Gå til innhold

Sokker som IKKE tiltrekker seg fotkrem og gjør at den trekker lettere inn i huden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanlige sokker hjelper ikke noe særlig syns jeg, virker som om de trekker til seg mye av kremen. Jeg har tørre og slitne ben, men de sliter med å ta til seg fotkrem. Prøvd mange, og tenker at riktige sokker kanskje er det viktigste. Forslag? 

Anonymkode: 93fc1...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har så tørre og slitne føtter at huden ikke tar til seg krem, bør du begynne å stelle dem skikkelig. Fil regelmessig for å fjerne hard hud, så smører du morgen og før du legger deg.

Anonymkode: 7c1cb...1a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med forrige taler. Du må først behandle føttene. 

Anonymkode: adc5e...7e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de over, du må file bort hard hud først og fremst.

Deretter bruker jeg faktisk brødposer, så tar jeg sokker utenpå. Føles ikke digg altså, men det hjelper veldig

Anonymkode: 00790...e1e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokkene absorberer kremen raskere enn føttene. 

bruk brødposer etter du har smurt inn føttene.

Anonymkode: a3beb...8a5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødposer og så sokk over. Ikke enig med at man trenger å file, et par netter med glycolic asid og vaselin over, putt i brødpose med sokk over, så blir mine silkemyke, trenger ikke file…

Anonymkode: 9c137...f84

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vanlige sokker hjelper ikke noe særlig syns jeg, virker som om de trekker til seg mye av kremen. Jeg har tørre og slitne ben, men de sliter med å ta til seg fotkrem. Prøvd mange, og tenker at riktige sokker kanskje er det viktigste. Forslag? 

Jeg bruker Gehwol sin fotgel, lar den tørke inn litt, så på med sokker. Da går ikke alt bort i sokken. Også jevnlig en god krem (bruker carbaderm fordi den har jeg allerede til hendene).

Anonymkode: 1b399...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sover dere med brødpose på, eller lar det være på en stund? Må da bli fuktig og tett og grusomt på sikt dette? 

Takk for svar uansett!! Skal teste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Brødposer og så sokk over. Ikke enig med at man trenger å file, et par netter med glycolic asid og vaselin over, putt i brødpose med sokk over, så blir mine silkemyke, trenger ikke file…

hva er glycolic asid ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt!

1. Kjøp en fotfil. Fil hælene/føttene etter et fotbad. Da er huden myk, og den harde huden er enklere å fjerne.

2. Smør føttene med O'Keeffe's healthy feet.

3. Ta på blå engangssokker/skoovertrekk som du får kjøpt på apoteket. Koster 90 kr. for 100 stk.

Kan også anbefale baby foot peel. Men da flasser føttene mye! Og jeg anbefaler å følge bruksanvisningen nøye, og ikke bruk om du har sensitiv hud i utgangspunktet. 

Anonymkode: e3291...8b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men sover dere med brødpose på, eller lar det være på en stund? Må da bli fuktig og tett og grusomt på sikt dette? 

Av og til sover jeg med det, men da drar jeg de ofte av i søvne, så nå gjør jeg det heller mens jeg er hjemme en hel kveld og binger et Netflixshow feks 😂

Anonymkode: 00790...e1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sover med de ja, syntes det går helt fint, det er en vanesak.  Kan sikkert bare sitte med de noen timer på kvelden også… det må liksom bli fuktig og tett, hvis ikke er det jo ikke noe vits, da kan du like gjerne bare bruke sokk som trekker til seg all fukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Test ut Baby foot peel. Den er fantastisk. 4 uker etter at jeg hadde tatt det så var jeg for å ta pedikyr. Fikk beskjed om at føttene mine var så myke så hun trengte ikke å file noe der. 

Anonymkode: 8598e...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...