Rotemor Skrevet tirsdag kl 22:17 #21 Del Skrevet tirsdag kl 22:17 Så han har flyttet inn til askepott og synes ikke hun er flink nok? Grattis. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:18 #22 Del Skrevet tirsdag kl 22:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at begge gjør 50% hver, etter arbeidsdagen er over. Som ufør skal arbeidsdagen bestå av hvile, trening, frisk luft, psykisk og/eller fysisk terapi. Det er den uføres jobb å ikke bli verre. Anonymkode: 4a29c...cd0 Ja for visst man er ufør så må man ikke finne på å gjøre noen ekstra innsats, eller gjøre ting som har preg av arbeid i seg. Tror faktisk det kan være mye terapi i å ha faste oppgaver i hjemmet, og tror det kan være godt for forholdet at den som er er i full jobb også kan se noen fordeler med at den andre er hjemme på fulltid. Tror det fort kan bli krangling visst den som er 100% hjemmeværende skal kreve at den som er i full jobb skal ta 50% av husarbeidet, med mindre du sitter i rullestol. Anonymkode: 1b5d2...0a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:25 #23 Del Skrevet tirsdag kl 22:25 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå har vi bare din versjon av saken, det kan jo være noe som har bygget seg opp over tid og nå begynner frustrasjonen å vise seg. Kanskje han synes du har vært litt slakk på hjemmfronten, og han synes det er kjedelig å komme hjem etter en arbeidsdag å bli møtt av rot. Som du sier selv, det hadde bare tatt han fem minutter å rydde opp, men det betyr også at det bare hadde tatt deg 5 minutter å rydde opp. Anonymkode: 1b5d2...0a8 Haha, du tror det?😅 Jeg kan bruke en hel dag på det jeg før gjorde på null komme niks🤷♀️ Anonymkode: 249c7...c1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:43 #24 Del Skrevet tirsdag kl 22:43 Jeg er selv ufør med en mann i jobb (voksne barn), og tenker at det er en del nyanser i dette. På den ene siden er det at man er ufør ikke det samme som at man ikke kan ta vare på hus og hjem. Man er ufør fordi man ikke har helse til å forsørge seg selv med arbeid Er man frisk nok til å ta vare på hus og hjem ved siden av aktiviteter som lege, fysio og andre helsetiltak - så tenker jeg at det er rett og bra at man bidrar med det man kan og klarer for fellesskapet hjemme. Når helsa eller tida ikke strekker til, så må den andre parten trå til. Synes mannen til trådstarter var ufin mot henne. Samtidig må det være lov å slippe å vokte sine ord til enhver tid. Det går jo an å blåse ut litt frustrasjon og heller snakke ut om det når man har roet seg ned. Anonymkode: dc112...1c0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:59 #25 Del Skrevet tirsdag kl 22:59 Jeg har opplevd akkurat det samme . Men han gjorde meg enda mere syk. Tilslutt måtte jeg bare gjøre det slutt. I dag styrer jeg dagen min selv. Ønsker deg lykke til. I Anonymkode: 98243...f76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:06 #26 Del Skrevet tirsdag kl 23:06 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Haha, du tror det?😅 Jeg kan bruke en hel dag på det jeg før gjorde på null komme niks🤷♀️ Anonymkode: 249c7...c1c Da må du søke hjemmehjelp, ikke skaffe deg partner. Anonymkode: 8dc1c...b64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LuriAnnie Skrevet onsdag kl 02:16 #27 Del Skrevet onsdag kl 02:16 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du er jo ufør fordi du er syk, ikke for å gå hjemme og være hushjelp. Skjønner han virkelig ikke det? Anonymkode: 35e75...d12 Dette👆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:39 #28 Del Skrevet onsdag kl 04:39 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja for visst man