AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:36 #1 Del Skrevet tirsdag kl 17:36 Bor i borettslag og her er det regler for 'Ballspill'. Det er satt av eget sted til slikt,utenfor borettslaget. Unger er unger, men de fleste vet at det ikke er lov. Alikevel holder unger på rett uten for vinduene mine. Nå er det 3 timer med sprettt sprett, hyl, skrik, musikk. Jeg er sliten i hodet og lukke vinduer er ikke nok. Spurt flere ganger om at de flytter seg til fotballbanen Hvordan gå frem uten å høres ut som ei kjeftesmelle? Foreldrene bryr seg ikke, da ungene ikke holder til ved deres stue. 😵🫨🫨😵🫨🫨😵 Anonymkode: 7c4df...17c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:41 #2 Del Skrevet tirsdag kl 17:41 Hvis det ikke er lov så får du klage til styret. Hjelper ikke det så får du gå ut å konfiskere baller og høytalere. Så får foreldrene komme å hente det hos deg. Anonymkode: 32995...f5f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:57 #3 Del Skrevet tirsdag kl 17:57 Om du har snakket med barna, og snakket med foreldrene så meld i fra til styret. Anonymkode: 2fda9...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:57 #4 Del Skrevet tirsdag kl 17:57 Hvorfor har du bosatt deg der det er barn som leker??? Anonymkode: 0609d...e19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:01 #5 Del Skrevet tirsdag kl 18:01 Du får klage. "Her" forsvant barnas lekeplass. Og det ble satt opp en voksenarena til konserter istedet. Anonymkode: 09bbb...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:25 #6 Del Skrevet tirsdag kl 18:25 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor har du bosatt deg der det er barn som leker??? Anonymkode: 0609d...e19 Har bodd her hele livet. 40 +. Hvorfor må jeg flytte fordi barn i dag ikke har fått oppdragelse hjemmefra? Høres sikkert grinete ut. Men litt er ok. 3 timer ikke. Anonymkode: 7c4df...17c 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:50 #7 Del Skrevet tirsdag kl 18:50 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har bodd her hele livet. 40 +. Hvorfor må jeg flytte fordi barn i dag ikke har fått oppdragelse hjemmefra? Høres sikkert grinete ut. Men litt er ok. 3 timer ikke. Anonymkode: 7c4df...17c At barn er barn handler ikke bare om oppdragelse. Ikke spør om de kan flytte seg, men vær hun sure kjerringer som sier at de må flytte seg - hvis det er så plagsomt. Barn tåler det Anonymkode: 24ce9...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:05 #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:05 Jeg blir så GLAD av barn som leker ute, tenk å irritere seg over noe sånt. Anonymkode: a182d...a82 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:17 #9 Del Skrevet tirsdag kl 19:17 Husker jeg bodde hos min tante og onkel da jeg var 17 til 19. Og må si jeg syns der ofte var bedre å høre på unga drive å leke og sparke balkong, en høy musikk Må da være bedre de er aktive en å sitte inne foran en pc Anonymkode: dd9f6...58a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:20 #10 Del Skrevet tirsdag kl 23:20 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg blir så GLAD av barn som leker ute, tenk å irritere seg over noe sånt. Anonymkode: a182d...a82 Det er enormt stor forskjell på vanlig normal barnelek fra småbarn, og gjennomtrengende VRÆLING og ILLSKRIKING fra store barn og ungdommer som vræler bare for å vræle. Sånn var det der jeg bodde før. Det var et tettbebygd strøk og det eneste som hjalp mot ulyden var å lukke alle vinduer og spille høy musikk. Hvis det virkelig hadde skjedd noe alvorlig der, så hadde ingen lagt merke til det. Da må de jaggu tåle å bli irettesatt og lære at man tar et visst hensyn til naboer rundt. Heldigvis så skulle jeg uansett flytte til en annen kant av landet og her er det fred og ro og vanlig lek. Det er som natt og dag ☺️ Anonymkode: 892d6...f1f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:12 #11 Del Skrevet i går, 00:12 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg blir så GLAD av barn som leker ute, tenk å irritere seg over noe sånt. Anonymkode: a182d...a82 Så bra. Da kan vi jo sende ball, hyl og vrææl til ditt vindu. Jeg tåler mye fra barn. Nettopp fordi de er barn. Men 3 timer hver bidige dag er slitsomt. Og jeg spurte her om råd så jeg IKKE fremstår som ei sur skurefille. Anonymkode: 7c4df...