Gå til innhold

Ikke sovet i natt,burde tatt egenmelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ikke sovet i natt og da er psyken på bånn. Griner bare noen ser på meg,blir irritert for alt . Da bør man ikke gå blandt folk. Men hvordan håndtere slike da? 

Anonymkode: 2f8ed...f09

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Man" klarer en natt uten søvn uten større problemer. Kanskje ikke du klarer det, men det er ikke normalen

Anonymkode: 607eb...a3c

• Liker 26
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, gro deg en ryggrad. En natt uten søvn er ikke noe behagelig, men man tar seg sammen på jobb og så har mann ca 16 timer å sove på etterpå.

Anonymkode: a0719...862

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Altså, gro deg en ryggrad. En natt uten søvn er ikke noe behagelig, men man tar seg sammen på jobb og så har mann ca 16 timer å sove på etterpå.

Anonymkode: a0719...862

Hadde jeg klart å ta meg sammen så hadde jeg gjort det. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kaffe.

Anonymkode: 41ea9...9f4

Psyken blir ikke bedre av kaffe. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta meg sammen er det jeg gjør i hverdagen, men uten søvn bikker det over. Jeg trenger ikke fordømmelse men et godt råd eller to. 

Ts

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta meg sammen er det jeg gjør i hverdagen, men uten søvn bikker det over. Jeg trenger ikke fordømmelse men et godt råd eller to. 

Ts

Rådet er å ta deg sammen. Du klarer jo fint å skrive her… 

Anonymkode: 65630...83d

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Voksne folk hadde gått til legen. Om man skal bruke velferdssystemet så bør man også kunne søke løsninger som gjør at man bruker systemet minst mulig.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rådet er å ta deg sammen. Du klarer jo fint å skrive her… 

Anonymkode: 65630...83d

Ja,for det er det samme å være imøtekommende på jobb og skrive her. Hvorfor svarer du det jeg sier jeg ikke trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (3 minutter siden):

Voksne folk hadde gått til legen. Om man skal bruke velferdssystemet så bør man også kunne søke løsninger som gjør at man bruker systemet minst mulig.

Hva kan legen gjøre? Jeg trenger life hacks som kan hjelpe meg gjennom vakta. Please. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hva man jobber med kanskje, men jeg har kroniske søvnproblemer og skulle jeg blitt hjemme fra jobb pga en natt uten søvn hadde jeg blitt ufør. 

Anonymkode: d7daa...82e

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva kan legen gjøre? Jeg trenger life hacks som kan hjelpe meg gjennom vakta. Please. 

Du ønsker at vi skal skrive du skal bli hjemme med god samvittighet..

Du bør vel få hjelp for de psykiske vanskene. Der kan du også få råd om slike situasjoner 

Anonymkode: 607eb...a3c

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har gått på jobb mange ganger uten å ha sovet noe særlig. Og har man feks små barn så kan man jo ha mange våkenetter. 1 natt klarer man, men når det begynner å bli flere dager etter hverandre- da skjønner jeg det. Og spørs hvilken jobb man har . Det er verre for en flyger eller kirurg enn en vanlig kontorjobb der man kan klare seg uten å være helt skjerpet.

Anonymkode: 0e840...870

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts

Søvnproblemer er ganske vanlig blant folk og de aller fleste opplever mange netter å ikke få sove, men likevel går de på jobb. Skulle alle holdt seg hjemme når de ikke fikk sove natta før så hadde vi hatt et stort problem i samfunnet. 

Har du psykiske problemer så må du få hjelp for dette, snakke med legen om hjelp. Jeg sliter selv psykisk og opplever støtt og stadig dårlige netter. Jeg bruker å tenke på småbarnsforeldre, kollegaene mine som er våkne natta lang på grunn av unger som ikke sover og det som er. De kommer på jobb de også, og gjett om de er slitne. 

Jeg vet du ønsker at vi skal skrive at du kan bare holde deg hjemme, men nei. Det beste er å gjøre noe som får tankene over på noe annet og bevege seg, få tiden til å gå, da holder man seg også våken. Vend fokuset utover; hvor kan jeg gjøre best nytte av meg, hva kan jeg bidra med osv. I stedet for å tenke på seg selv hele tiden. 

Dette fungerer for meg. Så vet jeg jo at vakta tar slutt uansett, så jeg ser frem til at vakten tar slutt, mens jeg holder meg opptatt. Sove får man alltids gjort etter hvert. Jeg har ikke samvittighet til å ta egenmelding fordi jeg ikke fikk sove. Vi mennesker tåler ekstremt mye, og vi klarer fint å holde oss våken ganske lenge. 

Anonymkode: f059c...a26

• Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gått på jobb mange ganger uten å ha sovet noe særlig. Og har man feks små barn så kan man jo ha mange våkenetter. 1 natt klarer man, men når det begynner å bli flere dager etter hverandre- da skjønner jeg det. Og spørs hvilken jobb man har . Det er verre for en flyger eller kirurg enn en vanlig kontorjobb der man kan klare seg uten å være helt skjerpet.

Anonymkode: 0e840...870

Saken her er nok at flygere og kirurger går på jobb uansett og klarer å skjerpe seg uansett, nettopp fordi de har en viktig jobb og ekstremt høy arbeidsmoral. 

Jeg har til gode å høre om høyt utdannede folk som ikke går på jobb fordi de ikke fikk sove. Hører de sjeldent klage også.. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har ikke sovet i natt og da er psyken på bånn. Griner bare noen ser på meg,blir irritert for alt . Da bør man ikke gå blandt folk. Men hvordan håndtere slike da? 

Skal alle skrive egenmelding for å ikke ha sovet så blir det ikke mange på jobb. Skjerp deg og gå på jobb, får være grenser.

Anonymkode: e1eb0...422

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er ikke en dans på roser. Det medfører at akkurat som når vi var liten og måtte spise  brokkoli for å få dessert, så må alle mennesker i verden gjøre ting som de ikke har lyst til eller føler seg i tipp topp form til. Man må presse seg gjennom situasjoner pga manglende søvn, sykdom, slitenhet osv for sånn er det å være voksen og ansvarlig og bidra til samfunnet.  

Anonymkode: 865d7...938

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg mener at dersom du føler deg dårlig pga mangel på søvn så har du god grunn til å ta en sykedag. 

Anonymkode: a10f7...7f1

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Saken her er nok at flygere og kirurger går på jobb uansett og klarer å skjerpe seg uansett, nettopp fordi de har en viktig jobb og ekstremt høy arbeidsmoral. 

Jeg har til gode å høre om høyt utdannede folk som ikke går på jobb fordi de ikke fikk sove. Hører de sjeldent klage også.. 

I min jobb om det skjer en ulykke så kartlegger politet hvordan natten og dagen var da ulykken var. Det kan resultere i at jeg får skylden for hele ulykken, siktet og mulig straffet. Så nei vi går ikke på jobb uten søvn, det står også i reglene våre. Leger gjør sikkert det, de har ingen beskyttelse i aml og kan risikere at liv går tapt for de var uoppmerksomme. 
Søvnløshet kan sammenlignes med promille. Vil du at din lege eller kaptein satte ditt liv i fra for se hadde så høy "arbeidsmoral"? 
For meg er dette motsatt av moral, men setter ikke andre mennesker i fare for jeg har så "høy" moral. 

Ts jeg sliter mye med søvn, er det for ille blir jeg hjemme. Mener jeg at jeg er skikket til å utføre arbeidet så drar jeg. Hviler da der jeg kan og er mulig mindre sosial den dagen :) 

Anonymkode: 28157...ef3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...