AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:01 #21 Del Skrevet onsdag kl 22:01 Åpen løsning i hele første etasje hvor småbarn kan løpe rundt og få brukt kroppen på dager med drittvær. Matbod i kjelleren rett nedenfor kjøkkenet med god plass til alt vi trenger. Store vinduer i hele stua, så vi lett kan følge med på barn i hagen. Et alt mulig-rom i første etasje til lek, gaming, kles-bretting, og som også er gjesterom. Veldig glad i huset vårt. Anonymkode: 1c1af...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:03 #22 Del Skrevet onsdag kl 22:03 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes du det er praktisk hvis en må på do mens en står på badet? For meg hadde det vært et mareritt. Naboen vår har samme løsning, og de hater det. Anonymkode: 88405...645 Men det samme kan man jo si om alle rom? Praktisk å ha do i stua hvis man plutselig må på do hvis man er der, osv? Jeg savner å ha bad og toalett som separate rom - det er den beste løsningen som jeg også føler er mest hygienisk! Anonymkode: 8d72d...f94 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:03 #23 Del Skrevet onsdag kl 22:03 Ugh. Jeg har litt problemer med å komme på hva som er praktiske løsninger med dette huset, men det kan forklares av at jeg har lyst til å flytte fra det... Det eneste måtte være at det er både do på badet og en gjestedo i gangen. Men det ødelegges litt av at badet er gjennom et soverom så gjestedoen er en nødvendighet pga en ulempe mer enn en luksus. Anonymkode: 1452a...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet onsdag kl 22:05 #24 Del Skrevet onsdag kl 22:05 Jeg digger atskilt kjøkken. Det er nesten ikke mulig å finne nye boliger idag hvor de ikke har ofret romslig kjøkken for ekstra soverom etc, og kjøkkenet bare er en vegg i enden av stua. Hjelper ikke om det er øy eller halvvegg der, jeg vil ikke se kjøkkenet fra stua. Til nød gjennom en dør som kan lukkes. Men helst skal det ikke synes. Digger også flere spiseplasser. MÅ være kjøkkenbord eller spisestue i boligen, aller helst begge deler. Ikke så glad i barkrakk-løsning men kan evt være det i tillegg til en god spiseplass med bord/stol. Bruker ikke peisen altfor mye lenger, men det er utrolig herlig å ha. Digger både kosen med flammene og den deilige direkte varmen. Badekar altså, for en deilig spa-følelse hjemme 😍 Det er nesten ikke aktuelt å ha hjem uten. Uteplasser i solen. Har 3 uteplasser slik at jeg alltid har en stol i sol, så lenge den viser oss sitt blide åsyn ☀️ Godt med parkeringsplasser på egen tomt. Er så digg å ikke måtte sende besøkende på plassjakt i gatene i nabolaget når vi inviterer flere med biler 🚗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:21 #25 Del Skrevet onsdag kl 22:21 Jeg syntes det er vanskelig å finne noe bra med leiligheten. For jeg trives ikke med rominndelingen og leilighetens plassering. Men skal jeg trekke frem de positive sidene i den situasjonen som er, så er det stort kjøkken rom med plass til kjøkkenbord. Veldig ålreit at det er plass til å leke inne på kjøkkenet for barnet når jeg lager mat. Store vinduer som gir mye dagslys inn. Stort soverom. Men fasongen på badet er det beste. Det er rektangulært med døra på langsidene. Alt er godt utnyttet i rommet. Det er luftig, samtidig bra plassert. Lite død plass midt på gulvet. Anonymkode: a5933...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet torsdag kl 00:20 #26 Del Skrevet torsdag kl 00:20 Det er så lite at det skal litt til å treffe det dersom det skulle bli krig. 😁 Nei hvor gjennomtenkt oppbevaring er i hele huset er nok det store plusset ved vår bolig. Det har vært førsteprioritet, og gjør det enkelt å holde orden, selv om det ikke det egentlig ikke synes at dette var førsteprioritet. Jeg liker også at vi har walk in med inngang fra badet. Det er som regel når man er på badet man trenger ting. Slipper å gå ut og inn igjen. Liker også at vaskerommet har ekstra kjøkkeninnredning for ting man sjelden bruker, med vaskekum og ekstra kjøleskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:48 #27 Del Skrevet torsdag kl 06:48 Stor stue og kjøkken på ca 75 m2. Kjøkken adskilt med en vegg, slik at man ikke ser rotet 😅 Bad, 1 soverom , inngang og terrasse i samme etasje slik at det er livsløpstandard. Anonymkode: bb26d...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:50 #28 Del Skrevet torsdag kl 06:50 Toalettrom rett innenfor inngangsdøra. Anonymkode: 17cc0...4bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:28 #29 Del Skrevet torsdag kl 08:28 Jeg elsker huset vårt, som er utformet for å passe vår familie: Stort kjøkken, med spiseplass nok til minst 10 stk, og dører så man kan stenge rot og lyd inne. Kjøkkenmaskin, kjøttkvern o.l bråker en del, og ikke alltid at det passer alle å høre på. Bad m. toalett (og mulighet for vaskemaskin) i alle tre etasjer. Inngang (med bad like innenfor) både i kjeller og på hovedplan. En stor veranda som går rundt 2 sider av huset, så vi kan nyte sola fra den står opp til den går ned. Anonymkode: c2a0b...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:53 #30 Del Skrevet torsdag kl 08:53 Dobbel vask på badet vårt bad. Walk inn garderobe med sminkebord. Opphøyd vaskemaskin og tørketrommel, med dører vinklet om hverandre. Fransk balkong på soverom - god lufting når det er varmt. Gjestetoalett nær oppholdsrom for besøkende. Gjestebad i tilknytning til gjesterom Anonymkode: 6304a...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 08:56 #31 Del Skrevet torsdag kl 08:56 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Synes du det er praktisk hvis en må på do mens en står på badet? For meg hadde det vært et mareritt. Naboen vår har samme løsning, og de hater det. Anonymkode: 88405...645 Hvis vi bare hadde hatt et bad, hadde jeg foretrukket å ha det separat. Når jeg er på badet så bruker bare mannen et av gjestetoalettene, før han kommer inn på badet som er tilknyttet soverommet. Men foretrekker at det er do på selve badet, om man først har muligheten til det, og flere bad. Anonymkode: 6304a...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:02 #32 Del Skrevet torsdag kl 09:02 Fikk arkitekt til å tegne huset for 25 år siden. Så har ingen vinduer mot nabohuset. Har plassert huset optimalt etter solforhold. Er ikke boligfelt. Dør inn til vaskerom utenfra. Jordvarme som varmer opp huset med varmtvann i gulvene. Valgte stort kjølehjørne istedet for kjøleskap på kjøkkenet. 40 kvm "bod" med treningsapparater, frysere, ekstra kjøleskap og mange hyller til lagring. Nok soverom i samme etg til at barna kunne ha soverom nært oss. Gjorde om på det da de ble store, slik at de fikk soverommene nede ved kjellerstue. Er veldig fornøyd, men det er to ting jeg savner. Skulle gjerne hatt et spiskammers ved siden av kjøkkenet. Hadde vært supert til kjøkkenmaskiner, tørrmat etc. Og jeg skulle gjerne hatt litt større vindfang/den lille gangen der man kommer inn. Har en skyvedørsgarderobe der med god plass, men den tar så mye av rommet. Anonymkode: afbae...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:53 #33 Del Skrevet torsdag kl 14:53 AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 8.19): Overrasket over at flere her trekker frem separat toalett og bad som noe positivt. Jeg synes do og dusj henger sammen (veldig upraktisk å måtte gå på to forskjellige rom og måtte av og på med klær dobbelt opp, når alt normalt gjøres på ett rom) og kunne aldri tenkt meg å ikke ha do inne på badet. Vil heller si det er positivt med flere bad (inkludert do), eventuelt ekstra gjestetoalett i tillegg til fullt utstyrt bad... Hadde jeg bodd så trangt at det ikke var aktuelt med flere bad, så ville jeg heller hatt doen inne på det ene badet som er, enn å splitte det opp. Anonymkode: d8142...d5d Her er det kun 1 toalett og 1 bad i rekkehuset,så jeg synes den ordningen med separate rom er perfekt. Da unngår jeg at gjester bruker badet .Og med beboer,jente,som kan bruke en evighet på badet for å sminke seg osv så er det perfekt at toalettet da er ledig. Anonymkode: d822f...3a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:58 #34 Del Skrevet torsdag kl 16:58 Det mest praktiske med mitt hus er at det langt fra naboer,null innsyn. Anonymkode: b35eb...9c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:53 #35 Del Skrevet torsdag kl 21:53 Vi har gammelt 60-tallshus, og kan virkelig ikke si mye positivt om planløsningen der i alle fall. Hva tenkte de egentlig på da? Huset er absolutt beboelig, men særdeles lite praktisk. Vi har separat kjøkken, men jeg føler meg bare innesperret om jeg lukker meg inne der. Om man har dette separat, så burde man ha det stort nok til å ha en spiseplass. Skjønner derfor de som foretrekker åpen løsning. Man kan heller ikke bare sperre seg inne med små barn. Ser flere nevner at de er fornøyd med separat bad og toalett, og jeg er enig i at det er en stor fordel om man ikke har to toaletter, eller er mange i huset. Det som blir upraktisk er når det ikke er vask sammen med toalettet, som av en eller annen grunn var vanlig før. Anonymkode: b1c4c...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:12 #36 Del Skrevet fredag kl 07:12 Trappefritt inngangsparti, veldig praktisk når vi har barn som bruker barnevogn daglig. Utekran på begge sider av huset og slangetrommel, slipper å dra hageslangen rundt huset. Nok stikkontakter på verandaen og terrassen. Nok lagringsplass, både inne og ute. Har bod på innsiden av garasjen, innenfor vaskerommet og utebod under en av verandaene. I neste hus skal vi definitivt ha 2 fulle bad og gjestetoalett. Anonymkode: 50e9e...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:31 #37 Del Skrevet fredag kl 07:31 Terrasse med skjerming for vind og gode solforhold hele dagen Massevis av oppbevaringsplass. Garasje, utebod, tre inneboder, vaskerom, krypeloft.. 2 minutter å gå til busstopp. Bussen går hvert tiende minutt, og den har stopp på jobben min uten noe bytte mellom Varmepumpe! Det er også varmekabler i halve underetasjen. Vi har peis, men har aldri trengt å fyre. Jeg har aldri vært kald her Anonymkode: bb790...73c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:23 #38 Del Skrevet fredag kl 08:23 Skittentøyssjakt fra bad til vaskerom. Og at kjøkkenet er avgrenset fra stua. Anonymkode: b5935...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:05 #39 Del Skrevet fredag kl 17:05 Bor i et rekkehus fra 1967. Jeg elske at kjøkkenet er på bakkeplan, sammen med uteplassene. Det gjør det enkelt når vi vil spise ute. Uteplass både på øst og vestsiden av rekkehuset er gull. På vår og høst kan vi sitte i solen, og på sommeren når det blir for varmt gjør vi motsatt. Uansett enkelt å ta med seg måltidene ut, uansett hva man ønsker. Digg å slippe å drasse med seg handelen opp en etasje. Jeg elsker også at vi har adskilt bad og toalett. Og at det er vask på toalettet. Veldig fornøyd med at det er mulig å gå på både do og bad uten at naboer ser oss. Veldig glad for at vi har kjeller, med peis. Det er et kjærkomment ekstra areale som benyttes både når vinterstormene herjer, men også på sommeren når det er varmt og lyst ute. Utsikt mot fjorden har vi også, busstopp tre minutter unna boligen, og fem matbutikker innenfor en kilometers avstand. Jeg elsker rett og slett boligen vår. Selv om vi måtte pusse opp, og renovere litt da vi flyttet inn. Anonymkode: 9f1bc...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnitAndCoffee Skrevet fredag kl 17:29 #40 Del Skrevet fredag kl 17:29 To bad Todelt soverom (tidligere to rom) der en del er garderobe, med kort vegg i mellom. Det er vinduer i begge delene slik at vi kan få skikkelig lufting. Anbefaler sterkt å ha mulighet for gjennomtrekk på soverommet, eventuelt bare ved ha en luftekanal i en annen vegg enn vindusveggen eller sette inn et smalt/lite vindu. Inngang i begge etasjer, så hvis (når) jeg blir dårlig til beins, så kan jeg bruke bare overetasjen og ha alt jeg trenger der. (Hus med sokkel i skrått terreng) Ordnet klart til vaskemaskin da vi pusset opp badet oppe, så trenger det ikke å bli gjort rørleggerarbeid hvis vi får behov for å flytte vask/tørk opp en gang. Dør ut av treningsrommet slik at det er lett å ordne gjennomtrekk/lufte skikkelig. Kan også springe på mølla og se på fjellene. Hundegård utenfor altandøra, så det bare er å tuppe ut bikja når den må gjøre sitt. Kan også ha den døra åpen når vi er borte slik at hunden aldri er helt innestengt. (Bor uti gokk) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå