AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:23 #1 Del Skrevet tirsdag kl 16:23 Var på OUL i dag og er i uke 19. Der var alt tip top med babyen med morkaka var lavt liggende. Dekket ikke helt over som jordmor sa, men var veldig lav, så ny kontroll i uke 32. Jeg er angstete sjel av meg så det skremte meg selfølgelig og jeg blir nok ganske urolig til uke 32........Har googlet opp ned og det står at 9 av 10 går opp og det løser seg. Hos meg ligger morkake også bak i tillegg så i min google reise har jeg lest at da "reiser" den oppover saktere enn hvis den hadde ligget foran. Er livredd for blødningen som den kan forårsake. Jeg vet ikke. Dette skulle lism bli en fin dag for vi har faktisk ikke fortalt til noen enda, så jeg ble ganske lei meg (plus at jordmor var ganske kall og selve ultralyden var hun ikke sååååå nøye som vi hadde på annen sykehus for TUL) men er over alt mest takknemlig at bebis har det ellers fint, så ble nesten selv overrasket at jeg ble så lei meg når ellers går det så fint!!! Må skjerpe meg, halloo! Ble nesten skamfullt å skrive at jeg ble så lei meg. Herre måne. Så jeg bare lurte på om det e fler med lav og bak liggende morkake? Eller kjenner noen so har det og vil dele erfaringer? Kjenner at det blir lenge å gå i 3mnd uten å vite om den reiser oppover så blir nok en privat UL i midten eller holder dere bare ut? Any low placenta sisters here? Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:30 #2 Del Skrevet tirsdag kl 16:30 Ja, hadde samme og det løste seg av seg selv i god tid før fødsel. Prøv å ikke uroe deg, dette ordner seg- og hvis ikke fanges det opp i uke 32 Anonymkode: 9a478...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:48 #3 Del Skrevet tirsdag kl 16:48 Ja, samme beskjed på OUL, alt så fint ut på UL i uke 28 😊 Anonymkode: 57002...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:51 #4 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, samme beskjed på OUL, alt så fint ut på UL i uke 28 😊 Anonymkode: 57002...ad5 Oi, fikk du allerede time i uke 28? Det e kjekt, en måned mindre å vente heh TS Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:53 #5 Del Skrevet tirsdag kl 17:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var på OUL i dag og er i uke 19. Der var alt tip top med babyen med morkaka var lavt liggende. Dekket ikke helt over som jordmor sa, men var veldig lav, så ny kontroll i uke 32. Jeg er angstete sjel av meg så det skremte meg selfølgelig og jeg blir nok ganske urolig til uke 32........Har googlet opp ned og det står at 9 av 10 går opp og det løser seg. Hos meg ligger morkake også bak i tillegg så i min google reise har jeg lest at da "reiser" den oppover saktere enn hvis den hadde ligget foran. Er livredd for blødningen som den kan forårsake. Jeg vet ikke. Dette skulle lism bli en fin dag for vi har faktisk ikke fortalt til noen enda, så jeg ble ganske lei meg (plus at jordmor var ganske kall og selve ultralyden var hun ikke sååååå nøye som vi hadde på annen sykehus for TUL) men er over alt mest takknemlig at bebis har det ellers fint, så ble nesten selv overrasket at jeg ble så lei meg når ellers går det så fint!!! Må skjerpe meg, halloo! Ble nesten skamfullt å skrive at jeg ble så lei meg. Herre måne. Så jeg bare lurte på om det e fler med lav og bak liggende morkake? Eller kjenner noen so har det og vil dele erfaringer? Kjenner at det blir lenge å gå i 3mnd uten å vite om den reiser oppover så blir nok en privat UL i midten eller holder dere bare ut? Any low placenta sisters here? Anonymkode: 3c56b...998 Forhold deg til informasjonen du fikk på ul, ikke dr. Google. Hadde det dette svangerskapet. Fikk ikke blødning. Flyttet seg godt opp ved sjekk i uke 32. Gikk bra. Det sjekker ikke dette fordi det er så innmari farlig nødvendigvis, men fordi du ikke kan føde vaginalt om morkaken ikke flytter seg. Jeg tenkte veldig lite på dette de to svangerskapene jeg hadde det. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 18253...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:00 #6 Del Skrevet tirsdag kl 18:00 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forhold deg til informasjonen du fikk på ul, ikke dr. Google. Hadde det dette svangerskapet. Fikk ikke blødning. Flyttet seg godt opp ved sjekk i uke 32. Gikk bra. Det sjekker ikke dette fordi det er så innmari farlig nødvendigvis, men fordi du ikke kan føde vaginalt om morkaken ikke flytter seg. Jeg tenkte veldig lite på dette de to svangerskapene jeg hadde det. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 18253...458 Takk for svaret ditt ♥️ ah, veldig misunnelig på deg som klarte å forholdet seg rolig til det Håper det e bare dårlig dag i så går det bra. Tror faktisk mest det var uhyggelig sykehusbesøk som gjor meg mer utrygg..meh.Jaja, satser på bedre dag i morgen! TS Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:09 #7 Del Skrevet tirsdag kl 18:09 Flyttet seg langt nok unna i uke 36 Hadde blødninger fra uke 32. Var så klart skummelt når de begynte, men ble innlagt på sykehuset for observasjon. De fant ikke noe galt. Var bare en ufarlig blodansamling. Hadde blodansamling i andre svangerskap også, men den ble ikke oppdaget før i uke 39 da de forsøkte å sette inn ballong. Hadde ingenting å si for fødselen. Har ikke morkaka flytta seg i uke 32, får du kontroll annenhver uke. Det verste som skjer er at du får planlagt keisersnitt om den ikke har flytta seg i uke 36. Anonymkode: 7e3ab...bfc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:01 #8 Del Skrevet tirsdag kl 19:01 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Flyttet seg langt nok unna i uke 36 Hadde blødninger fra uke 32. Var så klart skummelt når de begynte, men ble innlagt på sykehuset for observasjon. De fant ikke noe galt. Var bare en ufarlig blodansamling. Hadde blodansamling i andre svangerskap også, men den ble ikke oppdaget før i uke 39 da de forsøkte å sette inn ballong. Hadde ingenting å si for fødselen. Har ikke morkaka flytta seg i uke 32, får du kontroll annenhver uke. Det verste som skjer er at du får planlagt keisersnitt om den ikke har flytta seg i uke 36. Anonymkode: 7e3ab...bfc Takk for svaret! Jah, det med blødninger e jo helt fælt å kjenne på, men så bra at alt gikk så bra! Det e jo mest redselen som er den ubehagelige følelsen. Leste (dog, det va dumt av meg) at det øker sjansen av prematur fødsel og alt det der, så det e jo skummelt, men som sagt e bare å vente til uke 32 for sjekk...uffa mæ TS Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:09 #9 Del Skrevet tirsdag kl 19:09 Enten flytter den seg, og du kan føde vanlig. Ellers dekker den over utgangen, og du får keisersnitt. Dette er jo løsbart, og det er på ballen tidlig her. Anonymkode: 5af6c...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #10 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 Har hatt det i begge svangerskapene mine. Første dekket bare delvis, andre dekket den totalt. Morkaken trakk seg oppover på begge svangerskapene. På andre svangerskapet hadde den flyttet seg før kontrollen i uke 32 så slapp den. Hadde ekstra ultralyder av andre grunner, så da sjekket de dette også. Anonymkode: bc4e2...9fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:03 #11 Del Skrevet tirsdag kl 20:03 Jeg hadde lavtliggende morkake som delvis dekket åpningen. Jeg fikk en styrtblødning som var ganske voldsom. Men alt var fint med babyen når jeg kom til kontroll. Jeg var til ekstra kontroller på grunn av morkaka, men den hadde trukket seg fint opp når jeg begynte å nærme meg termin. De følger jo nøye med, så prøv å ikke bekymre deg unødvendig💜 Anonymkode: 536dc...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:44 #12 Del Skrevet tirsdag kl 20:44 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hadde lavtliggende morkake som delvis dekket åpningen. Jeg fikk en styrtblødning som var ganske voldsom. Men alt var fint med babyen når jeg kom til kontroll. Jeg var til ekstra kontroller på grunn av morkaka, men den hadde trukket seg fint opp når jeg begynte å nærme meg termin. De følger jo nøye med, så prøv å ikke bekymre deg unødvendig💜 Anonymkode: 536dc...a42 Takk for svaret, kjekt å lese at det gikk bra med alle. Jepps, set blir en fin øvelse å ikke bekymre seg hehhe TS Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:56 #13 Del Skrevet onsdag kl 02:56 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svaret! Jah, det med blødninger e jo helt fælt å kjenne på, men så bra at alt gikk så bra! Det e jo mest redselen som er den ubehagelige følelsen. Leste (dog, det va dumt av meg) at det øker sjansen av prematur fødsel og alt det der, så det e jo skummelt, men som sagt e bare å vente til uke 32 for sjekk...uffa mæ TS Anonymkode: 3c56b...998 Ja, jeg fikk lungemodningssprøyte i uke 32 da de ville observere meg. I tilfelle tidlig fødsel. Men det skjedde ikke. Kommer vel an på grunnen til blødning. De sjekker vanligvis ikke blødning på sykehuset da det er veldig normalt. Men min varte i flere dager, derfor ville de bare sjekke sånn i tilfelle. Finner de noe, så får man hyppige kontroller og de gjør alt de kan for å hjelpe. Men vanligvis er blødninger bare såre slimhinner eller en blodansamling. Blør du bare litt og det går over, så er det helt ufarlig. Så er det uansett bare å kontakte jordmor på helsestasjonen hvis det er noe du bekymrer deg for. Anonymkode: 7e3ab...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 04:04 #14 Del Skrevet onsdag kl 04:04 Min flyttet seg ikke, og jeg hadde en såpass kraftig blødning i uke 35 at jeg ble lagt inn på sykehuset fram til fødselen der jeg ble forløst med keisersnitt. Anonymkode: eaa27...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:19 #15 Del Skrevet onsdag kl 06:19 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min flyttet seg ikke, og jeg hadde en såpass kraftig blødning i uke 35 at jeg ble lagt inn på sykehuset fram til fødselen der jeg ble forløst med keisersnitt. Anonymkode: eaa27...1e4 Hvorfor får man blødning ved lavtliggende morkake? Anonymkode: e7b43...115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:39 #16 Del Skrevet onsdag kl 06:39 Min dekket hele fødselskanalen, men flyttet seg selv ganske tidlig. I uke 18 på oul dekket den en stor del, i uke 22 var den ca 1 mm fra og i uke 24 var den 3 cm fra. Fødte vaginalt en uke senere. Anonymkode: ae90a...727 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:52 #17 Del Skrevet onsdag kl 06:52 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Var på OUL i dag og er i uke 19. Der var alt tip top med babyen med morkaka var lavt liggende. Dekket ikke helt over som jordmor sa, men var veldig lav, så ny kontroll i uke 32. Jeg er angstete sjel av meg så det skremte meg selfølgelig og jeg blir nok ganske urolig til uke 32........Har googlet opp ned og det står at 9 av 10 går opp og det løser seg. Hos meg ligger morkake også bak i tillegg så i min google reise har jeg lest at da "reiser" den oppover saktere enn hvis den hadde ligget foran. Er livredd for blødningen som den kan forårsake. Jeg vet ikke. Dette skulle lism bli en fin dag for vi har faktisk ikke fortalt til noen enda, så jeg ble ganske lei meg (plus at jordmor var ganske kall og selve ultralyden var hun ikke sååååå nøye som vi hadde på annen sykehus for TUL) men er over alt mest takknemlig at bebis har det ellers fint, så ble nesten selv overrasket at jeg ble så lei meg når ellers går det så fint!!! Må skjerpe meg, halloo! Ble nesten skamfullt å skrive at jeg ble så lei meg. Herre måne. Så jeg bare lurte på om det e fler med lav og bak liggende morkake? Eller kjenner noen so har det og vil dele erfaringer? Kjenner at det blir lenge å gå i 3mnd uten å vite om den reiser oppover så blir nok en privat UL i midten eller holder dere bare ut? Any low placenta sisters here? Anonymkode: 3c56b...998 Har fått den samme beskjeden. Er i uke 31 og venter fortsatt på innkalling til UL i uke 32. De sa det påvirker kun om det blir naturlig fødsel eller KS. Håper å slippe keisersnitt. Anonymkode: b84d2...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:53 #18 Del Skrevet onsdag kl 06:53 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min dekket hele fødselskanalen, men flyttet seg selv ganske tidlig. I uke 18 på oul dekket den en stor del, i uke 22 var den ca 1 mm fra og i uke 24 var den 3 cm fra. Fødte vaginalt en uke senere. Anonymkode: ae90a...727 Du fødte i uke 25? Er det morkaken som var årsaken? Anonymkode: b84d2...da1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:31 #19 Del Skrevet onsdag kl 07:31 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har fått den samme beskjeden. Er i uke 31 og venter fortsatt på innkalling til UL i uke 32. De sa det påvirker kun om det blir naturlig fødsel eller KS. Håper å slippe keisersnitt. Anonymkode: b84d2...da1 Håper du får gode nyheter neste uke da! Jeg dykket i google rabbit hole og leste alt som finns (det anbefaler jeg ikke heeeh) så derfor er jeg mer bekymret enn sikkert nødvendig, men det e som du sier. Hadde du noe blødninger på noe tidspunkt? TS Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:31 #20 Del Skrevet onsdag kl 07:31 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du fødte i uke 25? Er det morkaken som var årsaken? Anonymkode: b84d2...da1 Oi, det lurer jeg også på Anonymkode: 3c56b...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå