Gå til innhold

Praktiske fordeler ved boligen din man kanskje ikke tenker over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange tenker feks på vaskerom med egen inngang. Nok bodplass osv. Men kanskje noen har andre gode løsninger som dere ikke tenkte over før? 

Vi har feks kjøkken med vindu mot terrassen. Syns det er praktisk vær og sommer. Da kan barna være ute samtidig som vi kan følge med mens vi lager middag. Har også stort vindu mot hagen vi ser fra sofaen.

Anonymkode: 8792b...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig deilig med slike tråder sånn at man kan tenke over hva som er positivt med huset og ikke bare alt som er «galt».

Veldig glad i direkte utgang til platting og hage fra stuen, dør utenfra og ned til kjelleren. At toalettet og badet er to separate rom, eventuelt et ekstra toalett i huset. Digg med sportsbod rett på utsiden og vedbod i kjellerinngangen.

Anonymkode: 726f1...7f6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At soverommene ligger i en egen «fløy» av huset hvor man kan lukke en dør til, så demper det all lyd fra stue og kjøkken etter leggetid.

At vi har satt inn dør på kjøkkenet som går rett ut i hagen.

At rommene er romslige, også soverom.

At det er to etasjer og vi kan leie ut underetasjen, men enkelt sette inn ei trapp den dagen vi ønsker mer plass.

At boligen er vendt slik at stue, kjøkken og hage får mest sol, og soverom mest skygge. 

Anonymkode: 947fe...f10

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toalett og bad er to rom, jeg kommer ikke til å forandre den løsningen. Den er perfekt synes jeg. Ellers er det faktisk 3 boder her.

Anonymkode: d822f...3a8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smulelist under innredningen hvor man har brødboksen som er koblet til sentralstøvsugeren.. 

Anonymkode: 0707e...674

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt hus ligger kun 4 km fra arbeidsplassen, det er praktisk, det. 

Anonymkode: c1774...148

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke huset jeg bor i, men huset min bestefar bygde. Alt var på ett plan med garasje og bod i enden av huset, vegg i vegg med stue. Fra bod til stuen var det en åpning sånn at man gikk i boden, fylte en stor kasse med ved som man skjøv på hjul gjennom veggen, inn i stuen vedsiden av peisen. Fra stuen sin side var det da bygd en kasse med "lem" på toppen sånn at det ikke trakk fra boden. Så slapp man å gå med flere favn med ved om dagen i kulde og snø.

Anonymkode: d4909...26a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Egentlig deilig med slike tråder sånn at man kan tenke over hva som er positivt med huset og ikke bare alt som er «galt».

Veldig glad i direkte utgang til platting og hage fra stuen, dør utenfra og ned til kjelleren. At toalettet og badet er to separate rom, eventuelt et ekstra toalett i huset. Digg med sportsbod rett på utsiden og vedbod i kjellerinngangen.

Anonymkode: 726f1...7f6

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Toalett og bad er to rom, jeg kommer ikke til å forandre den løsningen. Den er perfekt synes jeg. Ellers er det faktisk 3 boder her.

Signerer. Vi har også separat bad og toalett. Perfekt i soveromsetasjen, 3 soverom, 1 bad og 1 toalett. Samt eget gjestetoalett i hovedetasje 😃

Anonymkode: c4a5d...615

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At alle soverom er i 1. etasje, mens kjøkken og stue er i 2. etg

Hvis det skulle begynne å brenne, så er det letter for alle å komme seg raskt ut/bli reddet fra 1. etasje 

Dessuten går jo varmen oppover. Vi ønsker varme i oppholdsrom, mens soverom kan godt være kjølige

Anonymkode: a0796...74a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at flere her trekker frem separat toalett og bad som noe positivt. Jeg synes do og dusj henger sammen (veldig upraktisk å måtte gå på to forskjellige rom og måtte av og på med klær dobbelt opp, når alt normalt gjøres på ett rom) og kunne aldri tenkt meg å ikke ha do inne på badet. Vil heller si det er positivt med flere bad (inkludert do), eventuelt ekstra gjestetoalett i tillegg til fullt utstyrt bad... Hadde jeg bodd så trangt at det ikke var aktuelt med flere bad, så ville jeg heller hatt doen inne på det ene badet som er, enn å splitte det opp. 

Anonymkode: d8142...d5d

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kjøkkenet er et spacious  rom for seg selv! Og ikke åpen løsning og del av stua. Og at soverommene ligger i hver sin fløy, så vi voksne kan trekke oss tilbake. Også deilig med stor omkransende terrasse, med utgang fra nesten alle rom. 

Anonymkode: d60a8...fac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker huset vi har. Det er et gammelt hus påbegynt på 1700-tallet, og mer enn doblet i størrelse på 1850-tallet. Totalrenovert av oss i perioden 2000-2015. 

To etasjer. Fint med bad i begge etasjer, begge med toalett og dusj, og det støreste også med boblebadekar. Deilig med vannbåren gulvvarme i alle gulv i begge etasjer. Aldri kald på føttene.

4 soverom+kontor i 2. etasje pluss bad og vaskerom. Praktisk med vaskerom i samme etasje som soverom, da det er der det meste av klesvask kommer fra og skal til.

Dagligstue og spisestue i hvert sitt rom i 1. etasje som er praktisk når noen inviterer folk uten at hele familien skal delta. Det kan være ungene har venner på besøk eller mannen i huset inviterer til et styremøte. Da kan resten av familien bruke dagligstue og kjøkken uten å forstyrre. I 1. etasje er det også et soverom/gjesterom hvor gjestene har eget bad når de er her og vi andre bruker badet i 2. etasje.

Kjeller under deler av huset som brukes til bodplass samt teknisk rom for varmepumpe(fjellvarme til gulvvarme) samt varmtvannstanker. Et lite rom i kjelleren er bygget brannsikkert for oppbevaring av bunader, familiebilder og annet av verdi.

Uteplass rett utenfor kjøkkenet er praktisk.

Og det aller beste med huset er at det ligger på en gård med masse plass(parkering for 30 biler), frisk luft og nærhet til natur. 

Anonymkode: 7b139...36a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Overrasket over at flere her trekker frem separat toalett og bad som noe positivt. Jeg synes do og dusj henger sammen (veldig upraktisk å måtte gå på to forskjellige rom og måtte av og på med klær dobbelt opp, når alt normalt gjøres på ett rom) og kunne aldri tenkt meg å ikke ha do inne på badet. Vil heller si det er positivt med flere bad (inkludert do), eventuelt ekstra gjestetoalett i tillegg til fullt utstyrt bad... Hadde jeg bodd så trangt at det ikke var aktuelt med flere bad, så ville jeg heller hatt doen inne på det ene badet som er, enn å splitte det opp. 

Anonymkode: d8142...d5d

To bad, med både w.c, dusj og vask er et klart pluss her hos oss. Løsningen er slik at boligen egentlig kan deles i to leiligheter. noe som er meget praktisk med ungdommer i hus 😅

Anonymkode: d60a8...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overbygget inngangsparti, med stor sportsbod med fryseskap rett ved inngangsdøren. 

Jeg syns det er sykt digg at jeg kan gå i sokkelesten ut i boden for å hente mat fra fryseren, at jeg slipper ta på meg sko og ut i regnet. Vi har liten fryser på kjøkkenet, men to fryseskap i boden. 

Har også vært fornøyd med at vaskerommet med gjestetoalett er i umiddelbar nærhet av inngangsdøren. vi bygde benkeplate over vaskemaskin og tørketrommel, med stellestasjon oppå der. 

I bæsjebleietiden var det deilig å bare slenge posen ut døren, istedenfor å ha en bleiebøtte på varmekabler 🤮 Grøsssss. 

Anonymkode: 0eb9f...ed3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Synes du det er praktisk hvis en må på do mens en står på badet? For meg hadde det vært et mareritt. Naboen vår har samme løsning, og de hater det. 

Anonymkode: 88405...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vaskerom rett ved inngangen med egen dør, pluss hageslange i nærheten. Genialt når ungene var mindre og kom hjem fulle av søle. Kunne spyle rett av de der og sende de inn på vaskerommet. Nå er det hunden det skjer med. 

Overbygd inngangsparti der vi nå har en benk og skohylle til sure fotballsko.. kan luftes der, uten å bli våte. På kjøkkenet har vi utgang rett til terrassen. 

Anonymkode: ff6eb...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enkel parkering

Kort vei til busstopp (under 1 min)

At vi eier hele 2 mannsboligen

20 kvm matbod i kjeller, vaskerom på ca 35 kvm osv osv

Eneste minuset er at skulle gjerne bodd midt i sentrum men da kan jeg glemme parkering, hage osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen løsning i hele første etasje hvor småbarn kan løpe rundt og få brukt kroppen på dager med drittvær. 

Matbod i kjelleren rett nedenfor kjøkkenet med god plass til alt vi trenger.

Store vinduer i hele stua, så vi lett kan følge med på barn i hagen.

Et alt mulig-rom i første etasje til lek, gaming, kles-bretting, og som også er gjesterom.

Veldig glad i huset vårt.

Anonymkode: 1c1af...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskerom i sluse mellom garasje og entre. Tre soverom, men ingen av dem er vegg i vegg med hverandre - rom for privatliv og ulik toleranse for støy.

Nytt hus med godt inneklima. Masse gjennomlys og vinduer fra gulv til tak. 

arkitekter FTW

Anonymkode: 21c57...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...