Gå til innhold

Er det ikke mulig å bestille time hos Skatteetaten for å få hjelp med selvangivelsen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 6.30):

Hvordan endte du opp som ufrivillig bobestyrer, dette er vel noe man selv må ta på seg? Men uansett dyrt om man må leie inn en. 

Anonymkode: 3d748...bb4

Ekspander  

Fordi ingen andre i familien ønsket dette arbeidet, og jeg sa ja fordi jeg trodde det var en grei sak.

Hadde jeg visst hvor mye arbeid jeg måtte gjøre, hadde jeg aldri tatt det på meg.

Jeg foreslo offentlig skifte, men det ønsket ikke de andre arvingene.

ts

Anonymkode: 49b85...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 6.45):

Fordi ingen andre i familien ønsket dette arbeidet, og jeg sa ja fordi jeg trodde det var en grei sak.

Hadde jeg visst hvor mye arbeid jeg måtte gjøre, hadde jeg aldri tatt det på meg.

Jeg foreslo offentlig skifte, men det ønsket ikke de andre arvingene.

ts

Ekspander  

Det holder vel at en av arvingene ønsker offentlig skifte. Men forstår det er lett å la seg bondefange av arv, mange bo som er mye mer komplisert enn arvingene hadde sett for seg. 

Anonymkode: 3d748...bb4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått en regnskapsfører til å hjelpe deg her dog, når du er så i tvil.

Hvis arven er så stor at den har gitt deg en stor restskatt ved å ha den stående hos deg, er det vel nok midler til å betale for dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 13.15):

Prøvde å bestille time inne på skatteetaten.no, men de eneste alternativene man måtte krysse av på gjaldt statsborgerskap og Id nummer, men jeg skal ha hjelp med selvangivelsen.

Prøvde chat, men det var jo helt håpløst

Ekspander  

Dersom du behøver hjelp er det da vel mer rimelig at du betaler noen for det? Hvorfor mener du staten skulle lønne en hel masse folk for å svare på spørsmål en gang i året? De måtte jo da enten oppbemanne eller ta folkene ut av sine vanlige oppgaver for å sitte å svare på ting folk enkelt selv kunne ha googla.

Dette er det politikere mener når de sier «innsparing». Da kutter man i slike unødvendige og kostbare tiltak.

Anonymkode: c3d98...ec1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...