Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være en mulighet å ta ny verdivurdering av leilighet i borettslag for å evt endre på restskatt-summen? Jeg kan null, niks, nada om skatt.

Anonymkode: 99157...e43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tenke meg at verdien av en andelsleilighet gir så store utslag i skatteoppgjøret... 

Anonymkode: 1a617...10d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan det være en mulighet å ta ny verdivurdering av leilighet i borettslag for å evt endre på restskatt-summen? Jeg kan null, niks, nada om skatt.

Det kommer an på om du skal betale formueskatt eller ikke.

Anonymkode: b6d09...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Ligningstaksten av boligen er langt lavere enn en verditakst, så skjønner ikke hvordan du tenker.

Anonymkode: d6ca1...767

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil vel bare gi utslag hvis det er slik at du har en formue på 1.7 millioner og ny verditakst sier at du bor i en rønne som har sunket mye i verdi . 

Anonymkode: ea91c...d97

AnonymBruker
Skrevet

Ts

Takk for svar. Jeg har virkelig 0 peiling - derfor spør jeg! Da er det kjekt å få svarm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ligningstaksten av boligen er langt lavere enn en verditakst, så skjønner ikke hvordan du tenker.

Anonymkode: d6ca1...767

Ligningstaksten vil jo uansett bli lavere hvis verditaksten blir det. Men neppe mye å hente, og uten betydning hvis man ikke er over grensen for formuesskatt.

Anonymkode: d842f...40d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Takk for svar. Jeg har virkelig 0 peiling - derfor spør jeg! Da er det kjekt å få svarm

Skatteetaten har virkelig gode hjelpemidler på nettsidene sine, så det er bare å sette seg ned å lese. På hver eneste post er det også et lite informasjonsfelt hvor det står litt mer detaljert om postene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...