Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
debatant skrev (1 minutt siden):

Hva har jeg ikke forstått om den vitenskapelige metode?

Det er lettere å ta det den andre veien. Av alle poster i alle tråder, er det ingen plasser jeg har sett du faktisk kan vise at du forstår vitenskap. Så du kan prøve å forklare med egne ord hvordan du forstår begrepet. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Midgard skrev (5 minutter siden):

Det er lettere å ta det den andre veien. Av alle poster i alle tråder, er det ingen plasser jeg har sett du faktisk kan vise at du forstår vitenskap. Så du kan prøve å forklare med egne ord hvordan du forstår begrepet. 

Vitenskap skal observeres for å kalles vitenskap. Ingen har observert evolusjonisme, det gjør evolusjonisme uvitenskapelig.

Endret av debatant
Skrevet
debatant skrev (17 minutter siden):

Vitenskap skal observeres for å kalles vitenskap. Ingen har observert evolusjonisme, det gjør evolusjonisme uvitenskapelig.

Evolusjonisme ?? WTF...

Tenker du på evolusjon?

I såfall, er du så lite kjent at du ikke får begrepene rett ? 

Evolusjon observeres daglig. 

• Liker 3
Skrevet
Midgard skrev (6 minutter siden):

Evolusjonisme ?? WTF...

Tenker du på evolusjon?

I såfall, er du så lite kjent at du ikke får begrepene rett ? 

Evolusjon observeres daglig. 

Darwinsk evolusjonisme er aldri observert.

Hva observeres daglig?

Skrevet
debatant skrev (2 minutter siden):

Darwinsk evolusjonisme er aldri observert.

Veit ikke hva du skal frem til (annen en uredelig sprøyt). Som jeg sa tidligere har jeg ikke sett du kan vise til at du vet noe om vitenskap. Dette BEVISER du her. Hadde du forstått det hadde du vist at det du insinuerer er ikke det vitenskapen jobber med. 

debatant skrev (2 minutter siden):

Hva observeres daglig?

Ja, når du finner ut hva evolusjon er (innen vitenskapen) finner du også ut hvorfor. 

• Liker 2
Skrevet
Midgard skrev (5 minutter siden):

Veit ikke hva du skal frem til (annen en uredelig sprøyt). Som jeg sa tidligere har jeg ikke sett du kan vise til at du vet noe om vitenskap. Dette BEVISER du her. Hadde du forstått det hadde du vist at det du insinuerer er ikke det vitenskapen jobber med. 

Ja, når du finner ut hva evolusjon er (innen vitenskapen) finner du også ut hvorfor. 

Darwin mente at alt liv var beslektet basert på variasjon av finkenebb på Galapagos. Sant nok, skrev et kapittel om dueavl også. Hvarken dueavl eller finkenebb beviser att alt liv er i slekt.

Er det det du mener?

AnonymBruker
Skrevet
debatant skrev (29 minutter siden):

Darwin mente at alt liv var beslektet basert på variasjon av finkenebb på Galapagos. Sant nok, skrev et kapittel om dueavl også. Hvarken dueavl eller finkenebb beviser att alt liv er i slekt.

Er det det du mener?

Ja det har du beviset på at vitenskap er tull og fanteri som folk har filosofert opp for å slippe å tro at de skal slippe å brenne i helvette for all evighet. For å tro på vitenskap så skal de brenne enda litt lengre. 

Anonymkode: 3a37a...0ee

Skrevet
debatant skrev (32 minutter siden):

Er det det du mener?

Du har et kunnskapshull på 160-170 år. Kanskje på tide å oppdatere seg. Evolusjon er ikke bare Darwin. 

DESSUTEN. Det er bare nødvendig med ETT eksempel for å bevise evolusjon.  

Du må gjerne velge finkene, det er greit.

Jeg velger DNA bevisene for slektskapet mellom mennesket og sjimpansen.
Det BEVISER slektskap mellom arter, og med det også evolusjon.  

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
debatant skrev (59 minutter siden):

Er det det du mener?

Men det som er rat er at du tydeligvis må lese litt om evolusjonen innimellom. kanskje du også er redd for helvettes klør og må trøste deg med vitenskapen innimellom? 

Skrevet
Midgard skrev (22 minutter siden):

Du har et kunnskapshull på 160-170 år. Kanskje på tide å oppdatere seg. Evolusjon er ikke bare Darwin. 

DESSUTEN. Det er bare nødvendig med ETT eksempel for å bevise evolusjon.  

Du må gjerne velge finkene, det er greit.

Jeg velger DNA bevisene for slektskapet mellom mennesket og sjimpansen.
Det BEVISER slektskap mellom arter, og med det også evolusjon.  

Hvilket eksempel på darwinsk evolusjon er observert siste 170 år?Vi har snakket om dna tidligere, men det viser seg at sjimpanser og menneskers dna er langt mer forskjellige enn evolusjonisme gjettningene på 70 tallet. Evolusjonismens antakelser var som vanlig helt feil. 

Skrevet
debatant skrev (3 minutter siden):

Hvilket eksempel på darwinsk evolusjon er observert siste 170 år?Vi har snakket om dna tidligere, men det viser seg at sjimpanser og menneskers dna er langt mer forskjellige enn evolusjonisme gjettningene på 70 tallet. Evolusjonismens antakelser var som vanlig helt feil. 

Vi trenger ikke gjette, vi kjenner til DNA sekvensen og kan sammenligne. 
Jeg har sammenlignet det og det har 1000vis av andre (har du).
Konklusjon er uomtvistelig bevis for slektskap.  

Vitenskapelige publikasjoner siden Darwin, ca 870.000 stk
(Hvor mange har du lest.. Ingen ?)

Screenshot 2025-08-24 at 20.48.57.png

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men det som er rat er at du tydeligvis må lese litt om evolusjonen innimellom. kanskje du også er redd for helvettes klør og må trøste deg med vitenskapen innimellom? 

Det er sånn at jeg må forklare evolusjonister hva de egentlig tror på. Andre her mener det finnes bevis for evolusjonismen, uten å vite om noen . For det finnes ingen.

Skrevet
Midgard skrev (2 minutter siden):

På 70 tallet sa de att 97 prosent av dnaet var likt med sjimpanser var likt mens en bare hadde analysert fragmenter av det.  Sånt er useriøst.

Skrevet
Midgard skrev (6 minutter siden):

Så lenge du ikke kan vise til observert evolusjonisme er evolusjonisme vitenskapelig.

Skrevet

På 70 tallet sa de att 97 prosent av dnaet var likt med sjimpanser var likt mens en bare hadde analysert fragmenter av det.  Sånt er useriøst.

Nei, det var faktisk jævla bra forskning.
Bare synd du ikke forstår det, selv etter at jeg har forklart deg det.

Er ikke det rart.. Du lærte ingenting. 

• Liker 1
Skrevet
debatant skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke kan vise til observert evolusjonisme er evolusjonisme vitenskapelig.

Evolusjonisme er bare et ord i ditt hode. 

• Liker 2
Skrevet
Midgard skrev (Akkurat nå):

Nei, det var faktisk jævla bra forskning.
Bare synd du ikke forstår det, selv etter at jeg har forklart deg det.

Er ikke det rart.. Du lærte ingenting. 

Sludder er ikke "jævla" bra forskning. De tok iallefall feil. Kanskje 80 prosent av dnaet er likt sjimpansers.

Skrevet
Midgard skrev (1 minutt siden):

Evolusjonisme er bare et ord i ditt hode. 

Evolusjonisme ble populærisert av teologen Darwin.

Skrevet

Sludder er ikke "jævla" bra forskning. De tok iallefall feil. Kanskje 80 prosent av dnaet er likt sjimpansers.

Tøv.. Du leser kreasjonistisk propaganda

• Liker 2
Skrevet
Midgard skrev (Akkurat nå):

Tøv.. Du leser kreasjonistisk propaganda

Jeg ble akkurat anklaget for å lese Darwin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...