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:05 #12 Del Skrevet i går, 08:05 Hvis man ikke tåler lyd så må man bosette seg i landlige strøk der man slipper slikt. Ellers så synes jeg det er rart at borettslaget skal bestemme hvor barna skal oppholde seg, om de vil leke utenfor eller gå på fotballbanen er opp til barna. Så lenge det er stille mellom 23 og 07 så tenker jeg at man skal få leve som man vil. Vi har lekeplass utenfor her og har en som deg som prøver å styre når barna skal leke, altså det funker ikke, kommer ingen vei med det. Er jo rart det der at man blir jo aldri fornøyd, er så mye klaging over barn og unge som ikke går ut og bare sitter med skjerm. Men med en gang de er ute så blir det mas og klaging på lyd, rare mennesker som prøver å konfiskere leker for å jage de vekk. Ikke lett å være ung i dag, de kan jo ikke gjøre noe som helst uten sutring og klaging fra folk rundt. Anonymkode: 1f516...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:34 #13 Del Skrevet i går, 12:34 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bor i borettslag og her er det regler for 'Ballspill'. Det er satt av eget sted til slikt,utenfor borettslaget. Unger er unger, men de fleste vet at det ikke er lov. Alikevel holder unger på rett uten for vinduene mine. Nå er det 3 timer med sprettt sprett, hyl, skrik, musikk. Jeg er sliten i hodet og lukke vinduer er ikke nok. Spurt flere ganger om at de flytter seg til fotballbanen Hvordan gå frem uten å høres ut som ei kjeftesmelle? Foreldrene bryr seg ikke, da ungene ikke holder til ved deres stue. 😵🫨🫨😵🫨🫨😵 Anonymkode: 7c4df...17c Rop høyt : kan dere være stille? Nå har jeg vondt i hodet!" Anonymkode: b8877...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #14 Del Skrevet i går, 12:44 Jeg lurer på når vi gikk fra «barn skal bare sees, men ikke høres» - til «barn skal hverken sees eller høres.» Anonymkode: c5d07...0fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:51 #15 Del Skrevet i går, 12:51 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Bor i borettslag og her er det regler for 'Ballspill'. Det er satt av eget sted til slikt,utenfor borettslaget. Unger er unger, men de fleste vet at det ikke er lov. Alikevel holder unger på rett uten for vinduene mine. Nå er det 3 timer med sprettt sprett, hyl, skrik, musikk. Jeg er sliten i hodet og lukke vinduer er ikke nok. Spurt flere ganger om at de flytter seg til fotballbanen Hvordan gå frem uten å høres ut som ei kjeftesmelle? Foreldrene bryr seg ikke, da ungene ikke holder til ved deres stue. 😵🫨🫨😵🫨🫨😵 Anonymkode: 7c4df...17c Jeg husker som barn så var det en sint mann som tok ballen om man sparket det inn i hans hage. Ikke bli som han. Barn lager ikke så mye lyd sammenlignet med annen støy som gressklipper og nabofest. Problemet her er at boligen din mangler lydisolasjon. Anonymkode: 3137c...8c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #16 Del Skrevet i går, 15:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg husker som barn så var det en sint mann som tok ballen om man sparket det inn i hans hage. Ikke bli som han. Barn lager ikke så mye lyd sammenlignet med annen støy som gressklipper og nabofest. Problemet her er at boligen din mangler lydisolasjon. Anonymkode: 3137c...8c1 Er jo nettopp derfor jeg spør. Hvordan løse dette UTEN at ungene (eller jeg) mener jeg er en dritt. Anonymkode: 7c4df...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå