Gå til innhold

Ingen menn som er tradisjonelle lengre?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Snok1 skrev (21 timer siden):

Flytt til Braskereidfoss.

Er vel bare uføre rednecks, pappabilrånere og hjemmeboende mammadalter som er på hennes alder der? 

Til ts: Du finner nok ikke helt det du leter etter på nett egentlig. (Og hvertfall ikke på kg) 

Anonymkode: be8c8...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. Men jeg har merket at de guttene som jeg prater med,  vil enten ha et forhold der jenta skal bestemme alt, eller at de vil ha et mamma/sønn forhold. Hvorfor er det ingen menn som er tradisjonelle lengre? Jeg føler meg veldig maskulin om en mann spør meg om hvor vi skal dra på date. Jeg liker heller når dere menn fikser det. Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt. Men jeg tror det har noe med alderen, siden jeg er 20. 

Anonymkode: 2aa40...71c

Du er nok minst 40 år for seint ute! De er en truende art 😉 feminisert over mange 10 år, du er mannen nå 😯

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym4561 skrev (På 2.4.2025 den 1.50):

Jeg vil bare ha en mann som tar mer ansvar. Jeg føler bare at de guttene på min alder er mer slappe og vil at jenta skal ta all styringen og bestemme alt. Det gidder jeg ikke. Kanskje tradisjonell var feil bruk av ord? Jeg vil ha en mann som får meg til å være feminin. Fordi de på min alder får oss jenter til å bli maskuline. 

Tradisjonell er veldig feil ord ja.

Det innebærer at du må tenke konstant fordi alt han gjør er p klippe plenen og klø seg i ræva. 

Anonymkode: 32110...acb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Menn vil ofte ha en likeverdig partner når det gjelder økonomi- og selv om hun tjener minst vil de likevel ofte dele 50/50. Men når det kommer til alt som har med barna å gjøre, planlegging, husarbeid etc. da lemper menn ofte ansvaret på kvinnene, og da er det plutselig ikke så viktig å være likeverdig😁

Anonymkode: 40349...7ec

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fan av å dele mellom feminine og maskuline egenskaper, fordi det ofte betyr at maskuline egenskaper hos kvinner er negativt og feminine egenskaper hos menn er negativt. Sannheten er at vi alle har sammensatte. Og drt er en bra ting. Når TS ønsker at menn skal organisere en date - fordi det gjør dem mer maskuline er det noe hun bør kunne ønske eller forvente av en partner, men det er en åpenbar feminin egenskap. Hun ønsker en mer femenin partner.   Å organisere en timeplan med tid og sted er noe kvinner generelt sett er mye bedre på enn menn. Det betyr ikke at alle kvinner er gode på det eller at menn ikke håndterer det, men det er en grunn til at det stort sett er kvinner som er sekretærer, styrer familiens timeplan og at det er menn som surrer rundt lille julaften etter den ene julegaven de skal kjøpe. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 20.31):

Jeg vet ikke om menn noensinne har bestemt alt sånn at kone slipper å tenke altså 😅

Ta de "tradisjonelle" forholdene da.. ja, mannen drar inn pengene, styrer økonomien og selvangivelsen, bestemmer hvilken bil man skal ha osv.

Men jeg tror selv verdens mest tradisjonelle husmor må stå for alt når det kommer til logistikken med unger, planlegging av ferie, innkjøp av klær, hva man skal spise til middag, bake boller til arrangementet, invitere naboene på grillfest, ta med ungen til tannlegen, skrive handleliste, handle, ha koll på når svigermor har bursdag og kjøpe gave til denne, passe på hvem som skal bli kjørt hvor og når. 

Det såkalt "tredje skiftet" det snakkes en del om, hvor kvinner etter en full dag i jobb må stå for driften av Familien AS - ikke husarbeidsmessig, men også all tenkingen og planleggigen - den blir jo din fulltidsjobb som hjemmeværende. Det er ikke som om du kan være helt hjernedød og bare tørke støv. Skal du være en tradisjonell hustru, så har du skrevet alle julekortene og handlet alle julegavene i oktober. Sånn at HAN slipper å tenke så mye etter en lang dag på jobb.

Anonymkode: c72f9...571

Du er klar over at menn bruker mer tid på jobb+husarbeid samlet enn det kvinner gjør? Kvinner har ca en halv time mer hver dag til å se på desperate housewives. 

Anonymkode: 30a3f...28f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Anonym4561 skrev (På 2.4.2025 den 1.50):

Jeg vil bare ha en mann som tar mer ansvar. Jeg føler bare at de guttene på min alder er mer slappe og vil at jenta skal ta all styringen og bestemme alt. Det gidder jeg ikke. Kanskje tradisjonell var feil bruk av ord? Jeg vil ha en mann som får meg til å være feminin. Fordi de på min alder får oss jenter til å bli maskuline. 

Du er feminin, fordi du har eggstokker. Alt annet er kultur.

Anonymkode: 53fb3...94f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er klar over at menn bruker mer tid på jobb+husarbeid samlet enn det kvinner gjør? Kvinner har ca en halv time mer hver dag til å se på desperate housewives. 

Mange menn i dag gjør like mye som kvinner. Dette er de vanlige mennene som bytter bleier og lager mat på lik linje som sin partner.Problemet er menn som mener helt seriøst at det å bytte dekk 2 ganger i året og male huset hvert 10. år er like mye arbeid som å holde et hjem og ta vare på barn  24/7 er. Det er de som "er barnevakt" for egne barn. Dette er ikke de fleste menn, men gjerne menn som enten ikke er i et forhold eller har erstattet moren sin med en ny mor i en partner. Det er også disse mennene som "ikke så det komme" når kona forlater dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 40. Har en slik mann. Han tar ikke sørlig av husarbeid eller det 3. skiftet. Men han tar de andre drittjobbene, sørger for inntektene og tar de vanskelige avgjørelsene. Dette er ikke noe han belemrer meg med. Han tar seg også av alt som har med bilene å gjøre 

Anonymkode: 619a8...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og generelt de maskuline oppgavene. Vi har begge stort utbytte av dette da det refusere en del stress for begge parter. Vi hat god kontroll og overskudd til hver våre oppgaver. Nå er det ikke lagt opp på denne måten for folk flest, så det krever at man står mer på egne ben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kvinner trenger uansett mer søvn enn menn, så det går ikke i kvinnens favør. Glad jeg slipper det rotteracet mange lever i. Spesielt er jeg glad for våre barns skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.39):

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. 

Anonymkode: 2aa40...71c

Hvis du vil "slippe å tenke" så gjør du en jævlig dårlig deal ved å velge en konservativ mann. Da må du sannsynligvis tenke ut hva barna skal ha på seg i morgen, hva slags matpakke de skal ha, følge opp med lekser og foreldremøter, vite hvilke klær som skal vaskes, hva dere skal ha til middag, finne ut hva som må handles, arrangere barnebursdager, stå for alt av planlegging når det kommer til selskap, konfirmasjoner, bryllup, dåp, handle alt av julepresanger til venner og familie osv osv. M.a.o alle de uutholdelige, dritkjedelige plikten som kan ta livslysten fra et menneske.

Så ønsker du å gi fra deg råderetten over de få tingene det faktisk er verdt å mene noe om, som restaurantbesøk, ferieturer og hvilke fornøyelser dere ellers bevilger dere. 

Velbekomme.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 22.50):

Så du vil være en gold digger / ha en sugar daddy som forsørger deg? 

Anonymkode: d7713...eea

Nei. Jeg har både utdannelse og en godt betalt jobb, ca 1 mill i året. Men vi lever etter mannens lommebok, han tjener 5 mill i året. Derfor blir det slik og det er helt greit for meg😊 

Anonymkode: 7016c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kvinner trenger uansett mer søvn enn menn, så det går ikke i kvinnens favør. Glad jeg slipper det rotteracet mange lever i. Spesielt er jeg glad for våre barns skyld. 

Menn tenger mer mat enn kvinner... Whats the point? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Menn tenger mer mat enn kvinner... Whats the point? 

Den ekstra halvtimen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ElectricScum skrev (18 minutter siden):

Hvis du vil "slippe å tenke" så gjør du en jævlig dårlig deal ved å velge en konservativ mann. Da må du sannsynligvis tenke ut hva barna skal ha på seg i morgen, hva slags matpakke de skal ha, følge opp med lekser og foreldremøter, vite hvilke klær som skal vaskes, hva dere skal ha til middag, finne ut hva som må handles, arrangere barnebursdager, stå for alt av planlegging når det kommer til selskap, konfirmasjoner, bryllup, dåp, handle alt av julepresanger til venner og familie osv osv. M.a.o alle de uutholdelige, dritkjedelige plikten som kan ta livslysten fra et menneske.

Så ønsker du å gi fra deg råderetten over de få tingene det faktisk er verdt å mene noe om, som restaurantbesøk, ferieturer og hvilke fornøyelser dere ellers bevilger dere. 

Velbekomme.

Hva som er verdt å ha råderetten ser vi nok forskjellig på. Dessuten går det helt fint å mene og ønske noe om det man ikke har vetorett på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei. Jeg har både utdannelse og en godt betalt jobb, ca 1 mill i året. Men vi lever etter mannens lommebok, han tjener 5 mill i året. Derfor blir det slik og det er helt greit for meg😊 

Anonymkode: 7016c...d78

Hva går din million til? Tror du dette handler om arbeidsfordeling i hjem som har en inntekt på 6 mill? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke dere kvinner her i Norge være likestilte allikevel? Funker det dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (3 minutter siden):

Ville ikke dere kvinner her i Norge være likestilte allikevel? Funker det dårlig?

hvem snakker du til? De fleste kvinnene i tråden vil være likestilte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fountaine skrev (6 minutter siden):

Det fungerer i alle fall dårlig med tanke på befolkningsvekst, incellmenn og det faktum at kvinner sliter med helseproblemer pga. for mye forventning til å prestere på alle områder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...