Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Trenger litt synspunkter og kanskje veiledning.

Er i ett forholdsvis nytt forhold, med forelskelse og boblende følelser🙂 Så en dag kom vi inn på temaet venner av annet kjønn. I løpet av samtalen ender det med at hun forteller meg at får hun besøk med overnatting, av en av sine veldig gode guttevenner, så kan det være hun forteller meg at nå passer det ikke med besøk denne helgen av meg, hennes kjæreste. 
Hun poengterer selvsagt at denne vennen skal ligge på sofaen i stua, da de bare er venner. 
Vennskapet har vart noen år. Denne mannen er singel. De vil tilbringe helgen sammen, dele noen flasker vin, ha gode samtaler, spise god mat, etc.

så…. Hvordan skal jeg forholde meg til dette?? Er ikke utpreget sjalu, men sitter men en litt uggen følelse…. Kanskje litt avvist…

Anonymkode: 17afd...f11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun en ting å si, 🏃‍♀️Løp!
Helt uaktuelt og spesielt hvis du er ung, og ser på denne kvinnen som en fremtidig mor til dine barn!

Hvis hun gjør det slutt, så gir du kun en respons:  Okey👍 (det gjør kvinner gale, siden de forventer at du skal sloss for dem)

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hei Gratis, og takk for svar.

Har vurdert å «løpe» ja… som sagt er ikke sjalu, men tenker at det å ha single guttevenner på overnatting i helga, vel….. jeg har ikke erfaring med at dette er normalt, ville ikke gjort det slik selv. Å møtes ute, og gjøre ting sammen, det er helt greit og noe helt annet!

Er ikke ung, mer midt i livet og ferdig med barneproduksjon. Har jo blitt dønn forelska, da dama er snill og god, og fantastisk på alle andre områder vi har vært innom, men akkurat dette som jeg beskriver, vel på meg er det som en torpedo i skutesiden!!🥹

• Liker 2
Skrevet
Heirir skrev (14 minutter siden):

Hei Gratis, og takk for svar.

Har vurdert å «løpe» ja… som sagt er ikke sjalu, men tenker at det å ha single guttevenner på overnatting i helga, vel….. jeg har ikke erfaring med at dette er normalt, ville ikke gjort det slik selv. Å møtes ute, og gjøre ting sammen, det er helt greit og noe helt annet!

Er ikke ung, mer midt i livet og ferdig med barneproduksjon. Har jo blitt dønn forelska, da dama er snill og god, og fantastisk på alle andre områder vi har vært innom, men akkurat dette som jeg beskriver, vel på meg er det som en torpedo i skutesiden!!🥹

Du risikerer selvsagt mindre når det ikke er snakk om barn fremover.

Det er likevel følelsene dine og det er kraftig saker. Noen vil sikkert komme inn her å si at du overdriver etc, men dette er ikke tanker i hodet, men dype følelser i magen som ikke kan tenkes vekk av fornuft. Blir ubehaget for stort så vil nok om du vil eller ikke, skyve henne unna deg. 

Du må nok prate med henne og kreve en annen prioritering. Hvis hun ikke er villig til å se det fra ditt ståsted, så er du mer forelska i henne enn hun er i deg. Da har du uansett et problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode guttekompiser og det er fullstendig dealbreaker for meg om det er et problem.

Sånn sett kan det være hun tester deg litt her. Jeg er ganske raskt ute med å fortelle at jeg har nære vennskap med menn, for å eliminere sjalu mannfolk. Jeg foretrekker også menn som har venner av motsatt kjønn. 

Når det er sagt - jeg justerer meg jo noe i et forhold. Nå er jeg såpass voksen at det ikke er så vanlig å overnatte på sofaen til folk lengre, man har jo råd til hotell, så det har ikke vært et tema på mange år. Men reiser og sånt.. jeg vil fremdeles reise med mannevenner, men igjen så trenger man jo ikke dele hotellrom lengre. 

Men likevel - jeg har mer eller mindre nulltoleranse ovenfor sjalusi. Jeg hadde nok også opplevd det som litt respektløst fra din side, om du trodde jeg lå med kompisene mine. 

Men jeg hadde inkludert deg mer, introdusert dere og sånn.

Anonymkode: f2992...389

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I starten av et forhold så bør hun droppe overnatting.  Jeg tenker man møtes alle tre, tar en øl eller 2 og alle blir kjent så går han hjem. 

Anonymkode: f5210...188

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Løp... Dette er å fucke med både deg og mannen hun har friendzonet.

Selv om hun ikke nødvendigvis har tenkt å ligge med han, så er det ingen menn som er venner med kvinner uten å ønske noe mer.

Gøy hvordan "alle menn er svin", utenom de taperne man har friendzonet 😅

Anonymkode: d10d3...722

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er hvorfor du ikke kan være der? 

Anonymkode: 11a3b...241

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om hun ikke nødvendigvis har tenkt å ligge med han, så er det ingen menn som er venner med kvinner uten å ønske noe mer.

Såklart det finnes menn som er venner med kvinner uten å ville noe mer. 

Anonymkode: d0bb2...501

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde invitert deg også om du var min kjæreste. Jeg har en god venn/kollega som jeg har hatt på overnatting en helg og vi er bestevenner og ikke noe mer. Jeg hadde skjønnt om han som jeg nå er med ikke hadde likt det nå, men om han kommer så vil jeg inviteren han også samtidig😊

Anonymkode: 94c4e...9e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så det du egentlig vil fram til, er at alle menn vil ligge med damene de kjenner?

Spytt ut den røde tabletten, og få deg en personlighet, så skal du se at du får deg dame du også..

Anonymkode: 8bb98...134

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg har gode guttekompiser og det er fullstendig dealbreaker for meg om det er et problem.

Sånn sett kan det være hun tester deg litt her. Jeg er ganske raskt ute med å fortelle at jeg har nære vennskap med menn, for å eliminere sjalu mannfolk. Jeg foretrekker også menn som har venner av motsatt kjønn. 

Når det er sagt - jeg justerer meg jo noe i et forhold. Nå er jeg såpass voksen at det ikke er så vanlig å overnatte på sofaen til folk lengre, man har jo råd til hotell, så det har ikke vært et tema på mange år. Men reiser og sånt.. jeg vil fremdeles reise med mannevenner, men igjen så trenger man jo ikke dele hotellrom lengre. 

Men likevel - jeg har mer eller mindre nulltoleranse ovenfor sjalusi. Jeg hadde nok også opplevd det som litt respektløst fra din side, om du trodde jeg lå med kompisene mine. 

Men jeg hadde inkludert deg mer, introdusert dere og sånn.

Hei. Takk for dine synspunkter. Hva tenker du om at hun ikke vil ha besøk av meg når hun har overnattingsbesøk av sin guttevenn? Har det noe betydning om denne vennen er singel, eller i ett forhold?

Jeg selv har vanskelig å se for meg at jeg ville nektet min kjæreste å komme på besøk om jeg hadde hatt overnattingsbesøk av en dame som i tillegg til å være singel også var min venninne!

Jeg bare spør, for jeg har ikke mye erfaring med slike problemstillinger fra tidligere. For meg vil det uansett ikke føles naturlig å ha overnattingsbesøk av ei venninne, når jeg er i ett forhold. 
skyter jeg helt feil nå, eller er det bare normalt??

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde invitert deg også om du var min kjæreste. Jeg har en god venn/kollega som jeg har hatt på overnatting en helg og vi er bestevenner og ikke noe mer. Jeg hadde skjønnt om han som jeg nå er med ikke hadde likt det nå, men om han kommer så vil jeg inviteren han også samtidig😊

Hei. Takk for dine synspunkter. Kan være hun tester meg som noen skriver, men det at denne guttevennen skal overnatte fra fredag til søndag, samtidig med at jeg da ikke er passende å ha på besøk…. Det kjenner jeg litt på.. 

og må man overnatte selv om mann er venner. Denne vennen bor bare 30 min. Unna med bil. Det handler om god stemning og kvalitetstid som venner var svaret på det.

Mine jentevenner møter jeg gjerne ute til pils/ vin, spiser sammen, går på teater etc. Når man overnatter og er singel, vel en mann er mann…. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Takk skal du ha🙂

• Hjerte 1
Skrevet
Gratis skrev (1 time siden):

Du risikerer selvsagt mindre når det ikke er snakk om barn fremover.

