AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:07 #61 Del Skrevet tirsdag kl 19:07 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Takk for et gjennomtenkt svar ❤️. Skal se litt på pusteøvelser og yoga så jeg er forberedt til neste gang. Det er ikke morsomt å komme i konflikt med andre på slike dager,lunta er kort og det jeg undertrykker andre dager kommer fram når jeg er slik sliten. Anonymkode: 2f8ed...f09 Hva med å snakke med kollegaene dine før vakta? Si at du har sovet lite og at lunta er kort, be om at de har litt ekstra tolmodighet med deg. Synes også tipset om å se utover deg selv var bra, ikke fokuser på hvor trøtt og sliten du er, men prøv å se frem til du kan legge deg feks Skjønner at det er lettere sagt enn gjort, altså Anonymkode: 22c29...32e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet tirsdag kl 19:42 #62 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 (endret) Da jeg gikk på universitetet hadde jeg en lengre stund der jeg var mye sliten. Lærte meg å meditere. Satt rett og slett hvor som helst, satt en alarm på 15 min, lukket øynene, roet tankene og ignorere alt rundt. Brydde meg ikke om noen mente dette så dumt ut eller trodde at jeg sov på bussen. Noen få slike pauser og jeg var normalt klar for å jobbe igjen. Ellers tok jeg meg litt ekstra tid til å tenke før jeg svarte på ting for å ikke gjøre dumme feil. Endret tirsdag kl 19:50 av katties 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:47 #63 Del Skrevet tirsdag kl 19:47 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja,for det er det samme å være imøtekommende på jobb og skrive her. Hvorfor svarer du det jeg sier jeg ikke trenger. Anonymkode: 2f8ed...f09 Ikke barer klarer du å skrive her i flere innlegg…. du klarer også å opprette en tråd og bli kranglete. Det krever mye energi! Anonymkode: 35e93...a94 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:52 #64 Del Skrevet tirsdag kl 19:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud så mange frekke og ufine svar du får trådstarter. Det er best å lære seg at på kg bør man holde kjeft om det som plager deg, for ellers kommer hylekoret med at " vi har det værre og klarer det fordet!" 🤡 at det går an å oppføre seg sånn. Anonymkode: c1ba8...8cc Det er likevel ikke innafor med en egenmelding pga 1 natt med dårlig/lite/ingen søvn! Da skulle ikke «noen» klart å gå i jobb. Jeg har kronisk søvnmangel og går på jobb selv om jeg har sovet lite/ingenting. Jeg kjører dog ikke bil, for det har jeg ikke sjans til. Anonymkode: 35e93...a94 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vesla1985 Skrevet tirsdag kl 19:52 #65 Del Skrevet tirsdag kl 19:52 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt poeng. Jeg skrev et innlegg med et hjertesukk om bønder (som jeg i utgangspunktet hyller) som drev på jordet kl 04 på natten en gang. Fikk så mye kjeft av folk her. Jeg var bare et dritt i forhold til bønder. Lurer på om en av de som skrev det hadde tenkt det samme om de var foreldre til det barnet som skulle ha en stor operasjon, og jeg skulle være på anestesi teamet. Anonymkode: 8b0dd...5a2 Det tviler jeg på de ville. Vi sliter med russen. Ja det er bare en mnd. Vi har ikke ferie den mnd og det forventes at en skal være på jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:57 #66 Del Skrevet tirsdag kl 19:57 TS, supert om du kan spesifisere hva du ønsker ut av denne tråden? Mistenker at det er råd om søvnproblemer? Anonymkode: df6b5...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:02 #67 Del Skrevet tirsdag kl 20:02 Grüner skrev (1 time siden): Det er ikke egenmeldingsgrunn! Dersom personen jobber i helsevesenet og har ansvar for medisiner og andre mennesker sitt liv, så er det jo utvilsomt dét. Men da må jo TS ta søvnproblemene på alvor og søke hjelp. Med det sagt så fremstår ikke TS som en med høyere utdanning, og jeg mistenker at noen har sovet lenge i helgen, ikke fått dagslys tidlig på morgenen, drukket koffein på ettermiddag/kveld, samt muligens ikke er så aktiv; oppskrift på egenskapte "søvnproblemer". Anonymkode: df6b5...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:05 #68 Del Skrevet tirsdag kl 20:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg klarer fint én natt med lite søvn, typ 2-3 timer ila natta. Men da passer jeg på å legge meg veldig tidlig neste kveld. Det handler om å klare å stå i bittelitt ubehag, fremfor å synke sammen og gi opp ved den minste lille motstand. Voksne mennesker klarer dette helt fint. Men jeg har stor tvil omkring generasjon Z, som ser ut til å kapitulere straks det stilles hverdagslige krav. Anonymkode: 76a02...b63 Er jo foreldrenes feil hvis barna blir sånn som du mener Anonymkode: 188bd...da5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:07 #69 Del Skrevet tirsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Godt poeng. Jeg skrev et innlegg med et hjertesukk om bønder (som jeg i utgangspunktet hyller) som drev på jordet kl 04 på natten en gang. Fikk så mye kjeft av folk her. Jeg var bare et dritt i forhold til bønder. Lurer på om en av de som skrev det hadde tenkt det samme om de var foreldre til det barnet som skulle ha en stor operasjon, og jeg skulle være på anestesi teamet. Anonymkode: 8b0dd...5a2 Jepp. For det er jo sammenlignbart 🤦♀️ Anonymkode: 8aead...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet tirsdag kl 20:08 #70 Del Skrevet tirsdag kl 20:08 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tar du det så personlig? Er du hennes sjef? ! Anonymkode: c1ba8...8cc Tar det ikke personlig, men tenker hun har lav terskel for å ta egenmelding. Endret tirsdag kl 20:10 av Grüner 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet tirsdag kl 20:14 #71 Del Skrevet tirsdag kl 20:14 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg mener at dersom du føler deg dårlig pga mangel på søvn så har du god grunn til å ta en sykedag. Anonymkode: a10f7...7f1 Den følelsen går over så fort man kommer seg opp og ut døra. Man bør i det minste prøve! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:34 #72 Del Skrevet tirsdag kl 20:34 beige skrev (18 minutter siden): Den følelsen går over så fort man kommer seg opp og ut døra. Man bør i det minste prøve! DET gjorde den ikke kan jeg fortelle ts Anonymkode: 2f8ed...f09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:00 #73 Del Skrevet tirsdag kl 21:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): DET gjorde den ikke kan jeg fortelle ts Anonymkode: 2f8ed...f09 Fordi du velger å stå i følelsen, istedenfor å tenke positivt og gå ut med en ny holdning. Er det slike man kaller aspeløv? Jeg tenker at «nå skal jeg ha det ubehagelig i et par timer, men snart er jeg hjemme i min egen seng eller sofa». Da blir det også enkelt å stå i det, for jeg vet hva som venter meg. Livet skal være ubehagelig, vondt og vanskelig. Hvis man ikke opplever noe negativt, så bør man presse seg til situasjoner der man må oppleve det. For da utvider du toleransevinduet ditt. Anonymkode: 8a2da...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:01 #74 Del Skrevet tirsdag kl 21:01 Det er jo ikke det at du ikke har sovet en natt som er problemet, problemet ditt er at du har andre problemer som du er nødt til å få hjelp til. Ingen går på felgen uten en natt søvn. Og råd? Rådet er å stå i det. Drikk kaffe/energidrikk, få i deg sukker osv. I værste fall sov 10 min på do liksom. Andre råd kan man ikke gi deg fordi de ikke finnes. Anonymkode: 3a47d...144 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:17 #75 Del Skrevet tirsdag kl 23:17 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror dem som spydig svarer ts at hun får ta seg sammen og komme seg på jobb, sitter nok på kontor og har ikke mye fysisk arbeid. Tenker tilbake på mine dager etter permisjon da det var myyye våkenetter, mann som jobbet dagtid, alene med baby så kunne ikke legge meg når jeg ville på dagen, avsted på kveldsvakt og hjemme 12 på natta. 20kgs løft og hektisk ekspedering av kunder gjennom hele kvelden, holdt på å gå i bakken og så stjerner. Så jeg har ingen problem med å føle med TS. Måtte jo gå på jobb, men det var jævlig. Anonymkode: 9febc...aba Jeg jobber i helsevesenet... Tung jobb, og som jeg skrev er det ikke sjeldent jeg har netter hvor jeg sover lite/dårlig, eller faktisk ikke sover i det hele tatt. Har flere kollegaer med små barn, som ofte kommer på jobb etter en våken natt. Merkelig å anta at de som er "spydige" sitter på kontor. Anonymkode: f059c...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:23 #76 Del Skrevet tirsdag kl 23:23 beige skrev (3 timer siden): Den følelsen går over så fort man kommer seg opp og ut døra. Man bør i det minste prøve! Kommer vel veldig an på. Går man konstant å tenker på hvor fælt man har det og hvor trøtt man er, da blir man trøttere. Om man heller innstiller seg på at jo, dette blir en slitsom dag, men nå er det bare så og så mange timer igjen til jeg drar hjem osv. så vil det gjøre det mye lettere. Det er viktig å minne seg selv på at det faktisk går over, at man klarer å stå i det. Det er ikke livsfarlig å være trøtt, ei å ha dårlige dager psykisk. Men det er tøft og slitsomt å stå i, ja. Da må man minne seg selv på, konstant, at det kommer til å gå over. Anonymkode: f059c...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:38 #77 Del Skrevet onsdag kl 00:38 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har ikke sovet i natt og da er psyken på bånn. Griner bare noen ser på meg,blir irritert for alt . Da bør man ikke gå blandt folk. Men hvordan håndtere slike da? Anonymkode: 2f8ed...f09 Du tar deg sammen kort og godt. Jeg har gått mange ganger uten og ha sovet på 24-36 timer, men jeg sutrer ikke fordelt. Anonymkode: c2dc3...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 03:42 #78 Del Skrevet onsdag kl 03:42 Her er det mange som glemmer at søvn er et menneskelig BEHOV, ikke et privilegium. Ja, de aller fleste klarer å dra på jobb med en dårlig natt søvn innabords. Men om du har et søvnproblem, og gjerne psykiske problemer i tillegg, så blir tyngden av den ene natten tyngre. Hvis du har en tung fysisk jobb I TILLEGG, ja nei - da kan det faktisk være at man ikke tåler én dårlig natt søvn på toppen av det hele. Og det skal bitre mennesker på KG bare snurpe kjefthølet sammen og GODTA. Og den jævla "tenk positivt!"-giftigheten får meg til å ville SPY. "Jeg går på jobb med en dårlig natt søvn og biter meg i det, så da må du det og! Tenk positivt så går det bra!" blææææh 🤮 Folk er forskjellige. Noen takler det fint, for andre blir summen av problemer for stor, litt som ett kort velter hele korthuset. Og ja, man kan til en viss grad utvide toleransevinduet sitt, men det krever en jobb når kroppen er ovenpå, ikke av at man tar martyrrollen med søvndeprivasjon! Jeg lider av kronisk insomni. Og jeg ble bedre (!!!!!) av å ta kroppens signaler på alvor, IKKE av å pushe gjennom en arbeidsmoral som ødelegger kroppen. Jeg gjør jobben bedre når jeg har fått sove! Jeg gjør jobben bedre når livet mitt er på stell, så da skal det være rom for å "få livet på stell". Og det er egenmeldingsdagene til for. Å komme seg etter ubalanse og å tillate kroppen å hente seg inn igjen. Forresten så er søvnproblemer en sykemeldingsgrunn, så ingen egenmelding trengs å tas for søvnløshet. Søvnløshet ER sykdom, fordi mennesker uten søvn blir og er SYKE AV MANGELEN PÅ SØVN. Ps: … jeg sitter på kontor Anonymkode: 1e9e1...6ad 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet onsdag kl 05:27 #79 Del Skrevet onsdag kl 05:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søvnløshet ER sykdom, fordi mennesker uten søvn blir og er SYKE AV MANGELEN PÅ SØVN. Ps: … jeg sitter på kontor Anonymkode: 1e9e1...6ad Du sliter ikke med søvnløshet fordi du ikke har sovet en natt. Det er ingenting i hi som tilsier at ts har kroniske søvnproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:31 #80 Del Skrevet onsdag kl 05:31 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ta meg sammen er det jeg gjør i hverdagen, men uten søvn bikker det over. Jeg trenger ikke fordømmelse men et godt råd eller to. Ts Anonymkode: 2f8ed...f09 Det aller beste er å stå opp til vanlig tid, gjøre det du pleier å gjøre og så legge deg når du er trøtt på kvelden. Det aller siste du bør gjøre etter en dårlig natt er å "sove utpå". Da ødelegger du rytmen din enda mer. Anonymkode: 30858...e5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå