AnonymBruker Skrevet 1. april #1 Skrevet 1. april Naboen min bare slapp ut katten sin som bare er 9 mnd gammel. Ikke gått tur med den før eller noe. Jeg er veldig bekymret for den nå. Er ikke dette veldig uansvarlig? Skal jeg gjøre noe eller snakke med henne? Anonymkode: 237bb...10a
Million Skrevet 1. april #2 Skrevet 1. april Om du skal gjøre noe? Hva tenker du at du som nabo kan eller skal gjøre når en person slipper ut katten sin? Det er ingen forbrytelse, og naboen begår ikke dyremishandling. Mange som slipper ut kattene sine når de er halvvoksne og nærmer seg året, og som regel går det fint. Personlig ville jeg ventet til katten rundet ett år, men noen mener det er greit tidligere. Ingen fast regel på det, kun anbefalinger, som man kan velge om man vil følge eller ei. 2 3
Agatha Skrevet 1. april #3 Skrevet 1. april Ville ikke blanda meg inn. Katter har vell ferdig utviklet rettningssans en plass mellom 8 og 12 måneder. Kan hende du ikke kjenner hele historien og at de har vurdert at katten er klar? 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april Hvorfor skal du gjøre noe? 9 mnd er ikke horribelt tidlig. Ikke optimalt uten å ha vært ute med pus, men det går stort sett bra. Anonymkode: ead4e...b89 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #5 Skrevet 1. april Hvordan vet du at de aldri har luftet den ute før? Anonymkode: d8f25...4bb 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #6 Skrevet 1. april Hadde skjønt det om den var 12 uker, men 9 mnd. går mest sannsynlig fint. 1 år er retningslinjer, ikke en strikt lov, siden katter har ulikt utviklings- og modningsnivå. Det verste dyreplageriet er når folk skaffer seg innekatter som aldri får gå ut. Anonymkode: 26da3...94b 2 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #7 Skrevet 1. april Kommer mye an på hvordan området er.Om det er trafikert vei,hage eller landlig.Har aldri sett noen gå tur med katten,men så er jeg oppvokst på en gård det kattene gikk som de ville.Men er det en dyr rasekatt ville jeg nok passet på.Tror ikke du skal si noe til naboen. Anonymkode: 8f106...0ed
AnonymBruker Skrevet 1. april #8 Skrevet 1. april Altså, for 10 år siden var det vanlig å slippe dem ut når de var 12 uker gamle... Utrolig hysteriske folk har blitt med dyr! 9 mnd er null problem. Anonymkode: 61795...c48 6 3
Snok1 Skrevet 1. april #9 Skrevet 1. april Katter er lystmordere og bør overhodet ikke slippes løs i norsk fauna hvor de ikke hører hjemme. Katter bør svartelistes. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #10 Skrevet 1. april Snok1 skrev (Akkurat nå): Katter er lystmordere og bør overhodet ikke slippes løs i norsk fauna hvor de ikke hører hjemme. Katter bør svartelistes. Nå har vel ikke dette noe med trådstarter s innlegg å gjøre? Anonymkode: d8f25...4bb 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #11 Skrevet 1. april Å herligheten hva folk skal bry seg med. Chill!! Anonymkode: 9f1ad...4de 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #12 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, for 10 år siden var det vanlig å slippe dem ut når de var 12 uker gamle... Utrolig hysteriske folk har blitt med dyr! 9 mnd er null problem. Anonymkode: 61795...c48 Nei, det var absolutt ikke vanlig for 10 år siden. Anonymkode: 39c98...63b 2
Snok1 Skrevet 1. april #13 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå har vel ikke dette noe med trådstarter s innlegg å gjøre? Anonymkode: d8f25...4bb Kan ikke påpekes sterkt nok, ofte nok og tilstrekkelig mange steder.
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Skrevet 1. april Snok1 skrev (Akkurat nå): Kan ikke påpekes sterkt nok, ofte nok og tilstrekkelig mange steder. Hvordan tenker du at det hadde blitt med rotter og mus i boligområder da? Anonymkode: 26da3...94b 1
anonym 4545 Skrevet 1. april #15 Skrevet 1. april Snok1 skrev (4 minutter siden): Katter er lystmordere Tenker vi sier: Har instinkt fra naturens side. 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Skrevet 1. april Dette går nok helt fint du. Mine kattunger løp inn og ut verandadøren så fort de var i fysisk stand til det. Da var de ikke mange ukene gamle. Selvfølgelig under oppsyn. Men ved va 6 mnd alder skal retningssansen være greit utviklet å det skal være trygt å ha fra dem ute. Anonymkode: 935f8...dcb 1 1
Snok1 Skrevet 1. april #17 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan tenker du at det hadde blitt med rotter og mus i boligområder da? Anonymkode: 26da3...94b Katter dreper stort sett fugler. Det er det som er problemet. De desimerer fuglebestanden.
Snok1 Skrevet 1. april #18 Skrevet 1. april anonym 4545 skrev (1 minutt siden): Tenker vi sier: Har instinkt fra naturens side. Ja. Og det er fint i deres habitat, som ikke er i Norge. De må svartelistes. De kattene som allerede er her må holdes inne.
AnonymBruker Skrevet 1. april #19 Skrevet 1. april Snok1 skrev (1 minutt siden): Katter dreper stort sett fugler. Det er det som er problemet. De desimerer fuglebestanden. Sånn er naturen. Hva får vi gjort med det? Ingenting. Anonymkode: 935f8...dcb
Snok1 Skrevet 1. april #20 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sånn er naturen. Hva får vi gjort med det? Ingenting. Anonymkode: 935f8...dcb Får å gjenta meg selv: Katter jar ikke sitt naturlige habitat i Norge. De er som kaniner i Australia, og må svartelistes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå