Gå til innhold

Hvor finne hundepass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal ha et langvarig sykehusopphold, (flere mnd), har ingen som kan passe hunden og kennel er for dyrt. Finnes det andre alternativer utenom omplassering?

Anonymkode: 5a7ec...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal ha et langvarig sykehusopphold, (flere mnd), har ingen som kan passe hunden og kennel er for dyrt. Finnes det andre alternativer utenom omplassering?

Sjekk med Facebook grupper og sånt, om noen kan ha den på for noen måneder. Jeg hørte om en nabo som trengte 4 uker pass til hund pga helse, da kunne den bo hos meg. 

Anonymkode: a5da3...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan oppdretter ha hunden i mens?

Anonymkode: 5f94f...6d7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Signerer denne. Evt kan du prøve finn eller hundepass grupper på facebook, men de fleste ønsker betalt for tjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er alltid vanskelig med det der. Sliter med det samme her også

Anonymkode: db405...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hunden er fem år gammel og oppdretter har kull hvert år så tror ikke det er mulig. Det er en privatperson. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er alltid vanskelig med det der. Sliter med det samme her også

Anonymkode: db405...a5a

Ja, sånt som jeg ikke tenkte på da jeg fikk den. Dvs visste jo ikke jeg skulle bli syk heller, men hadde vært lurt å tenkt på likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nutz skrev (1 time siden):

Signerer denne. Evt kan du prøve finn eller hundepass grupper på facebook, men de fleste ønsker betalt for tjenesten. 

Ja, sjekket litt rundt der, men billigste ville blitt over 30.000, det har jeg ikke råd til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppdretter?

Kollegaer, venner, familie.

Søk opp "Matmor trenger en hjelpende hånd" på Facebook, norsk side.

"Host a sister - Pet sitting" også på Facebook, internasjonal side. De som tar på seg disse oppdragene flytter ofte inn hos dyret. Ingen betaling bortsett fra losji.

Nabolags grupper på Facebook evt Finn.no, om noen kunne tenke seg å hjelpe uten betaling, teste hvordan det er å ha hund uten å kjøpe egen.

Anonymkode: 58a44...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hunden er fem år gammel og oppdretter har kull hvert år så tror ikke det er mulig. Det er en privatperson. 

Jeg er oppdretter og hadde strukket meg langt for å hjelpe til. 

Anonymkode: 38d3e...c2e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, sånt som jeg ikke tenkte på da jeg fikk den. Dvs visste jo ikke jeg skulle bli syk heller, men hadde vært lurt å tenkt på likevel. 

Jeg kjenner flere oppdrettere som har tatt inn hunder i slike situasjoner. De har jo gjerne flere hunder i utgangspunktet, og mange av dem tenker "en fra eller til spiller ingen rolle". 

Anonymkode: 4d19d...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se på appen Rover. Vi har fått kontakt med to fantastiske hundepassere der. De går turer med ham i ukene, og en av dem har passet når vi er på ferie. Koster litt, men da vet man at hunden er i trygge hender. 

Anonymkode: 4622d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...