er ufør så må man ikke finne på å gjøre noen ekstra innsats, eller gjøre ting som har preg av arbeid i seg. Tror faktisk det kan være mye terapi i å ha faste oppgaver i hjemmet, og tror det kan være godt for forholdet at den som er er i full jobb også kan se noen fordeler med at den andre er hjemme på fulltid. Tror det fort kan bli krangling visst den som er 100% hjemmeværende skal kreve at den som er i full jobb skal ta 50% av husarbeidet, med mindre du sitter i rullestol. Anonymkode: 1b5d2...0a8 Når man har en syk partner, så skal man slippe alt husarbeid, fordi det er den syke partnere sitt ansvar. Anonymkode: 4a29c...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:40 #29 Del Skrevet onsdag kl 04:40 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du er jo ufør fordi du er syk, ikke for å gå hjemme og være hushjelp. Skjønner han virkelig ikke det? Anonymkode: 35e75...d12 Det er ikke snakk om å være hushjelp, det er snakk om å bidra der man kan. Delta for å gjøre det beste ut av situasjonen, kanskje bidraget kan gjøre at den som er i jobb kan jobbe litt ekstra for at familieøkonomien skal bli bedre. Og det må jo være en menigsfylt oppgave å kunne bidra til familieøkonomien. Og det å være syk/ufør er ikke ensbetydende med at du ikke klarer å utføre en eneste oppgave, det gjelder nok kun en veldig liten gruppe av de som er uføre. Selv har jeg samboer som er ufør, hun er ihvertfall veldig glad for at hun kan bidra på hjemmebane. Anonymkode: 1b5d2...0a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:00 #30 Del Skrevet onsdag kl 05:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er ikke snakk om å være hushjelp, det er snakk om å bidra der man kan. Delta for å gjøre det beste ut av situasjonen, kanskje bidraget kan gjøre at den som er i jobb kan jobbe litt ekstra for at familieøkonomien skal bli bedre. Og det må jo være en menigsfylt oppgave å kunne bidra til familieøkonomien. Og det å være syk/ufør er ikke ensbetydende med at du ikke klarer å utføre en eneste oppgave, det gjelder nok kun en veldig liten gruppe av de som er uføre. Selv har jeg samboer som er ufør, hun er ihvertfall veldig glad for at hun kan bidra på hjemmebane. Anonymkode: 1b5d2...0a8 Når man er i fullt arbeid, så er ikke det ensbetydende med at man ikke greier å ta sin del av husarbeidet. Husarbeid er ikke meningsfylt. Jeg tenker kona de har mye mere meningsfylt ting hun kan gjøre på dagen, for å få henne til å fæle seg bedre. Trist at hun føler hun må være din hushjelp for å føle seg verdig. Hadde situasjonen deres vært motsatt, kan jeg garantere at du ikke hadde bidratt mer på hjemmebane, enn det du gjør i dag. Anonymkode: 4a29c...cd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:24 #31 Del Skrevet onsdag kl 05:24 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nå har vi bare din versjon av saken, det kan jo være noe som har bygget seg opp over tid og nå begynner frustrasjonen å vise seg. Kanskje han synes du har vært litt slakk på hjemmfronten, og han synes det er kjedelig å komme hjem etter en arbeidsdag å bli møtt av rot. Som du sier selv, det hadde bare tatt han fem minutter å rydde opp, men det betyr også at det bare hadde tatt deg 5 minutter å rydde opp. Anonymkode: 1b5d2...0a8 Nei, det er jo akkurat det det nødvendigvis IKKE gjør. Det kommer jo helt ann på funksjonsevne. For min del, tar alt mye lenger tid å gjøre, enn når jeg var frisk. Det betyr ikke at jeg ikke kunne ryddet de tingene, men kanskje det hadde tatt f eks 15 minutt for min del. (Fortsatt ikke lenge, men når alt skaleres opp i tid, så utgjør det endel til slutt) Noen ganger kan det ta meg 4 timer å støvsuge huset fordi jeg må ta pauser underveis. Selv gjorde jeg alt husarbeid, middag osv. Og jeg syntes også det var naturlig at jeg bidro mer med det enn han gjorde. Men problemene oppstår jo når mennene (for det er jo stort sett alltid den veien🙄) ikke "hjelper til" når den syke parten trenger hjelp, eller ber om hjelp. Og at de tar for gitt at dama skal gjøre alt. Jeg trengte i alle fall at han var villig til å gjøre noe, om så bare 15-20 minutt i løpet av en uke, og at han viste litt takknemlighet. Husarbeid er jo dritt kjedelig, så det er jo ikke en meningsfull ting å fylle dagen med. Og når man da blir tatt fullstendig for gitt, ryker selvtilliten og følelsene fort til bunns. Anonymkode: ccacc...751 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:32 #32 Del Skrevet onsdag kl 05:32 Jeg er ufør, og gjør nesten alt husarbeid. Men jeg gjør det når jeg klarer. Hans faste oppgave, er å rydde opp alt etter middag. Har aldri mottatt klager fra mannen. Han sier alltid at jeg må ta hensyn til formen min. Anonymkode: be2ca...f9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:32 #33 Del Skrevet onsdag kl 05:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er jo akkurat det det nødvendigvis IKKE gjør. Det kommer jo helt ann på funksjonsevne. For min del, tar alt mye lenger tid å gjøre, enn når jeg var frisk. Det betyr ikke at jeg ikke kunne ryddet de tingene, men kanskje det hadde tatt f eks 15 minutt for min del. (Fortsatt ikke lenge, men når alt skaleres opp i tid, så utgjør det endel til slutt) Noen ganger kan det ta meg 4 timer å støvsuge huset fordi jeg må ta pauser underveis. Selv gjorde jeg alt husarbeid, middag osv. Og jeg syntes også det var naturlig at jeg bidro mer med det enn han gjorde. Men problemene oppstår jo når mennene (for det er jo stort sett alltid den veien🙄) ikke "hjelper til" når den syke parten trenger hjelp, eller ber om hjelp. Og at de tar for gitt at dama skal gjøre alt. Jeg trengte i alle fall at han var villig til å gjøre noe, om så bare 15-20 minutt i løpet av en uke, og at han viste litt takknemlighet. Husarbeid er jo dritt kjedelig, så det er jo ikke en meningsfull ting å fylle dagen med. Og når man da blir tatt fullstendig for gitt, ryker selvtilliten og følelsene fort til bunns. Anonymkode: ccacc...751 Takk 🙏🏻 Heldigvis er det mye jeg klarer uten pauser daglig. Derfor er klesvask, og matlaging alltid mine faste oppgaver. Men det å vaske gulv tar mye energi, og jeg kan bli ordentlig sliten av det. Da har han sagt sånt som vaske gulvet er jo null stress, da har jeg sagt hvis det er null stress så kan jo du gjøre det. Da har jeg fått beskjed om at det er noe galt med meg, og at jeg må virkelig komme meg i bedre form 🥴 Han fikk veldig dårlig form etter corona en gang der trappa var ett slit og komme seg opp for han. Og det var så godt, for da sa jeg til han sånn har jeg det hele tiden, bare å bli sliten av å gå opp trappen. Ikke ha noe ekstra energi og alltid prioritere det viktigste framfor det jeg faktisk vil. Men han husker jo ikke det lengre nå 😮💨 En annen ting jeg alltid har gjort før når han jobbet sent var å ta alt på kvelden før jeg la meg. For da fikk jeg gjort litt ting jeg likte først, også var det ikke så farlig om jeg ble helt ødelagt etterpå for da kunne jeg legge meg. Men ny jobb og nå er han hjemme før middag hver dag. Da må det jo gjøres tidlig og da har jeg ikke noe ekstra til å gjøre noe som gir meg livsglede etterpå heller 😮💨 Anonymkode: 2a79d...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:41 #34 Del Skrevet onsdag kl 05:41 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, det er selvfølgelig ikke ok. Her har vi en enkel avtale, jeg gjør det jeg orker med barn og hus, samboer gjør resten. Han vet jeg gjør det jeg klarer , og for å ikke gå på en smell setter jeg grensen selv. Dvs , han har ingen forventninger om hvordan huset skal se ut når han kommer hjem. Er det kaos så vet han nøyaktig hvorfor, og da får jeg beskjed om å gå å legge meg så kan han rydde, vaske og ordne. Det tar han også mye kortere tid enn om jeg skal sulle rundt her i dårlig form å presse meg til det ytterste. Anonymkode: b8287...e09 Dette. Anonymkode: 0d142...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:45 #35 Del Skrevet onsdag kl 05:45 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han hadde jeg tuppa på huet og ræva ut. Og hvis det ikke er din bolig, håper jeg du kan flytte? Sånn partner hadde jeg aldri orket en eneste dag. Anonymkode: 80259...5a5 Hun er ufør. Hun kan ikke bare "tuppa på huet og ræva ut". Enkelte kvinner er så tøffe i trynet på nett. Og det er alltid den samme frasen, "tuppa på hue og ræva ut". Patetisk! Anonymkode: cbc0e...32a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:50 #36 Del Skrevet onsdag kl 05:50 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun er ufør. Hun kan ikke bare "tuppa på huet og ræva ut". Enkelte kvinner er så tøffe i trynet på nett. Og det er alltid den samme frasen, "tuppa på hue og ræva ut". Patetisk! Anonymkode: cbc0e...32a Hvorfor ikke? Jeg er ufør. Og jeg gikk. Ble alenemor og måtte ut på leiemarkedet. Samlet opp bitene, fant meg selv, en ny fantastisk mann og har nå kjøpt hus. Anonymkode: 0d142...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:55 #37 Del Skrevet onsdag kl 05:55 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun er ufør. Hun kan ikke bare "tuppa på huet og ræva ut". Enkelte kvinner er så tøffe i trynet på nett. Og det er alltid den samme frasen, "tuppa på hue og ræva ut". Patetisk! Anonymkode: cbc0e...32a Selvfølgelig kan hun gå. Det er lettere å holde en liten leilighet ren, enn å vaske en hel enebolig etter en kald og lat mann. Er det virkelig slik at den som tjener minst, skal ha ansvar for alt av husarbeid? Anonymkode: 4a29c...cd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:59 #38 Del Skrevet onsdag kl 05:59 Han har funnet seg en hushjelp og hun har funnet seg en forsørger. Anonymkode: b5d0f...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:01 #39 Del Skrevet onsdag kl 06:01 Er jo helt på trynet å (mis)bruke den som er ufør til å gjøre alt av husarbeid. Samtidig beskriver ts en enkeltkommentar, som kan være sagt i frustrasjon. Blir jo sliten den som drar lasset og går på jobb hver dag også. For en som jobber fullt kan det virke som den som går hjemme har et hav av tid, og mannen greier vel ikke helt å sette seg inn i hvordan du har det ts. Så blir for enkelt å dømme forhold nord og ned kun basert på denne ene hendelsen. Anonymkode: 43ab2...59d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:03 #40 Del Skrevet onsdag kl 06:03 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har funnet seg en hushjelp og hun har funnet seg en forsørger. Anonymkode: b5d0f...69b Han har jo ikke så mye høyere lønn en meg 😂 Jeg klarer fint forsørge meg selv og barn. Vi deler på alt av regninger, og jeg betaler jo også ting barnet gjør. Sfo/fritidsaktiviter osv alene, så jeg har jo noen tusen mer i utgifter. Så har ikke funnet meg en forsørger nei, har spurt om han ville dele på sfo regninga, han ville ikke. Helt greit, det er ikke hans biologiske barn så det kan jeg fint leve med 👍🏻 Skal ikke ha på meg at jeg har funnet meg en forsørger 😂 Anonymkode: 2a79d...fde 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå