Gå til innhold

Finnes det en skole i Norge der fokus er på læring og faglig utvikling og ikke alt annet tull?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Inspirert av tråd/tråder her inne vedr. mobbing, mobil, spørsmål om grensesetting, barn som kaller lærere horer, barn som må fotfølges av ekstra ressurser på skolen i mangel av at man grunnet regelverk ikke har andre hjemler til å sette dem på plass.. - så lurer jeg på Om det finnes en skole i Norge der det man går på skole for - nemlig det å utvikle seg faglig og bli rustet til videre studier og arbeidsliv , finnes?! Den franske eller tyske skolen er vel mer i den retningen, men vi er helnorske (desverre..) , så vi har vel ikke noe der å gjøre. 

Har en 1 klassing og blir helt matt av det 4 nettverksmøtet nå der foreldre sitter å jamrer om smarttelefoner, følelser , pedagogikk etc. Ønsker en skole som naturligvis dette også har en plass, men det faglige kommer først. 

takknemlig for innspill.

Anonymkode: 8fc1d...b39

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan sjekke ut de ulike internasjonale skolene. Noe av det du kaller tull, kan du nok finne her også. Men jeg vil tro etter ryktene at det er i mindre grad. 

Anonymkode: 53ede...c6d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Childrens international School?

Anonymkode: e3295...da6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 16.05):

Inspirert av tråd/tråder her inne vedr. mobbing, mobil, spørsmål om grensesetting, barn som kaller lærere horer, barn som må fotfølges av ekstra ressurser på skolen i mangel av at man grunnet regelverk ikke har andre hjemler til å sette dem på plass.. - så lurer jeg på Om det finnes en skole i Norge der det man går på skole for - nemlig det å utvikle seg faglig og bli rustet til videre studier og arbeidsliv , finnes?! Den franske eller tyske skolen er vel mer i den retningen, men vi er helnorske (desverre..) , så vi har vel ikke noe der å gjøre. 

Har en 1 klassing og blir helt matt av det 4 nettverksmøtet nå der foreldre sitter å jamrer om smarttelefoner, følelser , pedagogikk etc. Ønsker en skole som naturligvis dette også har en plass, men det faglige kommer først. 

takknemlig for innspill.

Ekspander  

4 nettverksmøter i 1 klasse? Hva slags skole er det som driver med den slags? 

Anonymkode: 02a9e...b9a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 17.08):

4 nettverksmøter i 1 klasse? Hva slags skole er det som driver med den slags? 

Ekspander  

Ja.

Gruppearbeid med fremføring i klasserommet på hvert av dem😁

Er akkurat som at jeg føler at jeg ønsker mer seriøsitet enn dette for barnet mitt.. 

unnskyld hvis jeg virker hovmodig

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 17.03):

Childrens international School?

Anonymkode: e3295...da6

Ekspander  

Det snakkes utelukkende engelsk på disse skolene?

Barnet vårt kunne nok tilpasset seg dette. Generelt er hun skoleflink

men far og jeg er norske , med litt utvannet engelsk, da ingen av oss trenger dette i stor grad i hverdagen / jobbene våre. Blir det da kunstig å ha barnet sitt på en slik skole? 

tar gjerne i mot erfaringer fra dere som har barnet deres på en slik skole, spesielt dere som ikke har internasjonalt opphav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

St. Paul skole, vet ikke om de har skoler andre steder enn i Bergen. Men kanskje en katolsk skole der du bor? Du må ta med det religiøse aspektet da, men de har generelt høyere forventninger og bedre kontroll. Det religiøse er ikke så gale og ungene har ikke vondt av det.

Anonymkode: c24b2...4a4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Internasjonal skole, anbefales på det varmeste.

Anonymkode: bb7f9...f55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.02):

Internasjonal skole, anbefales på det varmeste.

Anonymkode: bb7f9...f55

Ekspander  

Takk for svar. Gjerne si litt mer om hvorfor du tenker det og erfaringene dine

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 17.40):

Ja.

Er akkurat som at jeg føler at jeg ønsker mer seriøsitet enn dette for barnet mitt.. 

ts

Ekspander  

Men disse nettverksmøtene er ikke vanlig i vanlige skoler. Har to barn i skolen og jobber i en annen. Begge har to foreldremøter, that's it. Tar ca 30-40 minutter. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 16.05):

takknemlig for innspill.

Ekspander  

Internasjonal skole har det du søker 

Anonymkode: 576cf...647

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Steinerskolen

Anonymkode: 4627f...b60

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

ts

Ekspander  

Er det foreldrene eller elevene som skal fremføre gruppearbeid??😶

Anonymkode: a1140...60c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For 46 år siden snakket Carl I Hagen om disiplin i skolen Parade osv i dag kaller elevene lærere for horer 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.13):

Er det foreldrene eller elevene som skal fremføre gruppearbeid??😶

Anonymkode: a1140...60c

Ekspander  

Foreldrene🤣 holdt på å falle av stolen selv, for all del, var hyggelig å jobbe sammen med de andre foreldrene og fremføre men følte det ble litt…rart 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja.

ts

Ekspander  

Skjønner deg. Desverre så er det vel en grei forberedelse til voksenlivet siden det blir mer og mer slikt tull i arbeidslivet også. 🙈🙈🙈 

Anonymkode: 5d9b1...650

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  Maskinfører skrev (På 1.4.2025 den 18.18):

For 46 år siden snakket Carl I Hagen om disiplin i skolen Parade osv i dag kaller elevene lærere for horer 

Ekspander  

Lurer på kva Carl i hagen har produsert med arbeidshendene sine i løpet av livet 😄

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.45):

Skjønner deg. Desverre så er det vel en grei forberedelse til voksenlivet siden det blir mer og mer slikt tull i arbeidslivet også. 🙈🙈🙈 

Ekspander  

Ja altså, Vi foreldre sitter sammen i gruppe og fremfører for hverandre etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gode offentlige skoler. Jeg jobber på en av dem. Vi har ikke slikt tull du beskriver.

Som kontaktlærer fokuserer jeg på både lek og faglighet. Skal sies at det ikke finnes en eneste ufaglært lærer på skolen jeg ligger på, og vi har faglærere i flere fag (i motsetning til andre skoler hvor man kanskje har alle fag som kontaktlærer, og ressurslærer går oppå, i stedet for å faktisk dekke opp fag). Siden jeg kun underviser 4 fag, har jeg også mye mer tid til å lage og skape gode opplegg. :)

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 18.46):

Lurer på kva Carl i hagen har produsert med arbeidshendene sine i løpet av livet 😄

Ekspander  

Bidratt med mye godt i politikken han 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...