Det er likevel følelsene dine og det er kraftig saker. Noen vil sikkert komme inn her å si at du overdriver etc, men dette er ikke tanker i hodet, men dype følelser i magen som ikke kan tenkes vekk av fornuft. Blir ubehaget for stort så vil nok om du vil eller ikke, skyve henne unna deg. 

Du må nok prate med henne og kreve en annen prioritering. Hvis hun ikke er villig til å se det fra ditt ståsted, så er du mer forelska i henne enn hun er i deg. Da har du uansett et problem.

Kloke ord du kommer med. Mange synspunkter på dette tema ser jeg. Uansett så føles det litt feil å prioritere en singel guttevenn på helgebesøk foran den man er i ett forhold med. Hvorfor skal jeg godta det, når det er «andre fisker i sjøen» som ser lik som meg på det.

Blir nok å løpe her ja, men takk for klargjørende tanker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Heirir skrev (43 minutter siden):

Hei. Takk for dine synspunkter. Hva tenker du om at hun ikke vil ha besøk av meg når hun har overnattingsbesøk av sin guttevenn? Har det noe betydning om denne vennen er singel, eller i ett forhold?

Jeg selv har vanskelig å se for meg at jeg ville nektet min kjæreste å komme på besøk om jeg hadde hatt overnattingsbesøk av en dame som i tillegg til å være singel også var min venninne!

Jeg bare spør, for jeg har ikke mye erfaring med slike problemstillinger fra tidligere. For meg vil det uansett ikke føles naturlig å ha overnattingsbesøk av ei venninne, når jeg er i ett forhold. 
skyter jeg helt feil nå, eller er det bare normalt??

Jeg tenker det hadde vært naturlig om dere ble introdusert og du fikk møtt denne karen og hengt litt med ham!

Men også naturlig at man vil ha vennetid uten kjæresten.

Når du sier hun ikke vil ha besøk av deg - mener du overnattingsbesøk? For det er jo faktisk litt kleint av deg i så fall, å insistere på at du skal sove der samtidig og være en klegg på vennebesøket 24/7. Men dersom du mener bare et vanlig besøk, du kommer over for en kaffe eller middag, eller dere møtes ute for en pils - det burde hun jo arrangert, det er jo helt vanlig å introdusere sine nærmeste venner for kjæresten, det er et must.

Men som sagt, ikke vanlig at kjæresten skal være til stede hundre prosent av tiden man tilbringer med venner. Kanskje mer etter alle har blitt godt kjent, men i starten... jeg dro på en hyttetur med en gjeng gamle venninner en gang, og en av de litt mer perifere som var invitert, dro med seg kjæresten som hun var nyforelsket i. Det ødela hele greia, alle var ganske irritert på henne. Ikke at det var noe galt med han, men det ble ikke det samme, det var ikke det som var dealen.

Pluss vi mistenkte jo - med rette - at han hang seg på fordi han var redd for utroskap på jenteturen.... irriterende opplegg. Det endrer hele dynamikken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Såklart det finnes menn som er venner med kvinner uten å ville noe mer. 

Da er han homofil 😉

Anonymkode: 55406...002

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt det om min kjæreste gjorde det. Årsaken til det er fordi jeg vet at alle mine gode guttevenner ville sagt ja takk om jeg tilbød dem noe action selv om vi bare er venner. Det er bare sånn det er.

Anonymkode: 04d7e...ba8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei. Trenger litt synspunkter og kanskje veiledning.

Er i ett forholdsvis nytt forhold, med forelskelse og boblende følelser🙂 Så en dag kom vi inn på temaet venner av annet kjønn. I løpet av samtalen ender det med at hun forteller meg at får hun besøk med overnatting, av en av sine veldig gode guttevenner, så kan det være hun forteller meg at nå passer det ikke med besøk denne helgen av meg, hennes kjæreste. 
Hun poengterer selvsagt at denne vennen skal ligge på sofaen i stua, da de bare er venner. 
Vennskapet har vart noen år. Denne mannen er singel. De vil tilbringe helgen sammen, dele noen flasker vin, ha gode samtaler, spise god mat, etc.

så…. Hvordan skal jeg forholde meg til dette?? Er ikke utpreget sjalu, men sitter men en litt uggen følelse…. Kanskje litt avvist…

Anonymkode: 17afd...f11

Løp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da er han homofil 😉

Anonymkode: 55406...002

Haha ja, må jo være det 🤦‍♀️ Kvinner kan også "friendzones" 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...