Gå til innhold

Kjæresten min sier han kan være nær meg for min skyld…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nok bare at dere har ulikt behov, at han møter behovet ditt er da bare positivt. 

Anonymkode: ae1f1...7c2

Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grønnastar skrev (3 minutter siden):

Men premisset er da vitterlig ikke at det ikke er kos og nærhet i forholdet. Premisset er hvorvidt det er et grunnleggende behov hos partneren. Hvilken relevans har det om partneren har behov for kosen og nærheten, så lenge den blir gitt?

Dette er da helt normalt i forhold; at man strekker seg for å dekke den andres behov, selv om man ikke har det konkrete behovet selv, for å erklære sin kjærlighet.

At kvinner, som liksom skal være så gode på følelser, ikke evner å se at det er en langt større kjærlighetserklæring å «yte» noe man ikke selv har behov for enn å bare dekke egne behov, er for meg helt forbausende…

Du får snakke for deg selv, men for min del er det rett og slett en ubehagelig og litt motbydelig følelse å skulle motta en klem som ikke er ment fra hjertet til den som gir meg den. Han gjør det kun ene og alene for å "være snill" mot meg, fordi han føler jeg krever det, og ikke fordi han selv har noe lyst til det.

Det handler altså om å gi fra hjertet og fordi man har lyst til det selv, føler for å gi det og gjøre det. Så for meg har det all relevans at partneren min har behov for den kosen og nærheten. Jeg vil ganske enkelt ikke ha den om han gjør det fordi han er nødt for å beholde meg.

Endret av Million
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (På 2.4.2025 den 15.21):

Selv tenker jeg at hvis partner skal vise omsorg bare fordi jeg ber om det, så betyr det lite for meg.

Hvis mannen min hadde ligget inntil meg bare fordi JEG ville det, og han ikke hadde noe ønske om det selv, hadde jeg blitt direkte uvel.

For min del hadde jeg nok ikke kunne vært sammen med noen som ikke hadde et grunnleggende behov for å være nær meg. En slik partner passer ikke for meg.

Snakker dere sammen eller må han være tankeleser for å lære seg dine behov?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (14 minutter siden):

Du får snakke for deg selv, men for min del er det rett og slett en ubehagelig og litt motbydelig følelse å skulle motta en klem som ikke er ment fra hjertet til den som gir meg den. Han gjør det kun ene og alene for å "være snill" mot meg, fordi han føler jeg krever det, og ikke fordi han selv har noe lyst til det.

Det handler altså om å gi fra hjertet og fordi man har lyst til det selv, føler for å gi det og gjøre det. Så for meg har det all relevans at partneren min har behov for den kosen og nærheten. Jeg vil ganske enkelt ikke ha den om han gjør det fordi han er nødt for å beholde meg.

Du tror altså at alt din partner gjør for deg tar utgangspunkt i at h*n deler de nøyaktig samme behovene og preferansene som deg selv….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De fleste kvinner driver med hinting, og tror de er meget gode på kommunikasjon, frem til blir bevisstgjort dette. Da slipper menn å leke tankelesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (18 minutter siden):

Å gi en klem fordi man føler seg tvunget til det er ikke bra. Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg fikk en slik klem. Vil ikke ha klem for at noen synes synd på meg. Det gjør ikke meg noe godt. 

At jeg får en klem fordi de har lyst til å gi meg det blir noe annet. 

Anonymkode: 66839...d39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnastar skrev (4 minutter siden):

De fleste kvinner driver med hinting, og tror de er meget gode på kommunikasjon, frem til blir bevisstgjort dette. Da slipper menn å leke tankelesere.

Så bevisstgjør dem da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du? Jeg er selvfølgelig tydelig med hva jeg ønsker, både igjennom ord og handling. Men for meg er meningen bak ting viktig.

Dog hvis samboer skulle ligget inntil meg bare fordi jeg ville det (og ikke fordi han ville det selv) - så hadde jeg tatt det ille opp.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.23):

Han er ikke glad i kos og nærhet i senga utenom sex, men sier han kan gjøre det for min skyld. Men jeg føler det ikke blir det samme. Jeg vil jo at han skal holde rundt meg og at jeg ligger i armkroken hans i senga fordi vi begge ønsker det.

Hva ville dere følt om dette?

Anonymkode: c1fa3...e02

Da ville jeg smilt ertende og sagt: 

Ååååå tusen takk. Vil du virkelig gjøre det for bare min skyld, du er guds gave til kvinnen. Så romantisk du er. 

🙄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo akseptere at man har ulike behov, men det er faktisk ikke greit å si at man bare vil holde rundt kjæresten for hennes skyld. Så forferdelig er det ikke.

Man kan godt prøve på å si/vise litt romantiske manerer

Endret av Romantikk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2025 den 12.10):

Går han til psykolog eller lignende da? Men kan bli kvitt slike traumer. 

Anonymkode: f53f0...691

Ja. Han har gått til psykolog/psykiatere de siste 20 årene. 3 forskjellige som jeg vet om. Traumene har dessverre ikke forsvunnet av den grunn, og jeg har ikke hørt at noen av behandlerne hans har snakket om at dette kommer til å forsvinne. Det har handlet mest om å leve best mulig med det.

Tidlig i forholdet vårt var han også innlagt (frivillig) ett par ganger. Så han har absolutt bedt om hjelp og lar det ikke bare skure å gå.

Anonymkode: 78fad...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Å gi en klem fordi man føler seg tvunget til det er ikke bra. Jeg hadde blitt fly forbanna om jeg fikk en slik klem. Vil ikke ha klem for at noen synes synd på meg. Det gjør ikke meg noe godt. 

At jeg får en klem fordi de har lyst til å gi meg det blir noe annet. 

Syns og det er spesielt å ikke ville gi klem til noen man er glad i jeg da. Tenker og dersom en sånn person får barn. De liker ikke å gi klem til dine barn engang liksom? En annen ting er å ikke like å klemme på venner og øvrig familie og sånn. Det er ikke jeg så glad i heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnastar skrev (17 timer siden):

Så dersom man ikke har et grunnleggende behov for denne fysiske nærheten, fortjener man ikke å være i et forhold…?🤔

Hva skal man med et forhold da? Kun for sex liksom da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Hva skal man med et forhold da? Kun for sex liksom da eller?

Er det eneste du gjør i forholdet ditt å kose….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (4 timer siden):

Syns og det er spesielt å ikke ville gi klem til noen man er glad i jeg da. Tenker og dersom en sånn person får barn. De liker ikke å gi klem til dine barn engang liksom? En annen ting er å ikke like å klemme på venner og øvrig familie og sånn. Det er ikke jeg så glad i heller 

Det er motsatt. Vi opplever ofte å bli overkjørt. Man har ikke rett på en klem selv om man er bestemor feks. Det er sjeldent det blir respektert.

Innad i min familie så elsker vi klemmer av hverandre, når vi er emosjonelt tilgjengelige for det. Vi er veldig glad i hverandre.

Så jeg har veldig respekt for andres menneskers opplevelsesverden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.4.2025 den 14.23):

Han er ikke glad i kos og nærhet i senga utenom sex, men sier han kan gjøre det for min skyld. Men jeg føler det ikke blir det samme. Jeg vil jo at han skal holde rundt meg og at jeg ligger i armkroken hans i senga fordi vi begge ønsker det.

Hva ville dere følt om dette?

Anonymkode: c1fa3...e02

han er villig til å møte deg på dine behov, er du villig til å møte han på hans behov? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 timer siden):

han er villig til å møte deg på dine behov, er du villig til å møte han på hans behov? 

På hans behov for kulde og avstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

På hans behov for kulde og avstand?

Hun oppfatter det kanskje slik du gjør, han sier det ikke er det og han har sagt han er villig til å prøve for hennes del mens hun ikke syns det er bra nok - har hun større rett på "fasiten" enn han på hans følelser og væremåte mener du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (23 timer siden):

Hun oppfatter det kanskje slik du gjør, han sier det ikke er det og han har sagt han er villig til å prøve for hennes del mens hun ikke syns det er bra nok - har hun større rett på "fasiten" enn han på hans følelser og væremåte mener du? 

Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...