din til bedre bruk.

Lykke til :)

Anonymkode: d08c3...585

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har nok helt rett i at E og F blir for mye for de fleste kvinner, ja, Selv synes jeg det blir for mye allerede fra D.

C er for bred for min smak (og ser i tillegg ut som om han har ansiktet til Homer Simpson på magen). G, H og I stiller utseendemessig i samme klasse for meg. Selv om jeg ser at G er bedre trent, synes jeg alle tre ser oppblåste og "puppete" ut.

Jeg synes det er vanskelig å skrive noe fornuftig basert på bilder av kun kropp. Ser selvfølgelig hva som er heldig og ikke. Så er det personen selv som må like sin egen kropp. For meg er det som gir størst utslag. En person som trives veldig godt i sitt eget skinn tiltaler meg som person. Jeg legger mest vekt på funksjonalitet. 

Anonymkode: 8dd37...904

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du stusser over at alle kvinner ikke liker det samme som deg? 

Vi har jo forskjellig smak. 

For min del er egentlig kroppsform noe underordnet. Kanskje ikke kjempefeit eller kjempemuskuløs, men ellers har jeg et stort spekter. Jeg har vært sammen med tynn, muskuløs, litt lubben, dad bod og veltrent.. og likt alle kroppene. Personlighet betyr mer for forelskelse og også seksuell tenning. Jeg sier ikke at jeg er null overfladisk, men da er det mer ansiktet som er viktigst, og så høyden må jeg innrømme jeg bryr meg litt om.

Anonymkode: 74b86...abb

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi med mye muskler menes E&F. De fleste kvinne foretrekker nok C, D & G.

Muskler med polstring (ikke for lav fettprosent).

IMG_8330.webp

A, B og D er de flotteste. C under tvil, men er litt for pløsete. E og F er like lite tiltrekkende som H og I. G har alt for store pupper. Jeg kunne ikke hatt en mann med større pupper enn meg 😉

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et vennepar, dei traff hverandre på Gymen. Hele livet var lagt opp rundt, spising, trening, arbeid å hvile. Dei bodde i en liten leilighet, men hadde alt dei trengte. Så fekk dei et barn, å hele hverdagen deres er blitt annerledes. Ikke kan dei trene i lag selv om dei prøver, påfører venner og foreldre ekstra arbeid som barnevakt, dei har kjøp hus, så kvilen som var så viktig har dei ikke tid til. Økonomien gjør at maten som var så viktig er blitt helt annerledes. Full krangel om hvem som skal trene til det klokkeslettet. 

eg tror mange på treningsentre blir veldig egosentriske, egoistiske har lite forståelse for andre livsstiler.

dette gjelder selvsagt ikke flertallet, men mange

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Helt enig med deg 🥰

Anonymkode: cbcec...7d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så langt fra A, og har jo fått kommentarer på det. Mange kvinner er ikke helt komfortable med at mannen er slankere enn dem selv. Har en venninne som er litt i overkant direkte og påstår det er derfor jeg er singel. :P

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okapi skrev (1 time siden):

Jeg er ikke så langt fra A, og har jo fått kommentarer på det. Mange kvinner er ikke helt komfortable med at mannen er slankere enn dem selv. Har en venninne som er litt i overkant direkte og påstår det er derfor jeg er singel. :P

Ikke hør på venninna di. Slank er bra! Se litt rundt deg. Det er ikke uvanlig å se par der den ene er slankere enn den andre, enten det nå er mannen eller kvinna som er slankest. 

Endret av Hulderen
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du stusser over at alle kvinner ikke liker det samme som deg? 

Vi har jo forskjellig smak. 

Ja synes det er merkelig at overvekt, pappakropp på KG blir omtalt som penere og flottere en dem som er trent og godt trent.
Men ut fra svarene så virker det som dem som ikke er trent og godt trent henger så mye på KG, men mer normale kropper og lubben etc, så da er det ikke så rart at folk sier som dem sier :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig.

Anonymkode: 016cf...7a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja synes det er merkelig at overvekt, pappakropp på KG blir omtalt som penere og flottere en dem som er trent og godt trent.
Men ut fra svarene så virker det som dem som ikke er trent og godt trent henger så mye på KG, men mer normale kropper og lubben etc, så da er det ikke så rart at folk sier som dem sier :)

Men igjen, hadde det ikke vært dumt om alle damer likte den samme kroppstypen? 

Jeg har prøvd i flere år å finne det attraktive i en muskuløs, tynn mann. Men jeg klarer det ikke. Jeg vil ikke ha en mann som henger på treningssenteret 5 dager i uken og som er opptatt av å spise sunt 24/7. Og gud forby, synes det er greit å ta anabole steroider 😐 Jeg hadde mistrivdes med en sånn mann. 

Er det ikke fint at vi liker forskjellige ting da? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Enig.

Anonymkode: 016cf...7a5

Så morsomt. Synes både A&B er for tynne/små.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...