Gå til innhold

Ingen menn som er tradisjonelle lengre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. Men jeg har merket at de guttene som jeg prater med,  vil enten ha et forhold der jenta skal bestemme alt, eller at de vil ha et mamma/sønn forhold. Hvorfor er det ingen menn som er tradisjonelle lengre? Jeg føler meg veldig maskulin om en mann spør meg om hvor vi skal dra på date. Jeg liker heller når dere menn fikser det. Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt. Men jeg tror det har noe med alderen, siden jeg er 20. 

Anonymkode: 2aa40...71c

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. Men jeg har merket at de guttene som jeg prater med,  vil enten ha et forhold der jenta skal bestemme alt, eller at de vil ha et mamma/sønn forhold. Hvorfor er det ingen menn som er tradisjonelle lengre? Jeg føler meg veldig maskulin om en mann spør meg om hvor vi skal dra på date. Jeg liker heller når dere menn fikser det. Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt. Men jeg tror det har noe med alderen, siden jeg er 20. 

Menn er vokst opp med at det er likestilling på alt i dag. Spesielt dei yngre har aldri hørt noe annet. Så nå er det blitt likestilling😉

Endret av Soft mann
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når jeg sier at mannen skal bestemme så vil han spise indisk mens jeg vil ha crispy duck på Dinner...

Anonymkode: 02c14...5e1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare kall deg selv "submissive". Vi har normalisert altfor lenge at det du ønsker er "naturlig".  Du liker å være submissive FUCK DOLL, heter det. For en mann.  Ingen tenking fra din side. Mannen er sjefen og styrer alt.  Pounder deg sikkert brutalt i senga. Sånne ting, ikke sant. Og han bestemmer sikkert også når du skal spermes og ha barn. Så da har vi Handmaid's Tale på gang. 

Ja, helt forferdelige at menn viser deg respekt og spør om dine ønsker. Som du har kanskje fått med deg, en del menn er ganske pissed nå om dagen over å ha blitt lurt til å støtte feminismen de siste 40+ år, så viser det seg at kvinner i "sin beste alder" vil fortsatt være bare Fuck Dolls og Tik Tok + SnapChat Bitches for Bad Boys - eller for kun en Bad Boy.  Mens den myke og forståelsesfulle mannen som viser respekt, derimot, det er bare Friendzone med en gang. 

Anonymkode: a7826...e45

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt. Men jeg tror det har noe med alderen, siden jeg er 20. 

Flytt til Braskereidfoss.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få deg noen flere år på baken og noen erfaringer med samliv, så setter du nok veldig stor pris på menn som ikke tar all styringen over hva du og dere skal gjøre og prioritere. 

Du trenger ikke mann som tar styringen, det du trenger er modenhret, selvtillit og selvrespekt til å stå sikkert i deg selv, med en likeverdig partner ved din side. 

Dette er ikke kritikk, men en påminnelse om at å være ung er å være ung, og det er greit, men du blir voksen etterhvert. Spar på dette innlegget til da du! 😉

Anonymkode: 80966...0e8

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg vil ha en tradisjonell mann til en viss grad så klart. Jeg liker når menn tar styringen, planlegger og bestemmer. Da slipper jeg å tenke så mye. 

Som nevnt tidligere i tråden også. Tenker det kanskje vil bli litt enklere for deg å navigere samliv og roller når du har noen flere år på baken.

Dette er ikke på noen som helst måte ment som noe «herskete» osv, men innlegget ditt bærer preg av at du er veldig ung og uerfaren.

Anonymkode: 7b33e...f9c

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å joda det finns mange tradisjonelle menn, heldigvis! For vi er flere damer som setter pris på å bli oppvarta og ha en mann som er sjefen. 

Anonymkode: dce56...8e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Å joda det finns mange tradisjonelle menn, heldigvis! For vi er flere damer som setter pris på å bli oppvarta og ha en mann som er sjefen. 

Spørsmål: Mener du sjefen over barnas foreldresamtaler, legebesøk, ferie, handlesliste, ansvarlig for rengjøring av hus og hjem, planlegge og lage middag, huske alle bursdager i utvidet familie, og julekort, eller at han velger restaurant og betaler når man innimellom går ut og spiser? 

Endret av Helene1982
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om menn noensinne har bestemt alt sånn at kone slipper å tenke altså 😅

Ta de "tradisjonelle" forholdene da.. ja, mannen drar inn pengene, styrer økonomien og selvangivelsen, bestemmer hvilken bil man skal ha osv.

Men jeg tror selv verdens mest tradisjonelle husmor må stå for alt når det kommer til logistikken med unger, planlegging av ferie, innkjøp av klær, hva man skal spise til middag, bake boller til arrangementet, invitere naboene på grillfest, ta med ungen til tannlegen, skrive handleliste, handle, ha koll på når svigermor har bursdag og kjøpe gave til denne, passe på hvem som skal bli kjørt hvor og når. 

Det såkalt "tredje skiftet" det snakkes en del om, hvor kvinner etter en full dag i jobb må stå for driften av Familien AS - ikke husarbeidsmessig, men også all tenkingen og planleggigen - den blir jo din fulltidsjobb som hjemmeværende. Det er ikke som om du kan være helt hjernedød og bare tørke støv. Skal du være en tradisjonell hustru, så har du skrevet alle julekortene og handlet alle julegavene i oktober. Sånn at HAN slipper å tenke så mye etter en lang dag på jobb.

Anonymkode: c72f9...571

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens menn mangler testosteron pga all dritt maten de får i seg. De blir mer og mer lik kvinner dessverre. Har du lagt merke til at menn ikke lenger har særlig mandige stemmer? De er i sin feminine energi og blir deretter mer og mer kvinnelig. 

Anonymkode: e35d4...8e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om han er i stand til å ta styringen så kan jeg lene meg tilbake, ikke ellers. Da tar jeg den. Det finner han fort ut av. Den plassen må han faktisk fortjene hos meg. Jeg tolerer ikke en bedreviter som skal trykke meg ned. Det er jeg ferdig med! Emosjonell manipulasjon i forhold til når man påpeker en bekymring er uakseptabelt. Det er ikke greit. Det er noe av det styggeste man kan gjøre mot noen.

Anonymkode: bfd35...a11

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (1 time siden):

Spørsmål: Mener du sjefen over barnas foreldresamtaler, legebesøk, ferie, handlesliste, ansvarlig for rengjøring av hus og hjem, planlegge og lage middag, huske alle bursdager i utvidet familie, og julekort, eller at han velger restaurant og betaler når man innimellom går ut og spiser? 

😂👌🏼

Er så spot on den.

Hadde vært tett opp til drømmemannen det der.

Anonymkode: 7b33e...f9c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil ha en tradisjonell mann som også hjelper til med husarbeidet selvsagt.

Tradisjonelle menn hjelper ikke til med husarbeidet. Det finnes massevis av tradisjonelle menn, men de forventer at du gjør alt husarbeidet. 

Anonymkode: 7c094...5e3

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konservativ og tradisjonell. Det funker helt supert for oss. Det er mange av våre felles venner(menn) og mannens kompiser som er misunnelig på hvordan vi lever livet vårt. De fleste menn har jo blitt mer feminine enn kvinnene de er sammen med. Det er jo helt latterlig å se. 

Anonymkode: 7016c...d78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes absolutt dominante menn, som vil bestemme hvor skapet skal stå og hvordan sexen skal være. 

Det finnes også romantiske menn som kjøper roser og skriver dype dikt for å imponere dama si.

Men få menn som vil eller kan forsørge sine kvinner. Bolig og barn er dyrt.

Anonymkode: 8c654...f4b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tradisjonelle menn hjelper ikke til med husarbeidet. Det finnes massevis av tradisjonelle menn, men de forventer at du gjør alt husarbeidet. 

Anonymkode: 7c094...5e3

Da fikser mannen en vaskehjelp og kvinnen kan småvaske når hun ønsker. Mannen tar alt av bil, måking, gressklipping, all oppussing og organisering innen dette og blir med på maskuline sporter med barna slik som fotball og hockey. Han betaler også på restaurant og tar de største regningene siden han har en bedre lønn. Kjører også en bil som er maskulin, altså ingen Nissan leaf f eks. Jeg klarer ikke tenne på en feminin mann. 

Anonymkode: 7016c...d78

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...