Gå til innhold

Ikke sovet i natt,burde tatt egenmelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg trenger ikke råd som "skjerp deg", og "ta deg sammen" og jeg er ikke ute etter sympati. Råd for å overleve når man har sovet dårlig var det jeg tenkte på. Isteden er folk bare frekke og ikke hjelpsomme. Men jeg burde vel skjønt at her får ingen råd,her skal man holde ut til man stuper død. Og DA kan man ta egenmelding. For en gjeng med tapere! 

Anonymkode: 2f8ed...f09

Jeg har gitt deg råd, men fikk ikke noe respons på dette. 

Du dør ikke av å gå på jobb uten søvn. Jeg tror du kan komme veldig langt med en holdningsendring her. Vet hvordan det er når psyken er på bunn, og det blir enda verre av å komplisere det ytterlige med "ingenting fungerer". Sliter selv med depresjon, og noen dager føles det virkelig ut som jeg skal gå i gulvet og ikke klare å komme meg gjennom dagen, spesielt om jeg ikke har fått sovet eller har hatt den typen natt hvor det kjennes ut som jeg ikke har sovet i det hele tatt. Men joda, det går. Jeg minner meg konstant på at jeg snart kan dra hjem og legge meg på sofaen og lade batteriene på nytt. 

Du har fått råd, ta deg nå en tur til legen i løpet av de nærmeste dagen og hør hva hen har å si. 

Anonymkode: f059c...a26

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 3 barn. Hvis jeg ikke skulle gått på jobb fordi jeg er trøtt og hatt dårlig søvn så hadde jeg ikke hatt jobb å gå til. 

Sånn som i natt. Sykt barn. Våkent hver time og til slutt halvtime, tid for ny runde med paracet kl 0430 og da fikk jeg ikke sove igjen.

Sånn er det, opp på jobb, har gått fint det også selv om det selvsagt er ubehagelig. 

Anonymkode: 106a1...abe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange frekke og ufine svar du får trådstarter. Det er best å lære seg at på kg bør man holde kjeft om det som plager deg, for ellers kommer hylekoret med at " vi har det værre og klarer det fordet!" 🤡 at det går an å oppføre seg sånn. 

Anonymkode: c1ba8...8cc

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud så mange frekke og ufine svar du får trådstarter. Det er best å lære seg at på kg bør man holde kjeft om det som plager deg, for ellers kommer hylekoret med at " vi har det værre og klarer det fordet!" 🤡 at det går an å oppføre seg sånn. 

Jeg vet det jo egentlig, at folk er ubehøvlet. Det er egentlig tragisk at det ikke går an å få seriøse råd her 

Ts 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det jo egentlig, at folk er ubehøvlet. Det er egentlig tragisk at det ikke går an å få seriøse råd her 

Ts 

Et du ikke i form, så kan jo ikke andre sette seg ned og bestemme at det er du. Det kjenner du selv på kroppen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts 

Rådet er vel strengt tatt å stå i det. Vær snill med deg selv, spise litt ekstra av det du liker godt, og legge deg tidlig ikveld. Evt oppsøke lege hvis du sliter med dette til stadighet. En normal psyke tåler helt greit å drikke en kaffe eller energidrikk. Du må kverne mindre på det negative, og holde ut. Jeg forstår ikke helt hvilke andre råd man kan gi?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikke sovet i natt og da er psyken på bånn. Griner bare noen ser på meg,blir irritert for alt . Da bør man ikke gå blandt folk. Men hvordan håndtere slike da? 

Det er ikke egenmeldingsgrunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (5 minutter siden):

Det er ikke egenmeldingsgrunn!

Hvorfor tar du det så personlig? Er du hennes sjef? !

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dem som spydig svarer ts at hun får ta seg sammen og komme seg på jobb, sitter nok på kontor og har ikke mye fysisk arbeid. Tenker tilbake på mine dager etter permisjon da det var myyye våkenetter, mann som jobbet dagtid, alene med baby så kunne ikke legge meg når jeg ville på dagen, avsted på kveldsvakt og hjemme 12 på natta. 20kgs løft og hektisk ekspedering av kunder gjennom hele kvelden, holdt på å gå i bakken og så stjerner. Så jeg har ingen problem med å føle med TS. Måtte jo gå på jobb, men det var jævlig.

Anonymkode: 9febc...aba

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror dem som spydig svarer ts at hun får ta seg sammen og komme seg på jobb, sitter nok på kontor og har ikke mye fysisk arbeid. Tenker tilbake på mine dager etter permisjon da det var myyye våkenetter, mann som jobbet dagtid, alene med baby så kunne ikke legge meg når jeg ville på dagen, avsted på kveldsvakt og hjemme 12 på natta. 20kgs løft og hektisk ekspedering av kunder gjennom hele kvelden, holdt på å gå i bakken og så stjerner. Så jeg har ingen problem med å føle med TS. Måtte jo gå på jobb, men det var jævlig.

Anonymkode: 9febc...aba

Der sa du det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig krevende å gå på jobb når man er på felgen med søvn. For min del hjelper det å fokusere på å se utover - ikke innover. Jeg vet fra tidligere opplevelser at det er veldig lett å synes synd på seg selv, og da blir det hele ganske så selvforsterkende og enda mer slitsomt. Etter år med øving har jeg blitt ganske så god på å stå i slike situasjoner og kommer meg gjennom ved å holde fokus på noe annet. Det kan være så «enkelt» som at hver gang jeg tar meg i å tenke på hvor sliten jeg er, så tvinger jeg tankene over på en positiv hendelse som jeg har planlagt å tenke på på forhånd. Så gjør jeg det om igjen og om igjen. I starten måtte jeg «ta meg sammen» på dette viset hele tiden. Nå skjer det automatisk. 
Jeg håper du finner din måte å håndtere slike dager på. Ikke undervurder tankenes kraft ❤️

Endret av Megisen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk over hva som gir deg energi, skriv det gjerne ned og gi det mye oppmerksomhet de dagene du trenger det. 

Finn deg verktøy som lar deg mestre slike dager. Mindfullness? Meditasjon? Pusteøvelser? 

Anonymkode: 4b1a7...508

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusteøvelser er mitt råd, HI.

Jeg sliter psykisk og har store søvnproblemer. Jeg går på jobb selv om jeg ikke har sovet en natt eller to, men jo flere netter uten søvn, jo vanskeligere blir det.

HI vet bedre enn oss andre hvordan hun fungerer. 

Men det er mye man kan gjøre (selv om man har sovet lite) for å få ned symptomene og fungere bedre. Pusteøvelser og yoga hjelper for meg. Men det er nok teknikker man bør lære seg mens man fungerer sånn halvveis, ikke quick fix i en akuttsituasjon. (For meg funker det som quick fix også, men det er jo fordi jeg har trent på det).

Er det ingen vei utenom, så ta en egenmelding. Lytt til deg selv. Ikke gå på jobb hvis det er stor risiko for at du vil utagere eller gråte.

Anonymkode: 80446...9f1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

"Man" klarer en natt uten søvn uten større problemer. Kanskje ikke du klarer det, men det er ikke normalen

Anonymkode: 607eb...a3c

Ville du blitt operert av kirurgen uten søvn  eller  sittet på med bussjåføren uten søvn?  Jeg bare spør?   

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ta meg sammen er det jeg gjør i hverdagen, men uten søvn bikker det over. Jeg trenger ikke fordømmelse men et godt råd eller to. 

Ts

I dagens samfunn trenger man å passe på seg selv når ingen andre gjør det. Jeg ville tatt egenmelding hvis jeg var i dine sko, men personlig hadde jeg nok ikke gjort det pga søvnmangel. Har gått på jobb flere ganger uten noe søvn.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pusteøvelser er mitt råd, HI.

Jeg sliter psykisk og har store søvnproblemer. Jeg går på jobb selv om jeg ikke har sovet en natt eller to, men jo flere netter uten søvn, jo vanskeligere blir det.

HI vet bedre enn oss andre hvordan hun fungerer. 

Men det er mye man kan gjøre (selv om man har sovet lite) for å få ned symptomene og fungere bedre. Pusteøvelser og yoga hjelper for meg. Men det er nok teknikker man bør lære seg mens man fungerer sånn halvveis, ikke quick fix i en akuttsituasjon. (For meg funker det som quick fix også, men det er jo fordi jeg har trent på det).

Er det ingen vei utenom, så ta en egenmelding. Lytt til deg selv. Ikke gå på jobb hvis det er stor risiko for at du vil utagere eller gråte.

Anonymkode: 80446...9f1

Takk for et gjennomtenkt svar ❤️. Skal se litt på pusteøvelser og yoga så jeg er forberedt til neste gang. 

Det er ikke morsomt å komme i konflikt med andre på slike dager,lunta er kort og det jeg undertrykker andre dager kommer fram når jeg er slik sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
vesla1985 skrev (5 minutter siden):

Ville du blitt operert av kirurgen uten søvn  eller  sittet på med bussjåføren uten søvn?  Jeg bare spør?   

Godt poeng.

Jeg skrev et innlegg med et hjertesukk om bønder (som jeg i utgangspunktet hyller) som drev på jordet kl 04 på natten en gang. Fikk så mye kjeft av folk her. Jeg var bare et dritt i forhold til bønder. Lurer på om en av de som skrev det hadde tenkt det samme om de var foreldre til det barnet som skulle ha en stor operasjon, og jeg skulle være på anestesi teamet.

Anonymkode: 8b0dd...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trenger ikke råd som "skjerp deg", og "ta deg sammen" og jeg er ikke ute etter sympati. Råd for å overleve når man har sovet dårlig var det jeg tenkte på. Isteden er folk bare frekke og ikke hjelpsomme. Men jeg burde vel skjønt at her får ingen råd,her skal man holde ut til man stuper død. Og DA kan man ta egenmelding. For en gjeng med tapere! 

Snakk om å svare til forventning 😂

Anonymkode: 8aead...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, er det rart vi må spare penger i kommunene hvis folk melder seg syke for en natts dårlig søvn. 🤯

Anonymkode: d2521...e97

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ts 

Jeg svarte deg seriøst og ikke ubehøvlet. Jeg håper som sagt at du bestiller deg en legetime og tar tak i det underliggende som gjør at det blir helt krise når du misser en natts søvn.

Anonymkode: 0ad7f...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...