AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Skrevet 1. april Sier Mimir på sin facebookside. Dette er jo glimrende, håper det havner på 1G fribeløp😄. Anonymkode: d25fe...837
AnonymBruker Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Lov å håpe at det ikke er aprilspøk men jeg tror ikke Mimmir tuller med sånt. Fribeløpet bør absolutt opp såpass at man kan jobbe 20% fast. Slik det er nå går jeg over hvis jeg jobber mere enn 4 timer i uka. Greit nok men det er veldig skjørt å ikke kunne jobbe en time ekstra en gang i blandt uten å ryke rett over. Anonymkode: d70ee...e29
AnonymBruker Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lov å håpe at det ikke er aprilspøk men jeg tror ikke Mimmir tuller med sånt. Fribeløpet bør absolutt opp såpass at man kan jobbe 20% fast. Slik det er nå går jeg over hvis jeg jobber mere enn 4 timer i uka. Greit nok men det er veldig skjørt å ikke kunne jobbe en time ekstra en gang i blandt uten å ryke rett over. Anonymkode: d70ee...e29 Om du bare ryker på en time eller 10, har jo ingenting å si. En blir jo bare trukket i trygd i beløpet som overstiger 0.4G. Det jeg er ute etter, er å få dette beløpet opp 80000. Anonymkode: d25fe...837
Supernaut Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Lov å håpe at det ikke er aprilspøk men jeg tror ikke Mimmir tuller med sånt. Fribeløpet bør absolutt opp såpass at man kan jobbe 20% fast. Slik det er nå går jeg over hvis jeg jobber mere enn 4 timer i uka. Greit nok men det er veldig skjørt å ikke kunne jobbe en time ekstra en gang i blandt uten å ryke rett over. Anonymkode: d70ee...e29 Hvis man kan jobbe 20% fast skal man vel 80% ufør. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Lov å håpe at det ikke er aprilspøk men jeg tror ikke Mimmir tuller med sånt. Fribeløpet bør absolutt opp såpass at man kan jobbe 20% fast. Slik det er nå går jeg over hvis jeg jobber mere enn 4 timer i uka. Greit nok men det er veldig skjørt å ikke kunne jobbe en time ekstra en gang i blandt uten å ryke rett over. Anonymkode: d70ee...e29 Du får jo bare trekk for timene over, og uansett går du i pluss i forhold til om du ikke jobber. Jeg tenker det er langt viktigere saker enn å øke fribeløpet: - øke minstesatsene. De aller sykeste har uansett ingen mulighet til å jobbe. Det er viktigst å beskytte dem. Dette er bra for alle. - Jeg tenker det bør være trekk fra første krone tjent, men satsen burde være progressiv - jo mer man har tjent, jo høyere trekk. Tjener man veldig lite, er trekket veldig lite. Evt beholde fribeløpet som nå, i alle fall ikke øke det, men heller ha progressivt trekk slik jeg beskrev, slik at trekket hvis man kommer rett over 0,4G blir lavere enn i dag. Mens hvis man er så frisk at man kan jobbe for la oss si 1,5-2G, bør trekket i uføretrygda være høyt. - Enklere løsninger rent praktisk mtp trekk i trygd så og skatt slik at man ikke risikerer tilbakebetalinger, eller at man får veldig lave utbetalinger pga feil trekk, eller at det blir kluss med skatten. Selv om man får det tilbake, hjelper jo ikke det hvis man trenger penger til regningene NÅ Jeg tror vi alle bare må innse at i fremtiden har vi ikke råd til å betale trygd til folk som jobber og som faktisk har ganske høy inntekt. Både trygder og pensjoner vil bli dårligere framover. Vi har ikke noe annet valg. Det vil ramme oss alle. Pensjonene er allerede rammet, men det merkes så godt ennå ikke siden de (vi) som får store pensjonskutt ikke har gått av med pensjon ennå. De som er uføre og som jobber må også begynne å se på uføretrygda som lønna si. Så når de jobber, og får trekk i trygda slik at de sitter igjen med «bare 40kr i timen», så stemmer ikke det regnestykket. For hvis de får la oss si 30k i måneden i trygd, delt på 20 arbeidsdager å 8 timer, så er det 187kr i timen. Og de 40kr kommer på toppen av det. Anonymkode: 95717...24e 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april Supernaut skrev (1 time siden): Hvis man kan jobbe 20% fast skal man vel 80% ufør. Synes det du siterer var litt dumt formulert. For og si det på en annen måte, man bør kunne jobbe 20% « fast» i gode perioder. Er det 80% en egen uføregrad? Det visste jeg ikke. Jeg er 100% ufør, og de siste 12 årene har jeg kunnet jobbe 0- 40 % avhengig av hva året bringer. Anonymkode: 0e2c4...e7a
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Synes det du siterer var litt dumt formulert. For og si det på en annen måte, man bør kunne jobbe 20% « fast» i gode perioder. Er det 80% en egen uføregrad? Det visste jeg ikke. Jeg er 100% ufør, og de siste 12 årene har jeg kunnet jobbe 0- 40 % avhengig av hva året bringer. Anonymkode: 0e2c4...e7a Det er ulike uføregrader, gradert i 5%-intervall fra 50-100% Anonymkode: d25fe...837
AnonymBruker Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Spennende. Selv er ufør som klart og jobbe opp mot 50% de siste årene, men så sa det stopp, så her ligger jeg på sofaen og beveger meg rundt på krykker. Kan man håpe på at det setter tidspunktet tilbake i tid, så jeg får etterbetalt og kan gå til kiropraktor og ta en tur til varmen for og « løsne opp» og så begynne og jobbe igjen? Tviler på det, men en av grunnene til at jeg er veldig for dette , er at det koster og holde seg i jobb for mange kronikere ( spør Jens, han mener han er for privilegert til og være forbilde for kronikere i jobb fordi han alltid har hatt penger til behandlinger og utenlandsopphold ) det ble startet en tråd her på kg , hvor det ble spekulert i om fribeløpet ville øke igjen med Jens tilbake i Norge. Støres valgløfte var jo og « se på det «, og det gjorde han i 3 år før han fastslo at nei, det blir ikke noe av. hva skjedde her? Ble veldig overrasket . Lurer på hva de lander på. Anonymkode: 0e2c4...e7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå