AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:29 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:29 Hei, så ja vet ikke helt hva overskriften skulle være, så jeg håper det er bra nok. Men ja jeg er samboer med en som jobber 100% og jeg er ufør 100%. Jeg har ett barn fra tidligere forhold. Jeg har sagt at jeg har ikke noe i mot å gjøre det meste hjemme, men at det er perioder jeg får gjort mer og perioder det vil være mindre. Er det mye å følge opp, avtaler osv vil det fort bli mindre tid, samt at jeg kan være utmattet periodevis og tar da det nødvendige. Tar alltid klesvask og matlaging. Men tar som regel resten av leiligheten når han jobber, i dag hadde jeg ikke gjort det fordi jeg hadde en avtale som varte store deler av dagen og etter å ha ordnet matpakke(til barn) og spist frokost hadde jeg ikke ryddet opp før jeg dro. Da kom det en sånn flott tilbakemelding «hva er du egentlig du gjør hjemme hele dagen, det så jo helt forferdelig ut?» og at jeg ikke bidro nok. Da sa jeg at jeg syntes han kan sette pris på det jeg gjør istedenfor det jeg ikke gjør fikk da tilbakemelding på at jeg ikke tåler kritikk. Tok han 5 minutter å rydde det opp, så hans betegnelse på forferdelig er noe som tok han 5 minutter som jeg hadde glemt litt bort på morgen 🥲 Nå har jeg visst ikke vasket gulvet heller, og burde gjort det også siden det for lenge siden… jeg føler bare at jeg blir behandlet skikkelig dårlig, jeg er ikke ufør for morro skyld heller. Hadde jeg kunnet jobbe, så hadde jeg gledelig gjort det. Men har sagt jeg gjerne gjør ting hjemme siden jeg er hjemme, det går helt fint. Men vil ikke høre det hver gang det er noe som ikke er gjort. Altså er dette ok? Anonymkode: 2a79d...fde 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:36 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:36 Du er jo ufør fordi du er syk, ikke for å gå hjemme og være hushjelp. Skjønner han virkelig ikke det? Anonymkode: 35e75...d12 16 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:41 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 Det er igrunn ikke noe vits i å diskutere dette for denne mannen er på vei ut av forholdet. Problemet vil løse seg selv. Anonymkode: 8dc1c...b64 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Han hadde jeg tuppa på huet og ræva ut. Og hvis det ikke er din bolig, håper jeg du kan flytte? Sånn partner hadde jeg aldri orket en eneste dag. Anonymkode: 80259...5a5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gogglebox Skrevet tirsdag kl 16:42 #5 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Selvfølgelig er det ikke ok å reagere sånn som samboeren din gjør. Og det tror jeg du vet selv. Vi har samme ordning her, men han forventer ingenting og hjelper gladelig til hvis det er noe jeg ber ham om å gjøre. Han lager også mesteparten av maten og tar ofte oppvasken og opprydding etter middag. Hadde klikket om han hadde stilt meg det spørsmålet der. Ellers da? Tar han deg bare for gitt eller setter han pris på at du er du og ikke bare hushjelp? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:45 #6 Del Skrevet tirsdag kl 16:45 Nei, det er selvfølgelig ikke ok. Her har vi en enkel avtale, jeg gjør det jeg orker med barn og hus, samboer gjør resten. Han vet jeg gjør det jeg klarer , og for å ikke gå på en smell setter jeg grensen selv. Dvs , han har ingen forventninger om hvordan huset skal se ut når han kommer hjem. Er det kaos så vet han nøyaktig hvorfor, og da får jeg beskjed om å gå å legge meg så kan han rydde, vaske og ordne. Det tar han også mye kortere tid enn om jeg skal sulle rundt her i dårlig form å presse meg til det ytterste. Anonymkode: b8287...e09 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:47 #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:47 Han kjefter på deg fordi du er vaskehjelpen og puledukka hans. Ser du ikke det selv? Du føler du blir behandla skikkelig dårlig fordi det er nettopp det som skjer. Anonymkode: 8ea87...a48 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:50 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:50 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): hva er du egentlig du gjør hjemme hele dagen, det så jo helt forferdelig ut? Svaret på det er Fuck you. Anonymkode: 65c1f...60c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:57 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:57 Samme greie her. Jeg er 100% ufør, mens mannen er i full jobb, jeg har også et barn fra før, som nå er blitt ung voksen. Hun bor hjemme og går på vgs. Jeg var i full jobb når jeg ble sammen med mannen, jeg ble syk et par år ut i forholdet, og etterhvert ufør. Mannen har full forståelse for at jeg er syk og han avlaster der jeg trenger det. Det er som regel han som lager mat, det er alltid han som henter og bringer datter, han har hovedansvaret for hage og uteområder osv. Jeg har hovedansvaret for huset, men jeg har mange dager jeg ikke orker noen ting, bare det å gå på do de dagene er et ork, og da fikser han det også. Han har aldri klaget eller kommet med stikk, han har aldri forlangt noe, eller forventet at jeg skal gjøre div. Han sier så greit at jeg er ufør av en grunn og han ser hvor dårlig jeg er. Han er den som trøster meg når det renner over for meg, noe som skjer relativt ofte. Fordi jeg vil så gjerne, jeg har så mange planer og drømmer, men jeg har absolutt ikke kapasitet til noe av det, og da hender det at jeg går rett i kjelleren. Så han trøster og klemmer, og er verdens beste støtte, han er verdens beste alt. Han tar også bonusdatteren sin med ut på div, bare slik at jeg skal få tid for meg selv. Alt i alt, så er han fantastisk og han gjør mye mer enn jeg forventer og han gjør det med et smil og en klem❤️ Anonymkode: 249c7...c1c 1 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:59 #10 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du er jo ufør fordi du er syk, ikke for å gå hjemme og være hushjelp. Skjønner han virkelig ikke det? Anonymkode: 35e75...d12 Nei, tror ikke det. Noen ganger hvis jeg er sliten er svaret hans at jeg må gå turer, komme meg ut, gjøre noe. Enda jeg MÅ lade for å ha energi til det som forventes.. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er igrunn ikke noe vits i å diskutere dette for denne mannen er på vei ut av forholdet. Problemet vil løse seg selv. Anonymkode: 8dc1c...b64 Det som holder meg litt igjen er at dette har blitt en far for barnet jeg har fra tidligere forhold. Jeg ønsker ikke utsette barnet for savnet, og det å ikke ha stabil foreldre rolle i livet sitt da. Han er jo veldig a4 og god bonusfar. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Han hadde jeg tuppa på huet og ræva ut. Og hvis det ikke er din bolig, håper jeg du kan flytte? Sånn partner hadde jeg aldri orket en eneste dag. Anonymkode: 80259...5a5 👍🏻 Gogglebox skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig er det ikke ok å reagere sånn som samboeren din gjør. Og det tror jeg du vet selv. Vi har samme ordning her, men han forventer ingenting og hjelper gladelig til hvis det er noe jeg ber ham om å gjøre. Han lager også mesteparten av maten og tar ofte oppvasken og opprydding etter middag. Hadde klikket om han hadde stilt meg det spørsmålet der. Ellers da? Tar han deg bare for gitt eller setter han pris på at du er du og ikke bare hushjelp? Setter lite pris på det føler jeg, når det er en forventning er det jo ikke noe å sette pris på. Det er sånn jeg føler det, jeg kan jo bare snakke fra min opplevelse. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, det er selvfølgelig ikke ok. Her har vi en enkel avtale, jeg gjør det jeg orker med barn og hus, samboer gjør resten. Han vet jeg gjør det jeg klarer , og for å ikke gå på en smell setter jeg grensen selv. Dvs , han har ingen forventninger om hvordan huset skal se ut når han kommer hjem. Er det kaos så vet han nøyaktig hvorfor, og da får jeg beskjed om å gå å legge meg så kan han rydde, vaske og ordne. Det tar han også mye kortere tid enn om jeg skal sulle rundt her i dårlig form å presse meg til det ytterste. Anonymkode: b8287...e09 Så deilig! Skulle gjerne hatt det sånn selv, hvis man er ganske «sliten» som jeg pleier kalle det. Så er det beste å få kommet seg igjen kjapt, hvis ikke skal det så lite til at man kræsjer over lengre tid 😫 Anonymkode: 2a79d...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:01 #11 Del Skrevet tirsdag kl 17:01 Jeg tenker at du som er hjemme, gjør mest hjemme. Men det må være etter ditt tempo og din form. Det fritar ikke mann og barn fra å rydde opp etter seg selv, eller bidra der du ikke strekker til. Det må kan kunne forvente. Surmagga kommentarer som han kom med i dag, kan man holde seg for god til. Anonymkode: 70ceb...f24 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:02 #12 Del Skrevet tirsdag kl 17:02 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme greie her. Jeg er 100% ufør, mens mannen er i full jobb, jeg har også et barn fra før, som nå er blitt ung voksen. Hun bor hjemme og går på vgs. Jeg var i full jobb når jeg ble sammen med mannen, jeg ble syk et par år ut i forholdet, og etterhvert ufør. Mannen har full forståelse for at jeg er syk og han avlaster der jeg trenger det. Det er som regel han som lager mat, det er alltid han som henter og bringer datter, han har hovedansvaret for hage og uteområder osv. Jeg har hovedansvaret for huset, men jeg har mange dager jeg ikke orker noen ting, bare det å gå på do de dagene er et ork, og da fikser han det også. Han har aldri klaget eller kommet med stikk, han har aldri forlangt noe, eller forventet at jeg skal gjøre div. Han sier så greit at jeg er ufør av en grunn og han ser hvor dårlig jeg er. Han er den som trøster meg når det renner over for meg, noe som skjer relativt ofte. Fordi jeg vil så gjerne, jeg har så mange planer og drømmer, men jeg har absolutt ikke kapasitet til noe av det, og da hender det at jeg går rett i kjelleren. Så han trøster og klemmer, og er verdens beste støtte, han er verdens beste alt. Han tar også bonusdatteren sin med ut på div, bare slik at jeg skal få tid for meg selv. Alt i alt, så er han fantastisk og han gjør mye mer enn jeg forventer og han gjør det med et smil og en klem❤️ Anonymkode: 249c7...c1c Så godt å høre ❤️ Han kan heldigvis være flink til å ta med barnet ut en times tid i helger og sånt, det er jo veldig deilig. Men ellers føler jeg det e mye press på meg, det gjør det vanskeligere også fordi jeg konstant ender opp med dårlig samvittighet, skyldfølelse og stresser over alt jeg føler skulle vært gjort.(men som egentlig ikke er viktig) Anonymkode: 2a79d...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet tirsdag kl 18:23 #13 Del Skrevet tirsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, så ja vet ikke helt hva overskriften skulle være, så jeg håper det er bra nok. Men ja jeg er samboer med en som jobber 100% og jeg er ufør 100%. Jeg har ett barn fra tidligere forhold. Jeg har sagt at jeg har ikke noe i mot å gjøre det meste hjemme, men at det er perioder jeg får gjort mer og perioder det vil være mindre. Er det mye å følge opp, avtaler osv vil det fort bli mindre tid, samt at jeg kan være utmattet periodevis og tar da det nødvendige. Tar alltid klesvask og matlaging. Men tar som regel resten av leiligheten når han jobber, i dag hadde jeg ikke gjort det fordi jeg hadde en avtale som varte store deler av dagen og etter å ha ordnet matpakke(til barn) og spist frokost hadde jeg ikke ryddet opp før jeg dro. Da kom det en sånn flott tilbakemelding «hva er du egentlig du gjør hjemme hele dagen, det så jo helt forferdelig ut?» og at jeg ikke bidro nok. Da sa jeg at jeg syntes han kan sette pris på det jeg gjør istedenfor det jeg ikke gjør fikk da tilbakemelding på at jeg ikke tåler kritikk. Tok han 5 minutter å rydde det opp, så hans betegnelse på forferdelig er noe som tok han 5 minutter som jeg hadde glemt litt bort på morgen 🥲 Nå har jeg visst ikke vasket gulvet heller, og burde gjort det også siden det for lenge siden… jeg føler bare at jeg blir behandlet skikkelig dårlig, jeg er ikke ufør for morro skyld heller. Hadde jeg kunnet jobbe, så hadde jeg gledelig gjort det. Men har sagt jeg gjerne gjør ting hjemme siden jeg er hjemme, det går helt fint. Men vil ikke høre det hver gang det er noe som ikke er gjort. Altså er dette ok? Anonymkode: 2a79d...fde Så, når du ble ufør, så ble han arbeidsgiveren din, og ga ham rett til å kritisere den manglende arbeidsevnen din? Det høres stygt ut å spør deg sånn, men det er slik det ser ut som. Kjære deg, du er ufør av en grunn, og selv om du gladelig gjør oppgavene hjemme, så betyr det vel ikke at du skal gjøre de alene og uten forståelse når de ikke blir gjort? Er han perfekt selv kanskje? Jeg tenker at han burde få en wake up call. Ta det opp med han på en saklig måte, og fortell han hva du følte når han ga deg den tilbakemeldingen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:47 #14 Del Skrevet tirsdag kl 18:47 Jeg er ufør, og ble raskt hushjelp og sexslave, og det gjorde at jeg følte meg ekstremt verdiløs. Ba jeg om hjelp, fikk jeg nei, med beskjed om at jeg gikk jo bare hjemme. Ingen forståelse for at jeg var ufør fordi jeg var syk. Og det er jammen tøft nok psykisk å være for syk til å kunne jobbe, og så skulle få slikt slengt i fjeset i tillegg😔 Det ble til slutt brudd, men jeg skulle ønske det ikke var blitt det. Jeg savner han, men helsa har blitt mye bedre av å ikke måtte gjøre alt husarbeid fra både to barn, mann og meg selv. Nå har jeg annenhver uke der jeg kun kan fokusere på helse, og en der det kun er oss tre, og de er i grunn mye flinkere til å rydde og vaske etter seg, enn mannen var. Utrolig frustrerende at det må bli slik😢 Skulle ønske jeg hadde klart å nå inn til han så han forsto.. Anonymkode: ccacc...751 1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:16 #15 Del Skrevet tirsdag kl 19:16 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er ufør, og ble raskt hushjelp og sexslave, og det gjorde at jeg følte meg ekstremt verdiløs. Ba jeg om hjelp, fikk jeg nei, med beskjed om at jeg gikk jo bare hjemme. Ingen forståelse for at jeg var ufør fordi jeg var syk. Og det er jammen tøft nok psykisk å være for syk til å kunne jobbe, og så skulle få slikt slengt i fjeset i tillegg😔 Det ble til slutt brudd, men jeg skulle ønske det ikke var blitt det. Jeg savner han, men helsa har blitt mye bedre av å ikke måtte gjøre alt husarbeid fra både to barn, mann og meg selv. Nå har jeg annenhver uke der jeg kun kan fokusere på helse, og en der det kun er oss tre, og de er i grunn mye flinkere til å rydde og vaske etter seg, enn mannen var. Utrolig frustrerende at det må bli slik😢 Skulle ønske jeg hadde klart å nå inn til han så han forsto.. Anonymkode: ccacc...751 Det handler jo ikke om å forstå, det handler om dårlig menneskesyn og respekt for andre. Anonymkode: 8ea87...a48 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fountaine Skrevet tirsdag kl 19:20 #16 Del Skrevet tirsdag kl 19:20 Huff det er virkelig skikkelig dritt å høre sånt fra andre når man er syk og ikke har noe annet valg enn å være hjemme. Folk som ikke har opplevd det selv har ingen anelse. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:21 #17 Del Skrevet tirsdag kl 19:21 Han virker som en skikkelig drittsekk. Anonymkode: f2e8e...e8a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:28 #18 Del Skrevet tirsdag kl 19:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at du som er hjemme, gjør mest hjemme. Men det må være etter ditt tempo og din form. Det fritar ikke mann og barn fra å rydde opp etter seg selv, eller bidra der du ikke strekker til. Det må kan kunne forvente. Surmagga kommentarer som han kom med i dag, kan man holde seg for god til. Anonymkode: 70ceb...f24 Jeg tenker at begge gjør 50% hver, etter arbeidsdagen er over. Som ufør skal arbeidsdagen bestå av hvile, trening, frisk luft, psykisk og/eller fysisk terapi. Det er den uføres jobb å ikke bli verre. Anonymkode: 4a29c...cd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:52 #19 Del Skrevet tirsdag kl 19:52 Jeg hadde forlatt han hvis dette ikke er første og eneste gangen. Anonymkode: ea2b5...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:12 #20 Del Skrevet tirsdag kl 22:12 Nå har vi bare din versjon av saken, det kan jo være noe som har bygget seg opp over tid og nå begynner frustrasjonen å vise seg. Kanskje han synes du har vært litt slakk på hjemmfronten, og han synes det er kjedelig å komme hjem etter en arbeidsdag å bli møtt av rot. Som du sier selv, det hadde bare tatt han fem minutter å rydde opp, men det betyr også at det bare hadde tatt deg 5 minutter å rydde opp. Anonymkode: 1b5d2...0a8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå