Gå til innhold

Ingen menn som er tradisjonelle lengre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste menn foretrekker kvinner som tenker selv.

"… da slipper jeg å tenke så mye… " 

Det finnes ikke mange turnoff som er større

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Anonym4561 skrev (På 1.4.2025 den 23.50):

Jeg vil bare ha en mann som tar mer ansvar. Jeg føler bare at de guttene på min alder er mer slappe og vil at jenta skal ta all styringen og bestemme alt. Det gidder jeg ikke. Kanskje tradisjonell var feil bruk av ord? Jeg vil ha en mann som får meg til å være feminin. Fordi de på min alder får oss jenter til å bli maskuline. 

Gutter på din alder er fremdeles gutter, og det er ikke engang noe rart når de er 20 år. Du er ikke særlig voksen du heller. 

Anonymkode: 80966...0e8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.27):

Tradisjonelle menn hjelper ikke til med husarbeidet. Det finnes massevis av tradisjonelle menn, men de forventer at du gjør alt husarbeidet. 

Anonymkode: 7c094...5e3

Det er bs, min far var tradisjonell og min mann er. Begge var i perioder hjemmeværende fedre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tradisjonell er veldig feil ord ja.

Det innebærer at du må tenke konstant fordi alt han gjør er p klippe plenen og klø seg i ræva. 

Anonymkode: 32110...acb

Dette er feil og det tror jeg du vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg sksl gi et råd om dating, vil det være å være obs på de som vi imponere deg i stedet for å bli kjent med deg. De som snakker opp seg selv og gir deg dyre ting, selv om de ikke kjenner deg. Ville du anbefalt faren din å kjøpe en designerveske til en fremmed eller sende 100 roser? Det er null personlighet og 100% love bombing. De gjør det samme for alle de møter. Alle har fått de samme komplimentene, hørt de samme historiene, vært de samme stedene og fått de samme gavene. Let etter en mann som er interessert i å bli kjent med deg, ikke jakte på deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis er de i kraftig mindretall, siden de færreste norske kvinner ønsker å være «tradisjonelle» koner. Du finner nok en, men må kanskje prioritere disse egenskapene foran mye annet da?

Jeg tenker at det er viktig at mannen kan ta tak og er handlekraftig. Ikke en som lar meg bestemme alt. For jeg har også de egenskapene. Så finner vi frem til en arbeidsfordeling det begge får gjort mest mulig av det vi liker og får en rettferdig fordeling på det vi synes er vanskelig/kjedelig. Dette er feminisme i forhold, at man deler på goder og byrder og ikke antar at kvinnen elsker å tørke støv og mannen naturlig vet hvordan han spikrer ei hytte. Liker du ts at folk antar ting om deg bare på grunnlag av kjønnet ditt?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 20.31):

Dagens menn mangler testosteron pga all dritt maten de får i seg. De blir mer og mer lik kvinner dessverre. Har du lagt merke til at menn ikke lenger har særlig mandige stemmer? De er i sin feminine energi og blir deretter mer og mer kvinnelig. 

Anonymkode: e35d4...8e5

Det går begge veier. Kvinner blir mindre og mindre feminine også. 
dagens kvinner har for mye testi……De blir mer og mer lik menn dessverre. 
Kvinner med dype stemmer…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om jeg skal ta deg seriøst. Men tipset mitt er å finne deg en høyere offiser/befal fra Forsvaret 🙂. De har gjerne gått "takt og tone kurs" på Krigsskolen, har ikke beslutningsvegring og er gjerne handy. Jeg har en sånn 😄.

Anonymkode: 16db6...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du heller ønsker en mann som tar litt initiativ? Enig i at det alltid er kjedelig å bli spurt hvor man skal gå ut og spise -har han ingen tanker selv? Bare det å foreslå tid/sted er bra, men ikke alltid bestemme. Evt foreslå et par steder av og til. 
Jeg foreslår ofte spesifikke steder dersom jeg tar initiativ til noe, og hadde ikke likt dersom mannen alltid bestemte.

Anonymkode: 11346...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den ekstra halvtimen

Anonymkode: 619a8...3d0

Som mannen bruker på do, minst to ganger om dagen (ok da, han sitter 45-50 min, ikke sammenlagt, men ofte to ganger om dagen). Hvorfor maser aldri barna på far når han er på do, men så fort jeg er på badet så er det mamma, mamma, mamma og skal bare.. 

Anonymkode: 02c14...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 16.02):

Er vel bare uføre rednecks, pappabilrånere og hjemmeboende mammadalter som er på hennes alder der?

Og så må hun like bilsex, og å kline med snuskjeft     😜

Anonymkode: 181ac...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva som er verdt å ha råderetten ser vi nok forskjellig på. Dessuten går det helt fint å mene og ønske noe om det man ikke har vetorett på. 

Anonymkode: 619a8...3d0

Personlig hadde jeg ikke orket å leve i et forhold hvor den ene parten har vetorett. Men each to their own. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.39):

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. Men jeg har merket at de guttene som jeg prater med,  vil enten ha et forhold der jenta skal bestemme alt, eller at de vil ha et mamma/sønn forhold. Hvorfor er det ingen menn som er tradisjonelle lengre? Jeg føler meg veldig maskulin om en mann spør meg om hvor vi skal dra på date. Jeg liker heller når dere menn fikser det. Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt. Men jeg tror det har noe med alderen, siden jeg er 20. 

Anonymkode: 2aa40...71c

Selvfølgelig vil du ha i både pose, sekk, bag, veske, handlenett og koffert. Du er jo en vestlig kvinne i det 21. århundre…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
KallePils skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig vil du ha i både pose, sekk, bag, veske, handlenett og koffert. Du er jo en vestlig kvinne i det 21. århundre…?

Og du er en fordomsfull, vestlig mann som har hørt for mye på Andrew Tate og red pill. Greia er at mange såkalte "tradisjonelle menn" ønsker seg en tradisjonell kvinne, som i deres forstand er jomfru, jobber fullt og deler regninger 50/50, tar unna alt husarbeid og jobb med barn. De har ikke fått med seg at klassiske tradisjonelle menn var eneforsørgere i familien. 

Anonymkode: 6b9c6...2e2

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du er en fordomsfull, vestlig mann som har hørt for mye på Andrew Tate og red pill. Greia er at mange såkalte "tradisjonelle menn" ønsker seg en tradisjonell kvinne, som i deres forstand er jomfru, jobber fullt og deler regninger 50/50, tar unna alt husarbeid og jobb med barn. De har ikke fått med seg at klassiske tradisjonelle menn var eneforsørgere i familien. 

Anonymkode: 6b9c6...2e2

Ja, selvfølgelig vil de vel det? Hva trodde du?

At det bare var han som skulle være tradisjonell? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vil ikke tenke selv? Selv ikke «tradisjonelle menn» vil ha en uengasjert nikkedukke som partner. Som andre sier - denne type menn vil la hus og barn være dine oppgaver, og det er de mest krevende. Kom tilbake om 23 år når du har gått fra mannen din fordi du har null følelser igjen for han og er drittlei av å være hushjelp.

Anonymkode: fa59c...0e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å få i pose og sekk funker sjelden. Du vil ha en tradisjonell mann som "tar styringen", men hjelper til med husarbeidet? Det er like dumt som de mennene som vil ha kvinner som gjør alt husarbeidet OG tjener halvparten av pengene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (25 minutter siden):

Ja, selvfølgelig vil de vel det? Hva trodde du?

At det bare var han som skulle være tradisjonell? 😂

Poenget til personen du siterte var at hvis man absolutt skal være tradisjonell, så må man være det på alle områder, ikke bare de områdene som passer en selv. Tradisjonelle menn som vil være "familiens overhode", kan ikke samtidig forvente å få ei kone som tjener halvparten av pengene. Hun skal jo ha noe igjen for å ta seg av alt hjemme = hun vil bli helt eller delvis forsørget.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (14 minutter siden):

Poenget til personen du siterte var at hvis man absolutt skal være tradisjonell, så må man være det på alle områder, ikke bare de områdene som passer en selv. Tradisjonelle menn som vil være "familiens overhode", kan ikke samtidig forvente å få ei kone som tjener halvparten av pengene. Hun skal jo ha noe igjen for å ta seg av alt hjemme = hun vil bli helt eller delvis forsørget.

Helt greit poeng i seg selv, men hvordan lever man på bare en enkelt inntekt i Norge i 2025?

Er hun villig til det? Kanskje, men neppe?

Så da skal hun jobbe, og ikke være hjemme med barna, og ikke ta hånd om hus og hjem… men han skal være tradisjonell?

Om både fjern og nær har høvlet over henne før han kom inn i bildet har vel ikke han noe med heller, formoder jeg?

Men han skal altså være tradisjonell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.33):

Da fikser mannen en vaskehjelp og kvinnen kan småvaske når hun ønsker. Mannen tar alt av bil, måking, gressklipping, all oppussing og organisering innen dette og blir med på maskuline sporter med barna slik som fotball og hockey. Han betaler også på restaurant og tar de største regningene siden han har en bedre lønn. Kjører også en bil som er maskulin, altså ingen Nissan leaf f eks. Jeg klarer ikke tenne på en feminin mann. 

Anonymkode: 7016c...d78

#ironi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...